Scudo Sports

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Arkadaslar merhaba, bisiklet kullanmayi yeni ogrendim 1 aydir Bisan Lotus diye bir bisiklet kullaniyorum, lastiklerim surekli patliyor bu 4 oldu. Benimki sehir bisikletiymis, ben ilk aldigimda cok fazla ormanlik yola girdim ama artik girmiyorum duz asfaltta bile patliyor, günlük 2,3 saat suruyorum o yuzden patliyor olabilir mi? bir de bu işte zincir bakimi, hava basmasi vs hic bildigim seyler degil zaten daha 1 ay oldu onlari yapmadigim icin patliyor olabilir mi? Bulundugum yerde cok fazla arnavut kaldirimi ve yamuk yumuk kaldirimlar taslar var, dumduz asfalt cok yok malesef ve cok fazla diken var. Artik biktim surekli patlamasindan, zirhli lastik diye bir sey varmis ondan alacagim kullananlar varsa hangisini onerir acaba? Bir de lastikte 26X1.75 yaziyor, alacagim lastigi 26X1.95 falan alsam olur mu yine de kullanabilir miyim? Lutfen yardimci olabilir misiniz :(
Hangi lastiği alacaksın ve bisikletinin lastiklerinin ön maşa ve arka kadro ile arasındaki açıklığının bir fotoğrafını atsan iyi olur.
 
Scudo
dediginiz bu fotoda belli oluyo mu? Vittoria Urbano 26x1.75 9.Seviye ya da CST C1920 Platinium Pro 26X1.75 diye dusundum bilmiyorum arastiriyorum hala. Bu hava basma olayini surekli yapmam mi gerekiyo o yuzden patliyo olabilir mi?
 

Dosyalar

  • 20250711_201019.jpg
    20250711_201019.jpg
    262,9 KB · Okunma: 16
dediginiz bu fotoda belli oluyo mu? Vittoria Urbano 26x1.75 9.Seviye ya da CST C1920 Platinium Pro 26X1.75 diye dusundum bilmiyorum arastiriyorum hala. Bu hava basma olayini surekli yapmam mi gerekiyo o yuzden patliyo olabilir mi?
Hayır hava basma olayını sürekli yapman gerekmiyor eğer sürekli bir yerlerinden hava kaçırmıyorsa ki kaçırmaması gerekir. Fazla hava basmak da tekerin daha kolay patlamasına sebep olur. Lastiğin üzerinde psi değerleri yazar mesela 35-60 psi gibi. Bu değerlerin ortasında bassanız iyidir. Kilonuz fazlaysa üst sınıra düşükse alt sınıra yakın basabilirsiniz.


Alternatif. Decathlon varsa çevrenizde orada ücretsiz taktırabilirsiniz. Yorumları güzel.

(link)

CST ile vittoria arasında Vittoria alın derim.
 
dediginiz bu fotoda belli oluyo mu? Vittoria Urbano 26x1.75 9.Seviye ya da CST C1920 Platinium Pro 26X1.75 diye dusundum bilmiyorum arastiriyorum hala. Bu hava basma olayini surekli yapmam mi gerekiyo o yuzden patliyo olabilir mi?
Bisikletinizi ve kadın oluşunuzu göze alarak zırhlı lastik önerimdir.

Geçmişte kendim dağ bisikletime zırhlı lastik takmıştım. O sıralar babamla dağ bayır geziyorduk. Onun lastiği 10 kere patlarsa benimki 1 kere anca patlıyordu.

Biraz ağırlık yapar ama bisikletiniz zaten ağır gibi. Performans çok aşırı umrunuzda olduğunu düşünmüyorum. Zırhlı lastik takın kurtulun bu beladan.
 
cok tesekkur ederim sagolun
Son bi sey sormak istiyorum önce bu patlak önleyici slime alsam, şu an tekerim patlak ya onu döküp bu tekeri kullanabilir miyim yoksa yine de değiştirmem mi gerekiyor?
 
Son düzenleme:
cok tesekkur ederim sagolun
Son bi sey sormak istiyorum önce bu patlak önleyici slime alsam, şu an tekerim patlak ya onu döküp bu tekeri kullanabilir miyim yoksa yine de değiştirmem mi gerekiyor?
Zırhlı lastik aldıktan sonra patlamaz muhtemelen. Mevcut lastikleriniz kullanılabilir mi kullanılamaz mı bir bisikletçiye sorun. Görmeden yorum yapılmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: brk34
cok tesekkur ederim sagolun
Son bi sey sormak istiyorum önce bu patlak önleyici slime alsam, şu an tekerim patlak ya onu döküp bu tekeri kullanabilir miyim yoksa yine de değiştirmem mi gerekiyor?
Ona değinince aklıma geldi.

Bazı sıvılar oluyor. Lastiğin sibobu uygunsa sibop kısmını söküp sıvıyı içine basıyorsunuz. İç lastiğin içine giren bu sıvı lastik patlayınca deliği tıkıyor. Size sadece lastiği şişirmek kalıyor. Şirince delik kapanmış olduğu için yola devam edebiliyorsunuz.

Bunu da zamanında MTB bisikletimde kullandım ben. Bu yöntem de güzeldir. Ucuz yollu işinizi halleder.

Ancak delik çok büyükse maalesef tıkamiyor lastiği. Bı kere başıma geldi. Tıkamadı bütün sıvı dışarı aktı. Ama bu başıma 1 kere geldi. Dağ bayır gezdiğim için çok lastik patlatırdım. Zırhlı lastik öncesi çok işime yaradı. Sizi kurtarma oranı çok yüksek.

Unutmayın ne olursa olsun yanınızda pompa taşımanız gerek. Pompa şart. Hatta yana da yapabilirim diyorsanız yama da olsa iyi olur yanınızda
Zırhlı lastik aldıktan sonra patlamaz muhtemelen. Mevcut lastikleriniz kullanılabilir mi kullanılamaz mı bir bisikletçiye sorun. Görmeden yorum yapılmaz.
Patika yollarda çok gezdim, orman içi orman dışı. Bı kere patladı ben de o da kol gibi cama girdiğim için. Çok sağlam camdı
 
Yeni lastiklerimiz Continental Ultra Sport 3

Hep renksiz renksiz nereye kadar dedik ve bir değişiklik yapıp renkli yanağa geçtim.


25 - 28 geçişi hakkında kısa sürüş tecrübem:

Konfor gerçekten artmış. Ancak performans düştü gibi hissettim. Performans düşüşü psikolojik olabilir. 2 haftadır bisiklet sürmemiş olmam da olabilir. Bacağımda hala ödem var yara yüzünden o yüzden de olabilir.

Varsa tecrübeleriniz anlatmanızı beklerim neye dikkat etmeliyim.IMG20250818204920.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Eskici
Yeni lastiklerimiz Continental Ultra Sport 3

Hep renksiz renksiz nereye kadar dedik ve bir değişiklik yapıp renkli yanağa geçtim.


25 - 28 geçişi hakkında kısa sürüş tecrübem:

Konfor gerçekten artmış. Ancak performans düştü gibi hissettim. Performans düşüşü psikolojik olabilir. 2 haftadır bisiklet sürmemiş olmam da olabilir. Bacağımda hala ödem var yara yüzünden o yüzden de olabilir.

Varsa tecrübeleriniz anlatmanızı beklerim neye dikkat etmeliyim.329741 dosyayı görüntüle
Hayırlı uğurlu olsun,kazasız belasız kullanmanı dilerim.
28 lik lastik 25 lik lastikten daha hızlı bir lastik. Ancak senin önceki lastiğin olan Schwalbe onelar, yeni lastiklerinden daha düşük yuvarlanma direncine sahip daha hızlı lastikler.Performans düşüşü hissetmenin bir sebebi de bu.

28 mmlik lastiklere geçtiğimde hissettiklerim:
cat-holiday.jpg

Bir de 25 likçi var, durun aklınıza 25 likçi diye Leonardo Di Caprio gelmesin.
Bizim 25 likçi Cemal @Cemal Ç. var.Adam çivili yatak seviyor, yapacak bir şey yok
yatak-izole-çivi.jpg
 
  • Hahaha
Tepkiler: Cemal Ç. ve brk34
Yeni lastiklerimiz Continental Ultra Sport 3

Hep renksiz renksiz nereye kadar dedik ve bir değişiklik yapıp renkli yanağa geçtim.


25 - 28 geçişi hakkında kısa sürüş tecrübem:

Konfor gerçekten artmış. Ancak performans düştü gibi hissettim. Performans düşüşü psikolojik olabilir. 2 haftadır bisiklet sürmemiş olmam da olabilir. Bacağımda hala ödem var yara yüzünden o yüzden de olabilir.

Varsa tecrübeleriniz anlatmanızı beklerim neye dikkat etmeliyim.329741 dosyayı görüntüle
Modern kaliteli süspansiyona sahip bir arabada 150 yaparken "gitmiyormuş gibi" hissederken tofaşla 150 ile giderken sanki uçuyormuş gibi hissedilmesiyle aynı.
25ten 28'e çektin diye düşmez performans merak etme psikolojik yada dediğin gibi senin durumundan kaynaklıdır.


ultrasport 3 mü taktırdın?

Düşük vites yüksek kadans kullan. Fazla yokuş tırmanma. Gidebildiğin kadar yavaş takıl bi kaç hafta.
 
Hayırlı uğurlu olsun,kazasız belasız kullanmanı dilerim.
28 lik lastik 25 lik lastikten daha hızlı bir lastik. Ancak senin önceki lastiğin olan Schwalbe onelar, yeni lastiklerinden daha düşük yuvarlanma direncine sahip daha hızlı lastikler.Performans düşüşü hissetmenin bir sebebi de bu.

28 mmlik lastiklere geçtiğimde hissettiklerim:
329742 dosyayı görüntüle

Bir de 25 likçi var, durun aklınıza 25 likçi diye Leonardo Di Caprio gelmesin.
Bizim 25 likçi Cemal @Cemal Ç. var.Adam çivili yatak seviyor, yapacak bir şey yok
329743 dosyayı görüntüle
gerçekten fark var hocam 🤣🤣 Ben de sizin gibiydim forumdaşlar ikna etti dönün bu yoldan @Cemal Ç.

Bu kadar farkediyor mu bu yuvarlanma direnci. Schalbe one bi daha skseniz takmam. Lastik aşırı kastiriyordu. Bu ne güzel böyle yumuşacık hemen oturuyor lastiğe.

25ten 28'e çektin diye düşmez performans merak etme psikolojik yada dediğin gibi senin durumundan kaynaklıdır.


ultrasport 3 mü taktırdın?

Düşük vites yüksek kadans kullan. Fazla yokuş tırmanma. Gidebildiğin kadar yavaş takıl bi kaç hafta.
Evet onu taktırdım. Ödem atasiya kadar zorlamayacağım. Arkadaşın bacak zaten iltihap kaptı, açılıp temizlendi tekrar dikildi. O gelesiye kadar uzun tura çıkmam.

Umarım performans düşmemiştir dediğiniz gibi. İnşallah psikolojiktir
 
30 Haziran’da aldığım Vittoria Rubino Pro G2.0 lastiğin koruma seviyesi…
Üzerinden geçtiğimde küçücük bir cam parçası…

IMG_2878.jpeg
 
gerçekten fark var hocam 🤣🤣 Ben de sizin gibiydim forumdaşlar ikna etti dönün bu yoldan @Cemal Ç.

Bu kadar farkediyor mu bu yuvarlanma direnci. Schalbe one bi daha skseniz takmam. Lastik aşırı kastiriyordu. Bu ne güzel böyle yumuşacık hemen oturuyor lastiğe.


Evet onu taktırdım. Ödem atasiya kadar zorlamayacağım. Arkadaşın bacak zaten iltihap kaptı, açılıp temizlendi tekrar dikildi. O gelesiye kadar uzun tura çıkmam.

Umarım performans düşmemiştir dediğiniz gibi. İnşallah psikolojiktir
Schwalbe one (pro one olmayan düz "one") ile Conti Ultrasport 3 lastiklerinin yuvarlanma direnci birbirlerine yakın. Hatta Conti azıcık daha iyi bile olabilir.

Aynı janta daha kalın lastik takınca bisiklet hızlanmaz. Yukarıda yazan arkadaşlara bakma sen.
Gerçekten de kalınlaşan lastik düşürdü performansını. İnanmıyorsan tekrar 25'lik bir lastik tak ve gör.

Aynı janta takılan ve önerilen basınçta şişirilen aynı marka model lastikte, kalınlaştıkça konfor artar, yol tutuş artar, ivmelenme azalır, hızı muhafaza etme azalır, aynı hıza çıkmak ve korumak için gerekli güç artar. Lastik inceldikçe konfor azalır, yol tutuş azalır, ivmelenme ve hızı koruma artar, sonuçta sürat artar.

Daha geniş lastikten aynı verimi almak için, ya yanında daha geniş lastiğe optimize edilmiş jant alacaksın, ya önerilen basınçtan daha yüksek basınçta hava basacaksın.
Bir de dolaylı faydası var geniş lastiğin. Konfor arttıkça yorulma azalır, koruduğun ekstra güç, kalın lastik takarak edeceğin zararı amorti eder hatta kâra geçirir diyorlar.

Bir kere aldın artık. Hayırlı olsun. Sürdükçe bacakların daha kuvvetlenecek, belki de daha ince lastiğe tekrar dönmek istemeyeceksin:)

Şahsen 23-28 arası lastikler kullanıyorum. Genelde kışları 28'e geçiyorum. Ama 25 en sevdiğim.
 
Schwalbe one (pro one olmayan düz "one") ile Conti Ultrasport 3 lastiklerinin yuvarlanma direnci birbirlerine yakın. Hatta Conti azıcık daha iyi bile olabilir.

Aynı janta daha kalın lastik takınca bisiklet hızlanmaz. Yukarıda yazan arkadaşlara bakma sen.
Gerçekten de kalınlaşan lastik düşürdü performansını. İnanmıyorsan tekrar 25'lik bir lastik tak ve gör.

Aynı janta takılan ve önerilen basınçta şişirilen aynı marka model lastikte, kalınlaştıkça konfor artar, yol tutuş artar, ivmelenme azalır, hızı muhafaza etme azalır, aynı hıza çıkmak ve korumak için gerekli güç artar. Lastik inceldikçe konfor azalır, yol tutuş azalır, ivmelenme ve hızı koruma artar, sonuçta sürat artar.

Daha geniş lastikten aynı verimi almak için, ya yanında daha geniş lastiğe optimize edilmiş jant alacaksın, ya önerilen basınçtan daha yüksek basınçta hava basacaksın.
Bir de dolaylı faydası var geniş lastiğin. Konfor arttıkça yorulma azalır, koruduğun ekstra güç, kalın lastik takarak edeceğin zararı amorti eder hatta kâra geçirir diyorlar.

Bir kere aldın artık. Hayırlı olsun. Sürdükçe bacakların daha kuvvetlenecek, belki de daha ince lastiğe tekrar dönmek istemeyeceksin:)

Şahsen 23-28 arası lastikler kullanıyorum. Genelde kışları 28'e geçiyorum. Ama 25 en sevdiğim.
Anladım sağolun. Uzun bı sürüşte tecrübe etmek lazım
 
@brk34
@Özcan abinin bakma sen yukarıdaki arkadaşlara dediği kişi benim. :D
28 mm lik lastik 25 likten daha hızlıdır(Yurdumuzun bezemeden bozma yollarında) 25 lik lastik ancak laborotuar ortamında ya da kaymak bir asfaltta 28 mmlikten hızlı olabilir.
Aynı basınç altında geniş lastikler, dar olanlara göre daha düşük yuvarlanma direncine sahiptir.Dar lastiklerin ise hız arttıkça ürettikleri hava direnci daha düşüktür.Dar lastiklerin avantajı aerodinamik avantajlarından dolayı yüksek hızlarda daha fazladır.Daha düşük ve sabit hızlarda(günlük kullanım)ise daha az psi a sahip geniş lastikler şok ve vibrasyonu daha iyi emer.Ülkemizin bezemelerinde(bozuk yol) yüksek basınca ihtiyaç duyan dar lastikler her çukura girip çıktığında dikey yönlü bir hareket de oluşur ve bu da performansımızın kaybına neden olur.(Eğer laboratuar ortamında olsaydık yani kaymak asfaltta olsaydık 25 mm lastik enerji kaybı da yaşatmazdı.)28 mm yi pratik dünya, 25 mm yi de ideal teori ortamı sayar isek pratikteki(28 mm lastik) enerji tasarrufu da fazladır.
Konforda tartışma bile götürmez, 28 lik 25'ten çok daha iyidir.

Ben Schwalbe One Vguard sandığımdan contiden iyi demiştim.
 
@brk34
@Özcan abinin bakma sen yukarıdaki arkadaşlara dediği kişi benim. :D 28 mm lik lastik 25 likten daha hızlıdır(Yurdumuzun bezemeden bozma yollarında) 25 lik lastik ancak laborotuar ortamında ya da kaymak bir asfaltta 28 mmlikten hızlı olabilir.
Aynı basınç altında geniş lastikler, dar olanlara göre daha düşük yuvarlanma direncine sahiptir.Dar lastiklerin ise hız arttıkça ürettikleri hava direnci daha düşüktür.Dar lastiklerin avantajı aerodinamik avantajlarından dolayı yüksek hızlarda daha fazladır.Daha düşük ve sabit hızlarda(günlük kullanım)ise daha az psi a sahip geniş lastikler şok ve vibrasyonu daha iyi emer.Ülkemizin bezemelerinde(bozuk yol) yüksek basınca ihtiyaç duyan dar lastikler her çukura girip çıktığında dikey yönlü bir hareket de oluşur ve bu da performansımızın kaybına neden olur.(Eğer laboratuar ortamında olsaydık yani kaymak asfaltta olsaydık 25 mm lastik enerji kaybı da yaşatmazdı.)28 mm yi pratik dünya, 25 mm yi de ideal teori ortamı sayar isek pratikteki(28 mm lastik) enerji tasarrufu da fazladır.
Konforda tartışma bile götürmez, 28 lik 25'ten çok daha iyidir.

Ben Schwalbe One Vguard sandığımdan contiden iyi demiştim.
Şuan yorum yapmak için erken hocam. Sonuçta sürmedim doğru düzgün.

Ama bu lastiğe aynı basıncı basamam. Daha az basınçla aynı sertliğe geliyor çünkü. Diğer lastik maksimum 130, bu 115 yazıyor lastiğin üzerinde. Bu kenarda dursun.

Kaynak asfaltta değiliz belki ama sonuçta dağ yollarında gitmiyoruz. Asfaltta gidiyoruz günün sonunda.

Konfor konusunda kesinlikle fark var bariz hissettim. Evimin kaldirimina çıkan engelli rampası önce aşağı gidiyor aniden yukarı rampaya sert geçiş var. Orda baya baya hissettim farkı. Kasislerde de biraz ettim. Küçük tatlı çukurlarda aşırı belli oluyor
 
Aynı janta takılan
Burası çok önemli bir detay olabilir ,eğer ki jant sadece 25 likte maks performans veriyorsa ; 28 lik takıldığında tam performans veremeyip 28 lik lastik de dikey yönlü hareket yapar ise enerji kaybettirebilir.
 
Ama bu lastiğe aynı basıncı basamam. Daha az basınçla aynı sertliğe geliyor çünkü. Diğer lastik maksimum 130, bu 115 yazıyor lastiğin üzerinde. Bu kenarda dursun.
Geniş lastiğin avantajı bu. Daha düşük psi basabilmek. Yani bu lastik kalınlığına göre "hız" mevzusu bir çan eğrisi gibi aslında. En tepe noktası yolun durumu, sürücünün ağırlığı ve jantın genişliği gibi etmenlere göre değişiyor. Yani maksat hız ise ve daha dar lastik daha hızlı ise bizi yada lastik üreticilerini 23 yada 25de durduran ne? 700x19 üretmeyi bıraktılar bırakmasalar hala forumda kullanacak "manyaklar!" olacağından eminim :D . Eskiden disk frenli modeller yoktu ve v frenli modeller bile 25 genişliği zor destekliyordu. Teknolojinin ve bisiklet biliminin gelişmesiyle jant üreticileri daha geniş jant, lastik üreticileri daha geniş lastik ve bisiklet üreticileri de daha geniş maşa ve kadro üretmeye başladı. Bizde çoğu kişi bu konuda inat ediyor. Alıştıklarını değiştirmek istemiyor. Tofaşın 150 km/h basınca verdiği o bağırma ve titreme hissini daha hızlı gitmek olarak algılıyor. Yani bu "hız" mevzusunu PRO yarışçılardan ve takımlardan daha fazla önemseyen birileri olabilir mi? Onlar sadece "trend" diye mi 700x28 ve üstü lastiklere geçiyorlar? Papağan gibi tekrarlamış olacağım ama TR'nin bozuk yollarında hız için değil konfor ve GÜVENLİK için(Daha düşük hava basıncı daha iyi tutuş) 700x28 ve üstü kullanmak gerekiyor. Forumun çoğu ne profesyonel olarak ne de yarı pro olarak yarışmıyor. Bizim için sadece stravadaki sayılardan ibaret. Ortalama hızım 24 olacağına varsın 23.8 olsun(artarsa da anca bu kadar artar).

Şu anketi de şuraya bırakayım. Forumun ortalaması 700x28'e çoktan kaymış durumda.

Yol bisikletinizde hangi kalınlıkta dış lastik kullanıyorsunuz?

Ben de 700x30-32 kullanmak isteyenlerdenim ama disk fren bir bisiklet alıncaya kadar böyle devam.

1755612394303.png
 
@Özcan arkadaşımızın değindiği iyi bir nokta var o da jant iç genişliği. Burada olay lastiğin ampul yapmadan genişlemesi ampul şeklini almadan genişlemesi gerek.


096-101-LASTIKLER-1-836x1024.jpg
 
Geniş lastiğin avantajı bu. Daha düşük psi basabilmek. Yani bu lastik kalınlığına göre "hız" mevzusu bir çan eğrisi gibi aslında. En tepe noktası yolun durumu, sürücünün ağırlığı ve jantın genişliği gibi etmenlere göre değişiyor. Yani maksat hız ise ve daha dar lastik daha hızlı ise bizi yada lastik üreticilerini 23 yada 25de durduran ne? 700x19 üretmeyi bıraktılar bırakmasalar hala forumda kullanacak "manyaklar!" olacağından eminim :D . Eskiden disk frenli modeller yoktu ve v frenli modeller bile 25 genişliği zor destekliyordu. Teknolojinin ve bisiklet biliminin gelişmesiyle jant üreticileri daha geniş jant, lastik üreticileri daha geniş lastik ve bisiklet üreticileri de daha geniş maşa ve kadro üretmeye başladı. Bizde çoğu kişi bu konuda inat ediyor. Alıştıklarını değiştirmek istemiyor. Tofaşın 150 km/h basınca verdiği o bağırma ve titreme hissini daha hızlı gitmek olarak algılıyor. Yani bu "hız" mevzusunu PRO yarışçılardan ve takımlardan daha fazla önemseyen birileri olabilir mi? Onlar sadece "trend" diye mi 700x28 ve üstü lastiklere geçiyorlar? Papağan gibi tekrarlamış olacağım ama TR'nin bozuk yollarında hız için değil konfor ve GÜVENLİK için(Daha düşük hava basıncı daha iyi tutuş) 700x28 ve üstü kullanmak gerekiyor. Forumun çoğu ne profesyonel olarak ne de yarı pro olarak yarışmıyor. Bizim için sadece stravadaki sayılardan ibaret. Ortalama hızım 24 olacağına varsın 23.8 olsun(artarsa da anca bu kadar artar).

Şu anketi de şuraya bırakayım. Forumun ortalaması 700x28'e çoktan kaymış durumda.

Yol bisikletinizde hangi kalınlıkta dış lastik kullanıyorsunuz?

Ben de 700x30-32 kullanmak isteyenlerdenim ama disk fren bir bisiklet alıncaya kadar böyle devam.

329772 dosyayı görüntüle
Aslında size biraz hak vererek 28 e geçtim. 24 değil de 23 olsun ortalama. Ne olur sanki. Hıza etki eden tek etken lastik değil.

Tek etken lastik varsayarsak bile düz hesap ters orantı. 25 lastik ile 28 km gidebiliyorsan 28 lastik ile 25 km.

Bu oranlar 100 km'de 100 ve 112 km yapar.

Ancak bu hesap aşırı aşırı düz. Tek sürtünme olarak teker sürtünmesini aldık. Ayrıca bütün tabanı sürtüyor gibi farzettik.
@Özcan arkadaşımızın değindiği iyi bir nokta var o da jant iç genişliği. Burada olay lastiğin ampul yapmadan genişlemesi ampul şeklini almadan genişlemesi gerek.


329773 dosyayı görüntüle
Bu şekilde düzgün gibi geldi bana17556146788112753140228811145003.jpg
 
Geri