Scudo Sports

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Çok faydalı bir ürün ,almak istiyorsanız tavsiye ederim. Bu bahsettiğim jant bandı,siz de ondan bahsediyorsunuz sanırım . Ben Vittoria marka kullanıyorum. Yanlış bilgi vermek istemem benim bahsettiğim janta sarılan ve iç lastik ile jant arasında olan bant

O başka bir ürün. Ve kesinlikle faydalı.
Benim bahsettiğim ürün (link).
Dış lastik ile iç lastik arasına yerleştiriliyor ve sürüş esnasında dış lastiğe batan cam parçası, çizi gibi şeylerin iç lastiğe ulaşmasını önlediği iddia ediliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmet1914
Scudo
Patlak önleyici şerit kullanan var mı. Zefal (x tl) ve seagull (x/3 tl) markalarına denk geldim. Başka varsa da bilmiyorum. Bir zararı yok olsa gerek, faydası illa ki vardır diye düşündüm.
Ben dağ bisikletimin iç ve dış lastiğinin arasına çok yamalı ve eski iç lastiğimi koydum. Prensip olarak bahsettiğiniz ürünle aynı görevi görüyor ama bence çok daha korunaklı. Ayrıca elimizdeki eski malzemeyi de verimli kullanmış oluyoruz. Lastik başına 150 gram civarı ağırlık katıyor burası biraz kötü tabii. Ben eski iç lastikle verim alıyorsam bence siz bu iş için üretilmiş bir üründen verim alabilirsiniz. Almadan önce kalınlığına, genişliğine ve ağırlığına bakıp almakta yarar var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Omzu kalabalık
Geçtiğimiz hafta yaptığımız turun bir bölümünde heyelanlı bir bölgeye denk gelmiş ve çok kısa da olsa taşlı stabilize yolda bisikleti sürmek durumunda kalmıştım. Hatta bir arkadaşımın da lastiği patlamıştı. Sonrasına eve gelene kadar bir şey yoktu. Ta ki dün akşamüstü kısa bir tur yapmak istediğimde sürüş esnasında bir anormallik hissettim. Hemen durup lastikleri kontrol ettiğimde resimdeki durumla karşılaştım. Lastik çarpılmış gibi balon yapmış. Jantta eğrilik görünmüyordu. Eve dönüp tekerleğin havasını indirip tekrar şişirdim fakat sonuç değişmedi. Bir arkadaşım söküp şamyele bak dedi ama sanırım lastikleri değiştirmem gerekecek.

20230618_182617.jpg20230618_182648(1).jpg
 
Geçmiş olsun. Benim de eski lastiklerimden birinde bir çukura sert girmem sonucunda böyle bir hasar meydana gelmişti. Lastiğin karkası deforme olduğundan yapılacak bir şey olmuyor.
 
Bu ürün: (link) her lastiğe uygulanabiliyor mu? 700x25C ölçülerinde iç lastikli lastiğim var.
 
(link)

Michelin olmasına rağmen fiyatı en makul lastik. Kullanıp memnun kalanınız var mı ?
 
Bu ürün: (link) her lastiğe uygulanabiliyor mu? 700x25C ölçülerinde iç lastikli lastiğim var.

İç lastiğinizin sibop iğnesinin çıkıyor olması lazım uygulayabilmek için (örneğin Dechatlon iç lastiklerin sibop iğnesi çıkmıyor). Eğer çıkıyor ise uygulayabilirsiniz. Ben uzun süre hem mtb iç lastiğinde hem de yol iç lastiğinde başarı ile kullandım.
 
  • Beğen
Tepkiler: TalhaB.
Geçmiş olsun, lastik balon yapmış. Balon yapan lastikler imha edilmeli. Kullanılmamalıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yasin KOCAELİ
Geçtiğimiz hafta yaptığımız turun bir bölümünde heyelanlı bir bölgeye denk gelmiş ve çok kısa da olsa taşlı stabilize yolda bisikleti sürmek durumunda kalmıştım. Hatta bir arkadaşımın da lastiği patlamıştı. Sonrasına eve gelene kadar bir şey yoktu. Ta ki dün akşamüstü kısa bir tur yapmak istediğimde sürüş esnasında bir anormallik hissettim. Hemen durup lastikleri kontrol ettiğimde resimdeki durumla karşılaştım. Lastik çarpılmış gibi balon yapmış. Jantta eğrilik görünmüyordu. Eve dönüp tekerleğin havasını indirip tekrar şişirdim fakat sonuç değişmedi. Bir arkadaşım söküp şamyele bak dedi ama sanırım lastikleri değiştirmem gerekecek.

306009 dosyayı görüntüle306010 dosyayı görüntüle
Ben kendi tecrübeme dayanarak söylüyorum. İç lastik güm diye bir anda patladıysa dış lastiğin janta oturan kısımları hasar gördüyse bu sorun ortaya çıkıyor. En azından bana öyle oldu. Hele birde telli lastik ise tamamen gitti demektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yasin KOCAELİ
İç lastiğinizin sibop iğnesinin çıkıyor olması lazım uygulayabilmek için (örneğin Dechatlon iç lastiklerin sibop iğnesi çıkmıyor). Eğer çıkıyor ise uygulayabilirsiniz. Ben uzun süre hem mtb iç lastiğinde hem de yol iç lastiğinde başarı ile kullandım.
Bu tarz iç lastikleri nasıl aratabilirim, ne diye geçiyor isimleri?
 
Bu tarz iç lastikleri nasıl aratabilirim, ne diye geçiyor isimleri?

Continental Presta sibop iç lastiklerin sibop iğneleri çıkıyor. Araba siboplu (Schrader Sibop ) iç lastiklerin yine sibop iğnesi çıkıyor.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: TalhaB.
Geçen yıl arka iç lastiğim, dün ise ön iç lastiğim siboptan patladı. İlk patlama sürüş esnasında olmuştu. İkinci patlama 40 kmlik sürüşten döndükten sonra olmuş ve ertesi gün fark ettim. Her sürüş öncesi araba çakmaklığına takılan pompa ile lastiği şişirmiştim. Max 85 PSI basılması gerekiyor. Pompanın göstergesinin doğruluğuna çok güvenmediğim için genelde 80 basıp bırakıyorum. Yıllardır bu yöntemi uyguluyorum ama ikidir bu şekilde patlıyor. Şişirirken hata yapsam o an patlaması gerekmez mi? 85 yerine 80 basıyorum diye mi hatalıyım? Tam olarak sorunun kaynağını çözemedim. Yardım! 🤔
 
Geçen yıl arka iç lastiğim, dün ise ön iç lastiğim siboptan patladı. İlk patlama sürüş esnasında olmuştu. İkinci patlama 40 kmlik sürüşten döndükten sonra olmuş ve ertesi gün fark ettim. Her sürüş öncesi araba çakmaklığına takılan pompa ile lastiği şişirmiştim. Max 85 PSI basılması gerekiyor. Pompanın göstergesinin doğruluğuna çok güvenmediğim için genelde 80 basıp bırakıyorum. Yıllardır bu yöntemi uyguluyorum ama ikidir bu şekilde patlıyor. Şişirirken hata yapsam o an patlaması gerekmez mi? 85 yerine 80 basıyorum diye mi hatalıyım? Tam olarak sorunun kaynağını çözemedim. Yardım! 🤔


Pompanın ucunu takarken çok fazla hareket ettirmek veya çekmek sebep olmuş olabilir. Bir ihtimal belki jantın sibop için olan kısmında iç kısmında bir problem olabilir. Jantın iç kısmına takılan şerit ömrünü tamamlamış olabilir veyahut.
 
Sıfır markalı bisiklet yada jant takımı alsanız bile kontrol edin, mikro metal çapakları olabilir, yüzeyler tam prussuz olmayabilir. Sizin jantın sibop icin acilan deliginde prüz olabilir.

Geçen aldığım sıfır Carraro marka bisikletin jantları hakkinda tecrübemi paylasmıştım. İç dış lastik ve jant ici koruyucu lastikleri söküp iyi bir temizlik yapın. Daha sonra dikkatlice yüzey kontrolü yapın. Hafif prüzlü yüzeylerin keçe ile duzeltebilirsiniz, pürüz daha fazla ise yüksek grit li su zımparası ile ince calisarak düzeltip gerekirse rötuş boyasi ile boyayabilirsiniz.
 
Schwalbe Delta Cruiser Plus Dış Lastik 700x38c P-Guard takılı Carraro 230'um var. Bu lastik için bir kaç sorum olacak 😋
Bisikleti sürdüğüm yerlerde çok fazla çivi, cam vs. oluyor. Dolayısıyla tekerin yoldayken patlama riski beni geriyor. Buna nasıl önlem alabilirim dediğimde:
  • Bu lastikte 3 mm zırh kendiliğinden mevcutmuş. Yine de lastik zırhı alıp taktırabilir miyim/taktırmalı mıyım?
  • Bu ürün: (link) her lastiğe uygulanabiliyor mu? 700x25C ölçülerinde iç lastikli lastiğim var.
    Gibi bir ürünü içine basmam gerekir mi ya da iyi olur mu?
  • Yolda lastik patladığında yapabileceğim tek şey yama mı? Bunun için yanımda ne gibi ekipmanlar taşımalıyım? Başka yapabileceğim şeyler varsa nelerdir?

Teşekkürler 😇
 
Schwalbe Delta Cruiser Plus Dış Lastik 700x38c P-Guard takılı Carraro 230'um var. Bu lastik için bir kaç sorum olacak 😋
Bisikleti sürdüğüm yerlerde çok fazla çivi, cam vs. oluyor. Dolayısıyla tekerin yoldayken patlama riski beni geriyor. Buna nasıl önlem alabilirim dediğimde:
  • Bu lastikte 3 mm zırh kendiliğinden mevcutmuş. Yine de lastik zırhı alıp taktırabilir miyim/taktırmalı mıyım?
  • Gibi bir ürünü içine basmam gerekir mi ya da iyi olur mu?
  • Yolda lastik patladığında yapabileceğim tek şey yama mı? Bunun için yanımda ne gibi ekipmanlar taşımalıyım? Başka yapabileceğim şeyler varsa nelerdir?

Teşekkürler 😇

Bence patladıkça yeni bir önlem düşünmek daha iyi olur, yoksa bu tedirginlik dolgu lastik kullanmaya kadar gider.
Bendeki Mosso'daki 700x35 ve B'twin'deki 26x1.40 Schwalbe Marathon Racer'lar ~3 yılda hiç patlamadı mesela ki bunlar Marathon'un en zırhsızları.

Yama dışında en az 1 iç lastik taşımakta fayda var, çünkü yamanın kurtaramayacağı durumlar olabilir.
Bir de jant içindeki iç lastikle tel başları arasındaki şeridin kalitesinden emin olmak lazım. Bisikletlerle birlikte gelen şeritler pek yeterli olmuyor.
 
  • Beğen
  • Muhteşem
Tepkiler: MakRo ve retrower
Bir de jant içindeki iç lastikle tel başları arasındaki şeridin kalitesinden emin olmak lazım. Bisikletlerle birlikte gelen şeritler pek yeterli olmuyor.

Hocam bundan nasıl emin olabilirim? Bir yöntemi var mıdır?

Bir de benim tekerime uygun iç lastik önerir misiniz? Çok kafa karışıklığı yaratıyor internette yazanlar 🙏
 
Hocam bundan nasıl emin olabilirim? Bir yöntemi var mıdır?

Bir de benim tekerime uygun iç lastik önerir misiniz? Çok kafa karışıklığı yaratıyor internette yazanlar 🙏

Bir süreliğine olması gereken basınçta sürülmüş bir tekerde dış lastiği söküp şeride bakınca tek kat jantlarda tel başlarının, çift katlı jantlarda tel deliklerinin izi şeritte ne kadar az görünüyorsa o kadar iyi. Şimdi telefondan yazıyorum, fotoğrafları bulunca iyi ve kötü iki örneğin (Mosso Legarda ile gelen ve Token'in 200 psi basınca dayanabilen şeritleri) fotoğraflarını ekleyeceğim.

İç lastik olarak trekking bisikletinde benim en memnun kaldığım ürün Continental Tour ama biraz fiyatı yüksek, onun yerine 3 ekonomik lastik alınca para artıyor. F/P olarak kutusuz Vittoria'lar vardı, kalın siboplusunu bir süredir bulamıyordum, yakın zamanda bakmadım. Lastikler zırhlı olunca yedek lastik stoğu tükenmiyor, o yüzden piyasada nelerin ne kadara satıldığına hakim değilim. Benim trekking bisikletine iç lastik seçerken dikkat ettiklerim bilinen bir marka olması, dış lastiğin genişliğinin iç lastiğin uygunluk aralığının ortasına yakın olması (sınırın dışında olmamasının dışında mümkünse sınırda da olmaması), sibop borusu üstünde sıkıştırma somunu olması.
 
  • Beğen
Tepkiler: retrower
Bir süreliğine olması gereken basınçta sürülmüş bir tekerde dış lastiği söküp şeride bakınca tek kat jantlarda tel başlarının, çift katlı jantlarda tel deliklerinin izi şeritte ne kadar az görünüyorsa o kadar iyi. Şimdi telefondan yazıyorum, fotoğrafları bulunca iyi ve kötü iki örneğin (Mosso Legarda ile gelen ve Token'in 200 psi basınca dayanabilen şeritleri) fotoğraflarını ekleyeceğim.

İç lastik olarak trekking bisikletinde benim en memnun kaldığım ürün Continental Tour ama biraz fiyatı yüksek, onun yerine 3 ekonomik lastik alınca para artıyor. F/P olarak kutusuz Vittoria'lar vardı, kalın siboplusunu bir süredir bulamıyordum, yakın zamanda bakmadım. Lastikler zırhlı olunca yedek lastik stoğu tükenmiyor, o yüzden piyasada nelerin ne kadara satıldığına hakim değilim. Benim trekking bisikletine iç lastik seçerken dikkat ettiklerim bilinen bir marka olması, dış lastiğin genişliğinin iç lastiğin uygunluk aralığının ortasına yakın olması (sınırın dışında olmamasının dışında mümkünse sınırda da olmaması), sibop borusu üstünde sıkıştırma somunu olması.

Teşekkür ediyorum 🙏 Kalitelisi hangisiyse onu almak isterim ancak Schwalbe Delta Cruiser Plus Dış Lastik 700x38c P-Guard için hangi iç lastik uygun onu bulamadım. Continental Tour'un buna uygun iç lastiği var mı? Özellikle sınırın dışında olmamasının dışında mümkünse sınırda da olmamasına uygun bir iç lastik bakıyorum 😇
 
Teşekkür ediyorum 🙏 Kalitelisi hangisiyse onu almak isterim ancak Schwalbe Delta Cruiser Plus Dış Lastik 700x38c P-Guard için hangi iç lastik uygun onu bulamadım. Continental Tour'un buna uygun iç lastiği var mı? Özellikle sınırın dışında olmamasının dışında mümkünse sınırda da olmamasına uygun bir iç lastik bakıyorum 😇

Bahsettiğim lastik bu: (link) . Stoğunda bulunan bir yer bulamadım şu anda. Arada bir Hepsiburada'da da görüyorum. Ben BikeAndOutdoor.com'dan almışım ama şu anda yok.
1688933877367.png
Amazon'da buldum ama onun da sibobu farklı. Şu anda bulunamayan bir modelin üstünde durmaya gerek yok, alternatiflerine bakmak lazım.

Aralık sınırıyla ilgili konuyu da bu lastik üzerinden açıklarsam, ürünün adı bu: Continental Tour 700x32C/47C. Burada 32 ve 47 minimum ve maksimum dış lastik genişlikleri. Schwalbe Delta Cruiser Plus 700x38'in 38'inin bu iki sayının arasında olması gerekiyor: 32≤38≤47.
Bir de sibop türü aynıysa (Schrader = SV = AV = oto = motor = kalın) lastik uygundur.


... fotoğrafları bulunca iyi ve kötü iki örneğin (Mosso Legarda ile gelen ve Token'in 200 psi basınca dayanabilen şeritleri) fotoğraflarını ekleyeceğim.

Bu Mosso Legarda ile gelen şerit:
unknown.png


Bir iç lastikten daha ince ve yumuşak, basınç kolaylıkla şeriti deliklerin içine ittiriyor, deliklerin kenarından kesilme ihtimali, balon yapan kısmın fazla incelme ihtimali ya da aşağıdaki resimdeki gibi olması gerekenden uzun tel kullanıldığında telin şeridi ve lastiği delip patlatma ihtimali var:
unknown.png


Bunun takılmış halini bulamadım. 200psi demişim, 235 psi'ymiş:
1688934666341.png
Bu hiçbir şekilde jant deliklerinin içine doğru esnemiyor, jant iç boşluğundan gelen herhangi bir pürüzün bu şeridi aşması pek kolay değil. Üreticinin belirttiğine göre 235 psi basınçla şişirilmiş bir lastiğin üzerinde gitmekle beton zeminde lastiksiz olarak jant üzerinde gitmek aynı şeymiş. Yani ihtiyaçtan fazla dayanıklı. Bu Token şeritlere alternatif olarak Vittoria'nın oldukça başarılı, Shimano v.b. gibi firmaların da fena sayılmayacak ürünleri var.
 
Geri