Scudo Sports

Klasiğin çivisini çıkartıyorum!

tilt shift candır, canandır, kraldır, perspektif bozulmaların korkulu rüyasıdır :D
 
Scudo
@halil ibrahim duran

PC olayı zaten müthiş bir şey, "Perspective Control" adeta ufuk çizgisi de dahil olmak üzere bu lens ile kaçış noktadaları elinizin altında, ki bunu bu lense yabancı olanlar için ekstradan söylemek istedim.
Bu gecelikte kendi konumu dağıtayim madem ;)

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_6677_zpsd8923b7d.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_6846_zps3676e2f5.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_6880_zps3b75e13c.jpg


Fotograflar ise Beypazarının az ilerisinde ki kuş cennetinden.
 
Açıklamalar için teşekkürler! Yoksa kuş gözlemle ilgileniyormusunuz diyerek konuyu dağıtmayacağım,hayır dağıtmayacağım :)
 
Klasik konusunda pek kültürüm yok ama çalışma mükemmel olmuş, tebrik ederim ilgiyle takip edeceğim :)
 

Hazır siparişleri beklerken elimde ki mevcut komponentlerden sele borusu ile konuya kaldığı yerden devam ediyorum. Bütün parçaları Gran Sport olarak topladığım için haliyle, ön arka göbek takımı, pedallar, furş seti, krank set ve fotograflardan da göreceğiniz üzere sele borusuna kadar seriyi bozmadan devam ediyorum. Göbekler her ne kadar gümrükte takılma yaşayacak gibi gözükse de beklemeye değer olduklarını düşünüyorum, onlar da elime ulaşır ulaşmaz elden geçirerek teker setini de hazır hale getireceğim.

Sele borusu için hand drilled denen olayı uyguluyorum. Normal şartlarda her klasik parça üzerinde bu tarz bir uygulamayı riske etmem fakat sele borusu kozmetik olarak düzeltilebilir durumda olmadığı için bu hata payını da göze alaraktan emek, dikkat ve özen gerektiren bu görsel kişiselleştirmeye gittim. Yalnız şu da var ki, eliniz yatkın değilse ve matkapınızın mandreni böyle hassas delmeye uygun değil ise pek önermem, en ufak ucunuzun yan basması, yüzeyde gezmesi hatayı kaldırmayacak sonuçlara sebep olacaktır.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/20140124_130658_zps9e2ee336.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/20140124_133103_zps5b1aac56.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/20140124_133645_zps3680bd5c.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/20140124_133918_zps034aff1f.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/20140130_082013_zps0784042b.jpg


Fotografta da göreceğiniz üzere tam delinmeyen merkez eksende yer alan üç nokta ise daha sonra pantograph vazifesi görerek İtalyan bayrağı oluşturacak şekilde boyanacağı için, son finish, mirror diye de geçen son kat polish'e kadar beklemede.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/20140130_135908_zpsbd84c236.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/20140130_135930_zps4b261a0d.jpg


(link)


(link)
 
Ve Campagnolo Nuovo Gran Sport mod. tipo göbek takımlarının da gelmesiyle en ufak parçasına kadar seti bakıma alıyorum. İlk gün tüm parçalar birbirinden ayrılıyor, tinerde bekletilerek kaba yağ ve diğer yüzeysel korozyonlardan ayrıştırılıyor. Ertesi gün ise tamamen temizlendikten sonra ince temizliği ufak parçanın niteliğine göre tel, zımpara gibi gibi işlemden geçiriliyor. Hub shell yani kabuk denilen gövdeler öncelikle 320'lik zımpara ile kabası alındıktan sonra yine aynı kum seviyesindeki daire zımpara makinam ile yüzeyin yönünde olmak kaydıyla yüksek hızda ve sürekli gezdirilerek iz yapmaktan da kaçınılarak daha pürüzsüz ve mat satensi görüntü gelinceye değin temizleniyor. Son fotografta ön göbek bu işlemden geçmişken arka göbek için öncesininde ufak bir ön izlemesi oluşması açısından da fikir sahibi olabilirsiniz.
Bu aşama sonrası ise el de olmak kaydıyla 600 ve son finish polish öncesi 1200'lük zımpara yapılacak ki henüz o aşamaya gelemedimden kaynaklı haftasonuna bırakıyorum devamını.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/20140319_174852_RichtoneHDR_zps2cb72513.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/20140319_143844_zps38d349c3.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/20140319_155639_zpse3bee6ac.jpg



(link)

(link)
 
Hocam işini hakkıyla yapan ender kisilerdensiniz. Bayiliyorum böyle ustalara. Konuya hakimiyetinizden işçiliğinize, mütevazılığınızdan fotoğraflamada gösterdiğiniz özene kadar her aşamada harika iş cikartiyorsunuz. Zerre mübalağa etmiyorum. Elleriniz dert görmesin, tebrikler...

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Gerek konusu, gerek fotoğrafların kalitesi, gerekse verilen bunca emek bakımından bu forumun en nadide başlıklarından birisidir bence bu başlık. Çok ama çok tebrik ediyorum!
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu
@Dogukanaksu


Cok sevip saydigim birisinden bu yorumu okuyunca dayanamadim. Önce ben de buayo dedigim icin ( dikkatinizi cekerim bayo demedim) üzerime alindim biraz.

Dilimize girmis bisiklet terminolojisi, giris tarihini de bakarsak - ki fransizcanin hakim oldugu dönemler- fransizcadan alinmis, yer yer tercüme edilmis kelimelerdir. Fren (frein), sele (selle), gidon ( guidon), pedal ( pedale), ruble ( roue libre)...... gider de gider. Buayo (Boyau) kelimesi de fransizcadan dilimize girmis ve barsak demektir. Yani barsaga benzeyen lastik. Tubular kelimesinin bisiklet lastikleri icin kullanildigini ilk defa son 15 sene icerisinde duydum.

Google da boyau diye ararsaniz böyle seyler cikar.

(link)
 
@Derya Keçeci

@tekkir

@Caner Kaya

Herkese güzel, onure edici fikirlerinden ve beni zevkle takibinden dolayı çok teşekkür ederim, elimden geldiğince sırasıyla ufak çaplı da olsa devam ediyorum.

@ihtiyar

Sevgili Bülent Abi, açıkcası ben de çok şaşırdım, onca şeyin arasından böyle bir şeye takılmış olmana, alınmana... Hala anlam veremedim kadar, ne seni, ne de özellikle bu ortamdan bir kişiyi bu şekilde hedef alıp asla ithafda bulunmadığım gibi zaten anlaşmazlık durumunda direkt o kişiler ile yüzyüze ya da özelden irtibat kurmanın yollarına bakarım. Ufak bir anlaşılmamazlıktan ötürü olsa gerek ki, yok yere alınmışsın bana Bülent Abi.
 
"Kendini bilmiş sayan bisikletçiler arasında bayo diye de geçmektedir" gibi iddialı ve sivri bir cümle kurduğun zaman bu kelimeyi kullanan birisinin tepki göstermesine şaşmamak gerek. Bu tip cümleleri bilgiden eminseniz kurmalısınız yoksa ters teper.
 
@Dogukanaksu

Sana alinmadim, cümleyi üzerime alindim! Forumda kimseye darilmam zaten! :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu
@ihtiyar

Aman Bülent Abi ben seni severim, sayarım, yine kimseye de saygısızlık etmek istemem. :)

Samsung Galaxy Mega 6.3 cihazımdan gönderildi.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar


Yarım kaldığım yerden devam ediyorum, kabuklar henüz parlatılmadı sadece bakım aşamaları tamamlanmış durumda. Paylaşmamda ki diğer bir amaç ise fotografla ilgilenen dostlarıma bu kez obje odaklı micro olarak tilt-shift ile bir kaç örnek sunmam. Göbeklerin çizikleri ise yanıltmasın daha incesine başlanmadı.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/7_zps27d1560d.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/6_zps130b0810.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/8_zps33054cc1.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/4_zps7859f1b6.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/5_zps05291657.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/1_zps5e7fa64d.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/3_zps9e39f683.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/2_zpsfe64ee6f.jpg


(link)

(link)




 

Madem ki klasik, fotograf makinam ve fotografı neden klasik olmasın? Banyo dışında taramasını da aldığım fotograflardan birkaçını da konuya dahil ediyorum! ;)

Ekipman: Nikon F100 / Nikon PC Micro Nikkor 85mm 1:2,8D / sb-910

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/00300036_zpsbf447ebc.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/900121_zps7a4ba5ce.jpg
 
Tebrikler,,
Bisikletlerin taşıdığı ruhu bozmadan aksine daha da güçlendirerek ve önplana çıkararak yapıyorsunuz revizyonlarını fotoğraf bilginizi de ekleyince ortaya seyri zevkli iş çıkıyor.

İleride (veya yakın zamanda) bir gösterim veya satış düşünüyor musunuz?

Yurtdışında profesyonel olarak dükkanların klasik bisiklet yenileme adı altında iş yaptıklarını biliyoruz ve çok önemsenen benimsenen bir meslek fakat Türkiye'deki durumu biliyoruz ..

Tekrar tebrikler
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu
@Caner Kartalgöz

Öncelikle motive edici sözlerinize teşekkür eder, saygılarımı sunarım. Türkiye durumuna değinerek başlarsam da çok haklısınız. Türkiye de her ne kadar gelişmekte olan bir bisiklet kültürü olsa da klasik bisikletler gelişmekte olan bu kültürün, bu pazarın hatta dahası bu pastanın en küçük dilimi bile sayılmayacak durumda. El emeği, bilgi, tecrübe bunların malesef bir değeri, bir karşılığı yok. Buarada yine klasik demişken özellikle de vurgulama gereği duyarım ki "her eski klasik, her klasik de asla antika" değildir. İşte bu kavramın farkındalığından, bilincinden de uzak olan bu piyasayı saran isim vermeyeceğim kişi / kişileri de eklersem daha sıkıntılı ve farkındalığa ihtiyacı olan bir alan olduğunu söyleyebilirim.

Satma kısmına gelince de şuan için elimde ki ekipmanı da genişletmekte olduğumu gözönünde bulundurursam, kişisel atölye planlarım var diyebilirim. Yurtdışı kısmı ise her ne kadar beni cezbediyor olsa da sanırım bundan sonrasında zor bir ihtimal olarak görüyorum. Aksi halde yabancı blog ve çeşitli sosyal içerikli platformlarda insanların takdirini de kazandığım güzel ve elit bir çevre edinmeye de başladım diyebilirim. Özellikle frame builders ya da klasik koleksiyonerler ile iletişimleri güçlendirmek dışında güzel fikir alışverişi de sağladım diyebilirim. Konuyu özetle uzatmadan bağlamak gerekirse de evet güzel planlarım var fakat şuan için önceliği kişisel yönde diyebilirim.

 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Nikelaj, decal ve headbadge uygulama sonrasında toplama aşaması öncesi son dokunuşlarda gerçekleşiyor. Sonrasında sele grubunun ardından deri işlerini de bitirmemle birlikte yeni sürprizler de yakın.


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/900csc_zps65c24901.jpg
 
Geri