Klasiğin çivisini çıkartıyorum!

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
@ihtiyar

Sevgili Bülent Abi teşekkür ederim güzel övgülerin için. :) Türkçe karşılıklarını biliyor olsam da dedigin gibi ben artık tamamen bu alanın terminolojisi ile ilgilendiğimden belleğime de bu yönde kazınan teleffuz şeklini kullanmayı her zaman için tercih ediyorum. Hatta bir kaç senedir özellikle basılı kaynakları da arşivlemeye geçmişken, Türkçe karşılıkları belki başkalarının yararına olabilir diyeceğim fakat tamamiyle klasik ve ülkemizde o kadar da yeri olmayan bu komponentlerin Türkçe karşıtının bu alana yönelecekler için de pek yararı olacağını düşünmüyorum.
Hatta o kadar uzağa gitmeye gerek yok sahibinden.com ve sosyal sitelerde bir çok sözde klasik bisiklet sattığını düşünen kişiler mevcut. Artık bu konuda isim de vermiyorum sonra telefonlar, mesajlar geliyor "aramızda çözelim, bisiklet göndereyim gerekirse" diye komik muhabbetler şeklinde. Sattığı üründen bir haber, basit üzerinde yazan marka ismini bile 30 farklı kombinasyonda Companyola, Companknola diye yazanları hepimiz biliyoruz. Dahası her eskiyi klasik, her klasiği antika diye çok afedersiniz kaktıranları hiç saymıyorum. ;)
O yüzden ben her zaman için burayla sınırlı değilde genel terminolojisinde ki hitap şekliyle aktarmayı uygun buluyorum, yine buna bağlı olarak en azından araştımak, bilgi sahibi olmak isteyenlerde bu terimler doğrultusunda en doğru karşılığına internet ortamından ulaşabileceklerdir.
 
Scudo

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
Ve buarada zaten forumdaki paylaşımları artık sizler gibi sayılı bir kaç kişi uğruna yapıyorum, zamanla zaten bunu facebook, blog ve farklı ortamlara taşıma çabası içerisindeyim. Çünkü gerçekten yabancılar bu işin daha bilincinde, daha fazla takip eder, daha fazla üzerinde durur durumdalar. Yoksa forumumuz malesef ortada, internetten iki tuş ile aranacak şeyler bile foruma konu olabiliyorken ben bitmiş çalışmama iyiymiş, harikaymış denmesinde değilim, çünkü zaten derleyen, toplayan benim. :)
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
Nikelaj öncesi son durum...
Yaşı gereği irili ufaklı lug kısımlarında 0,5mikron dolaylarında çekiş izleri şeklinde kusurlar olsa da yavaş yavaş bunları da düzeltiyorum. Kolay mı oluyor derseniz zor ama 56 yaşında ki bir bebeği yeniden eski günlerine getirmeye fazlasıyla değecek kadar. ;) Şuan hazırlamış olduğum çizergeye göreyse önümüzdeki haftaya nikelaja hazır hale gelecek ve sonrasında bu nikeleajın durumuna göre boya yapılacak ya da yapılmayacak ona karar verdiğim gibi renk uyumuna göre derileri temin edecek ve gidon, sele için kaplamaya koyulacağım.
Fotograftan da görüleceği üzere "seat binder nut" kısmı yani sele borusu vidasının olduğu nokta temizlenmiş durumda, öncesi ise uygunsuz gelişi güzel vida kullanımından kaynaklı yıllarca aşındırılmış durumdaydı ki ileri ki paylaşımlarda eğer ki unutmamış olursam öncesi/sonrası şeklinde tekrardan paylaşırım.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7498_zps8a283c64.jpg


(link)
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Doğukan bey,
Gerçekten ince ve detaylı bir işçiliğiniz var.

Merak ettiğim bir şey var: İnce köşe gibi yerleri bu kadar temiz nasıl zımparalıyorsunuz?
Kaç kuma kadar incelik sırası takip ediyorsunuz?
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
@halil ibrahim duran

Halil (İbrahim) bey,
çok teşekkür ederim, sizden de duymak memnun etti beni. Bu tarz derin sayılabilecek aşınmalar için yüzeyi zedelemeden kendime derlediğim ince işe yönelik ehelerden özellikle oval ve balıksırtı ile elde tesfiye yapmaktayım. Buna uygun dremel ve çeşitli el frezelerimde mevcut fakat, makinayı mümkün oldukça el hassasiyeti gerektirebilecek noktalarda kullanmaktan kaçınmaktayım. Hatta öyle ki kullanmadığım da söylenebilir. Çünkü 4000-4500 ve yukarısı rpm'e sahip bir motorun aşındırması daha etkili olabileceği gibi bu hızın verdiği hata payı da ince bir işçilik söz konusu olduğunda o kadar fazla olacaktır. Yine zımpara ile ise metalde 400'ün üzerine çıkmadan genellikle 600-1200 arası son rötuşları yapmaktayım. ;)
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@Dogukanaksu
Doğukan bey,

Dremel bende de var ve sizin gibi işin kabası olan yerlerde kullanıyorum. Dremel 2000 devirde bile çalıştırsanız metal üzerinde ısınmaya ve form bozulmalarına yol açabiliyor. Ben bir kere usturamı polisaj yaparken düşük devirde kullandım, o kadar dikkatli olmama rağmen neredeyse ağzını yamultuyordum. Dediğim gibi kaba işlerde tamam ama ince işte mutlaka, eskilerin tabiri ile, ele ustalık girmesi lazım.

Daha öncesinde ağaç oyma ve kabartma işleri ile hobi olarak uğraşmıştım. Yeni yeni metal ile de uğraşmaya başladım. Şu an elimde iki ayrı bıçak var. Biri fileto diğeri av bıçağı olacak inşallah, kaba gövdelerini çıkardım. Biraz boş vakit bulunca ağızlarını açacağım. Ağız açarken 40-80 kum ile başlıyoruz 400 kuma kadar ağız açtıktan sonra 3000 ve 6000 kumda son bileme ve parlatma yapacağım ama sizin iş çok hem ince çalışmak istiyor hem çalışma yüzeyi zor ve büyük.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7498_zps8a283c64.jpg

Örneğin, şu yukarıda koyduğunuz görselde sele kelepçesi ile kadro borularının birleştiği yerdeki yükselti farklarında özellikle iyi bir işçiliğiniz var. Buralarda balık sırtı dönmez sanırım, tahminimce zımpara ile çalışıyorsunuz. Metal üzerinde zımpara da ahşaptan daha zor. Metalin ahşaba göre en büyük avantajı kayıp olursa tekrar doldurulabilmesi.

Kolay gelsin tekrar. Merakla sonucu bekliyorum. Eski çalışmalarınızın hepsine baktım. Allahtan bir mani olmaz ise bu bizi şaşırtmasa da çıta üstü bir eseriniz olacak galiba. Bileğinize kuvvet.

Allah heyecanınızı boşa çıkarmasın.
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
@halil ibrahim duran

Halil Bey konumun günlük paylaşımı sonrası size hususi dönüş yapacaım, hem kafamı da biraz toparlamış olacağım. :)


Konuya tekrar dönecek olursam, kadroyu ufak ufak tanıttığımı düşünerekten biraz daha paylaşımları komponentlere yöneltmenin vaktinin geldiğini düşünüyorum.
Komponentler olaraktansa ilk olarak açılışı Gran Sport krank setin vidalarından yöne yapacağım. İngilizce terimler kullanmam sanırım pek hoş karşılanmıyor fakat yine benim için geçerli olan teknik terimleri ile devam edeceğim. Şimdiden rahatsız olabileceklerin affına sığınarak özür diliyorum.
Dönemin klasik parçalarından Gran Sportları yine her ne kadar erken dönem / (early 60's) 60'larına yetişemeyecek nitelikte olsa da orta döneme ait (1967-) olduklarından dolayı yer vereceğim. Fotograflarından da anlaşılacağı üzere yol grubu olan bu komponentlerin dönüşümü içinde bir takım profesyonel müdahaleler de elbet gerekmekte. Tabii bu profesyonel müdahaleler daha basite indirgenerek çeşitli nipel, pul ya da benzeri parçalar ile de yapılabilir olsa da aslına uygun olanı en makbul olanı. Ki tam olarakta yapmaya çalıştığım bu. ;)
Her neyse çok uzatmadan krank dişlisi vidalarının kısaltmaları ile bugün devam ediyorum. Hatta klasikçiler arasında bile tercih edilmeyen, bir hayli zaman ve emek isteyen bu teknik için biraz deli işi demek hiçte yanlış bir yakıştırma olmayacaktır.

Ve gelelim fotograflara...

İlk fotograftan göreceğiniz üzere solda orjinal, sağda ise 0,6mm kesilmiş, tesfiye sonrasında ana giriş yiv seviyesi için dişi kısma açılan çok ufak havşalanmış olanı görüyorsunuz.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7674_zps24b04153.jpg


Genel işleyiş sırasına göre, ki kesim kısmını bu paylaşımda tamamen fotograflamadım keskin çapaklı ve ekseni dügün olmayan ham halini görüyorsunuz. Tabii mengenem bu ufak parçaları eğe için uygun şekilde kavrayamadığı için ağız kısmına ufak bir operasyonda yaptım, o da fotograftan az anlaşılıyor olsa gerek.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7698_zps39d66680.jpg


Ve yine aynı aşamadan farklı bir açıda kesit.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7707_zps2c8709fb.jpg


Her aşama sonrası aynı oranı korumak adına eski kumpasım ile ölçümlerde gözardı edilmiyor tabii.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7677_zpse96cc51d.jpg


Ve erkek - dişi kısımların diş kapmadan rahatça uyumunu sağlamak adına çok ufak havşa için dokunuşlar...

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7689_zpsfabf2046.jpg


Ve erkek kısım, yani askerler yenilenen dişilerini beklerken...

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7679_zps83f05cd9.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7688_zps8e7f338a.jpg


(link)
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
@halil ibrahim duran

İbrahim Bey, zımpara kısmına aslında bu haftasonu geçeceğim ki asıl uğraşın beni burada beklediğini düşünüyorum, 400, 600 ve 1200 ile sanırım bütün haftasonumu sabahlayarak harcayacağım. Zımpara öncesi kadronun kısmi metal yüzey kesitlerine ait fotografları ise vaktim olursa lug/rekor kısımlarından başlayarak bu akşama paylaşacağım.
Balıksırtı eğe kullanmaktan kastıma gelirsemde aslında sadece bu formun verdiği yuvarlak satıhdan fayda sağlamak, aksi halde zaten dar köşeleri rahat tesfiye edebilmemde ki avantajım çok ince ve küçük takımlara da sahip olmamdan kaynaklı. Bu küçüklükten kastım örnek vermek gerekirse ortalama bir kibrit çöplerinden az daha kalın sayılabilecek eğeler, ki yine unutmazsam bunlarında fotografını konuya dahil ederim. ;)
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer

Haftasonu başlangıcında aynı zamanda ince zımparaya da başlayacağımı belirttiğim gibi öncesindeki son durumu da fotograflayarak başlamak istedim. Her fotografa ayrı ayrı açıklama girmeden fotograflardan da anlaşılacağı üzere ufak pürüzleri siz de göreceksinizdir. Nikeleaj öncesi bunlarda giderildiği takdirde daha satıhı pürüzsüz rekor ve track endler beni beklemekte...


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7722_zps4b6f60e4.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7713_zps85632fd4.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7714_zps9b7e64ca.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7717_zpsbd74b5a3.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7726_zps3823d9ab.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7728_zpsf09c7a37.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7731_zpse1f26ea2.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7729_zpsb166e21d.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7730_zpsf95f821f.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7735_zpse3ff0070.jpg



(link)

 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer


Taşlar oturmaya devam ederken İtalya'nın Milano kentinden bugün gelen en kritik ve önemli, olmazsa olmaz armalara da (headbadge, stem badge) Cinelli Super Corsa'm kavuşuyor. Armalar daha önceden de sözünü ettiğim gibi birebir replika/reprodüksiyon şeklinde olsa da elde boyama olan akrilik boyanın kalitesi, kusursuzluğu gözler önünde... Pin point denen noktalarına kadar montaj kısmının sorunsuz olacak olması ise benim için ayrı sevindirici bir haber. Büyük arma 50-31mm ölçülerine sahip iken küçük olan boyuna ait künye 36-24mm ölçülerinde.


Ve zarf ile başlıyoruz.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7769_zps36389232.jpg



Künyelerin/armaların formları bozulmasın diye yarım kesit alınmış bir şarap mantarından koruyucu ile devam ediyoruz,

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7772_zpse0eb2cb4.jpg



Ve Solda büyük head-badge künye ve sağda stem badge yani boyun için daha ufak ölçülerdeki künye. Buarada henüz sır gibi saklıyor gibi görünsem de gidon ve boyun setinin de 1950'lerden kadronun kendisine ait Milano Pista olduğunu da araya iliştireyim... ;)

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7774_zps2ff4c341.jpg


Ve gelelim detaylara. Detaylar detaylar...

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7776_zps3b5f78bf.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7777_zps8e134de2.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7778_zps1c409bde.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7780_zps0cef1890.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_7779_zps85f9ac22.jpg



(link)
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
Track endler'in kabası alınırken... Fotograf yanıltmasın son derece hassas, 90° derece paralel şekilde ve campagnolo mühürlerinden kaçınılarak millere ait somun izleri alındı.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/20140306_105059_zps28b2ad9d.jpg

(link)
 

Baki KAYAN

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Temmuz 2011
Mesaj
871
Tepki
1.874
Şehir
Isparta/Yalvaç
Bisiklet
Colnago
Sadece sapka cikartiyorum. Sizin gibi insalari gorunce de bisiklet sevdamizin gelecegine toplumda bu kadar yozlasma olmasina ragmen umutla bakabiliyorum.
Icinizdeki bu heyecanin hic kaybolmamasi dilegi ile..
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
@Baki KAYAN

Selam Baki Bey,
öncelikle teşekkür ederim. Yozlaşma malesef hat safhada iken artık görmezden geliyor, kendi içime kapanık bir biçimde elimden geldiğince kendimi geliştiriyor ve beni anlayabilen insanlarla bunu yürütmeye çalışıyorum. Sanatın, felsefenin ve tabii ki nicesinden oldukça uzak, dahası estetik kaygısı bile olmayan toplumumuzla olduğu kadar.
Herkese tekrardan sevgilerimle.
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
Ve kendisine Cinelli Super Corsa için kendisine en uygun olduğunu düşündüğüm lastikler ile devam ediyorum. Lastikler de tabii ki İtalyan yapımı, üstelik tamamen el yapımı olmasının yanı sıra oldukça iyi kondüsyonda eski stok ürünler. / Kısacası anlayana NOS & VGC! demek yeterli olacaktır. ;) Lastiklerden kısaca bahsetmem gerekirse, kendini bilmiş sayan bisikletçiler arasında bayo diye de geçmektedir ki orjinal terminolojisindeki karşılığı "tubular"dır. Yani adından da anlaşılacağı üzere kökü "tube" kelimesinden gelmekte olup tüp, tüpsel lastiklerdir. Bu lastiklerin özelliği ilk olarak yüksek basınç, tpi değerleri sayesinde viraj kabiliyetleri ile bilinmekte oldukları kadar o dönemin açma/clincher lastiklerine oranla da hafif oluşları ile artıları olsa da bakım maliyeti ve pratikliklik açısından profesyonel ya da benim gibi işin koleksiyon kısmı ile uğraşmıyorsanız hiç akıl işi olmadığını da söylemeliyim. Genel ve yüzeysel olarak durum bundan ibaret olsa da daha detaylı araştırmak isteyenler bu özel lastikleri araştırabilir ve daha detaylı bilgiye de internet aracılığı ile sahip olabilirler.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/900ab_zps474010f0.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/900ba_zps82f0586b.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/900_zps5e68570a.jpg


Aynı lastiklerin bir başka bisikletimde ki görüntüsüne de (link) ulaşabilirsiniz.

(link)
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer

Ve sonunda Cinelli Milano Pista boyuna "stem badge" denen künyesini de uygularaktan onu da konuya dahil ediyorum. Dahası pista "b" tip drop bar'ı da var, ki o da konunun ilerleyen aşamalarında dahil olmak üzere kenarda beklemede. Buarada yardımcı görsel olarak çok sevdiğim bir filmli slr'yi dahil ederekten sizlerle paylaşayim istedim... ;)

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/900bb_zps2bcd9ddf.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/900aa_zps97695f43.jpg



(link)
 
Kayıt
11 Haziran 2010
Mesaj
337
Tepki
270
Şehir
istanbul
Bisiklet
Geotech
Projelerinizdeki detay fotoğraflardaki alan derinliği ve düşük CA etkisininde sanırım bu arkadaşında emekleri var :) Klasik bisikletleri canlandırma konusundaki yeteneğiniz kadar bunları sunarkenki görsellerinizdeki estetikde gerçekten başarılı ve tebrikler! Konuyu dağıtmak istemem,eğer ettiysem affola!
 

Doruk.

Daimi Üye
Kayıt
3 Ocak 2012
Mesaj
297
Tepki
40
Şehir
istanbul
Çok ta ilgim olmasada, bisiklet adına yaptığınız bu tür muazzam bir emek karşısında sadece saygı duymak gerekir. İnşallah istediğiniz sonuçları elde edersiniz, başkalarına da bu konuda öncü olursunuz.
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
@özgür bağdatlıoğlu


Konu dağılmıyor, aksine memnuniyet duydum.
Fotograf kısmına dönecek olursam, açıkcası detaya indikçe dikkati objenin merkezine çeken sığ alan derinliğini bir hayli kullanmaktan kaçınmadığımı söyleyebilirim, ki bir çok fotografım da ki yaklaşımım da zaten bu yöndedir. Bu tilt bebeğe gelince de, aslında pratik olmayışından ötürü henüz bu tarz bisiklet projelerimde kullandığım söylenemez. Çünkü genel olarak gerçekten göründüğünden çok daha ağır ve bu ağırlığının yanı sıra da netlik, ışık kontrolü bir hayli konsantrasyon gerektirmekte. O yüzden böyle bir sıkışık zamanda daha kullanma şansım olmamış olsam da kullandığım zaman aradaki keskinlik farkı ciddi anlamda gözle görülür şekilde olacaktır. Bisiklet ile çalışırken fotograf ikinci planda, fotograf üzerinde çalışırkende diğer şeyler hep ikinci planımda kaldığından bisiklet konu olunca fotograflarımın pek özenli olduğunu da söyleyemem. ;)
Hatta profesyonel ya da yarı profesyonel kullancılarda keskinlik muahabbeti açıldığı zaman bunun tam karşılığını anlamak için böylesi bir micro primary lens kesinlikle denenenmeli ve tecrübe edilmelidir diye düşünüyorum. ;)
Gündelik obje çekiminde ise ekipman olarak Sigma 105mm 1:1 ve biraz daha abartacağım anlar olursa bu lensi 36mm'lik bir kenko makro tüp ile desteklemekteyim.