Scudo Sports

'' kış sezonu başlıyor biz kapatmayız açarız sezonu, kasım -aralık-ocak-şubat-mart-''

Scudo
@Erkan Közen

tekke olabilir gerçi teke...;) tekede tekke yaparız..
 
http://goo.gl/maps/NuzeZ

gidiş lingi...

5.etap ballıkayalar ........................................
gündeme ocakta gelebilir bıçkıdere yerine ...

dönüş lingi

göçbeyli yoluna çıkış ondan sonraki yola yabancı değiliz zati ,formuladan direk aydos cafe......etap 5 .....................

(link)


.................anadolu yakada 5 etap bu kış hazır ...


1- şile -teke
2- şile -ulupelit
3- ağva
4- bıçkıdere
5 -ballı kayalar....
 
4 kasım pazar..

şile teke...................160 km ye eşdeğer etapta zamana karşı...

anadolu performans.............cyclo cross yol ekibi...

elemanlar............

1- kudret
2- erkan
3- bahtiyar...............

dudullu çıkış saat 08.00 kasım ayı programı hayırlı olsun..........
disiplin ...........
ilk 60 km ye eşdeğer etapta durmak yok..............
şile benzinci birinci mola................
ikinci mola teke köyü..............
üçüncü mola formula kasap............
son mola aydos cafe.............
eve dönüşler serbest sürüş........

güzergah...........

şile teke köyü..(yalıköy)

gidiş...

(link)

dönüş..

(link)

göçbeyli yolu aydos cafe etabı..

http://goo.gl/maps/jO6vc
 
[h=4]Bu konuyu okuyan ve takip eden üyeler: 272

evet aşağıdaki listelere bakıyorum bu topiğe girmiş tam 272 isim var burada sadece 3 adam çalışıyor bu da gösteriyorki 3 adam bütün kış çalışacak biz bunu neden yapıyoruz dostlar hobidir bu, hobisi bu olan kaç adam çıkar bu megaköyden az biz azınlık olmaya ve marjinal kalmaya devam edeceğiz misafir dostlar gelecek gene ogün gibi ama çizgimiz uzun yollarda sayko kros tarz bisiklet anlayışıdır ve 28 janttır evet bahtiyar artık olaydan zevk almaya başlayacaksın çünki amortisör denilen gereksiz alet atıldı ,o alet sadece offroadda işe yarar evet erkan sen zati yolcu idin ama bisikletini dahada sayko tarzına uydurma durumu bu da tekerin değişmesi ile olacak
 
günaydın ekip...

3 kasım ct günü ağva taraflarında sadece 2 saatlik yağmur var ertesi günü 4 kasım pazar ise bol güneş ,ısı 20 derece ideal durum rüzgar şimdilik 15-25 km ,,,
 
@bahtiyar közen

tahminimce bozmayacak daha önceleri son anda değişmişti ,haftaya durum kötü 4 gün üst üste yağmur var bu da teke taraflarının çamur olması demek.....


(link)


(link)
 
[h=2]https://www.bisikletforum.com/images/icons/icon4.pnganadolu performansın antreman anlayışı...

öncelikle hafta içinden doğru beslenme periyodları....kırmızı et haşlanmış,aşırı derecede süt yok......yağlı peynir sabah kahvaltıda ,yeşil çay, vücudun tüm direncini arttırır, tabi tomurcuk ile karıştırılırsa dahada iyi ,bağırsakların ve midenin ilaçı zencefil, keten tohumu ve ısırgan otunun harmallanması aktarlarda var bunlar akşamları hafif yemek yedikten 2 saat sonra bir çay kaşığı karıştırılmış olan bu zencefil keten tohumu ve ısırgan otunu kaba koyarak bir çorba kaşığı yoğurt ile bulamaç haline getirerek yediğimizde bizden iyisi yok bağırsakları çalıştırır temizler..bulgur ile mercimek birlikte yapılırsa çok besleyici,yanına bir baş soğan içi yenirse ve de yoğurt ile bizden iyisi yok..zararlı alışkanlıklar kokoreç ,lahmacun ,fest food alışkanlıklarını alışkanlık haline asla getirmeyeceğiz ve aşırı derecede gazlı içecekler içilmeyecek...kahve günde bir adet faydalı....evet beslenmede çok fazla aşırı şeker tuz ve katı yağlardan undan uzak duracağız tereyağın hası ve zeytinyağı kullanılacak yemeklerde ,,,,,,,,,
evet gelelim antreman anlayışımıza bir kere bir gün öncesinden bisikletler bakıma girer tozdan çamurdan kurtulur ,zincir iyice bezle ile ovula ovula temizlenir evet würt ve wd -40 lar pahalı klasik metodlara başvurmaca ,zincirin komple sökülmesi için anahtarı lazım bir kaba mazot koyup zinciri içinde adam akllı temizledikten sonra su ile yıkmak lazımda bu işler vakit alır..etkili temizleme yöntemidir gerçi rubleyi çıkarmak için anahtar olacak ve ruble parçalara ayrılarak mazot dolu kap içinde fırça yardımı ile temizlenecek etkili yöntem buda bunlar olmaz ise rubleye üsten bez ile müdale ederek adam akıllı temizlenecek ova ova ruble temizliği uzun sürüyor malesef..arka aktarıcıların temizliği tornavida ucu ile tekerin üzerinde(arka aktarıcının küçük tekerleri ) kalan toz tortularının alınması lazım bunlar yağ ile karışmış vaziyette olur ve temizlenmesi gerekir..bakarsan bağ olur bakmaz isen dağ olur ,
furç yatağının kontrolü.... tekerlerin kontrolü niyadı dolmuş tekerler risklidir.,,,vites kontrolleri ,fren kontrolleri,tekerin akort kontrolü,,,,bisikletin hareket eden tüm sistemlerinin kontrolü şarttır...ayna kolun temizliği adam akıllı bez ile silinmesi
antreman anlayışımız sahada ilk 60 km ye eşdeğer etapta tempodur bu tempo ortalaması 25 km kalmakta olup ilk mola 15 dakika ile sınırlıdır,ikinci mola noktasına ise ortalama 25-28 km hızla gidilir ve ikinci molada 15 dakika ile sınırlıdır ikinci moladan sonra son mola etabı için ortalama 28--30 dur son molada 15 dakika tutulur ve final noktasına ortalama 30-32 de kalınır ...............
bu çizgi üzerinde çalışarak ortalamaları yükseltmek bizim elimizdedir ama önce yukardaki sistemi tam oturtma olayını başarmalıyız....yavaştan hızlıya doğru.....şile teke bu yüzden önemlidir 160 km ye eşdeğer etaptaki çizgimiz ve antreman anlayışımız yukardaki sistem dahilinde olacak ,
şimdi anadolu performans kısa mesafe anlayışlardan kaçmaktadır ,uzun mesafelerde tecrübe edinmek bizim için hep ideal idi...uzun mesafelerde sistem aynen yukardaki gibidir...şile -ulupelit te de aynı durum bıçkıderede de....ballı kayalar keza öyle...ağva için durum farklı olacak mola sayısı 4 olacak...hatırlatmak gerekirse şile tekede 3 mola şile ulupelitte 3 mola bıçkıderede 3 mola ....ve halkaya yeni takılan ballı kayada da 3 mola...
antreman anlayışlarımızda herkez tek idi lastiği patlayan kendisi değiştirecek ve ekibe dahil olacak idi...bu anlayış aynen devam etmektedir......tavşanlı- boyalıcada kural bozuldu gerçi orada murat dostumuz için durduk lastiği patladı ona yardım ettik keza aynı şekilde barış dostumuzada yardım ettik ama bizim çizgimiz bu değildir...durma olursa vücut soğur ve antreman sıfırlanır.kaslar gevşer...burada her antreman sonrası değerlendirmelerimizi yaptık bundan sonrada yapacağız ,,,,,partnerli rüzgara karşı korunma takdiklerimiz devam edecektir..3 lü ekip çalışması sahada çok yapıldı bundan sonrada yapılacaktır gerçi başlardan ekipçe rüzgara karşı savunma birlikte olmaktadır fakat turun sonuna doğru kopmalar olması doğaldır,,,3 kişi kendi arasındada kopabilir ...160 km ye eşdeğer etapta sona doğru kopma haliyle olacaktır tek kalma olursa pedalşör açısından zor olacak, o gün rüzgarın durumuna göre tabi..fakat bunlar bizim için asla engel değildir..bunlara alıştık artık..temcit pilavı gibi sadece düz yol olan mesafesi sadece 64 km ile sınırlı olan etaplar bizim hedeflerimiz asla olmadı bundan sonrada olmayacaktır bizim hedeflerimiz hep büyüktü bundan sonrada büyük olacak ..5 adet etabın en büyük olanı şile ağvadır 200 km bi gündedir ,bura yapılacak, günler uzadığı vakit..
araya 15 dakika mola koymaktayız işin rajonu koymamak ama bizim yarışlara katılmak gibi bir derdimiz yok antreman anlayışlarımız yarışlara katılmak için değil öncelikle sağlıklı bir yapıya ulaşmaktır kendimizi yormadan limitlerimizi bilerek ,,,,,,metabolizmalarımız en ağır etapları yiye yiye artık nasırlaşmıştır bu yüzden 130-ları 160 ları ve hatta 200 artıları bitirdikten sonra ertesi güne ağrılar olmamaktadır bunun nedeni epey bi zamandır sele üstünde uzun mesafelerde at koşturmamızdır..2009 dan beri..
evet her ayın bir pazarı 160 km ye eşdeğer etaplarda var olmaca böylelikle nasırlaşmış vücutlara cila çekeceğiz...
 
zig zag çizerek çıkma durumu başka türlü olurmu bilemem yüzde 33 bayağı bir olay tabi..
 
önemlidir....

genç yaşta 44 yaşında bir dostumu kaybettim kendisi yol bisikletçisi idi...yüksek tansiyonu var idi ve ilaca bağlı idi bu forumda aynı hastalıktan müzdarip dostların dikkatli olmalarında yarar vardır kalbinde pili olanlar ...
damar sertliği hastalığı olanlar yüksek tempo yapmak isteyenlerin herhangi bir hastalıkları olmaması kendi lehlerinedir evet kalbinde pili olanlar performans yapabilirim ve bana hiç bi şey olmuyor diyebilir ama asla güvenmeyecekler bu duruma özellikle kalp ritm bozukluğu olanlar sürati unutsun..işi riske sürmenin anlamı yoktur anadolu performansın en önemli kurallarından biri herhangi bir hastalığı olanları kabul etmeyişimizdir..
burada meydana gelen acı olayı unutmayalım tur öncesi önlemleri alın dendiği halde bu acı olay meydana gelmiştir ..kişi kendisini tanıyacak kişi limitlerinin üstüne asla çıkmayacak hele hele yüksek tansiyonu var ise ölümle sevişiyor demektir..olaylar ortadadır...olmayacak diye bi şey yoktur hiç bi şeyin garantisi yoktur..
yapılması gereken ise düşük tempoda kalmaktır evet yüksek tansiyonu olanlar kesin kez sürati unutsun..
 
4 kasım pazar..

şile teke...................160 km ye eşdeğer etapta zamana karşı...

anadolu performans.............cyclo cross yol ekibi...

liste güncelleme..

elemanlar............

1- kudret
2- erkan
3- bahtiyar...............

dudullu çıkış saat 08.00 kasım ayı programı hayırlı olsun..........
disiplin ...........
ilk 60 km ye eşdeğer etapta durmak yok..............
şile benzinci birinci mola................
ikinci mola teke köyü..............
üçüncü mola formula kasap............
son mola aydos cafe.............
eve dönüşler serbest sürüş........

güzergah...........

şile teke köyü..(yalıköy)

gidiş...

(link)

dönüş..

(link)

göçbeyli yolu aydos cafe etabı..

http://goo.gl/maps/jO6vc


(link)


(link)
 
Başın sağolsun Kudret Abi. Hepinize kolay gelsin sevgilerimle...
 
  • Beğen
Tepkiler: Erkan Közen
@bahtiyar közen

bahtiyar,ağva taraflarına baktım 3 kasım ct günü,saat 10.da sabah yağmur bir saat sonra 13-14 arası bir saat daha bütün gece yağmur yok bu da şu demek ertesi gün yollar iyi ..bu arada resim olayını biliyorsun durduğumuz zaman çekeriz konaklamalarda 4 mola var ama esas 3 mola toplam 4 molada zati iş bitiyor aydos cafeye mümkün olduğu kadar hava kararmadan varmaca.....giderken bir iki karede çekeriz....haftaya durum kötü...
 
anadolu performans ..............cyclo cross yol ekibi...

kurallar..

1- en az 6 ay ,100 artılarda zamana karşı tempo yapmış olmaları...
2- 18 yaş altı kabul edilmemektedir....
3- herhangi bir hastalığı olanların bu durumlarını bizlere bildirmeleri gerekmektedir...
4- kask mecburidir sürat yapılmaktadır..
5- iç lastik-pompa gereklidir..
6- tarzlarımız cyclo cross 28 jant yolda olsa aramıza süratli mtb cileride bekleriz....
7- etaplarımız yol bisikletine uygun değildir...
8- anadolu yakada en ağır etaplarda var olacağız...

a- şile teke...
b- şile -ulupelit
c- şile ağva
d- ballıkayalar
d- bıçkıdere

9- herkez tekdir lastiği patlayan kendisi değiştirecek ve ekibe dahil olacak..
10- molalar 15 dakika ile sınırlıdır..
11- beslenme olayı sabah bir saat öncesinden herkez kahvaltısını yapacak ve uykusunu tam alacak .erken yatacak ve erken kalkarak tura hazırlanacak..
12- resim çekme olayları hareket halinde iken olacak ve molalarda olacak.grubun resim sorumlusu bahtiyar közendir...
13- avrupa yakadan katılımlar imkansızdır nedeni vapur yoktur ....saat 08.00 dudullu çıkış yeri anadolu performansın start yeri olmaya devam edecektir ....
14- 2009 senesinden beri yapılan ağır turlarda ve bunun dışında gerçekleştirdiğimiz kısa mesafe antremanlarda grup disiplininı bozan arkadaşlara raslamadım, grup disiplini ne demek ,sürat halinde iken arkadaşın önüne birden geçmek arkadan uyarmadan bu hareketi yapmak, ve önde ip gibi hızla giderken sebebsiz durmak ...
fren mesafesinde giderken süratli ,dikkat edilmesi gerekenler vardır arkadaşının hatasını hissetmek ve çok dikkat etmek yollardaki kasislere ,,,,özellikle turun sonuna doğru yorulmalar olacağından yorgunluk dikkati dağıtmaktadır bunlara çok dikkat edeceğiz..gerek bahtiyar olsun gerekse erkan tam bir grup disiplini içersinde pedal basmışlardır onların tek bir hatasını grupta görmedim son derece disiplinli bir anlayışta bisiklet sürerler olayda budur...kendilerine teşekkür ederim..

4 kasım pazar..

şile teke...................160 km ye eşdeğer etapta zamana karşı...

anadolu performans.............cyclo cross yol ekibi...

liste güncelleme..

elemanlar............

1- kudret
2- erkan
3- bahtiyar...............

dudullu çıkış saat 08.00 kasım ayı programı hayırlı olsun..........
disiplin ...........
ilk 60 km ye eşdeğer etapta durmak yok..............
şile benzinci birinci mola................
ikinci mola teke köyü..............
üçüncü mola formula kasap............
son mola aydos cafe.............
eve dönüşler serbest sürüş........

güzergah...........

şile teke köyü..(yalıköy)

gidiş...

(link)

dönüş..

(link)

göçbeyli yolu aydos cafe etabı..

http://goo.gl/maps/jO6vc


(link)


(link)
 
hava durumu sıcaklık yağmura rüzgara dikkat edildiği sürece kevgire dönmek için ideal bir güzergah :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Erkan Közen
@engin güner

daha önce ulupelitte iyi kevgir olmuştuk temmuzun sıcağında 40 derecede şimdi kışın iş kolay en azından pişmeyeceğiz sıcak bana yaramıyor yüksek tempoda su kaybı üstelik gereksiz....bu temmuz ve ağustos ayları oldukça sıcaktı,eylülde gene sıcakta kavrulduk 30 eylül tavşanlının 19 eğimlerinde ..şimdi bu teke ulupelitin daha doğusu olduğundan evet zor bi etap olduğunu hissediyorum bana 150 km yazacak ama 180 e eşdeğer olacak ulupelit 160 km ye eşdeğer idi bıçkıdere ise en kolayı idi ora 130 km ye eşdeğer....şimdi plan yapıldı sadece ilk 43 km de ortalama 25 kalınacak ve birinci mola 15 dakika sonra 25-28 ortalama ve teke köye kadar pedal basmaca esas olay ,sürat tekeden sonra ta formulaya kadar formula kasapta mola hepsi 15 dakika olacak formuladan sonra aydos- cafe de tur noktalanacak ondan sonra tempo düşecek 14 km eve kalıyor benim .....hava 16.30 olunca kararmaya başlıyor çabuk hareket etme durumu...
 
Geri