[h=2]https://www.bisikletforum.com/images/icons/icon4.pnganadolu performansın antreman anlayışı...
öncelikle hafta içinden doğru beslenme periyodları....kırmızı et haşlanmış,aşırı derecede süt yok......yağlı peynir sabah kahvaltıda ,yeşil çay, vücudun tüm direncini arttırır, tabi tomurcuk ile karıştırılırsa dahada iyi ,bağırsakların ve midenin ilaçı zencefil, keten tohumu ve ısırgan otunun harmallanması aktarlarda var bunlar akşamları hafif yemek yedikten 2 saat sonra bir çay kaşığı karıştırılmış olan bu zencefil keten tohumu ve ısırgan otunu kaba koyarak bir çorba kaşığı yoğurt ile bulamaç haline getirerek yediğimizde bizden iyisi yok bağırsakları çalıştırır temizler..bulgur ile mercimek birlikte yapılırsa çok besleyici,yanına bir baş soğan içi yenirse ve de yoğurt ile bizden iyisi yok..zararlı alışkanlıklar kokoreç ,lahmacun ,fest food alışkanlıklarını alışkanlık haline asla getirmeyeceğiz ve aşırı derecede gazlı içecekler içilmeyecek...kahve günde bir adet faydalı....evet beslenmede çok fazla aşırı şeker tuz ve katı yağlardan undan uzak duracağız tereyağın hası ve zeytinyağı kullanılacak yemeklerde ,,,,,,,,,
evet gelelim antreman anlayışımıza bir kere bir gün öncesinden bisikletler bakıma girer tozdan çamurdan kurtulur ,zincir iyice bezle ile ovula ovula temizlenir evet würt ve wd -40 lar pahalı klasik metodlara başvurmaca ,zincirin komple sökülmesi için anahtarı lazım bir kaba mazot koyup zinciri içinde adam akllı temizledikten sonra su ile yıkmak lazımda bu işler vakit alır..etkili temizleme yöntemidir gerçi rubleyi çıkarmak için anahtar olacak ve ruble parçalara ayrılarak mazot dolu kap içinde fırça yardımı ile temizlenecek etkili yöntem buda bunlar olmaz ise rubleye üsten bez ile müdale ederek adam akıllı temizlenecek ova ova ruble temizliği uzun sürüyor malesef..arka aktarıcıların temizliği tornavida ucu ile tekerin üzerinde(arka aktarıcının küçük tekerleri ) kalan toz tortularının alınması lazım bunlar yağ ile karışmış vaziyette olur ve temizlenmesi gerekir..bakarsan bağ olur bakmaz isen dağ olur ,
furç yatağının kontrolü.... tekerlerin kontrolü niyadı dolmuş tekerler risklidir.,,,vites kontrolleri ,fren kontrolleri,tekerin akort kontrolü,,,,bisikletin hareket eden tüm sistemlerinin kontrolü şarttır...ayna kolun temizliği adam akıllı bez ile silinmesi
antreman anlayışımız sahada ilk 60 km ye eşdeğer etapta tempodur bu tempo ortalaması 25 km kalmakta olup ilk mola 15 dakika ile sınırlıdır,ikinci mola noktasına ise ortalama 25-28 km hızla gidilir ve ikinci molada 15 dakika ile sınırlıdır ikinci moladan sonra son mola etabı için ortalama 28--30 dur son molada 15 dakika tutulur ve final noktasına ortalama 30-32 de kalınır ...............
bu çizgi üzerinde çalışarak ortalamaları yükseltmek bizim elimizdedir ama önce yukardaki sistemi tam oturtma olayını başarmalıyız....yavaştan hızlıya doğru.....şile teke bu yüzden önemlidir 160 km ye eşdeğer etaptaki çizgimiz ve antreman anlayışımız yukardaki sistem dahilinde olacak ,
şimdi anadolu performans kısa mesafe anlayışlardan kaçmaktadır ,uzun mesafelerde tecrübe edinmek bizim için hep ideal idi...uzun mesafelerde sistem aynen yukardaki gibidir...şile -ulupelit te de aynı durum bıçkıderede de....ballı kayalar keza öyle...ağva için durum farklı olacak mola sayısı 4 olacak...hatırlatmak gerekirse şile tekede 3 mola şile ulupelitte 3 mola bıçkıderede 3 mola ....ve halkaya yeni takılan ballı kayada da 3 mola...
antreman anlayışlarımızda herkez tek idi lastiği patlayan kendisi değiştirecek ve ekibe dahil olacak idi...bu anlayış aynen devam etmektedir......tavşanlı- boyalıcada kural bozuldu gerçi orada murat dostumuz için durduk lastiği patladı ona yardım ettik keza aynı şekilde barış dostumuzada yardım ettik ama bizim çizgimiz bu değildir...durma olursa vücut soğur ve antreman sıfırlanır.kaslar gevşer...burada her antreman sonrası değerlendirmelerimizi yaptık bundan sonrada yapacağız ,,,,,partnerli rüzgara karşı korunma takdiklerimiz devam edecektir..3 lü ekip çalışması sahada çok yapıldı bundan sonrada yapılacaktır gerçi başlardan ekipçe rüzgara karşı savunma birlikte olmaktadır fakat turun sonuna doğru kopmalar olması doğaldır,,,3 kişi kendi arasındada kopabilir ...160 km ye eşdeğer etapta sona doğru kopma haliyle olacaktır tek kalma olursa pedalşör açısından zor olacak, o gün rüzgarın durumuna göre tabi..fakat bunlar bizim için asla engel değildir..bunlara alıştık artık..temcit pilavı gibi sadece düz yol olan mesafesi sadece 64 km ile sınırlı olan etaplar bizim hedeflerimiz asla olmadı bundan sonrada olmayacaktır bizim hedeflerimiz hep büyüktü bundan sonrada büyük olacak ..5 adet etabın en büyük olanı şile ağvadır 200 km bi gündedir ,bura yapılacak, günler uzadığı vakit..
araya 15 dakika mola koymaktayız işin rajonu koymamak ama bizim yarışlara katılmak gibi bir derdimiz yok antreman anlayışlarımız yarışlara katılmak için değil öncelikle sağlıklı bir yapıya ulaşmaktır kendimizi yormadan limitlerimizi bilerek ,,,,,,metabolizmalarımız en ağır etapları yiye yiye artık nasırlaşmıştır bu yüzden 130-ları 160 ları ve hatta 200 artıları bitirdikten sonra ertesi güne ağrılar olmamaktadır bunun nedeni epey bi zamandır sele üstünde uzun mesafelerde at koşturmamızdır..2009 dan beri..
evet her ayın bir pazarı 160 km ye eşdeğer etaplarda var olmaca böylelikle nasırlaşmış vücutlara cila çekeceğiz...