Scudo Sports

Kilitli pedalın yokuşlarda faydası ne kadardır? Test

Kilitli pedalın performansa etkisi ne kadardır?

  • %30'dan fazla

    Katılım: 66 13,6%
  • %30 civarı

    Katılım: 71 14,6%
  • %20 civarı

    Katılım: 110 22,6%
  • %10 civarı

    Katılım: 109 22,4%
  • %3 civarı

    Katılım: 55 11,3%
  • Hiç etkisi yoktur.

    Katılım: 38 7,8%
  • %40'tan fazla

    Katılım: 38 7,8%

  • Toplam katılım
    487
@sabitkamera

Dediklerinize katiliyorum. Kilitli pedalin gorevi, behsettiginiz seyler. Zaten bu faktorlerin birlesmesi ile ortaya %3luk bir fark cikiyor.
Bence bu fark sadece yokusta degil genele vurdugumuzda da ayni. %3, cok dusuk, onemsenmeyecek bir oran gibi gorunse de, pratikte 29 ortamala ile tamamladiginiz bir turu, 30la tamamladigimizi dusundugumuzde daha somutlasiyor
 
  • Beğen
Tepkiler: sabitkamera
Scudo
spd nin yokuşlarda bir faydası yoksa düz pedala devam
 
@Togursamsun SPD kullanmaya basladigimdan beri sag bilegimde agri oluyor. Kal açısı ile ilgili olabilir mi? Iki ayakkabinin kalleri ayni hizada ama solda bir agri yok.
 
Çok acayip itirazlar gelmiş kimse de buna benzer yada kendi deneyimini yapmadan sallamış durmuş elinde spd varsa deneme yapıp antitez olarak burda yaz. Bir kabın içindeki suyun miktarını göz kararı sallayarak ölçmüş olmazsın.
 
memmedaliybey memmedaliybey yine enseyi karatmışsın ama bu kez Antalya sıcağında karattmışsın. Güçücükken ufacıkken top oynayıp acıktığımız zamanın behri vakitlerinde mahalle arası yarışlarında centilmenlik gereği güçsüz ekibe avans verirdik. Ne biliyim met oynar 10 puan fazla verirdik, çift kale maç yapar 5 gol fazla verirdik, koşu yapar 10 metre geriden başlardık. Şimdi demir kundura 3 dakka önde bitirmiş. Ama gün gelir meşin kunduranın öcü demir kunduradan alınır. 3 dakkaya 5 dakkaya takılma sen neşeni bul yeterki. Bak torku bile takılmadıda türkiye turunda bize ne düşer şimdi bilemedimki.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
SPD o kadar abartıldı ki, sadece duyduklarım ve okuduklarımdan %20 fark vardır diye düşünüyordum. Şimdi ise bir çöple karşı karşıyayım. Geçenlerde arkadaş pedalı çıkaramadı ve dibimde ağır çekim düştü. Sonuç olarak; omuz kasları, lifleri yırtıldı ve ciddi hasar gördü.

SPD takıpta kendimi 1 ayakkabıya mahkûm etmem. İstediğim ayakkabıyı giyerim. İlla SPD olacaksa; (link)
 
@pohuman

Ben SPD yüzünden en az 9-10 kere düştüm ama bu kesinlikle bırakmak için bir bahane olmamalı,bu işin üstüne gitmek gerekir diye düşünüyorum.

Bugün bende bir test ettim SPD beni düz yolda yaklaşık 4-5 km/h daha hızlı,yokuşlarda ise 3 km/h civarı daha hızlı götürmüş. Bence çok önemli değerler,azımsanmamalı.
 
@Tolga Çelebi

tolga biliyorsun ben 200 km 'den taviz vermem,130-150-160 -200 km 'ler çok yaptım ,hatırlıyorumda normal pedalda çektiğim sıkıntıları yoruyordu arkadaş,kısa mola tempo olur ise ne dediğim anlaşılır,öyle basit iş değil klasik pedal ile bu sistemi oturtmak,bi kere yarışlara bakalım acaba hangisi vazgeçer spd 'den hiç biri,ha derdi kısa mola tempo değil ise kişinin almaz spd.30 km tempo yapacam yarın spd 'ile,acaip eğimde motive ediyor ve düzde ve virajda inişlerde bir bütünlük hissediyorum yolla ,kısaca spd 30 km non stop için ideal sistem.....
 
@Serkan Mıstınoğlu
Valla yazıyı okumadan önce anketi işaretledim. Hep %30 geyiği vardır ya ben o kadar fark etmediği kanaatiyle %20 filandır herhalde diye düşünerek %20 işaretledim :D Tabi bilimsel veriler karşısında boynumuz kıldan ince :) İlk kullandığında ciddi güç artışı hissi yaşatıyor kilitli pedal ama net olarak nedir araştırmak lazım. Tabi en az güç artışı kadar önemli olan kontrol hissini de fayda açısından unutmamak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
@dethagorf

2-3 kere çıkar yapınca öğreniyor, 10-15 kere de tam olarak oturtuyorsunuz. Dediğiniz gibi bir soru benim de aklımdaydı, ancak kesinlikle öyle bir şey yok. Hatta trafikte tek pedal sürebilme (tek ay sürekli dışarıda, ne bileyim çok yavaş gidiyorsanızyerde mesela) ve pedall heryerde iken her an hızlanabilme (normal pedalda bilirsiniz genelde bir pedal düzeltme hareketi yapılır önce, kalkış yapacağınızda pedal önce güzel bir açıya getirilir, sonra kalkışia geçilir. kilitlide buna ihtiyaç yok.)
Trafikte çok uzun süre ardarda tak çıkar yaparsanız bu hareketin sıkıcı gelmesi ihtimali var, onun dışında bir sorun yaşamadım.
 
Arkadaşımın gazıyla bir yol bisikleti toplayıp spd pedal ve ayakkabı aldım. 3 gün üst üste bindim hepsindede bir kaç kere düştüm. Sonra 4.gün spd yi düşünmekten bisiklete binmekten zevk alamadığımı fark ederek kendi kendime şunu söyledim"yarışçı değilim zevk için ve kilo vermek için biniyorum o zaman spd ye gerek yok diyerek çıkardım. Karşı değilim ama yarış ya da performans amaçlı binilmiyorsa çokda gerekli olmadığı kanaatindeyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
SPD/SPD-SL: Aslında günlük/tek antremana göre değerlendirme yapmak pek sonuca götürmüyor. Kilitli sistemdeki asıl verim uzun vadede kullanım getirisidir. Enerjinizi daha stabil kullanırsın. Bacakdaki enerjiyi itiş/çekiş olarak oranlarsın. (shut up legs/Jens) Gücü sadece itme kuvveti olarak kullanmak bacak eklem ve kaslarında farklı etki oluşturur. (Örneğin: bilek/diz/bel problemleri...)

Özetle SPD performans %? orandan ziyade, çekiş sistemine olumlu etkileri daha önemlidir.
 
Böyle uydurma teste göre bisikletin de bir anlamı yok yürüyün bence.
Testim ve ispatım yok çünkü test ekipmanım yok.
Ayrıca işler değişkenler çok. Karbonhidrat yersin performans başka olur protein yersin başka olur. Tuz eksiğin vardır tansiyon düşer tuz fazlan vardır tansiyon uçar böyle testi kısa süre içinde co2 tüketimi üzeri den yaparsınız.

Burada zaten benzer bir test var teste böyle yapılır zaten.
Ki burada da çok yakın değerler çıkmış ve bu yakın değerleri bisikleti kullanan arkadaş pedallamayı yanlış yaptığı spd pedalı platform gibi kullandığını düşünüyor. Yani çekme için sandınğımdan az güç uyguluyor.

Spd de pedal stili çok önemlidir ve kusursuz pedal sitili zone göstergeli bir powermeter ile sağlanabilir.
image.jpeg

Solda zone görünüyor sağda da kaslar arkada sarı iki tane ve yeşil önde 3 eflatun bu 3 eflatunun da farklı pozisyonlarda maximum güçleri var önden görünüm 3 eflatun kas en sağdaki birinci kas bacak 100-150 derece açıkken çalışır ortadaki kas 90 derece iken en soldakide 150-180 derece çalışır. Ayakta durduğumuz kas en soldakidir. Arkadaki kaslar bu denli ayırım yoktur arkada 2 kas çalışır ve hemen hemen bacağın her açısında aynı görevi alırlar.
Şimdi 3 piston motor mu iş yapar 3+2+1 adet yeşil kas la birlikte 6 piston mu?

Bariz yarışta gördük zaten 2 sene önce Maltepe krit yarışlarında bayanlar kategorisinde 5 yarışmacı vardı ve sadece 1 i Spd li idi ve Spd li olan diğerlerine 2 tur bindirdi. Spd li olan bayan diğerlerine göre en az 10 kg daha ağır ve kısa idi. Yani görünüşte çok avantajlı değildi.

Bu kas durumuna bakarak bacağın arkasında bulunan kasların daha zayıf olsada büyük katkı sağladığını ve iyi bir pedal stili olturduğunda en az %30 katkı yapacağını tahmin ediyorum. Bunun testi ancak tork metre ile yapılabilir. Power meter bile yeterli veriyi sunmaz. Motorlu araçlarda olduğu gibi tork/ Zaman dengesi ölçülerek olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serdaryildiz
''İnsanlar inanmak istedikleri şeylere inanır. Ötesini görmek istemezler bile.'' diye okumuştum. Kimdi söyleyen hatırlamıyorum bile.

Buraya çıkıp ''Bugün kilitli pedal kullanmaya başladım. Çok faydalıymış. Performansım %30, işte bilmem kaç arttı deseydim eminim kimse buna ses çıkarmazdı. Zaten yakın zaman önce böylesi bir iddia forumda ayniyle vaki yapıldı bile. Bu gazla veya kişinin kafasındaki inanmak istediği şeyden ötürü başka bir Adem oğlu gidip ''en iyinin'' peşine düşebilir, düşüyor zaten.

Google amcaya kilitli pedal yazdığınızda ilk sayfada bu konuyla ilgili bir yazı görürsünüz. Hiç linkini vermeyeceğim çünkü yıllardır ilk sayfada. Sayfanın yazarı kelamının hemen bitiminde ''Gördüğünüz gibi ayakkabı pedala böyle kilitleniyor ve size yokuşlarda % 30 avantaj sağlıyor.'' der ve kimse bunu sorgulamaz bile. Nereden biliyorsun, nasıl test ettin denmez. En ufak bir itiraz gelmez.

Bu tür örnekleri sadece bize mahsus değildir. Yabancı bir sitede aero bir bisiklet, aero kask, jant, giysi, ayakkabı vs kalem kalem sıralayıp tam 100 watt kazanılabileceğini iddia edenlere de rastlayabilirsiniz. İşte janttan 12 watt, lastikten 9 watt kalem kalem sıralar. Pinarello'nun yeni F8'inden şu kadar watt, Specinin aero kaskından bu kadar watt... uydurur gider fantezisini. Fanteziler aleminin sonu yok. 100 watt birden kazanır adamımız. Test mi? Ne testi?

Kilitli pedal faydasızdır diye yazdığımı her hangi bir yerde hatırlamıyorum. Öte yandan yazıyı hazırlayan bendenizin hiç araştırma yapmadığını düşünmüyorsunuzdur herhalde... Örneğin bir üstteki fotoğrafı daha önce defalarca inceledim. Doğru pedal çevirmeyle ilgili fotoğraf birazdan gelir. Onu da uzun zamandır uyguladım, uygulamaya çalıştım.
Faydalarını gayet tabi biliyorum ve kullanmaya devam edeceğim.

Ancak hala daha bu kulaktan duyma %30 şehir efsanesine inanmak istiyorsanız elbetteki siz bilirsiniz.

@Tolga Çelebi
Valla okuduğum en güzel bakış açısı bu oldu. :harika:

@mehmetsunu
:D:D
Meti bilmene şaşırdım. Çok iyi oynardım onu. Ne günlerdi be...
Doğru söylüyorsun. Baki kalan bu kubbede bir hoş sada imiş.
@epsilon91
 
SPD pedalın her türlü yararı bulunmakta ki buna rampalar da dahil...Örneğin ayakta kullanma gereği hissettiğinde normal ayakkabının kayma riski bulunmakta bilhassa tabanınız ıslak ise aman diyorum...SPD'de ise böyle birşeye maal yoktur...Alışmasıda gayet basittir çok fazla korkmaya gerek yok..Sizi bisiklet ile bir bütün yapar ve hareketlerinizi daha bi kendinizden emin olarak sağlarsınız...Hız bakımından kesinlikle algılanmaması gerekir çünkü burada hersey sizin kondisyonunuza bakar...Bu arada kilitli pedal kullanırken ayakkabı seçimide önemli bir husustur...Tabanı sert olmalı imkanı olanlara karbon tabanlı öneririm...Bu şekilde pedallara gücünüzü daha net iletmeniz söz konusudur...Normal şekilde de kullandım ve şu anda da SPD kullanmaktayım...Dağ bisikletinden yol bisikletine geçen biri olarak her iki yerde de test etme şansım oldu ve şunu net söyleyebilirimki avantajları performans açısından oldukça fazla...

% ' lik dilimlere gelince kimse SPD aldım uçar giderim gibi bir düşünceye sahip olmasın...SPD'deki en önemli amaç sürüşteki hakimiyeti ve bisiklet ile olan bütünlüğü sağlamaktır...Sağladığı kolaylıklarla performansınıza %5'lik bir etkisi olur fakat sonrasında bunu arttırmak sizin elinizde...
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
chainreaction.com dan mavic ayakkabı ve shimano pedala 330 tl verdim.. severek kullanıyorum.. hem de tuvalete bile zor gideceğim bir yol ayakkabısı almıştım.. ben de çok fark olacağını düşünmüyordum.. pişman mıyım hayır ? ama paraya ihtiyacım olursa sanırım ilk satıcağım şey pedal ve ayakkabım olucak :D
 
İyi bir platform pedal herşeye bedel %30 da neymiş %3-5 için hiç okadar para harcamayın birde zaten yokuş aşşağı kullanmıyorsun oradan zaten yolun yarı gidiyor. Sadece yokuş çıkmak için kullanacağın bir şey pekte gereği yok. :D:cool:
Geçin bunları iyi bir pedal stili ile çok fark oluyor burası net. Doğru sonuç test yapabilmek imkansıza yakın.
image.jpeg

Bunun gibi bir ölçüm gerekir bu ölçümü dinamo metre yapar. Tekerleğe gelen tork kuvvetini ölçmek sürücü sabit kaldığı sürece sadece pedalları değiştirerek yapılabilir. Bisiklet kadar az güç ve devir sayısı olan bir aleti ölçecek dinamo metre varmı bilmiyorum.
Diğer bütün testler boşuna vakit kaybı olur.
 
spd pedal kullanırken çekme gücünden faydalanmak bir avantaj ama bunu sürüşün tamamına yaymak bence mümkün değil ve yıpratıcı. sürüşlerimde sadece hızımı çabuk bir şekilde yükseltmek ya da yokuşun ardından doğrudan iniş başlıyorsa yokuşun son kısmını yutuverip sonra dinlenmek için bunu uyguluyorum. test uzun bir tırmanış yerine yüksek tempoyla tırmanılacak ve spd'nin çekme avantajından faydalanılacak 300-400 metrelik bir yokuşta yapılsaydı bence daha ciddi bir fark (belki %15) ortaya çıkardı.
 
Geri