Scudo Sports

Kilitli pedala alışma süreci ve antrenmanı

Scudo
😐...Kural bozulmadı..Allahtan hafif...
istisnalar kaideyi bozamıyormuş :)
ama gerçekten düşerken gerçekten komik oluyor kalktım hemen birşey olmamış gibi çaktırmadan devam ettim.

1 kere düşersiniz , muhtemelen ani bir duruşta yada ışıklarda , sonra beyin onu yazar bir daha düşmezsiniz.
oturduğum yerde bile ayaklarımı sağa sola çevırıyorum pratıklık olsun diye zamanla otomatiğe bağlanır.
 
Son düzenleme:
Ben yinede ayaklardan birine sürekli buradayım dedirten bir şey yapmanın faydasına inanıyorum..Hafif ayar bozukluğu demiştim tepki almıştı (ben bu şekilde alıştım) , ama şimdiki aklımla sol ayak bileğime bir esnek bileklik takmayı, ya da seloteyp benzeri bir bantı çevresel yapıştırmayı (kan dolaşımını engellemeyecek sıkılıkta) deneyebilirdim...Olay ayağın sürekli uyarılabilmesi....YTD..
 
  • Beğen
Tepkiler: erman35
Ben yıllarca önce ilk kullandığımda düşmüştüm,on sene aradan sonra tekrar kullandım hiç unutmamışım,hiç düşmedim,muhtemelen yüzme gibi unutmuyorsun😂😂😂
 
  • Hahaha
Tepkiler: erman35
Merhaba,

2 hafta falan oldu kilitli pedala geçeli. güzel alıştırma antranmaları ile düşmem dedğim yerde solu çıkarıp sağa çalıların içine düşmüşlüğüm var. neyse ki ucuz atlattık :) ama bisiklete uzun süreler binen herkese şiddetle tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: erman35
Evet ben yine dilimi ısırayım da ne olur ne olmaz :)
Yeni pedallarım ilk denemem hayirli olsun sıkıntı yaşamadım tek yasadığım sorun ayakkabıları çıkardıktan sonra yeniden kitlemek uğraştırıyor birde ince ayar gerekli biraz gevşek geldi bana kısacası kilitli pedal ve ayakkabı süper bir şey tavsiye ederim.

Tabiki enerjiyi çok iyi aktarıyorsun birde ayakkabının esnemezliği olunca.. Hayırlısıyla gerçi durup çıkarıp tekrar kilitlemek zor oldugu için onu ışıklarda beklerken, belediye otobusune el atarak bekliyorum veya trafik lamba direğine el atıyorum :) Bazende park edili arabalara el atıyorum.. Öbür türlü ciddi sıkıntı oluyor, aniden hızlanamıyorsun ve arkandakiler seni geçmeye çalışıyor bu sefer..
 
Pedela tekrar girme bir süre sonra otomatik olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: erman35
1 kere düşersiniz , muhtemelen ani bir duruşta yada ışıklarda , sonra beyin onu yazar bir daha düşmezsiniz.
Benim sanırım yaş gereği beyin taş tablet ya, çivisi çıkmış yazamıyo bi türlü :komik:.
 
  • Beğen
Tepkiler: erman35
Tabiki enerjiyi çok iyi aktarıyorsun birde ayakkabının esnemezliği olunca.. Hayırlısıyla gerçi durup çıkarıp tekrar kilitlemek zor oldugu için onu ışıklarda beklerken, belediye otobusune el atarak bekliyorum veya trafik lamba direğine el atıyorum :) Bazende park edili arabalara el atıyorum.. Öbür türlü ciddi sıkıntı oluyor, aniden hızlanamıyorsun ve arkandakiler seni geçmeye çalışıyor bu sefer..
bu yazından sonra nedense aklım (link) geldi.
dikkatli olmalısın bence :)
 
herkesin kas hafızası öğrenme süreci farklı olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: erman35
Ben düşmem diye büyük konuşmamak lazım. Her fani birgün o düşüşü tadacak;)
 
Dağ bisikleti ve gravel var bu yüzden dağ bisikleti için olanlarından almayı ve kullandığım bisiklete takmayı ve sürekli değiştirmeyi düşünüyorum sizce bu sorun yaratır mı? Ayrıca bu tip bir kullanım için tavsiyeniz nedir? Tabi ki fiyat performans önemli :)
 
@suyunsesi Ben 51 im, alaka yok..sağlak, solak yüzdesinden olabilir belki...
Yahu korka korka yazıyorum biri atlayacak diye bu arada..😁..Tehlikeli sulardayız...
 
bu yazından sonra nedense aklım (link) geldi.
dikkatli olmalısın bence :)

Bu yüzdendir içinde sahibi olan ve çalışan hususi araçlara yaslanmıyorum :)) Bizim türk insanımıza gore araçlar tanrıdır.. Dokundunmu olay çıkarırlar :) Belediye otobusu, trafik ışık direkleri, dubalar ve park halinde sahibi olmayan araçlar yaslanma yeridir :))
 
@suyunsesi Ben 51 im, alaka yok..sağlak, solak yüzdesinden olabilir belki...
Yahu korka korka yazıyorum biri atlayacak diye bu arada..😁..Tehlikeli sulardayız...
Sorun yok patron :) Yüzmeyi biliyoruz :D Acelem de yok. Şu an için ufak ufak alıştırıyorum. Zaten kullandığım yollar devamlı kilitleyip performans sürüşü ya da yarış yaptıracak yollar da değil. İşe gidip gelirken kullanıyorum (şimdilik) ve yolun yarıdan fazlası bozuk, kasisli, trafikli vs, yani riskli. Sakin ve mesafesi iyi olan yerlerde kilitleyip, riskin arttığı yerlere yanaşınca çözüyorum. Vakit kaybetmek gibi bir derdim de yok, çünkü bir yarışta değilim. Bu sayede rahat rahat kilidi çözüp pedalın diğer yüzünü kullanabiliyorum. Şimdilik keyifli keyifli takılarak yavaştan güç ve kondisyon arttırıyorum. Belki ileride zamanla kendimle yarışmaya başladığımda işi daha sıkı tutarım. :hımm:
 
Dağ bisikleti ve gravel var bu yüzden dağ bisikleti için olanlarından almayı ve kullandığım bisiklete takmayı ve sürekli değiştirmeyi düşünüyorum sizce bu sorun yaratır mı? Ayrıca bu tip bir kullanım için tavsiyeniz nedir? Tabi ki fiyat performans önemli :)
Uygun fiyatlı iki çift pedal alın hocam bence. Sıfır almanıza gerek yok baya sağlam mekanizmalar bunlar, ikinci el uygun fiyatlı bulursunuz. Mtb pedalları daha ucuz zaten. Sök tak tavsiye etmem bir noktada acele edip çapraz bağlantılı falan sıkarsanız dişi yer, aynakol çöp olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Clal ve Cemal Ç.
Bu sağı çıkarıp sola yatma olayı başıma en çok aniden yaya veya başka birşey ile karşılaşınca geliyor, bunun çözümünü sol pedalı en yumuşak ayarda kullanarak buldum. Saniyenin 10da 1i hızda sökebiliyorum.

Bir de en zoru sert bir rampada durup tekrar yukarı doğru harekete geçmek. İmkansız gibi birşey. Aşağı dönüp pedalı takıp U yapman gerekiyor.

Normal şartlar altında ( kırmızıda dur, kavşakta dur, yeşilde geç vb.) kilitli pedalla düşmek minimum tecrübe ile bile aslında zor.
 
ben de kilitli pedala yeni geçenlerdenim ama şu kal ayarını bir türlü çözemedim. ayakkabıyı normal giydiğimden bir numara büyük aldım kenarları tam oturuyor ama ucunda 1 parmak civarı boşluk var. bununla mı alakası var bilmiyorum kali ileri al dene geri al dene içe baktır dışa baktır yok hiçbir türlü olmuyor 20 kmden sonra sol ayağın serçe parmağından topuğa doğru bir uyuşma oluyor. Ayakkabıdaki boşluktan oluyor desem sağ ayakta neden olmuyor? sıkıntılı iş. kilitli pedal güzel olay ama başlarda çok tedirgin ediyor az yol değiştirmedim burda şimdi dur kalk zor olur diye :acpsnr:
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
@Meret06 ayakkabıyı numaraya göre değil ayağa uygunluğuna göre almak gerek. Bisiklet ayakkabıları Rigit ayakkabılar olduğu için ayağa tam oturması önemli.

Kal ayarı da kişiden kişiye değişiklik gösterir bir standartı yoktur, ayarlama yönteminin standartı vardır. En iyi ayarlama yöntemi bir kişiden destek alarak trainer üzerinde doğru ayarı bulup arkadaşınıza kalleri sıktırmak. Bu ayarda bir süre kullanmak, tekrar rahatsız ederse ayarı güncellemek.

Olması gereken, ayağınızın ön kısmında yere temas eden gücünüzü en iyi şekilde pedala aktarabileceğiniz eksenin (resim) pedal miline paralel ve tam üzerine denk gelmesi.
20200926_150112.jpg
20200926_150520.jpg

Ancak ayakkabıyı büyük aldığınızda ayak içerisinde ileri geri hareket ettiğinde bu ayar değişecek ve sizi rahatsız edecektir.
 
Geri