Scudo Sports

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

Merhaba arkadaşlar yeni uye oldum İstanbul içi düz yolda 4 km sürüşten sonra metrobüs ile 25 dk yolculuk yapıp yine 4 km sürüş sonrası işe gitmeyi planlıyorum. Uzun zamandır katlanır bisiklet arastiriyorm ama kafam çorba oldu işin içinden çıkamıyorum tavsiye edeceğiniz bisikletleri yazar mısınız? Butcem en fazla 800TL 2. el bakiyorum tavsiyenizi bekliyorum teşekkürler
 
Scudo
Metrobüsün yoğunluğundan biraz zor olsa da kullanılıyor. Ben 1-2 sene kullandım. Yoğun saatlerde çok daha zor oluyor. @Fatih1453
 
İyi günler arkadaşlar araştırıyorum modelleri bi tane Yuki yadea YD-EBX805 bulabildim. Duyan bilen varsa yardımcı olursa sevirim.
 
@Fatih1453

(link) Bütçeni biraz zorlarsan sıfırını, yoksa 2. elini almanı tavsiye ederim. İstanbul gibi inişli yokuşlu bir yer için şehir içi kullanımına en uygun ve ucuz bisiklerden biridir.

@Okdemir
Site içinde Yuki veya Elektrikli Bisiklet diye aratırsan yardımcı bilgi içeren sayfalar mevcut
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih1453
@Fatih1453
Dahon vybe (Petrol yeşili rengi olan) 1 yıl kullandım. Sonra onu satıp Dahon vitesse d8 aldım. Vybe yi sattığıma pişman oldum.
 
Flexi 121 al yokuşlarda bisikletini diğer markalar gibi elinde taşıma...
 
Herkese merhabalar. Uzun zaman heves etmem sonucunda eşime ve kendime katlanır almaya karar verdim. Lakin çocuk gibi önemli bir unsurumuz var. Biraz araştırma yaptım ve çok kişinin katlanıra çocuk koltuğu bağladığını öğrendim lakin pek detaylı bilgiye ulaşamadım. Genel olarak kadroya bağlanan aparatın sele borusuna monte edilerek kullanıldığını öğrendim ve bende böyle yapmaya karar vermiştim. Aslında disk freninden ve kanatlarında dolayı mosso marine 2d almaya karar vermiştim ki decatlonda gezerken btwin tilt 120 modelin gri renk olanında diğer renklerinden farklı bir nokta dikkatimi çekti. O da sele borusunun girdiği kadro borusunun diğerlerinden yukarı doğru uzun olmasıydı. Benimde aklıma direk olarak çocuk koltuğunun bağlantı aparatını buraya takabileceğim geldi. Sonuçta kadroya bağlamak her zaman daha sağlıklı olacaktır. Sizce bu kadro borusuna güvenip düşük model tilt 120 (ağırlığı ve 6 vtesinden dolayı) mi alayım yoksa sele borusuna bağlamak sorun olmaz diye mosso yada tilt 500 gibi biraz daha iyi bir model mi alayım?
1535703712110..jpg
 
B'Twin Tilt 500
Carraro Flexi 108
Tern Link A7
Bu üç katlanır bisiklet modelinden hangisini önerirsiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: FoldingRider
@Yagizz2
Süper masallah
 
  • Beğen
Tepkiler: FoldingRider
@mariokaldato teşekkür ederim eğer konu ilginizi çekti ise forumda kapıdağ turumla ilgili resimli konu açtım incelemenizi tavsiye ederim :)
 
@Yagizz2 dechatlonda hamax smiley çocuk koltuğu var . Calisanlardan rica edip olup olmadigini deneyebilirsin. Dahonlarda direkt sele borusuna takip kullaniliyir . Btwinlerin sele borusu ince gibi. Kadroya monte etmek iyi fikir.
 
Katlanır bisiklet konusunda hem bütçe hem de vites oranı olarak flexi 121 öne çıkıyor tavsiyeler de bu yönde genel olarak ancak ben çoğunluğa katılmıyorum.
Sırf yokuş çıkabilmek için düz yolda küçük aynakol ve esnemeler nedeniyle çok yavaş kalan 13-14 kg ağırlığında bir bisiklet almak pek makul değil
Ayrıca yokuşu yürüme hızında çıkacaksanız inip bisikleti iterek yokuşu tamamlamakta bir sakınca yok. Flexi 121'de öyle bir vites oranı var ki inip bisikleti itmek daha mantıklı.
Yeni başlayanlar yokuştan çok şikayet eder doğal olarak ancak en iyi bisiklette bile pedalı çeviren sizsiniz ve alışmak için kendinize biraz zaman tanımalısınız.
Aldıktan kısa bir süre sonra size hantal gelen yavaş kalacak bir bisikleti insanların bu kadar övmesini yeni başlayan heyecanı olarak görüyorum. Yıllar sonra ilk kez bisiklet alan yetişkinlerin yaşadığı duygu. Ben de vitesse d8 i aldığımda böyle hissetmiştim ama 3 ay sonra seve seve sattım.
Benim performans derdim yok yokuşta beni yormasın yeter diyenler ise aslında bilmeden düz yolda haddinden fazla yoruluyorlar ve sonra yokuşlara güçleri kalmıyor. Orada da düşük vites oranı ile flexi 121 kurtarıcı gibi geliyor. Halbuki daha hafif akıcı bir bisiklet ile düz yolda kendinize sakladığınız enerjiyi yokuşu çıkmak için kullanabilirsiniz.
Ne yapmalı konusuna gelirsek bütçenin el verdiği en hafif bisikleti alarak başlayabilirsiniz. Başta çok umrunuzda olmasa bile ağırlığın ne kadar büyük bir etken olduğunu zamanla fark edeceksiniz. Ardından akıcılığı arttırmak ve hafifletmek adına Schwalbe durano 20x1.10 gibi bir lastik alabilirsiniz. Ben 1.35 lik kojaktan duranoya geçmeme rağmen bariz bir iyileşme hissettiğime göre daha kalın ve ağır lastik kullananlar neler hisseder hayal bile edemiyorum.
Lastik demişken, zırhlı lastik merakı da artmış durumda. Merak etmeyin zırhsız lastikler de kolay kolay patlamıyor zaten. Patlarsa ben uğraşamam diyorsanız bisikleti katlayıp minibüse otobüse binip bir bisikletçiye gidebilirsiniz, katlanırın avantajından yararlanırsınız. Bu yaz hiç lastiğim patlamadı cam kırıklarına da defalarca denk gelmeme rağmen. Eğer çantaları doldurup şehirler arası turlara çıkmayacaksanız tanesi yarım kilo olan ve bisikleti hantallaştıracak pahalı bir lastiği neden isteyesiniz.
Lastik dışında işinizi kolaylaştırmak için spd pedal kullanmaya başlayabilirsiniz. Yokuşlarda ve düz yolda performansınızı en üst seviyeye çıkaracaktır. Hem pedalı bisikleti değiştirseniz bile başka bisikletlerle de yıllarca kullanabilirsiniz.
Son olarak da rubleyi büyüterek işinizi biraz daha kolaylaştırmak isteyebilirsiniz.
Sonuç olarak flexi 121 gibi bisikletler sizi yanıltmasın, Türkiye piyasasına göre üretilmiş ne kadar çok vites o kadar iyidir mantığına göre alıcı buluyor. Flexi ile başlayanlar da başka katlanırları sürdükçe bana hak vereceklerdir diye düşünüyorum.
 
@Yagizz2 Evet yanlış oldu. :)))

@Harun A dechatlonda hamax smiley çocuk koltuğu var . Calisanlardan rica edip olup olmadigini deneyebilirsin. Dahonlarda direkt sele borusuna takip kullaniliyir . Btwinlerin sele borusu ince gibi. Kadroya monte etmek iyi fikir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun A
@bilginfun carraro flexi 108 al. Tern A 7 de güzel

@Bahadır ÖZEL
Aynen katılıyorum. İlk aldığında hantal olan Mosso marine 2D bisikletim Ruble değişimi, sizden aldığım kojak lastikler ile baya bir akıcı hale geldi. Yokuşlarda hiç bisikletten inmedim ben de.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır ÖZEL
@Bahadır ÖZEL Kesinlikle katılmıyorum. Flexi 121 yokuşta size her imkanı sunuyor ister yürüme hızında yokuş çıkın isterseniz vitesinizi 1e 1 den 1e 3 e alarak normal bisiklet hızında cıkma imkanı sunuyor. Konu katlanır bisiklet ise muhakkak vites sayısı önemli çünkü teker çapı 20inch. Bir yokuşta 21 vitesli olmayan bisikletle ne kadar kesintisiz tırmana bilirsiniz ? Düz yolda flexinin max hızı 33.5 üstüne müsade etmiyor pedal boşa düşüyor ama amacı günlük kısa mesafeli turlar olan teker çapı 20 olan bir bisiklet için değil 33 25 km bile fazla... Sonuçta yol bisikleti yada 28 jantlı şehir bisikleti değil. Özetlersek 20 jantlı amacı kısa turlar için üretilen bir bisikletten kullanıcı maksimum konforu almak isterse flexi121 biçilmiş kaftan en dik rampada ister vitesi 1in 1ine alır ( ön aynakol 1 arka ruble 1) ister kondisyonu var ve güveniyorsa bacaklarına flexi 121in sunmuş olduğu 21 vitesten uygun kombinasyonda yokuşunu tırmanır.

/////// sonradan fark ettim aynı semtlerde oturuyormuşuz. Müsait olduğunuz bir gün sizinle beylikdüzü büyükçekmece turu yapmak isterim tırmanış için istediğiniz rotadan sürebiliriz
 
  • Beğen
Tepkiler: BugAdam
Geri