Scudo Sports

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

Sizdeki yeni tip mi eski tip mi ona bakmak lazım. İki tipte de olsa 7'li sisteme geçebilirsiniz sadece ruble değişir o kadar. Tourney 32'ye uyuyor.

Ama 8'e geçmek için vites kolu, zincir, göbek jant ve ruble değişecek. Bayağı masraf demek. Bence 7'li 11-34 çiçek gibi olur. Son sürat düşük gelirse ayna kolu 52 dış ile değiştirirsiniz olur biter.

Ben de 6 vites carraroma 12-34 taktım rahat ettim...

Pardon bu arada sizde neos arka attırıcı var shimano ruble uyar mı sormak lazım, ama eminim sram'ın da 7'li 11-34 rublesi bulunur
 
Scudo
Son sürat sorunu en az masrafla 52 dişli aynakol ile çözülebilir diye düşünüyorum. Tabi 52 diş aynakol bulabilirsem.
 
Ben bir ara komple ikili yol sistemi yapabilir miyim diye araştıracağım. 50-34 aynakol, 11-28 gibi bir ruble ile mis gibi olur ama ön aktarıcı takma kısmı biraz alengirli :)
 
@Kurtuluş E.
Bu fikir de güzel. Sizde salcano 16 jant vardı galiba.
 
@Yusufclp

Evet Salcano Folda. 16 jantı çok sevdim, ama mevcut haliyle biraz daha fazlası olsa iyi olur düşüncesiyle bu işe girişeceğim. Tek sorun elim bu tip işleri kendim yapmaya yatkın olmadığı için iyi bir usta bulmak. Piyasada bu tip standart dışı isteklere de genelde, "abi bu olmaz" yaklaşımı var. Farklı iş yapmaya meraklı bir usta ya da bisikletçi bulursam kollar sıvanacak :)
 
Arkadaslar ben de tern ya da dahon bisiklet alacagım. Siz almayı dusunuyormussunuz, aldınız mı?☺️
 
@gaskiller35 hayırlı olsun öncelikle bence 20.5 modeli daha iyi duruyordu lastikleri 1.1 inç yolda daha akıcı gidiyor bende de 20.2 modeli var sizinki ile neredeyse aynı özelliklerde
 
evet ama frenler v teşekkür ederim daha kullanamadım. Bugün test etmek istiyorum. Çamurluk taktırabili miyiz bunlara ?
 
Evet takılıyor deltadan aldiysaniz orada güzel çamurluk modelleri vardı
 
Öncelikle birer tane MTB,YOL ve KATLANIR bisikletim var. Oldukça objektif olmaya çalışacağım. Katlanır bisikletim bu arada Bianchi Folding Bike. Bu bisikletler bence tamamen şehir içi ulaşım ( katlanır bisiklet çantası ile toplu taşıma kullanarak) veya tatile gidildiğinde sahilde sürülecek bisikletler. Benim bisikletim katlanır bisikletin en alt versiyonu 6 vitesli eyvallah kabul ancak sonuçta hepsi birbiryle benzer. Bu bisikletlerle yokuş çıkmak,80 km üstü uzun turlara gitmek gerçekten çok zor ve büyük bir güç istiyor. Yokuşlarda ayakta çıkmak isteyince bildiğimiz " gıcır gıcır " sesler geliyor bisikletten yani çok zorlanacak bisikletler değil. Hadi Dahon veya Tern aldınız diyelim olsun 8 vites sonuçta 20" jantlı küçüklüğüne bakılığında hafif bir şey gibi gözüküyor ancak ağır bisikletler bunlar. Ortalama 12-14 kilo civarı. Dişli oranlarını biraz daha geliştirdiniz diyelim ancak bir yere kadar. Bu bisikletler tamamen Toplu taşımaya entegre bir şekilde ve tatillerde kullanılmalı. Benim naçizane yorumum bu kadar.
 
@Tolga Çelebi Size katılıyorum. Dün 63 km'lik tur yaptım çok yoruldum. Turda 1 şehir ve 3 mtb vardı. Yokuşlarda da düzde de diğerlerine yetişebilmek için çok fazla efor sarf ettim.
 
Tolga bey katlanır bisikletleri de şehie-tur-yol versiyonları var,. Bende bir carraro bir de dahon mup8 var. Carraro ile dediğiniz gibi uzun yol veya yokuş zor, ama mup8 ile kolay. Daha bunun verge x20'si var, vector'u var var oğlu var.
Bence hepsini kullanmadan yorum yapmayın...

Not: fenerbahçe ordu evi yokuşunda mtb veya şehir bisikletleri yanından yara yara geçiyorum, carraro ile tın tın gidiyordum.
 
@gaskiller35 harika görünüyor ve açıkcası merak ettiğim bu model ve marka da ki marka olarak zaten iyi ama kaylanır olarak dahon a göre nasıl? Katşanma mekanizması dahon gibi güvenilir ise bence çok daha başarılı görünüyor.. Açıkcası dahon alma aşamasındayım bekleme listesindeyim..kısa zaman da vites katlanma mekanizması ergonomi kullanım konfor teknik kalitemekanik her açıdan bir değerlendirme yaparsanı harika olur çünkü bu marka model yorumu hiç yok..bu modeli eminim düşünen çok ama deneyimleyen olmadığı için cesaret eden yok...
 
Arkadaşlar @Tolga Çelebi beye bir yerde katılıyorum bir yerde de katılmıyorum.
katıldıgım konu katlanır bisikletler şehir içi ulaşım için tasarlanmış bisikletlerdir.Bunu kimse inkar edemez.
2aydır Geotech fold up 20.2 model bisiklet kullanıyorum, bisikletin agırlıgı 11kg katlanır bisikletlere göre birazcık hafif.
bisikletim 8 vites 11-28 ruble ve 53 dişli ayna kola sahip bu donanımla şehirde düz yollarda çok güzel hızlarda gitmek mümkün
hiçde insanı yormuyor. temel olarak yol bisikleti diyebiliriz. sıra yokuşa gelince orada tıkanıyorsunuz ve bisiklet gitmiyor ve sizi çok yoruyordu.
buraya kadar Tolga bey ve diger arkadaşlar haklı.
ufak bir modifikasyon ile arka rubleyi 11-32 ile degiştirdim bu konuda tavsiyem 11-34 ile degiştirilmesi benimki biraz aceleye geldi ):
sonrasında düz yolda yol bisikleti performansı yokuşlarda ise MTB performansına sahip bir bisikletim oldu.
bu modifikasyonun bana maliyeti 45tl oldu.
Eger katlanır bisikletinizle yokuş tırmanmada sıkıntı yaşıyorsanız benim gibi basit bir degişikle sorunu rahatlıkla çözebilirsiniz.
(link)
bisikletiniz 8 vitesse bu ürün fazlasıyla uygun maliyetli olarak işinizi görecektir.
9 vitesse secenekler daha fazla olabiliyor.11-36T gibi .
Sonuç olarak piyasada çok fazla model ve marka var size fiyat olarak uygun maliyetli bir model alarak bunun vites sisteminde bu bir degişiklikle mükemmel performanslı bir bisiklet sahibi olabilirsiniz.
Benim tavsiyem ikinci el temiz bir salcano izmir modeli alarak bunun üzerinde şu degişikler yaparak çok üst düzey bir bisiklet sahibi olabilirsiniz.
1-Arka Ruble 9lu 11-34T degişimi maliyeti:60TL (link)
2-Arka Aktarıcı 9lu sistem uyumlu:maliyeti 115TL (link)
3-9lu vites kolu: maliyeti:85 tl (link)
toplam olarak 260tl maliyetli olarak yaptıgımız modifikasyon ile heryerde çok rahat bir şekilde yüksek performanslı olarak bisiklete binebilirsiniz.
bisikleti ikinci el degilde sıfır alırsanız sıfırı burada 720tl (link)
toplam masraf 720+260 =980TL ye tern ,dahon ve geotech gibi markalarda 1500-2500tl arasında yer alan bisikletlere eş deger bir kalitede bir bisiklete sahip olabilirsiniz.
bu donanımın üzerine birde 20x1,35 veya 20x1,1 gibi bir lastık ile performansta tavan yapabilirsiniz.
 
@iceberg21 maalesef İzmir'in göbek ve jantını da değiştirmeniz lazım. Ayrıca İzmir ağır ve esnek, verge veya mup8 şasisi ise rijit ve hafif. Bunlar da ciddi fark yaratıyor.

Bende de 52 diş ayna kol ve ve 11-32 ruble var, sadece %10 eğimde ihtiyaç duyuyorum yine de 11-34 hoş olurdu.
 
@kagancevik vybe d7 tercih olarak iyidir. Ancak yine de hatırlatmakta fayda gördüm. Daha önce yazdıklarım kendi kondisyon kabiliyetime ve tercihlerime göre tasvir edildi. 8. Viteste tercihler önemlidir. Mup8 kullanan bir arkadaşım 8. vitesin üstü olsa giderim diyor. Adam pedal üzerinde geziyor. Ben o kadarına karşı olduğum için 7 yeterli diye düşünüyorum. Ancak ileride kabiliyet veya kondisyon veya yol şartları değişirse 8. vites istenir hale gelebilir. Akılda bulundurmakta fayda var.
 
Geri