Scudo Sports

Kartepe inişinde ağır kaza

Scudo
Çok büyük geçmiş olsun dostum. Kartepenin o inişlerini ben de bilirim, bazen ansızın çukur çıkabiliyor önünüze. Değil kask vucut korumalıgı takmak lazım
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Şentin
Cok gecmis olsun. Full face kask biraz sikabilir. Iyi bir kask ve eldiven ve tabiki de yokus asagi surerken dikkatli olmak gerekir. Umarim tekrar bisiklete bindiginizde kaskiniz ve eldiveniniz olur...
 
@Berkay Kayalı Fullface ne kadar sıksada takmaya calısacagım daha dorusu takmadan yol bısıkletıne bınmem:)
 
geçmiş olsun...
iş güvenliğinde bir kural vardır.
Ekipman ne kadar koruyucu olursa olsun dikkatin kadar koruyucu olamaz.
Alacağın kask senin öngöremediğin durumlarda koruyucu olmalı. O yüzden gözünü yoldan ayırma aşırı hız yapma...
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Şentin
Öncelikle büyük geçmiş olsun. Eskiden ben de epey hız yapardım. Belgrat Ormanı kapısından Neşet Suyu'na inişte 71,2 km'yi görmüşlüğüm vardı. Ancak Belgrat Ormanı'ndan Kemerburgaz yönüne ve Bahçeköy'den Çayırbaşı'na inişler daha tehlikeli olduğu için 50 km'yi geçmemeye çalışırdım. Hele ki 29 Ekim 2011'de İznik'e giderken gerek Orhangazi'nin Çakırlı köyüne olan 9 km'lik virajlı ve bir yanı uçurum yolda inerken, gerekse 30 Ekim 2011'de İznik'ten dönüşte Yalova'ya inerken 50 km'yi geçmemek için az fren kullanmamıştım. Haliyle eve dönüşün ertesinde fren papuçlarını değiştirtmiştim.

Bisikletle de senin kadar olmasa da ciddi 2 kaza (elbette daha fazla düşmem oldu) yaptım. İlkinde 18 Mart 2013'te Büyükada'da bir inişin başında alışveriş için duran ve nedense bisikletini yoldan geçmeyen bir kadın bisikletliye çarpmamak için fren yapınca takla atmış ve sol el bileğim kırılmıştı. İkincisinde 2014'te Kurban Bayramı'nın 2. gününde Kızıltoprak'ta hafiften yağmur başladığı için eve dönüş için istikameti Kızıltoprak istasyonuna çevirmek için hızımı 20 km'ye düşürdüğüm halde ilk gün kesilen kurban kanları nedeniyle kayganlaşan yolda kaymış ve yine aynı yeri kırmıştım. O 2 kaza nedeniyle toplam 4 ay bisiklete binemedim.

Son olarak kaza yaptığın tura Kartepe için geç bir saatte çıkmışsın. Keşke o saatte oraya tura çıkmasaydın ya da eve yetişmek için gereğinden hızlı inişe kalkışmasaydın. Neyse olan olmuş. Umarım dönüş için geç olacak turu daha uygun bir zamana ertelemeyi ve inişte mümkün mertebe hızlanmamak gerektiğini öğrenmişsindir.
 
@sapienza benimde kaska yaklaşımım yüzümü çenemi korumayan kask ne kadar işe yarar şeklinde, tabi yol bisikletinde pozisyon farklı olduğu için kafa üstü çakılmak daha olası, downhill kaskı yerine snowboard ya ya da yamaçparaşütü kaskı öneririm, çok daha hafifler met, bell, alpina ya da cratoni fullface
 
Bu saatten sonra söylenecek tek şey büyük geçmiş olsun kardesım
 
@Tasogare Bu tip kaskları bulabılecegım yerler veyahut siteler mecut mu önerebilecegınız sıteler var mı?
Ayrıca baktım bende sankı ceneyi korumuyor
 
@Muhammet YILMAZ dostum hakikaten büyük geçmiş olsun. Yeni okudum başlığı. Belirt Belirttiğin gibi kask inanılmaz önemli
 
@sapienza hangi şehirdesin. Kayak ve paraşüt malzemeleri satan yerlere bakabilirsin, onun dışında isimleri yazıp netten aratabilirsin 75 € altında kalırsan vergi ödemezsin ama yurtdışından Alınca yaklaşık 20€ gibi kargo var, markalarla birlikte arat senin anlayacağın, almanya ve yunanistan ucuz oluyo genelde

(link)
Bu 800 gr civarında bişeydi, alpina king crapax var o daha hafif, sen bak biraz buralara olmadı gene yazarsın, cratoni C-maniac var baya hafifti bu, hafiflere yönel yani, kayak ya da paraşüt kaskları yumuşak çizgileri nedeniyle yolda daha uygun olur
 
@Tasogare Ben dechatlonda snowboard kaskı baktım fakat cene korumsı yoktu cene koruması olanlar var mı bulamadım ya:(
 
Sport point extreme va rossignol mağazaları, kamp ve tırmanış malzemeleri satan yerler, vs vs, bir de bunlara bak, (link)
 
@Tasogare Gercekten iç açıcı seyler var hafıf olmasıda avantaj saglayacaktır yol bısıkletınde tesekkur ederım:)
 
Yemin ederim benim başıma gelmiş gibi üzüldüm gerçekten.Aynı yaşız hem de biraz da ondan mı bilmiyorum ama içim bayağı ürperdi çok üzüldüm gerçekten.Çok ama çok geçmiş olsun.Şimdi iyiysen sıkıntı yok
 
@Uptown Cyclist Tesekkurler gercekten baya ıyılestım artık son asamaya geldı ıyılesme surecı burundakı kırıgıda ılerıde halledıcegım
 
Bu bisikletlerde otomobillerde oldugu gibi kompresyon olmali. Yokus inislerinde fren sikmadan bisikleti sabit hizda tutmali. Deli dumrul gibi hizlanmasina izin vermemeli. Simdi yokus inerken surekli fren sikmak zorunda kaliyoruz, asiri egimli ve uzun yollarda balatalar camlasiyor, sicaktan disklerin performansi bariz azaliyor. Bisikleti birakinca da asiri hizlaniyor. En guvenlisi dusuk viteste sabit hizda tutabilmek ama bu da ekstra agirlik ve kulfet demek.
 
Çok geçmiş olsun arkadaşım benzer olay benimde başıma geldiği için seni çok iyi anlıyorum. Kask için yurtdışı sitelerini öneriyorum. Bisiklet içinse istanbuldaysan elimden geldiğince yardımcı olabilirim.
 
Geri