Karbon kadro yorulması

Semih Cavdar

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ocak 2018
Mesaj
3.237
Tepki
7.258
Şehir
Sweet home
İsim
Semih
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
BMC
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Üstadım kron aynı zamanda scottîn Distributor'lugunu yaptığı için kadro scottîn bir modeli ile aynıymış dediler bana bende onların yalancısıyım 😅 üstad bir tane bmc Team Machine kadro vardı 25000 ₺ idi.simdi ben onu alirimda hanımda beni alır 😊 ufak ufak yok trainerdi kadroydu falan aldık öyle göze batmadan .Bike 24 den 315euroluk DEDA Vinci didon seti i daha bilmiyor 😅kadro yu sıfır aldım ama seti sokuldu üstünden ilk ben bindim yani.dedim 40 yaşındayım 10 sene beni idare eder diye kendi çapında bir dream build yaptım😅🍻 .ve evet fiyat kastirirdi biraz.
Anladım. Her zamanki gibi herşey tamamen duygusal 🤣

Kadro konusunda direk aynı Kadro olacağını sanmıyorum ama aynı kalıp kullanılarak farklı kalite ve malzemeden aynı üretici tarafından yapılmış olması mümkün.

Mesela benim günlük işe gidip gelirken kullandığım bisiklet sol tarafta ki, kadro ölçüleri ve görünümü Bottechia Doppia Corsa ile birebir. Satan firmada arkadaşım çalışıyor ve aynı üreticiden geldiğini söyledi ama yapılırken kullanılan malzeme aynımı orası muamma. Ben bisikleti aldığımda fiyatı ozaman 1300 euro iken Bottechia Doppia Corsa modeli 2500 euro bandında satılıyordu.

Diamant-Razor-versus-Bottecchia-Doppia-Corsa.jpg
 
Son düzenleme:
Scudo

Burak Uğurlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Kasım 2020
Mesaj
1.171
Tepki
4.134
Yaş
42
Şehir
İstanbul
İsim
Burak Uğurlu
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Üstadım kron aynı zamanda scottîn Distributor'lugunu yaptığı için kadro scottîn bir modeli ile aynıymış dediler bana bende onların yalancısıyım 😅 üstad bir tane bmc Team Machine kadro vardı 25000 ₺ idi.simdi ben onu alirimda hanımda beni alır 😊 ufak ufak yok trainerdi kadroydu falan aldık öyle göze batmadan .Bike 24 den 315euroluk DEDA Vinci didon seti i daha bilmiyor 😅kadro yu sıfır aldım ama seti sokuldu üstünden ilk ben bindim yani.dedim 40 yaşındayım 10 sene beni idare eder diye kendi çapında bir dream build yaptım😅🍻 .ve evet fiyat kastirirdi biraz.
Ne kadara aldınız kadroyu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Onurcaglar

kemal.bahadır

Forum Demirbaşı
Kayıt
10 Ekim 2012
Mesaj
406
Tepki
524
Yaş
35
Şehir
istanbul
İsim
Kemal Bahadır Çakır
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Kron
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Dostlar merhaba ben kron r2 karbon kadrosunu aldım çünkü 25 30 binlira verip bir bmc veya başka bir marka kadro almazdim onun yerine böyle bir şey yaptim.r2 hakkında Daha doğrusu kadrosu hakkında bilgi sahibi olan varmı.yanlis bilmiyorsam Scott in bir kadrosuymuş.bu arada boy 190 kilo 90 bir sıkıntı yasarmiyim. Normalde bisiklet Peugeot r 13 du Vision Trimax 35 jant seti aldım sonra kadro sonrada sele .ve son olarak da Bike 24 den DEDA Vinci gidon seti aldım sonuç olarak böyle bir yük seltme yaptım sizce iyi yapmismiyim birde kadro hakkında yorumlarınızı bekliyorum saygılarımla... Bu arada pedalla beraber 7.8 kg sele dünyanın en rahat selesi bence.tavsiye ederim gidon ve gidon boğazı da geldiğinde bı 150 200Gr daha duser diye bekliyorum bakalım şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim.278548 dosyayı görüntüle278549 dosyayı görüntüle278550 dosyayı görüntüle278552 dosyayı görüntüle
Aynı kadroyu kullanıyorum turuncu renk. Sıfır olarak aldim. 1500km civarı oldu açıkçası çok memnunum. İlk karbon kadrom başka marka model ile kiyaslayamiyorum maalesef. Bu arada aldığımda mi vardı daha sonra mı oldu bilmiyorum çok kısa bir süre sonra kadroda boya atmalarına rastladım ve en önemlisi aynakolun bağlandığı göbekte yarım santim civarında bir çatlak vardı krona ilettim anında ilgilendiler ve sorun olduğunu kabul ettiler. Aracı firmaya ulaşıp kadro istediler istediğim renkte yoktu. Sagolsun bu sefer aldığım bayii elini taşın altına koydu ve ellerindeki turuncu renkteki kadro ile değişim yapacaklarını söylediler. Bekliyoruz bakalım 😊 Bu arada scott mevzusunu hiç duymadım ama anladığım kadarıyla uzakdogudan bir firma ile anlaşmalilar karbon kadroları onlardan temin ediyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Onurcaglar

Semih Cavdar

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ocak 2018
Mesaj
3.237
Tepki
7.258
Şehir
Sweet home
İsim
Semih
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
BMC
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Dostlar merhaba ben kron r2 karbon kadrosunu aldım çünkü 25 30 binlira verip bir bmc veya başka bir marka kadro almazdim onun yerine böyle bir şey yaptim.r2 hakkında Daha doğrusu kadrosu hakkında bilgi sahibi olan varmı.yanlis bilmiyorsam Scott in bir kadrosuymuş.bu arada boy 190 kilo 90 bir sıkıntı yasarmiyim. Normalde bisiklet Peugeot r 13 du Vision Trimax 35 jant seti aldım sonra kadro sonrada sele .ve son olarak da Bike 24 den DEDA Vinci gidon seti aldım sonuç olarak böyle bir yük seltme yaptım sizce iyi yapmismiyim birde kadro hakkında yorumlarınızı bekliyorum saygılarımla... Bu arada pedalla beraber 7.8 kg sele dünyanın en rahat selesi bence.tavsiye ederim gidon ve gidon boğazı da geldiğinde bı 150 200Gr daha duser diye bekliyorum bakalım şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim.278548 dosyayı görüntüle278549 dosyayı görüntüle278550 dosyayı görüntüle278552 dosyayı görüntüle
Deda yeni jant seti çıkartmış, madem bisikleti hafifletmek amacın hanıma çaktırmadan al 🤣 1340 ağırlığı ama fiyatı sorma 😀

(link)
 

Onurcaglar

Üye
Kayıt
19 Temmuz 2019
Mesaj
14
Tepki
26
Yaş
42
Şehir
Ankara
İsim
Onur caglar baki
Başlangıç
1987—88
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Ne kadara aldınız kadroyu.
Sanırım 6 sekiz bin arası daha konuşmadık kadro fiyatını böyle bir fiyat bandında da tabi bu olay dolar firlamadan önceydi sanırım kadro şu an 10000 TL ...
BMC yada başka marka kadro neden almazdınız , fiyat nedeni mi yoksa farklı bir sebep mi var? Kim diyor Kron kadrosunun Scott ile aynı olduğunu acaba?
Semihim aslında profilli jant çok seviyorum amacimda bir aero karbon kadro bisikleti çıkarmaktı uygun fiyata anca bu oldu trimaxler 1530gr .ama dediğinde gayet iyiymiş baktım linkten.bir sonrki metron 55sl veya 40 almak ...inşallah tabi ince ince para kirpmam lazım 🍻😅
Aynı kadroyu kullanıyorum turuncu renk. Sıfır olarak aldim. 1500km civarı oldu açıkçası çok memnunum. İlk karbon kadrom başka marka model ile kiyaslayamiyorum maalesef. Bu arada aldığımda mi vardı daha sonra mı oldu bilmiyorum çok kısa bir süre sonra kadroda boya atmalarına rastladım ve en önemlisi aynakolun bağlandığı göbekte yarım santim civarında bir çatlak vardı krona ilettim anında ilgilendiler ve sorun olduğunu kabul ettiler. Aracı firmaya ulaşıp kadro istediler istediğim renkte yoktu. Sagolsun bu sefer aldığım bayii elini taşın altına koydu ve ellerindeki turuncu renkteki kadro ile değişim yapacaklarını söylediler. Bekliyoruz bakalım 😊 Bu arada scott mevzusunu hiç duymadım ama anladığım kadarıyla uzakdogudan bir firma ile anlaşmalilar karbon kadroları onlardan temin ediyorlar.
Dostum çok memnun oldum paylaşımına,Scott olayı gerçek fakat bunu bilmeni isterim.ben de on masanın tekerlek birleşim yerinden boya attı fazla boya çatladı dendi mantıklı geldi gerçektende öyle.benim bildiğim kron omurboyu kadro garantisi veriyor diye biliyorum .bisiklet acayip oldu karbona geçince çok atik.278565 dosyayı görüntüleIMG_20211215_221905.jpg
 
Son düzenleme:

shiro

Üye
Kayıt
20 Eylül 2022
Mesaj
4
Tepki
3
Yaş
24
Şehir
Ankara
İsim
Siraceddin Kaşgarlı
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Şehir - Tur
çağrı terzioğlu bir videosunda "bir pro takımdan çıkma karbon bisiklet aldığını fakat kadronun aşırı kullanımdan hamur gibi olduğunu ve rijitliğini kaybettiğini" söyledi. daha sonra memnun kalmayıp ucuza elden çıkartmış bu bisikleti. böyle bir olay bizim sarı siteden vs alacağımız ikinci el karbon bisikletlerde başımıza gelebilir mi ? 2017 model üst seviye bir karbon bisiklet almaya niyetlendim fakat kafam karıştı. birkaç yerde daha gördüm ama bilmediğimden karar veremiyorum. 0 km alüminyum bisikletlere bakıp karbon bisikletten bütçe sebebiyle uzak mı durmalı bilemedim.
Hocam satın alma girişiminiz oldu mu 2017 eski model karbon bisikleti için? Şuan yıl 2023 ben 2017 model karbon bisiklet almaya yelteneceğim ancak full karbon bir bisiklet olduğu için benimde tereddütlerim var. Dayanıklılığı ve ömrü konusunda.. Size mesaj attım bakar mısınız?
 
  • Beğen
Tepkiler: AeroKnight

selim82

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Nisan 2017
Mesaj
1.111
Tepki
2.423
Yaş
42
Şehir
bursa
İsim
selim
Pro takımlar sl kadro kullanıyor yani en hafif ve ince tüplü olanları. Bu adamlar senede 40.000 km deviyorlar .54/40 gibi aynakollar ile yükleniyorlar vs. Bunlar ile ikinci el alacağın karbon bisikletin aynı muameleyi görmesi imkansız. Yorulmaz merak etmeyin. Sağlamsa alın gitsin
 

Mythshaman

Daimi Üye
Kayıt
31 Temmuz 2022
Mesaj
305
Tepki
481
Yaş
44
Şehir
Manisa
İsim
Bora KARA
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Pro takımlar sl kadro kullanıyor yani en hafif ve ince tüplü olanları. Bu adamlar senede 40.000 km deviyorlar .54/40 gibi aynakollar ile yükleniyorlar vs. Bunlar ile ikinci el alacağın karbon bisikletin aynı muameleyi görmesi imkansız. Yorulmaz merak etmeyin. Sağlamsa alın gitsin
Karbon fiber malzeme kullanım ömrü 10 yıl olarak belirlenir, bu oran otomotiv ve sanayide kullanılan Çelik, Alüminyum, Magnezyum, Titanyum gibi metal malzemelerin kullanım ömrüne göre daha dusuktur. Ticari kullanım ömru boyunca metal malzemelere gore daha fazla hassassır ve malzeme yorulmasi daha yuksektir.


Karbon fiber malzemede saglamlik olcutunu senede 40 bin km yapiyorlar deyip tek yönde ele almak dogru degildir. Öncelikle karbon malzeme UV isigina karsi hassastır, ayni sekilde nem ve kimyasallara karsida daha hassastır. Dış yuzeyden koroze olmaz fakat malzemenin icindeki lifler ozellikle bisiklet kadrolari gibi dusuk yogunluk ve dusuk ısıl islem goren liflerin esnekligi kimyasala maruziyet arttikca duser, tabiri caiz ise gevrer.


Karbon malzemenin dış yuzeyini ne kadar kaplarsaniz kaplayin UV isikları ozellikle yazın kotu yonde etkiler, yine tuz ve bazi mineraller, ani ısı degisiklikleri, depolama kosulları, nem ve cok soguk ortam malzemenin daha hizlı yorulmasina neden olur.

Simdi kadro yeni diye aldiniz, adam 2 sene kullanmis bisikleti, guneste sicakta birakmis hep, kimyasal maruziyetinde temizlememis, nemli birakmis, kotu ortamda depolamis... vb bu malzeme yorgun olacaktır elbette. Ama birisi vardir gunes isigindan mumkun oldugunda korumuş bisikletini, kimyasal maruziyeti min da olmuş, ozellikle yikama esnasinda kullanilan kimyasallar, egzoz gazlari, havadaki tuzlar ve kimyasallar, tenimizin teri.. adam duzgun depolamis, temiz tutmus iyi bakmis 5-6 senelik kadroda alinir.
 

selim82

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Nisan 2017
Mesaj
1.111
Tepki
2.423
Yaş
42
Şehir
bursa
İsim
selim
Karbon fiber malzeme kullanım ömrü 10 yıl olarak belirlenir, bu oran otomotiv ve sanayide kullanılan Çelik, Alüminyum, Magnezyum, Titanyum gibi metal malzemelerin kullanım ömrüne göre daha dusuktur. Ticari kullanım ömru boyunca metal malzemelere gore daha fazla hassassır ve malzeme yorulmasi daha yuksektir.


Karbon fiber malzemede saglamlik olcutunu senede 40 bin km yapiyorlar deyip tek yönde ele almak dogru degildir. Öncelikle karbon malzeme UV isigina karsi hassastır, ayni sekilde nem ve kimyasallara karsida daha hassastır. Dış yuzeyden koroze olmaz fakat malzemenin icindeki lifler ozellikle bisiklet kadrolari gibi dusuk yogunluk ve dusuk ısıl islem goren liflerin esnekligi kimyasala maruziyet arttikca duser, tabiri caiz ise gevrer.


Karbon malzemenin dış yuzeyini ne kadar kaplarsaniz kaplayin UV isikları ozellikle yazın kotu yonde etkiler, yine tuz ve bazi mineraller, ani ısı degisiklikleri, depolama kosulları, nem ve cok soguk ortam malzemenin daha hizlı yorulmasina neden olur.

Simdi kadro yeni diye aldiniz, adam 2 sene kullanmis bisikleti, guneste sicakta birakmis hep, kimyasal maruziyetinde temizlememis, nemli birakmis, kotu ortamda depolamis... vb bu malzeme yorgun olacaktır elbette. Ama birisi vardir gunes isigindan mumkun oldugunda korumuş bisikletini, kimyasal maruziyeti min da olmuş, ozellikle yikama esnasinda kullanilan kimyasallar, egzoz gazlari, havadaki tuzlar ve kimyasallar, tenimizin teri.. adam duzgun depolamis, temiz tutmus iyi bakmis 5-6 senelik kadroda alinir.
Hayatında hiç gevremiş karbon bisiklet gördün mü? Ben yıllardır hiç görmedim.
Kompozit malzemenin sıkıntısı kırılma riski olması. Gerisi kağıt üzerinde değeler. Evimde 2016 cube attain var en az 30.000 km kullandım. Hiç gevremedi. Her materyalin ömrü var elbette ama maruz kaldığı kuvvet bunu uzatır yada kısaltır. Ayrıca bisiklet alüminyum da olsa düşme esnasından sonra yamulsa da aynı şey oluyor bisiklete güven gidiyor. Çok da kafayı yormamak lazım
 
B

BF Okuru

Misafir
Karbon fiber malzeme kullanım ömrü 10 yıl olarak belirlenir, bu oran otomotiv ve sanayide kullanılan Çelik, Alüminyum, Magnezyum, Titanyum gibi metal malzemelerin kullanım ömrüne göre daha dusuktur. Ticari kullanım ömru boyunca metal malzemelere gore daha fazla hassassır ve malzeme yorulmasi daha yuksektir.


Karbon fiber malzemede saglamlik olcutunu senede 40 bin km yapiyorlar deyip tek yönde ele almak dogru degildir. Öncelikle karbon malzeme UV isigina karsi hassastır, ayni sekilde nem ve kimyasallara karsida daha hassastır. Dış yuzeyden koroze olmaz fakat malzemenin icindeki lifler ozellikle bisiklet kadrolari gibi dusuk yogunluk ve dusuk ısıl islem goren liflerin esnekligi kimyasala maruziyet arttikca duser, tabiri caiz ise gevrer.


Karbon malzemenin dış yuzeyini ne kadar kaplarsaniz kaplayin UV isikları ozellikle yazın kotu yonde etkiler, yine tuz ve bazi mineraller, ani ısı degisiklikleri, depolama kosulları, nem ve cok soguk ortam malzemenin daha hizlı yorulmasina neden olur.

Simdi kadro yeni diye aldiniz, adam 2 sene kullanmis bisikleti, guneste sicakta birakmis hep, kimyasal maruziyetinde temizlememis, nemli birakmis, kotu ortamda depolamis... vb bu malzeme yorgun olacaktır elbette. Ama birisi vardir gunes isigindan mumkun oldugunda korumuş bisikletini, kimyasal maruziyeti min da olmuş, ozellikle yikama esnasinda kullanilan kimyasallar, egzoz gazlari, havadaki tuzlar ve kimyasallar, tenimizin teri.. adam duzgun depolamis, temiz tutmus iyi bakmis 5-6 senelik kadroda alinir.
O zaman şöyle demek daha uygun olur. boyasını korumak lazım çünkü ısı ve UV hariç diğer etkenler boyası sağlam olduğu zaman sıkıntı çıkarmaz.
 

selim82

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Nisan 2017
Mesaj
1.111
Tepki
2.423
Yaş
42
Şehir
bursa
İsim
selim
Otomobillerinde ömrü 10 yıl belirleniyor 😁 ben esnek metal üreten bir fabrika da yıllarca çalıştım. 100 bar da çalışacak hortum 400 bar da patlatma testine tabi tutulurdu. Kısacası üretilen hiçbirşey limitte bir dayanın ile üretilmez.
Karbon bisikletin tek sıkıntısı kırılabilir. Onun dışında yok ciklet olmuş olmuş yok basınca esniyormuş ve bunlar hobi kullanıcıları için çok gereksiz detaylar
 

Mythshaman

Daimi Üye
Kayıt
31 Temmuz 2022
Mesaj
305
Tepki
481
Yaş
44
Şehir
Manisa
İsim
Bora KARA
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Hayatında hiç gevremiş karbon bisiklet gördün mü? Ben yıllardır hiç görmedim.
Kompozit malzemenin sıkıntısı kırılma riski olması. Gerisi kağıt üzerinde değeler. Evimde 2016 cube attain var en az 30.000 km kullandım. Hiç gevremedi. Her materyalin ömrü var elbette ama maruz kaldığı kuvvet bunu uzatır yada kısaltır. Ayrıca bisiklet alüminyum da olsa düşme esnasından sonra yamulsa da aynı şey oluyor bisiklete güven gidiyor. Çok da kafayı yormamak lazım
Yanlış anlamayın ama benim mesleğim işletmlerde ölculmesi gereken arac gerec ve malzemenin periyodik kontroller ölçümlerini yapıp raporlandırmak. Sizin zihniyetiniz aynı bazı küçük yerli işletmeci zihniyeti, sen hiç kırlılan gordunmu, bunlar kapasitesinin cok ustunde test ediliyor uretimde, fazla zorlamiyoruz bir sey olmaz... Ben surekli duruyorum bu lafları 😏 O yuzden raflar devriliyor, sapanlar kopuyor, vinc platformlari kiriliyor, siz cnc torna tezgahinin aynasinin kopup duvara carptiginida gormediniz mesela ama ben gordum. İnsanlar ölüyor ve yaralaniyor.

Benim yazdiklarim kagit ustunde gereksiz derseniz kahvehane agziyla konusmus olursunuz, insanlarida yanlis yonlendirirsiniz. Otomotov sanayinde ticari omur olarak verilen 10 yıl aracın sadece celik yada aluminyum sasesine ait bir omur degildir, tum aksami icindir onuda ogrenmis olun.

Bilmediginiz yada az bildiginiz konularda laf ebeligi yaparakta prim kasmaya calismayin, sukunetle dogrusunu ogrenip insanlarinida yanlis yonlendirmemenizi tavsiye ederim.
 

selim82

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Nisan 2017
Mesaj
1.111
Tepki
2.423
Yaş
42
Şehir
bursa
İsim
selim
Yanlış anlamayın ama benim mesleğim işletmlerde ölculmesi gereken arac gerec ve malzemenin periyodik kontroller ölçümlerini yapıp raporlandırmak. Sizin zihniyetiniz aynı bazı küçük yerli işletmeci zihniyeti, sen hiç kırlılan gordunmu, bunlar kapasitesinin cok ustunde test ediliyor uretimde, fazla zorlamiyoruz bir sey olmaz... Ben surekli duruyorum bu lafları 😏 O yuzden raflar devriliyor, sapanlar kopuyor, vinc platformlari kiriliyor, siz cnc torna tezgahinin aynasinin kopup duvara carptiginida gormediniz mesela ama ben gordum. İnsanlar ölüyor ve yaralaniyor.

Benim yazdiklarim kagit ustunde gereksiz derseniz kahvehane agziyla konusmus olursunuz, insanlarida yanlis yonlendirirsiniz. Otomotov sanayinde ticari omur olarak verilen 10 yıl aracın sadece celik yada aluminyum sasesine ait bir omur degildir, tum aksami icindir onuda ogrenmis olun.

Bilmediginiz yada az bildiginiz konularda laf ebeligi yaparakta prim kasmaya calismayin, sukunetle dogrusunu ogrenip insanlarinida yanlis yonlendirmemenizi tavsiye ederim.
Tamam öncelikle çok etkilendiğimi belirtmek isterim. Fakat sorunun cevabı hiç gevremiş karbon kadro gördünüz mü ? Benim de uzun zaman işim satınalma idi. Bunu bende anlatımı mı güçlendirmek için söyledim. Kahvehane ağzı derken soruya cevap veremediğizi anlatmak istediniz herhalde.
Ben zaten aracın ömrü 10 yıl dediğimde bundan aracın tümü anlaşılır şasesi vs bu tamamen sizin eklentiniz. Aslında orada kullanıma göre ömrün ne kadar değiştiğini anlatmak istedim. Bundan zaten başka bir anlamda çıkmazdı.
Şimdi paragrafın akışını bozmadan bana söylermisin , hiç. Hayatında gevremiş karbon kadro gördün mü?
 

SerdarCYCoo2Bursa

Jiroskopik Kararlılık
Kayıt
4 Nisan 2021
Mesaj
1.243
Tepki
3.300
Yaş
34
Şehir
Bursa
İsim
Serdar
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Pinarello
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bisiklet, karbon için tek ölçü olmamalı...Roketlerde, motor bloklarında, uzay mekiklerinde, süper spor otomobillerin trimini boşverin en çok sürtünme ve tansiyona maruz kalan fren mekanizmaları ve şaselerinde de kullanılıyor bu materyal... Tüm bunları geçtim, salcano karbon kullandım diyorum, 110 kg lardan 90 lara düşene kadar kullandım, dağ bayır çıktım indim diyorum.. :D çıt etmedi...2018 model ve üstelik de wienman üretimi bir salcano... Allah aşkına, öleceğiz diye de sokağa da mı çıkmayalım, kıyafetimiz kirlenecek diye de çıplak mı gezelim? Mantıklar biraz sakat yani bakış açılarımız çok yönlü ve herkes eksper..

2 aynı marka karbon kadro set alıp, vites ve kompenent setleri 1-1 aynı olsun ve aynı kişi 5 yıl kullansın.. Aynı rotaları sadece yağmur yağdığında, ilk karbon bisikleti diğerini de sadece kuru ve güneşsiz havalarda kullansın.. Bu testin içine pek çok değişken girebilir...5 yılın sonunda bu iki kadronun röntgenleri çekilip, incelenmesi gerekiyor. Bu arada temizlik işlemini de yağmur/çamurda kullandığı kadro için, deterjanlar ve kimyasallar ile köpürte köpürte yıkasın temizlesin, diğer ''hafta sonu'' bisikletini de sadece hafif nemli bez ve karbon temizleyici wax ile muamele yapsın.. O zaman belki salma, gevşeme, bırakma, atma gibi tanımlardan söz edilebilir.. Ben yeni nesil karbonların aliminyum dan daha verimli ve uzun ömürlü olduklarını düşünüyorum ama tabi neye ne kadar maruz kaldığı ile ilgili..
 

Semih Cavdar

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ocak 2018
Mesaj
3.237
Tepki
7.258
Şehir
Sweet home
İsim
Semih
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
BMC
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Karbon fiber malzeme kullanım ömrü 10 yıl olarak belirlenir, bu oran otomotiv ve sanayide kullanılan Çelik, Alüminyum, Magnezyum, Titanyum gibi metal malzemelerin kullanım ömrüne göre daha dusuktur. Ticari kullanım ömru boyunca metal malzemelere gore daha fazla hassassır ve malzeme yorulmasi daha yuksektir.


Karbon fiber malzemede saglamlik olcutunu senede 40 bin km yapiyorlar deyip tek yönde ele almak dogru degildir. Öncelikle karbon malzeme UV isigina karsi hassastır, ayni sekilde nem ve kimyasallara karsida daha hassastır. Dış yuzeyden koroze olmaz fakat malzemenin icindeki lifler ozellikle bisiklet kadrolari gibi dusuk yogunluk ve dusuk ısıl islem goren liflerin esnekligi kimyasala maruziyet arttikca duser, tabiri caiz ise gevrer.


Karbon malzemenin dış yuzeyini ne kadar kaplarsaniz kaplayin UV isikları ozellikle yazın kotu yonde etkiler, yine tuz ve bazi mineraller, ani ısı degisiklikleri, depolama kosulları, nem ve cok soguk ortam malzemenin daha hizlı yorulmasina neden olur.

Simdi kadro yeni diye aldiniz, adam 2 sene kullanmis bisikleti, guneste sicakta birakmis hep, kimyasal maruziyetinde temizlememis, nemli birakmis, kotu ortamda depolamis... vb bu malzeme yorgun olacaktır elbette. Ama birisi vardir gunes isigindan mumkun oldugunda korumuş bisikletini, kimyasal maruziyeti min da olmuş, ozellikle yikama esnasinda kullanilan kimyasallar, egzoz gazlari, havadaki tuzlar ve kimyasallar, tenimizin teri.. adam duzgun depolamis, temiz tutmus iyi bakmis 5-6 senelik kadroda alinir.
10 yıl mı ? Boeing uçak yapımında kullanıyor karbonu, sizin söyleminize göre her 10 yılda uçak şirketleri o uçakları değiştirmesi gerekli.
 

Umur Bora

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2014
Mesaj
1.040
Tepki
2.040
Yaş
34
Şehir
İstanbul
İsim
Bora
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bkz. 'kompozit' nedir, neden kullanılır.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Can Çelik

Mythshaman

Daimi Üye
Kayıt
31 Temmuz 2022
Mesaj
305
Tepki
481
Yaş
44
Şehir
Manisa
İsim
Bora KARA
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
10 yıl mı ? Boeing uçak yapımında kullanıyor karbonu, sizin söyleminize göre her 10 yılda uçak şirketleri o uçakları değiştirmesi gerekli.
Uçak iskeletinde güçlendirilmiş Alüminyum kullanılır, magnezyum ve birkac element daha katiliyor guclendirmek icin, ucaklarda govde malzemesi olarak polimer kullanimi oldukca yogun ancak govdenin tamami karbon fiber degil, cesitli termoplastik malzeme ve recine tarzı dolgularla destekleniyor. Cıplak karbon ile govdeyi örmüyorlar yani. Ayrica ucak govdeleri yekpare degil, iskelet uzerine parcali montaj haldedir. Hasar goren kisim degisebilir, kullanim omru dolan kisim degisebilir.

Ucaklar, supercar denilen otomobiller ve bazı yarış motorlarinda kullanılan karbon şasiler sizin bisikletlerde kullanilan karbon kadrolar ile pek alakalı degiller 😅 diyorum ya bisiklet kadroları olsa karboncuk olur bunların yaninda.

Gecen bir ducatinin saşisi ile Carraro 350 nin maşasını karsilastirdim diye denmeyen laf kalmadi bana, bu sefer siz olayi aşıp uçak govdesiyle karsilastirmaya kadar getirdiniz konuyu 😅 Fazla abartmaya yada elimizdeki aletleri teknoloji harikasi falan gostermeye cabalamaya gerek yok, bunlar bizi yorar cunku.


Ben asla teknoloji karsitida degilim, aksine yenilikciyim, bisiklette kompozit malzeme uygun fiyatli hale gelsin simdiki ucuz alüminyum kadrolu bisikletler gibi marketlerde karbon bisikletler satilsin bende kullanirim tabikide.

Ayricada kimseye kirgin yada kizgin falanda degilim, laf soyleme cabasinda asla degilim, sadece muhendislik bilgim ile yaptigim meslekten dolayi bir takım gozlem ve olcumlere dayanarak konusuyorum.İsteyen istedigi bisiklet ile pedallasin, herkesin malzemesi kendine guzel, sadece kendi fikirlerimizi dogru kabul ettirmeye calismayalim kimseye.