Scudo Sports

Karbon kadro kullanan varmi?

Arkadaşlar merhaba, herkese keyifli forumlar.. Uzakdoğu ancak EU damgalı aero karbon kadro almayı planlıyorum.. Çin malı, Tayvan malı, Vietnam malı vs sanki hissedilir ölçüde kalite farkları yaratıyor ancak etrafımızda nereye kafamızı çevirsek, evde mağazaların vitrinlerinde, otomobil aksesuarlarının çoğunda vs MADE in çayna yazısı artık farz oldu.. Şimdi bunlar ile fikirler beliriyor. Aramızda var mı karbon kadro kullanan var mı? Emsal seçkin markalara göre mukavemet ve kullanım ömrü farklarını dile getirebilecek var mı? Yoksa bile sizin düşünceniz ne olur? Kadrolarda önde gelen firmaların alın borusu, sele borusu, arka ve orta göbek bağlantı kolları gibi bölgelerde yenilikçi teknolojilere yer veriyorlar artık.. Tabi bu kadrolarda böyle şeyler yok, yani denk gelmedim..

Bu arada enim kafamdaki kadrolar bunlar..
TRY 3,432.11 | 2021 yeni metal kırmızı renk aero tasarım disk karbon yol bisiklet iskeleti karbon fiber yarış disk bisiklet frame700c bisiklet TT-X3
(link)


TRY 4,584.31 26%OFF | AIRWOLF karbon yol çerçeve Aero disk fren Max lastik 700C * 32 iç kablo alt braket BB86 bisiklet yol bisiklet Frameset
(link)

TRY 4,054.96 15%OFF | 2021 yeni tam karbon parça çerçeve yol çerçeveleri bisiklet sabit dişlisi frameset çatal sele 49/51/54cm karbon bisiklet şasisi
(link)

Serdar bey, bir malın Çin sınırları içinde üretildiği için aşağılandığı ve kalitesiz gözüyle bakıldığı devir kapandı. Çinin de çok kaliteli ürettiği mallar var. Bunu belirleyen şey firma. Örnek Apple firmasıdır. Bayıla bayıla aldığımız o piyasadaki en pahalı telefonlar Çin’de üretiliyor.
İkinci önemli yere geleyim. Karbon kadro üretiminde ülke damgası ne durumda onu konuşalım. Büyük firmalar ameriha, Kanada, Fransa, İtalya, İngiltere gibi ülkelerin adını kullanır fakat üretim yerleri Tayvan’dadır :snzdglsn: Hala ısrarla kendi ülkesinde üretilen yok mu? Var. Ama çok nadir. Örneğin Decathlon markası Btwin’in çoğu kadro ve jantının üzerinde gerçekten de Made in France yazar :ssrtcbya: Ama bir Trek bisiklet aldığınızda, Cervelo bisiklet aldığınızda, Cipollini bisiklet aldığınızda, Bianchi bisiklet aldığınızda tamamında Made in Thailand yazar. Bu iyi birşeydir, çünkü artık bisiklet piyasasında neredeyse tüm büyük kadro üreticileri fabrikalarını Tayvan’a yığmış durumdadır ve sahip oldukları tüm teknolojileri ve Ar-ge çalışmalarını bu fabrikalarda kadrolarına yansıtırlar. Kısaca: Kaliteli ve üst seviye kadro üretirler Tayvan’daki bu fabrikalarda. Fabrikası hala Çin’de olan büyük üretici yok mu diye soracak olursanız; var elbette. Peki bu Çin’de fabrikası olan üreticiler Tavyan’da fabrikası olan üreticilere göre daha düşük seviyede kadrolar mı piyasaya sürüyor? Hayır! Çünkü bu “kalite” sorusu fabrikanın lokasyonu(bulunduğu ülke) ile alakalı değil, markanın hangi seviye ürün üretmeyi hedeflediğiyle alakalıdır. Tıpkı Ayfonun da, çok alt seviye ve ucuz bir telefonun da Çin’de yani aynı ülkede üretiliyor olduğu örneğindeki gibi. Önemli olan firmadır, firmanın fiyat ve kalite politikasıdır :harika:
Geçelim üçüncü ve son kısma. Çin malı karbon kadro kısmına. Bu ifadeden kasıt No-name üreticiler ve kadrolarıdır. Tabiki adları vardır, dengfu, kungfu, dunkfu diye zilyon tane has çin firması var ve bu firmalar bizdeki vestere, kespıra, goldmastıra (goldmastır türk firması evet) denkler. Peki bu firmalar neden daha aşağıda kalır diğer pahalı firmalara göre? Cevap çok basit: Mühendislik :snzdglsn:
Açıklamaya çalışayım. Bir trafta lider üreticiler, üst seviye ve kaliteli üretim yapan ve pahalı satan firmalar var. Diğer tarafta da ucuz firmalar var. Arge çalışması var ama yok :D Yani aslında ortaya konan bir yenilik yok, sadece piyasada zaten var olan ve büyük firmalar tarafından ortaya konmuş olan teknolojileri alıp, kendi ürünlerine yansıtıp üretim yapan üreticiler var. Ve bu üreticiler daha ucuzlar. Tıpkı sizin yukarıda paylaştığınız Aliexpress firmaları gibi firmlar bunlar. Karbon kadro satar, ama bunu öyle amelece yapar ki :D Gider kadro adına 12K ibaresi ekler. Özellikleri kısmına gramaj ekler :D Dayanıklı yazar özelliklerine. Bunlar artık pazarcı mantığında üretim ve satış yapan firmalardır. Çünkü kaliteli ve üst seviye firmaların hiçbiri ürününü artık bu şekilde pazarlamıyor, hatta kendi kendisiyle rekabet edip, kadroyu bölümlere ayırıp, “şu bölüm (örneğin orta göbek) geçen yılkı üretimimize göre %30 daha stiff (esnemez)” der:ssrtcbya: Çünkü karbonun bir kadronun asıl amacı esnemezliktir, pedaldan gelen gücü olaldiğince az kayıpla, esnemeye kaybettirmeden, %99.9 verimle tekere aktarmayı hedeflerler. Bakın sıradan bir grupset bile %98 civarı verimle çalışır, gücün %2si çeşitli sebeplerden kaybolur ve boşa gider. Çoook pahalı ürünleri ile tanınan (örnek: 1500€’ya arka aktarıcı :eek:) Ceramic Speed firması verimin %%99.5’e çıkmasını hedefler ve ürün özelliklerine de bas bas bunu yazar. Gidipde gramaj yazmaz :D Bu artık deyim yerindeyse amelelik çünkü:snzdglsn: Smoothness (akıcılık, prüssüzlük) yazar Ceramic speed :harika: İşte büyük kadro üreticileri de artık kendi Ar-Ge’leri olan teknolojilerle öne çıkmaya çalışır ve kadrolarına bunları yansıtıp ürünlerini öne çıkarmaya çalışır. Ha hafiflikle övünen büyük firma yok mu, elbet var. Ama tırmanış odaklı bir bisiklet yapmıştır gider onunla hafiflikten ve gramajdan övünür, bu doğal. Ama ben size genel trendden bahsediyorum. Artık üst seviye bir bisiklet malzemesi veya kadrosu aldığınızda (örneğin campagnolo veya mavic jant) şu şu teknolojisi, bilmem ne teknolojisi (Cult var mesela Campagnoloda) gibi firmaların kendilerini bir adım öne taşımayı hedefledikleri teknolojileri var. Fakat “diğer” firmalarda, hani şu diğer ratafta olan ve Ar-Gesi pek de güçlü olmayan ucuzcu firmalar gider ağırlık yazar, çoh dayanıhlı hacı yazar :D Ve alınmaz bence. Alan yok mu? Var. Memnun kalan yok mu? Var. Tavsiye eden yok mu? Var. Ama olay nerede biliyor musunuz? Yarı profesyonel veya profesyonel camiada bu tip bir kadroyla yarışta başarı sağlamış biri yok o_O Sebebine girersem mümkünü yok çıkamam :D Geçtiğimiz yıllarda şu başlık altında detaylı konuşmuştuk:Test: Replika yol kadrosu vs. Orijinal yol kadrosu
Artık büyük firmalar kadronun farklı bölümlerinde farklı profilde (kalınlıkta) karbon kullanarak her bir boruu özel çalışıyor. Fakat bu Çin işi firmalar ise hazır kalıplarla kadronun her bölgesinde aynı kalınlıkta karbon kullanıyor ve zaten bu yüzden hafifler :D Bu teknolojiyi büyük firmalar 10 yıl önce bıraktılar. Dandik firmalar ise hala buradan ekmek yemeye çalışıyorlar :snzdglsn:
Kolay kolay No-Name ürün almam, tavsiye de etmem. Farklı başlıklarla defalarca kez konuşuldu, incelenebilir mesela: Aliexpress karbon gidon testi
 
Scudo
@kemal.bahadır hayırdır hocam R2'de ne gibi sorunlar yaşadınız? Alacak arkadaşlar için vereceginiz bilgiler faydalı olabilir.
IMG_20211015_113424.jpgIMG_20211015_113400.jpg

Normalde sonuclanmadan paylaşmak istemedim ama maden sordunuz yazayım hocam. Buna benzer bir iki yerde boya atması ve çatlak oluşmaya başladı. Firmaya bildirdik anında ilgilendiler bakalım sonuç ne olacak göreceğiz onuda yazarım. Muhtemelen kadro değişimi olacak gibi görünüyor.
 
Son düzenleme:
275677 dosyayı görüntüle275678 dosyayı görüntüle

Normalde sonuclanmadan paylaşmak istemedim ama maden sordunuz yazayım hocam. Buna benzer bir iki yerde boya atması ve çatlak oluşmaya başladı. Firmaya bildirdik anında algilendiler bakalım sonuç ne olacak göreceğiz onuda yazarım. Muhtemelen kadro değişimi olacak gibi görünüyor.
Öncelikle geçmiş olsun.. Umarım bu konu yeni kadronuzda başınıza gelmez. Tekrar etmez. Fakat kronik olayı mı sizce karbonların bu konu? Bisikletin eklem yerlerindeki kılcal da olsa çatlaklar yarıklar çok büyük risk oluşturmuyor mu? 1-2 yılı aşmayan kullanımları ardından kadrolar çöp müdür?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
...Karbon kadro üretiminde ülke damgası ne durumda onu konuşalım. Büyük firmalar ameriha, Kanada, Fransa, İtalya, İngiltere gibi ülkelerin adını kullanır fakat üretim yerleri Tayvan’dadır :snzdglsn: Hala ısrarla kendi ülkesinde üretilen yok mu? Var. Ama çok nadir. Örneğin Decathlon markası Btwin’in çoğu kadro ve jantının üzerinde gerçekten de Made in France yazar :ssrtcbya: Ama bir Trek bisiklet aldığınızda, Cervelo bisiklet aldığınızda, Cipollini bisiklet aldığınızda, Bianchi bisiklet aldığınızda tamamında Made in Thailand yazar...

Haydaa...:D Taiwan olacaktı sanırım?
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
@kemal.bahadır 2. foto bisikletin neresi anlamadım. Bu turuncu renkli şey nedir?
 
@kemal.bahadır 2. foto bisikletin neresi anlamadım. Bu turuncu renkli şey nedir?
Aynakolun girdiği göbek bölümü artık ismi neyse.
Öncelikle geçmiş olsun.. Umarım bu konu yeni kadronuzda başınıza gelmez. Tekrar etmez. Fakat kronik olayı mı sizce karbonların bu konu? Bisikletin eklem yerlerindeki kılcal da olsa çatlaklar yarıklar çok büyük risk oluşturmuyor mu? 1-2 yılı aşmayan kullanımları ardından kadrolar çöp müdür?
İlk defa karbon kadro kullandım açıkçası bilmiyorum. Alalı çok kısa bir süre oldu 300km anca yaptım. Temizlerken farkettim. Kullanırken bunu gösteren bir emare hissetmedim. İnşallah değiştiklerinde tekrarlamaz dediğiniz gibi. Bakalım bekleyip göreceğiz.
 
275677 dosyayı görüntüle275678 dosyayı görüntüle

Normalde sonuclanmadan paylaşmak istemedim ama maden sordunuz yazayım hocam. Buna benzer bir iki yerde boya atması ve çatlak oluşmaya başladı. Firmaya bildirdik anında ilgilendiler bakalım sonuç ne olacak göreceğiz onuda yazarım. Muhtemelen kadro değişimi olacak gibi görünüyor.
Cevap için teşekkürler hocam, geçmiş olsun.
Tabii can sıkıcı bir durum yeni kadroda böyle bir problemle karşılaşmak.
Umarım mağduriyetiniz giderilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: sahrana
Peki karbon kadrolarda boya çatlağı ile kadro çatlağını nasıl ayırt edebiliyoruz?
 
  • Beğen
Tepkiler: sahrana
Bu yaştan sonra karbon kadro alıpta sürüşten döndükten sonra vay efendim çizildimi, vay efendim şurasındaki çizgi kılcal çatlak mı, geçenlerde duvara dayadığımda yan mı devrildiydi, yan devrildiyse liflerde kopma olmuşmudur, boya altında ya çatlak görülmezse, güneşte çok kaldı bir şey olurmu gibisinden bir sürü tırlatıcı soruya muhattap (bilinçli olarak bu kelime yanlış yazılmıştır) olamam. Alırım bir dal custom çelik kadro emekliliğin keyfine bakarım ohhhhhş mis.
 
Cevap için teşekkürler hocam, geçmiş olsun.
Tabii can sıkıcı bir durum yeni kadroda böyle bir problemle karşılaşmak.
Umarım mağduriyetiniz giderilir.
Aynen biraz can sıktı ama kron malının arkasında durduğu sürece bir problem yok benim için. Bu şekil bir problem yaşamama rağmen pişmanlık yok açıkçası. Yerli firmalar bu tarz sorunları hızlıca hallediyorlar. Mosso da bunu tecrübe ettim biliyorsun. Haklarınıda teslim ettim. Kron da aynı şekilde yapar diye düşünüyorum. Fabrikası bana çok yakın haber bekliyorum direk götürüp vereceğim.
 
Son düzenleme:
Kron karbon gövdedeki sorun kadro değişimi ile sonuçlandi. Süreç bi 5 ay sürdü fakat hiç ikiletmedi firma. Beylikdüzündeki Mehmet bisikletde ekstra ilgilendi sagolsunlar. Merak edenler için yazmak istedim.
 
Son düzenleme:
Süreç bi 5 ay sürdü fakat hiç ikiletmedi firma.
Öncelikle geçmiş olsun, yeni gelen kadronuz da hayırlı olsun.
Allah'tan ikiletmemişler. Bir de ikiletselermiş herhalde süreç 1-1,5 sene sürecekmiş.
 
Öncelikle geçmiş olsun, yeni gelen kadronuz da hayırlı olsun.
Allah'tan ikiletmemişler. Bir de ikiletselermiş herhalde süreç 1-1,5 sene sürecekmiş.
😊Süreç uzaktan bakıldığında çok gibi geliyor ama kadro kendi üretimleri olmadığı için uzun sürdü. Tedarik ettikleri firmada bu kadrodan hazırda olmadığı için üretimi beklediler. Yazışmalardi üretilmesiydi kargolanmasiydi derken süreç uzadı. Hea elimdeki bisiklet kullanılmaz halde olsaydı mağduriyet yaşardım ama sorunlu kadro kullanıma engel olmadığı için dert etmedim açıkçası. Artık öyle firmalarla muhattab oluyoruz ki en bariz sorunları bile kabul etmiyorlar kabul edilmesine şüküreder hale geldik.
 
😊Süreç uzaktan bakıldığında çok gibi geliyor ama kadro kendi üretimleri olmadığı için uzun sürdü. Tedarik ettikleri firmada bu kadrodan hazırda olmadığı için üretimi beklediler. Yazışmalardi üretilmesiydi kargolanmasiydi derken süreç uzadı. Hea elimdeki bisiklet kullanılmaz halde olsaydı mağduriyet yaşardım ama sorunlu kadro kullanıma engel olmadığı için dert etmedim açıkçası. Artık öyle firmalarla muhattab oluyoruz ki en bariz sorunları bile kabul etmiyorlar kabul edilmesine şüküreder hale geldik.
Kötünün iyisi denilebilecek bi durum. Üretici her zaman yedek parça bulundurmak zorunda. O yedek parçayı 1 ay içerisinde tüketiciye ulaştırmakla kanunen yükümlüler.
100 tane kadro sattıysan 10 tane kadro bi köşede yedek durmalı. Yedekler tükenmeye yaklaştığında yeni yedek getirmeliler.
 
Kötünün iyisi denilebilecek bi durum. Üretici her zaman yedek parça bulundurmak zorunda. O yedek parçayı 1 ay içerisinde tüketiciye ulaştırmakla kanunen yükümlüler.
100 tane kadro sattıysan 10 tane kadro bi köşede yedek durmalı. Yedekler tükenmeye yaklaştığında yeni yedek getirmeliler.

Bisiklet için 👆 bu süre 10 yıl boyunca, 20 iş günü içinde. Bisiklet üretici ve satıcıları 10 yıl boyunca yedek parça temin etmek ve servis hizmeti vermek, sorunu 20 iş günü içinde çözmek zorunda.
(link)
 
Kötünün iyisi denilebilecek bi durum. Üretici her zaman yedek parça bulundurmak zorunda. O yedek parçayı 1 ay içerisinde tüketiciye ulaştırmakla kanunen yükümlüler.
100 tane kadro sattıysan 10 tane kadro bi köşede yedek durmalı. Yedekler tükenmeye yaklaştığında yeni yedek getirmeliler.
Kesinlikle katılıyorum. Her sektörde olduğu gibi üretim krizi VS derken mazur gördük bakalım.
 
Geri