Scudo Sports

Karaman gençlik Spor Takımım ve İlk Yol yarışı tecrübelerim

Scudo
@Soner Sarihan

Çok teşekkürler Soner imza kısmımda bir yılı aşkındır yazıyorum "ne söylersen söyle, söylediğin, karşındakinin anladığı kadardır" diye :) mevlana çok güzel özetlemiş durumu :) umarım bir kaç kişiye faydası olur en azından nasıl bir ortam ile karşılaşacaklarını az da olsa hissederler. grup içinde yaşananları çok anlatmadım onu görmek lazım tasvir ile çok zor :)
 
Ferhat bey, beni geren virajın kendisinden çok virajdan çıktıktan sonraki yüklenmeler oluyor :) o kadar turmu
olur yahu :D
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
@yucel gulesenoglu

Pro turlar gibi dumduz olsa bu seferde heyecan olmaz 60 km hemen biter :) kisa ve rampasiz etaplar icin mantikli bence. o donusler olmasa dumduz yolda iyi yer tutan herkes grupta kalir grubu biraz hirpalamak guzeldir :) calisan calismayan belli olsun :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Tahir Keskin
Ferhat buradan da tebrik edeyim tekrar, dönüş işin gerçekten çileli olmuş ona üzüldüm. Çünkü Atilla'nın takım aracının çok az kişiyle yola çıktığını öğrendim sonradan. Bir kısmı ayrı bir arabayla dönmüşler. Ben ve bir kaç kişi uçakla döndük.

Master B'de tam bir sürpriz yumurta vardı. Normalde bu yarışta da İsmail İltir, Zafer Yalın, Atilla Atay, Soner Çiçekoğlu gibi isimler ilk sırada adaydılar, hatta hesaplarını bile buna göre yapmışlardı. Ama bilmedikleri şey bir Danimarkalının Türk vatandaşlığına geçmesi ve Alanya'ya tatil için gelip, devremülk türü yerleşmiş olmasıydı. Bjorne Olsen'in, UCI'de birincilikleri olan 20 yıllık bisiklet yarışçısı olduğunu onunla sohbet ederken öğrendik. Tesadüfen geçen yıl sonu Alanya'da devre mülk alıyor ve Alanya'da bulunduğu sırada da, burada da yarışlara katılabileceğini düşünerek Alanya takımına başvuruyor. Adam yarış formasında kartvizit taşıyor :) tahmin edin artık nasıl biri olabileceğini. Çünkü sohbet esnasında Atilla'yı ve takımı Danimarka'ya kendi organize ettiği bir yarışa çağırdı (Mart 2014). Son iki yıldır yarışlar organize ediyor. Yarışlara 400'ün üzerinde bisikletçi katılıyor ve başka ülkelerden gelenler bile var. Katılım ücreti 100€. Orada okullar tatil olduğu için okullarda kalınabiliyor ve giderler ucuza geliyor.

Atilla'nın anlattığına göre fiziği tam ideal yapıda; 49 yaşında ve Master B'de iki etapta da birinci oldu. Atilla'nın bir ikinciliği bir de üçüncülüğü var. Bizim yarışçılar gibi çirkeflikleri, arkaya saklanmalar, sıkıştırmalar filan yok adamda. Çok centilmence yarışıyor ve yarış içinde ve sonrasında herkese karşı nazik davranıyor. Bu nedenle hepimizin taktirini kazandı. Atilla 56 aynakol kullanıyor, onun yanında sürenler bilir; hızlanacağı zaman çok büyük tork uyguladığından, pedaldan-aynakoldan acayip sesler gelir. Aynısı bu adamda da var, muhtemelen 56 aynakolla yarışıyor.
 
süper anlatım film gibi olmuş ,yarış başkadır ferhatcım zamanında 10.000 km ile gittiğimiz yarışlarda en arkalarda nal toplarken okul şu bu deyip en fazla 1-2 bin km yaptığımız antremanlarda millete kök söktürüyorduk bu spor nankördür biraz :) ama sen olayı çok güzel çözmüşsün TR deki yarışların mesafeleri kısa olduğu için çok hızlı geçer heleki kriteryum yarışları aynen senin anlattığın gibi, nefes almaya vaktin olmuyor TR deki yarışlara özel antreman yapmak lazım bol sprint -finiş antremanları ile dolu en fazla 50-70 km lik günlük antreman yeterli oluyor iş sadece kondisyonlada bitmiyor iyi bir finiş stilin ve performansın olmalı yoksa finişe kadar gelip ne yapacağını bilmeyen onlarca insan tanıdım ayrıca bisiklet antremanın yanında sezon dışı kondisyon çalışması da gerekiyordu ciğer hacmini genişletme açısından ama sen eksiklerini gördün her yarış sana bir tecrübe olacaktır bu işe asılırsan kürsü uzakta değil inan.
not: bu arada kadro sana büyük ağam :) ne kadar hafif olursa olsun o kadro ile sprint zor olur dönüşlerdeki zaman kaybına azda olsa etki eder,biraz daha ufak bir kadro lazım sana 56-57 gibi.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ferhat Köse
Simdi antremana cikiyorum donuste yazarim Bulent :) Bahadir abi tabiki sana da :)
 
@Bahadır Gürel

Abi genel olarak haklısın ama benim yapıma hiç uymayan bir durum son kilometreye kadar saklanıp sonradan sprinte gelip derece almak :) ben derece yapmak yerine kaçanı kovalamak, önlerde aktif rol almak, fırsat yakalarsam kaçan olmak isterim :) inşallah Türkiye şampiyonası Karamanda olur da 10-15 km lik rampada bu düz yol canavarları nasıl tırmanıyor görmüş oluruz.En kötü ihtimal yarış düz olsa da TT kısmında önlerinde kalkan olmadan ne hız yaptıklarını ve bunu ne kadar koruyabildiklerini çok merak ediyorum bende.

@Bülent ÖZER

Çok teşekkürler Bülent.kadro konusu ellerinden öper :) 61 addict r1 i 58 kadrosuyla takas etmek isteyen bulursan haber ver :) altı üstü konuşulur :) büyük oldugunun farkındayım ama biliyorsun aldıgım fiyat cok uygundu o fiyata kaçırmak istemedim. 56 kadro küçük geliyor sele borusunu 20 cm uzatmak zorunda kalıyorum 58 en ideal olacaktır tabi açısına göre bakarız yine.
 
KÜrşat arkadaşımızın ilk yarışı ilk heyecanını paylaştım.

Ferhat arkadaşımızın da aynı heyecanını görmek çok sevindirici.

Barış hocamız ilimizde bisiklet sporu adına bir milat ,zorluklarla dolu çalışma koşullarında başarılı olmaları bizi çok gururlandırıyor.

Dostluklarınız daim olsun.
 
Oldukca samimi yazmissin Ferhat hosuma gitti, cok tebrikler bu arada. Ilk yaris olunca bir heyacan, bir adrenalin patlamasi oluyor ve bunlarin getirdigi sonuc pek ideal olmuyor, eminim bundan sonraki yarislarin cok daha iyi olacaktir.
 
@Ozzgurr

Cok tesekkurler.Aldigim notlar dogrultusunda ve degerli hoca ve abilerimin tavsiyesi ile daha mantikli calisacagim ve tabi yaris esnasinda bir planim olacak degiskenler etkilemedigi surece o plan dogrultusunda yarisacagim.Bu yaris sadece gozleme dayali ve tecrube maksatliydi.tabiki bir kac yaris ile tecrube kazanilmaz farkindayim ama alabilecegimin maksimumunu almaya calistim.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Atilla Atay hoca yazimi cok begenmis profilinden yayinlamis.Kendisine buradan da tesekkurlerimi sunuyorum.İstanbulda masterlar icin ozel bir yaris planlamak istiyor insallah basarir.Bu sene federasyon masterlari es gecmis 3 yarista bizlere yer vermis koskoca sene 3 yaris az bile degil hic yok anlaminda biri bitti zaten...
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
@Ferhat Köse

ferhat bey merhaba, ilgiyle inceledim konuyu, sana ve konuyu takip eden tecrübeli arkadaşlara bir konuda danışmak istiyorum, mersin yol yarışı foto albümünü ve bulabildiğim diğer fotoları incelediğimde aynakol 53/52, zincir ana grup için, rublenin ortanın biraz sağında görülüyor. burda küçük bir grubumuz ve yarış için hazırlıklarımız var aldosk'tan bağımsız. teknik olarak 53/15'ten aşağı inemiyorum, km sayacım yok. ana grup, kaçış grubu ve sprint için aynakol dişli oranları ve aşağı yukarı kadans bilgisi verebilir misiniz? 53/15 oranı yeterli olur mu?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ferhat Köse
@ihsangencer

İhsan bey sordugunuz sorunun net cevabi inanin cok zor.Ayna disli oranlari tamamen kisinin performansina dayalidir kadans da ayni sekilde antremaniniza gore degisir.Mersin parkuru duz oldugu icin kimse kucuk yapraga inmedi herkes 52-53 ile cevirdi ama rubledeki durum kisiye gore o an pletonun hizina pleton icerisinde bulundugunuz yere gore degisir.
Ornek vermek gerekirsr 45-50 ile giden gurubun tam ortadindaysaniz yani cok iyi korunuyorsaniz cok rahat 53-11 70 kadans ilerler nabzinizi dusurursunuz ama grubun saginda solunda kalip ruzgar almaya basladiginizda mecburen kadansa yuklenmeniz gerekecek disli oraniniz da degisecektir.o yarista kimse tek basina 60 km 42 ortalama surebilecek insan degil herkes dinlene dinlene cevirdi on taraflarda olmak insani yipratiyor iste o yuzden performanstan ayri yer tutmayi bilmek kimin arkasinda gidilmesi gerektigini bilmek cok onemli.egerki tek basiniza 60 km 42 ceviririm diyorsaniz basin gidin kimse tutamaz sizi :)

Toparlamak gerekirse disli oranina takilmayin onemli olan nabzi yukseltmeden grubu takip edebilmek ve yapilan ataklara zamaninda sert cevabi verebilmek gerisi son duzlukte sprint yetenegine kalmis.Tabi bu soylediklerim duz etaplar icin gecerli rampada strateji muhakkak degisir kopmalar cok yasanir.

Ekstra bilgi madem yarisa hazirlaniyorsunuz muhakkak kadans ve nabiz saatiniz olsun.km saatim yok demissiniz bu tip olcum aletleri olmadan gelisimi takip etmek cok zordur.
 
Sen aslında doğuştan yarışcıydın da şimdi kısmet oldu Ferhat.Telefonda konuştuk,detaylara girmeyeyim.Yol klasmanında değil ama benim de yarış tecrübem olmuştu ve eminim her hangi bir yarışa katılan herkes,duygularını paylaşacaktır.

Eskişehir gurubundan biri söylemişti "Derya abi;bu Ferhat abi bisiklete bindiği zaman başka biri oluyor diye" hatırlayamadım kimdi.Uzatmadan yazayım,iyi bir antrenman programıyla,kendi kategorinde çook iyi işler yapacağından eminim.Tebrikler ve başarıların devamı dileğimle.
 
@Derya Keçeci

Abi cok tesekkurler.O cumleyi soyleyenler genelde 200 ustu turlarda birsey yiyip icmeden konsantre vaziyette hedefe ilerledigimden soyluyorlar :) ayni arkadaslar ile kisa turlara da gidiyoruz lay lay lom oluyor. uzun turda planlanan hedef neyse ona uymak icin fazla konusmam resim cekmem mola vermem acikmam :) aradaki farki gorunce sasiriyorlar :)

Antremana yaristan doner donmez basladim abi ihtiyar abimin ve Baris hocamin ogutleri ile gun gun program dahilinde 4 aylik sablon hazir .insallah Allah kaza bela vermez saglik problemi yasamayiz uygulariz.sprinti ogrenmek cok zor ama isi sprinte birakmadan birseyler yapmak cok daha kolay geldi bana simdilik hedef o yonde.bakalim zaman neyi gosterecek zaten Turkiye sampiyonasi Corum yada Karaman da olacak gibi Karamanda olursa uzun yillar yapilmayan 10-15 km tirmanis olacak iste o zaman cok keyifli olacak diye dusunuyorum kilo oldu 71-72 :) var gerisini sen dusun :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Ben konuyu yeni gördüm Ferhat bey.

Bırakın yarışmayı, yarış dahi izlemedim bugüne kadar, fakat siz öyle içten ve akıcı anlatmışsınız ki kendimi yarışta hissettim. Yazıyı okurken yerimde duramaz hale geldim; hatta yazı bitince donu, gömleği savurup yollara vurasım geldi kendimi, bu nasıl adrenelindir böyle :)

Başarılarınızıın devamını dilerim.
 
@Ferhat Köse

Evet;aslında Türkiyede de yarışlara biraz daha fazla heyecan katılmalı.Günlük yarışlar olmalı.Düşünsene bir Ankara-Bolu neden olmasın? 180 km ve 70. km de %6 10-12 km
İş böyle olunca senin gibi dayanıklılığı yüksek sporcular daha iyi iş yapar.bak Gilbert'e Ne yapıyor BMC'de,çocuk bakıcılığı.Neden? o klasikci.Mart Nisan Mayıs 5-6 klasik koşacak,o kadar.Cancellara da öyle.Canı sıkılıyor çocuğun,konsantre olamıyor.Ama de ki:"Hedef 290 km" kopar gider.(yani bana göre senin tarzın)Bu klasikcileri pelatonda boğuyorlar.Gilbert gibi,Cancellara gibi adamların kaçmalarına da izin veriyorlar ancak biliyorlar ki Gilbert Ewans'ı;Cancellara Andy'i bekleyecek.

Şimdi düşün Tour of turkey'desin;bursa Eskişehir etabı koşuluyor,kaçan guruptasın,pelaton pek fazla tanımıyor seni ve aradaki farkı 15 dakikaya çıkardın.Pelaton son 20 km de sana iyice yaklaştı ancak fark 2-3 dk. Takım direktörü diyor ki "Bekle ve falancayı taşı"

Valla ben sana bir şey diyeyim mi Ferhat;o saatten sonra değil takım arkadaşım, Kate Winslett bile gelse kucağıma,beklemem de taşımam da.

O yüzden,daha zorlu ama daha az teknik ve uzun soluklu parkurlarda şansının çok daha fazla olacağından eminim.Ancak bu iş çalışma işi.Bir bakarız Marcell Kittel olmuşsun.(Graipel demiyorum çirkin,Cawendish de demiyorum o da kısa :)

Yakın bir yerler olsun da izlemeye gelelim.
 
@Derya Keçeci

Abi bu yaştan sonra bizden çok şey olmaz farkındayım ama ben zaten yıllardır kendi değerlerim ile yarışıyorum hiç benden iyilerin değerlerini incelemedim kıskanmadım hep kendi değerlerimi baz aldım üstüne koyduğum gün de mutlu oldum.Bu yarışın asıl heyecanı dereceden çok düşün bir otel dolusu yaklaşık 400 insan hepsi bisiklet sevdalısı hadi master ları geçtim o gencecik cocuklar gözlerindeki ışık altlarındaki derme çatma toplanmış bisikletler aralarındaki muhabbetlerden bir kaç örnek vereyim sen anlarsın özellikle ferdi katılan gençlerdeki heyecanı ve ışığı görmek lazım işte otelde gençler arasında konuşurlar iken duyduğum bazı ilginç cümleler :)

" Lan gördün mü o kırmızılı cocuğu spd pedalı bile yoktu guruptan hiç kopmadı birde spd taksa ne yapacak Allah bilir"
"abi bu jantlar cok baba jant" gösterdiği jantı bu forumda pek çok insan yolda bulsa almaz :)
kadans sensörünü göstererek : "abi bu ne işe yarıyor" nabız saatinden ise hiç haberi yok varlığını bile duymamış.Bozuk vites ayarları kaçık akortlar bisikletten gelen garip sesler anlatmak ile bitmez tabi bunların hepsi yarışan hızlı cocuklar masterlarda durum farklı herkesin bisikleti karizma sorunsuz :) para demek ki 30 dan sonra kazanılıyor :)

kıssadan hisse abi o gençleri görmek sohbet etmek içlerindeki o hevesi ateşi hissetmek çok keyifli. Anadolunun ücra memleketlerinden gelmiş çok zor şartlar altında birşeyler yapmaya çalışan cocuklar.Gerçi sen meslekten ötürü alışıksın böyle şeyler görmeye ama benim meslekte genelde 20 yaş ve üzeri hayattan bezmişleri gördüğüm için :) yada askerlikten dolayı bezdikleri için bu tip görüntülere hasretim kendi küçüklüğümü hissediyorum sürekli bir şeylere heves hırs azim vardı.

Klasik meselesine gelince o tip yarışlar düzenlense ben cok iyi biliyorum normal yarışlara katılmayan pek çok ultra maratoncu arkadaş var sırf kısa yarışlar tad vermiyor diye katılmayan onların pek çoğu yarış alanına inecektir.Dediğim gibi asıl güzel olan skordan ziyade geçirilen o 3-4 gün takım muhabbeti ve Türkiyenin dört yanından gelen arkadaşlar ile uzun sohbetler etmek bisiklet üzerine konuşmak hazır aklıma gelmişken Türkiyedeki yarışlarda iki cümle var çok sık duyduğunuz bunları da bu konuda paylaşmak isterim :)

yarıştan önce çok sık duyacağınız cümle:
"hiç antreman yapamadım antremansız katılıyorum"

yarıştan sonra :
muhakkak bir kaza yada sürtme olmuştur yarış içerisinde " o kaza tam benim önümde oldu o yuzden geri kaldım toparlayamadım" :)

bu iki cümle en sık duyulan cümleler :) her duruma cevabı hazır toplumuz :)

bir sonraki yarışa da muhakkak kendi arabam ile gitmeye çalışacağım muhtemel ankara üstünden geçeceğim seni de alırım müsait olursan zamanı gelince konuşuruz.
 
Geri