Scudo Sports

Jant hakkında sorular, cevaplar ve öneriler

@katran beni şeref konuğu olarak mı çağırdın anlamadım. Yoksa bisikletten anlamam. Ben kullanıcıyım. Ben binerim abi. Neyse teşrif etmiş olduk.
 
Scudo
Hassas terazi olmadan baskul ile dogru sonuc alamazsiniz.Giris seviyesi alimunyum kadro bir mtbnin jantlari toplamda en cok 2.5 kg olur.Hatta bu kadar bile olmaz(sadece jant agirligindan bahsediyorum.ruble,rotor ic dis lastik dahil degil)
 
hocam mtb ise gayet normal bir ağırlık
 
@katran Rica ederim, bildiğim kadarıyla size yardımcı olabildiysem ne mutlu. Ben önceden 26x1.50 Cst marka bir lastik kullanıyordum 700gr civarı şimdi GRL marka gene 1.50 bir lastik kullanıyorum 900 gr civarındalar ama 5mm zırhı var. Biraz ağırlaştı benimki ama kolay kolay patlamıyor razıyım :)
Sıkıntı jantlarda da olabilir, güzel markaların hafif jantları var (daha az telli, farklı materyallerden yapılma) ama yukarıda bir arkadaşımızında bahsettiği gibi aman aman bir fark yaratmaz diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun ÇEVİK
Bencede en sağlıklısı yeni jant
 
elektrik bandı veya flaster iş görür. hepsi işe yarar yöntemler. iç lastik de sarılabilir. ama kaymaması lazım.
 
Ritchy markasının kumaş bantları var tavsiye ederim ama tabi elektrik bandı yada eski iç lastikle de ucuz bir çözüm bulunabilir.
 
jant şeriti (jant bandı) ; jant şeriti iç lastiğinizin jantla olan fiziksel temasını keserek ,iç lastiğinizin janttan kaynaklanan sebeplerden dolayı patlamasını engeller(jant yüzeyindeki metal çapaklardan,jant teli vidasından yada çift aliminyum jantlarda jant teli yuvası çukuruna iç lastiğin bombe yapıp patlamasından sizi korur)...elektirik bandı esnek yapıya sahip olduğu için 4 barlık bir basınçta dahi çift aliminyum jantlarda jant yuvasına doğru iç lastiğinizin bombe yapmasını önleyemeyecektir, sonuç olarak o noktada oluşacak bombe er yada geç yılan ısırığı (snake bite) diye tabir edilen patlak görünümünde size geri dönecektir(elektirik bandı da denedim ama lastiğim 4 bar basınçla durduğu yerde bile patladı),,ben bu tarz bi patlak riskini en aza indirmek ve yaralanma riskini minimum seviyede tutabilmek adına jant şeriti almanızı öneririm..,,,bunun yanı sıra sedona da-30 jantınız varsa 700x38 c lastikle asla 5 barı geçmeyin 4-5 gün sonunda basınçtan iç lastiğiniz gene patlayacaktır ama bunun jantla yada jant şeridiyle hiç bir alakası yoktur tamamen yanlış hava basıncı kullanımıyla alakalıdır.... ,,,doğa bisikletten ritchey jant şeridi ,compass 60v ve schwalbe sv 17 iç lastik getirttim...5,5 barda schwalbe sv 17 3 gün sonra patladı...compass iç lastiği beş bar basınçla kaldırım çukur falan gibi yerlerde 4 gündür zorlamama rağmen hala bir sorun vermedi,5 barı geçmeyin deme sebebimin nedeni budur ..schwalbeyi de 5 bar basınçla kullansaydım muhtemelen oda sorun vermeyecekti...çifti 10-15 tl lik küçük bir materyal sizi daha büyük sorunlardan koruyacaktır bu yüzden ucuza kaçacam diye uğraşmayın,.....yeri gelmişken söylim sedona-da-30 jantlarda 20 mm genişliğinde jant şeridi kullanılır, bilgiyi direk sedona dan aldım...o kadar bahsettik nedir bu jant teli vidası çukuru ve iç lastiğin bombe yapması ??görselleyelim...herkese hayrlı forumlar,kazasız belasız sürüşler dilerim...
 

Dosyalar

  • Fotoğraf-0128.jpg
    Fotoğraf-0128.jpg
    116,5 KB · Okunma: 78
  • Fotoğraf-0129.jpg
    Fotoğraf-0129.jpg
    96,7 KB · Okunma: 78
  • Fotoğraf-0130.jpg
    Fotoğraf-0130.jpg
    105,3 KB · Okunma: 81
O değil de ben mtbde ki lastiğimi değiştirene kadar jantta koruma bandının olmadığını farketmedim ve hiçbir sorun yaşamadım. Tabii lastiği değiştirince 3-4 kat elektrik bandı ile işimi sağlama aldım. Dağ bisikletlerinde çok sorun olmuyor fakat ince lastikli yol ve şehir bisikletlerinde ısınan hava sebebiyle koruyucu bant oldukça önem kazanıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
hemen hortlatayım dün yaklaşık 70 km lik bir gezinti planlarken gayet huzurlu ve keyifli bir yolculuk gecirmekteydim. Evime son 3 km kala birden lastiğin patladığını hissettim. Muhtemelen cam yada benzer bir şeyle kesildigini düsünüyordum ki iç lastige baktığımda tam da yukarıdaki tabirle jant telinin bosluğuna girmesi sebebiyle bombe yaparak patladığını gördüm. aslında ince bir serit de vardı ama yine de patlamış. bugün aynı şeridin saga sola kaymasını da engellemek için elektrik bandıyla üzerinden geçeceğim. umarım tekrar yapmaz cünkü insanın keyfi cok kaçıyor. ilginç bir yerde olduğu için yama tutmuyor 3 km de aynı yere 2 yama yaptım eve geldigim de yine attı...
 
Hocam ya cok kaliteli bir jant bandi alin yada o yuvarlak iceriye gocen yerleri elektrik bandi ile guclendirin yani o deligi kapatacak sekilde bantlayin bendede iki tane ic lastige yazik etti o durum.
 
Arkadaşlar ben bu boşluklara silikon çekmeyi düşünüyorum. Arka iki kere, ön bir kere bu jand şeridinin esnemesinden patladı. (Dış lastikleri değiştim iki ay önce, tabi basıncı 10psi arttırdım, ondan başladı.
 

Dosyalar

  • 1.jpg
    1.jpg
    45,3 KB · Okunma: 89
  • 2.jpg
    2.jpg
    33,2 KB · Okunma: 86
  • IMG_20170702_215525.jpg
    IMG_20170702_215525.jpg
    34,6 KB · Okunma: 83
  • Beğen
Tepkiler: Yunus İskender
@rkurtcu
Silikon tamamen kuruduğunda taş gibi sertleşir (Özellikle ufak hacimlerde) Yüzeye tutunma konusunda da pek başarılı olmadığını düşünürsek lastiğinizin içine patlatacak bir cisim bırakmış olursunuz diye düşünüyorum. (Kaliteli bir elektrik bandı bile silikondan fazla iş görecektir)
 
  • Beğen
Tepkiler: rkurtcu
@rkurtcu jant bantlarının daha farklı malzemelerden yapılanları var. Yanılmıyorsam 3 farklı malzeme kullanılıyor, ilki sizin kullandığınız gibi elastiki(pvc) olanlar. İkincisi şu linkteki gibi bez olanlar:
(link)
üçüncüsü de benim jantımla beraber gelen sert plastik bir maddeden yapılanlar.
(link)
materyali nylon diye geçiyor, dediğim gibi sert plastik.

Eğer bu tipte jant bantlarını bulamazsanız, sadece sizdeki gibi bant bulursanız bile, janta takmadan önce önce bir tur normal siyah elektrik bandı çekmeyi deneyin. Onun üzerine jant bandını takın.

Fakat iç lastik ve lastik modelinizi de merak ettim, paylaşır mısınız? Çünkü janta bu kadar fazla basınç iletildiğine göre bir şeyi yanlış yapıyor da olabilirsiniz o_O
Ayrıca görsellerde fark ettim, kullandığınız jant bandı sizin jantınıza küçük. Jant bandını taktığınızda bant sağa-sola oynayamamalı, kanala tam oturmalı. Sizin bant kanalın %70'ini kaplıyor sadece. Bu, küçük olduğunu gösterir. Uzunluğu da benzer şekilde küçükse, zamanla bu şekilde parçalanması normal bir durum :acpsnr:
Yani özellikle 700c lastik için bir jant bandı aldığınıza(kullandığınıza) emin olun
 
Geri