Selam Grup,
on jantimda bir carpma sonucu yamulma var. bu nedenle de on
lastigimin havasi surekli iniyor. cok buyuk bir yamulma degil. cok
ufak, bu nedenle surerken pabuclara da degmiyor ama fren siktigimda
tak tak sesler geliyor,dogal olarak.
benim size sorum, acaba bisikletci bu yamulmayi duzeltebilir mi???
Aslinda ilk bakista, "elbette caniiiim, bunda ne var" diye dusunuyor
insan ama buradaki bisikletcim hemen bana "bu is olmaz, yeni jant
almaniz gerek" diye bir yanit verdi. ben boyle birseyin yillar once
basima geldigini (ayni jant) ve bisikletcinin (bu bisikletci
Ankara´da hala tamir isleri yapiyor) bunu hic sorun olmadan
duzelttigini soyledim. bunun uzerine baskasi geldi, o da bunun icin
ozel alet oldugunu, onlarda bulunmadigini (?!) olsa bile bunu
kesinlikle yapmayacaklarini soyledi. sorumluluk almak
istemiyorlarmis! (aluminyum bu, bir saga bir sola kivirdiniz mi
kirilir, dendi!) kime giderseniz gidin ama biz yapamayiz, diye sert
bir yanit verdiler.
bu isin dogru tarafi nedir???? adamlar jant mi satmak istiyorlar??
eee, ben bu jantimi ne yapayacagim simdi?? suanda bu halde
bisikletimi surmeye icim el vermiyor! zaten on lastigim iniyor.
gercekten sorumluluk almak istemeyecek kadar "ciddi" bir is mi bu??
Oyle ise 2000 yilinda bunu duzelten Ankara´daki bisikletci buyuk bir
sorumsuzluk ornegi gostererek beni tehlikeye mi suruklemisti? Eger
cok tehlikeli ise, sans eseri mi kurtuldum bunca yil ??!!?
Ne yapmaliyim, beni bir erdem aydinlatirsa cok sevinirim.
Not: Gorenler bilir, satmaya calistigim gobebegimin (Giant) basina
geldi bu.... Bu bisikleti satacagim icin bu durum alacakli icin de
son derece onemli....
Yagmurlu ve soguk bir memleketten herkese sevgiler
A.Ş
---------------------------------------------------------------------
Aygün Selam..
Jantına geçmiş olsun!!Ama jantının nasıl bir yamukluğa sahip
olduğunu yazmamışsın.
Bu durumun çözümü jantının yamukluk derecesine ve yönüne göre
değişir..
1-adamlar bir anlamda haklı..Orada en ufak bir risk almak
istemezler..
2-Orda işçilik pahalı. bazen yenisini almak daha ucuz olabilir.
3-Düzeltseler bile bunlar genelde sıfır jant gibi olmaz..Sonra da
müşteri "bu olmamış" diye şikayet eder diye yapmazlar.
4-Ülkemizde işçilik nispeten ucuzdur, malzeme pahalıdır. Tamir
yoluna gidilebilir.
5-Düzeltilmiş jant (vuruntusu düzeltilmiş- akort edilmiş değil)
hiçbir zaman binerken birden bire paramparça olmaz..Olsa olsa
çatlar.Sadece 1 olasılık varki düzeltilmiş yerin kırılıp ordan iç
lastiğin dışarı fırlaması ve aniden patlama riski olabilir.Bence bu
da çok çok az bir olasılıktır ama yine de vardır..
6-Jantın daireselliği bozulmayıp ta bir veya 2 fren yüzeyinde mesela
taşa çarpma sonucu yamulma olabilir (genelde içe doğru ). Bu
yamukluk çok fazla değilse genelde jant duvarı yavaşça ayarlı
anahtarla dışa çekilip düzeltilebilir..(bazen kırılabilir) Ama
sonra bölgeyi eğelemek, zımparalamak ve/veya akort gerekir.
7- Eğer dairesellik bozulmuşsa göçmenin olduğu yerdeki teller
sökülür.Jantı sağlam bir iple , göçüğün olduğu yerden sağlam bir
yere asılır veya bağlanır. "Kilolu bir arkadaş" bulunur..(Aygün bu
sana göre değil!
Kontrollü bir şekilde düzelene kadar janta
asılınılır.Sonra akort yapılır..Bunu yine tellerin söküldüğü yere
plastik çekiçle vurabilirsinzi ama jantta minik vuruk izleri
oluşabilir..
Sonuç olarak bir şekilde jant kurtulabilir ama görmeden bir şey
söylemek zordur..
Umarım yardımcı olmuşumdur..
Bol güneşli günler dilerim..
Gürsel AKAY