Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Jant hakkında sorular, cevaplar ve öneriler

doğuş

Üye
Kayıt
13 Eylül 2004
Mesaj
87
Tepki
41
Şehir
Istanbul, Küçükyalı
Jant çok karmaşık ve geçmeli bölümlere sahiptir. Üretimlerinde, aynı zamanda kadro yapımında da kullanılabilen dövme alüminyum alaşımları seçilir. Genellikle 6061-T6 alaşımı olan bu malzeme diğerleri kadar mukavemetli olmamasına rağmen iyi şekillendirilebilirlik, dövülebilirlik, yüksek korozyon direnci ve yeterli mukavemeti bir arada sağladığı için tercih edilir. Alüminyum alaşımları’nın tercih edilmesinin diğer bir nedenide hafiflikleridir. Bu özellik, sürüş rahatlığı sağladığı gibi, tekerlerin yüksek dönüş hızından doğan jirokoppik etkiyi de en aza indirerek ön tekerleğe yön vermeyi kolaylaştırır. Jant bu özelliklerinin dışında, şişirilimiş lastiğin içindeki havanın basıncına direnç gösterebilmelidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: lightningstrike
Scudo
Selam Grup,

on jantimda bir carpma sonucu yamulma var. bu nedenle de on
lastigimin havasi surekli iniyor. cok buyuk bir yamulma degil. cok
ufak, bu nedenle surerken pabuclara da degmiyor ama fren siktigimda
tak tak sesler geliyor,dogal olarak.

benim size sorum, acaba bisikletci bu yamulmayi duzeltebilir mi???
Aslinda ilk bakista, "elbette caniiiim, bunda ne var" diye dusunuyor
insan ama buradaki bisikletcim hemen bana "bu is olmaz, yeni jant
almaniz gerek" diye bir yanit verdi. ben boyle birseyin yillar once
basima geldigini (ayni jant) ve bisikletcinin (bu bisikletci
Ankara´da hala tamir isleri yapiyor) bunu hic sorun olmadan
duzelttigini soyledim. bunun uzerine baskasi geldi, o da bunun icin
ozel alet oldugunu, onlarda bulunmadigini (?!) olsa bile bunu
kesinlikle yapmayacaklarini soyledi. sorumluluk almak
istemiyorlarmis! (aluminyum bu, bir saga bir sola kivirdiniz mi
kirilir, dendi!) kime giderseniz gidin ama biz yapamayiz, diye sert
bir yanit verdiler.

bu isin dogru tarafi nedir???? adamlar jant mi satmak istiyorlar??
eee, ben bu jantimi ne yapayacagim simdi?? suanda bu halde
bisikletimi surmeye icim el vermiyor! zaten on lastigim iniyor.
gercekten sorumluluk almak istemeyecek kadar "ciddi" bir is mi bu??
Oyle ise 2000 yilinda bunu duzelten Ankara´daki bisikletci buyuk bir
sorumsuzluk ornegi gostererek beni tehlikeye mi suruklemisti? Eger
cok tehlikeli ise, sans eseri mi kurtuldum bunca yil ??!!?

Ne yapmaliyim, beni bir erdem aydinlatirsa cok sevinirim.


Not: Gorenler bilir, satmaya calistigim gobebegimin (Giant) basina
geldi bu.... Bu bisikleti satacagim icin bu durum alacakli icin de
son derece onemli....


Yagmurlu ve soguk bir memleketten herkese sevgiler

A.Ş




---------------------------------------------------------------------
Aygün Selam..
Jantına geçmiş olsun!!Ama jantının nasıl bir yamukluğa sahip
olduğunu yazmamışsın.
Bu durumun çözümü jantının yamukluk derecesine ve yönüne göre
değişir..
1-adamlar bir anlamda haklı..Orada en ufak bir risk almak
istemezler..
2-Orda işçilik pahalı. bazen yenisini almak daha ucuz olabilir.
3-Düzeltseler bile bunlar genelde sıfır jant gibi olmaz..Sonra da
müşteri "bu olmamış" diye şikayet eder diye yapmazlar.
4-Ülkemizde işçilik nispeten ucuzdur, malzeme pahalıdır. Tamir
yoluna gidilebilir.
5-Düzeltilmiş jant (vuruntusu düzeltilmiş- akort edilmiş değil)
hiçbir zaman binerken birden bire paramparça olmaz..Olsa olsa
çatlar.Sadece 1 olasılık varki düzeltilmiş yerin kırılıp ordan iç
lastiğin dışarı fırlaması ve aniden patlama riski olabilir.Bence bu
da çok çok az bir olasılıktır ama yine de vardır..
6-Jantın daireselliği bozulmayıp ta bir veya 2 fren yüzeyinde mesela
taşa çarpma sonucu yamulma olabilir (genelde içe doğru ). Bu
yamukluk çok fazla değilse genelde jant duvarı yavaşça ayarlı
anahtarla dışa çekilip düzeltilebilir..(bazen kırılabilir) Ama
sonra bölgeyi eğelemek, zımparalamak ve/veya akort gerekir.
7- Eğer dairesellik bozulmuşsa göçmenin olduğu yerdeki teller
sökülür.Jantı sağlam bir iple , göçüğün olduğu yerden sağlam bir
yere asılır veya bağlanır. "Kilolu bir arkadaş" bulunur..(Aygün bu
sana göre değil!:)Kontrollü bir şekilde düzelene kadar janta
asılınılır.Sonra akort yapılır..Bunu yine tellerin söküldüğü yere
plastik çekiçle vurabilirsinzi ama jantta minik vuruk izleri
oluşabilir..

Sonuç olarak bir şekilde jant kurtulabilir ama görmeden bir şey
söylemek zordur..

Umarım yardımcı olmuşumdur..
Bol güneşli günler dilerim..
Gürsel AKAY
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
Selamlar, bende Aygün arkadaşımızın derdine yakın bir dertten muzdaribim. Ön jantın bir noktasında fren sıktığımda tak diye beni neredeyse öne fırlatacak bir darbe yapıyor.(107 Kg.yim buna rağmen) Kendim bi ara söktüm jantı elim yatkındır bu tür işlere örs ve çekiç tedarikinden sonra biraz düzelttim ki buna kesin eminim herhalde galiba yani. Neyse taktım sürdüm denedim hakikaten darbe aza inmiş ama yinede bünyemin yarısını önden atacak kuvvette tak lıyor. Bu maruzatıma bir çözüm dileği ile..
Saygılarımla,
Kenan
 
Herkese merhaba ! Benim Jantımın üstünden de bir adet 2003 focus hatchback geçti. Netice yeni jant taktık, 6 adet akort değişti . Bu olay 2 hafta 2 hafta önce oldu. Şimdi janttan tık tık , tık tık diye ses geliyor ! bir ara sinirden akortları tekmeledim, şimdi daha çok tık tık hatta tak tak diye ses geliyor ! NE YAPMALIYIM ?
 



Selam Speedy..
Neyse ki o Focus bisikletinin üstünden geçmedi..!!!
%99 senin jant tellerin jant örülürken yeterince gerilmemiş.. Ya da örülme sırasında tellerde (bu arada jant teline "akort" dememekte fayda var) Gerdirme sırasında telde oluşan torsiyonal (burulma(sal)!!) gerilmeyi akort sırasında almak gerekiyordu. Bu da aynı tarafta bulunan birbirine paralel gözüken 2 teli sıkıca avuçlamak şeklinde yapılır.. Bu işlem sırasında tatlı tatlı tıkırtılar olur.. Bu ses gerilme sırasında burulu kalan telin normal haline dönerken çıkardığı sestir. Yani tel başıyla birlikte telin jant deliği yuvasındaki mikrometrik yerleşmesinin sesidir.Bu durum bazen yeni bisikletin (veya jantın) üzerinde ilk sürüşte ortaya çıkar..

Fakat senin durumunda tahminen bu sesten farklı olarak iyice gevşemiş tellerin üzerine her yük gelişinde esneyip değdiği tele sürtmesinden kaynaklanan bir ses olmalıdır. Normalde aynı yüzde kesişen 2 teli birbirine yaklaştırmaya çalıştığınızda tellerin birbirini kestiği noktanın 1 cm.den fazla uzaklaşmaması gerekir. Hatta bu mesafe arka tekerde dişli tarafındaki tellerde daha azdır.. (Yani dişli tarafının telleri her zaman -Ritcey'nin eksantrik jantlı tekerleri hariç-dişsiz taraftakilerden daha gergin olur..)

Jant örme konusu gelmişken yazayım.. Telleri örerken vida kısmını normal yağ ile yağlamak kesinlikle doğru değildir. Bu yağ sonradan tellerin çabuk gevşemesine yol açabilir. Bunun yerine keten tohumu yağı önerilir. Biz bezir yağı kullanırız..Bunlar başta kaygan, sonra donar ve kemikleşir.. Yani örme sırasında kolaylık, sonra da sağlamlık sağlar..

Bu jant konusu bir kitap olacak kadar geniş bir konudur.. Sorularınız varsa seve seve yanıtlarım..

Selamlar..
Gürsel Akay-Yeşil Bisiklet..
 



Selam Kenan..
1- jantın demir mi, aluminyum mu? Yamukluğun yönü ne? Frenlerin ne tip?(Bu gibi mesajlarda biraz daha detaylı yazarsanız daha çabuk cevap vermiş olurum..)
Jantının fren yüzeyindeki yamukluk genelde dışa doğru olur.. Hal böyle olunca fren pabucu "dağa" çarpmış gibi olur ve jantı kazıklar.. Senin düzeltmeye çalışman iyi bir çözüm olabilir. Jantın demirse düzeltme işlemi daha rahat yapılabilir. (Çünkü aluminyum gibi kırılgan değildir) Düzeltmeden sonra eğe ve zımpara işe yarar. Ama yamukluk jantın merkezine doğruysa bunu düzeltmek daha zordur.. Bu bölgedeki telleri sökmek lazım.. (Yukarıda nasıl yapıldığı yazıyor)

Ama eninde sonunda sanırım en sağlıklısı yeni jant almak olacaktır..

Selamlar..
Gürsel Akay-Yeşil Bisiklet
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
Arkadaslar sole cok pahalı olmayan 100-150 ytl arası (cifti) 16 24 tel arası jantler ne kadar ??? az telliler cok hos duruyo bisiklet uzerinde ayrıca telin az olmasının bi- si warmı ??
 
benim demek istedigim ng350 deki gb orulmus bu da aynı sekilde orulebilirmi ? gorunus orulmeden mi kaynaklanıo?
 
@Condor

farklı şekilllerde örülebilir. fakat görünüş jant tellerinin sayısıyla ve özelliğiyle alakalı. ng 350de yassı telli jant seti kullanılmış. o şekilde örülemez m 505!
 
Delta Bisiklet'in sitesinde NG 350'ninkilere benzeyen bir jant seti olacaktı. Bi bakın derim.
 
jantlarımı değiştirmeyi düşünüyorum kafamda iki model var...
alexrims td16 modeli
alexrims xc lite modeli,bu jantlardan hangisi xc için daha uygundur...Ve bu jantları nerden temin edebilirim yardımlarınızı bekliyorum...teşekkürler....



:rolleyes: :eek:
 
  • Beğen
Tepkiler: İdris ACA
arkadaşlar shimano 28 delik ve yatsı teller hakkında bana bilgi verirmisniz malezya malı.fiyatıda 190 civarı modaratörler dende yardım bekliyorum
 
konuyu yanlış yere açmışsın burası hafif komponentler bölümü,atölyemiz başlığı altındaki tekerlekler bölümüne açman gerekir.ayrıca bilgiler yetersiz
 
Arkadaşlar foruma yeni üye oldum bir şey öğrenmek amacıyla
Normal bir bisiklet jantının fiyatı nedir? Benim bisikletin jantı dün kırıldı da...
mesela en ucuzu ne kadardır ve en ucuzu iş görür mü?
 
sonucta demirden yapılan jantda taksan kromda taksan sonucta muayyer bir sekıle döner ama 3 faktör var 1-hız 2-agırlık 3-yapıldıgı madde yani eger normal olsun dıyorsan kaçkar bisiklette var kazasız surusler dılıyorum
 
25 Lira'ya Sirkeci dolaylarinda bulmak mümkün. Ama is görür mü? Hangi is olduguna bagli...
 
rigida zac 19 ların fiyat performans oranı fena değil.
 
Geri