Scudo Sports

İzmir

Balçova-İnciraltı, İnciraltı-Urla, Bornova'dan Bayraklı'da bulunan bisiklet yollarının yapılması gerekiyor. Ayrıca bir de Alsancak'taki liman bağlantısı var. Bu konuda o kadar talep ve tepki var belediye uyuyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi ancak Aliağa Kyme Antik Kenti'nin sit alanı derecesinin düşürülmesine imza atsın. Yakında liman yapacaklar bu imza sayesinde tarihi eserlerin üzerine.

Ulukent-Harmandali arasindaki bisiklet yolunda da aralardan cikan yabani otlardan yol gorunmez halde.
Pek yeri degil ama köpek dostlarimiza da bir çözüm bulunmali. Bu konu ayrica bir baslikta cokca konusuluyor ama yazamadan da edemedim. :) Sunu hepimiz bilmeliyiz ki her insanin ani durumlarda vucudunda ortaya cikan adrenalin ve korku seviyesi farklidir. Bazilarimiz karsisina bir anda kopek cikinca direksiyonunu bile oynatmiyor bazilarimiz da aniden saga/sola kiriyoruz direksiyonu istemsizce.
Seyrek yolu uzerinden Focaya giderken bir anda su kanalindan cikan iki kopecik oyle bir korkuttu ki beni, bir anda gidis gelis daracik yolda direksiyonu istemsizce sola kirdim. İyi ki arkamdan arac gelmiyordu o gun.
 
Scudo
Balçova-İnciraltı, İnciraltı-Urla, Bornova'dan Bayraklı'da bulunan bisiklet yollarının yapılması gerekiyor. Ayrıca bir de Alsancak'taki liman bağlantısı var. Bu konuda o kadar talep ve tepki var belediye uyuyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi ancak Aliağa Kyme Antik Kenti'nin sit alanı derecesinin düşürülmesine imza atsın. Yakında liman yapacaklar bu imza sayesinde tarihi eserlerin üzerine.
İzmir'de bisiklet yollarında keyfi sürüşler hariç bisiklet sürmek imkansız (bu durumun diğer kentlerde daha kötü olduğunu düşüniyorum.)
Üçkuyular'dan Mordoğan'a, Çeşme'ye, Seferihisar'a;
Çiğli AOSB'den Foça'ya araç yollarını kullanmak daha güvenli ve performanslı. Araç sürücüleri istisnalar hariç kesinlikle anlayışlı.
Neredeyse her gün Soğukkuyu'dan Anadolu Caddesi üzerinden İnciraltı, Güzelbahçe, Urla İskele'ye gece sürüşü yapan birisi olarak bu hat ile ilgili sıkıntım yok, yalnızca bağlantı yollarında çok dikkatli olmak gerek ve tabiki mümkün olduğu kadar aydınlatma/aydınlanma aksesuarı kullanmak gerekli.
Bornova çıkışlı sürüşler için yorum yapamayacağım ancak belirttiğiniz sorunlar fiziki olarak düzeltilse bile insanlar rahat bir sürüle malesef müsade etmezler.
 
insanlar rahat bir sürüle malesef müsade etmezler.
İşte bu yüzden göstermelik bisiklet yolları yerine paylaşımlı yollara daha sıcak bakıyorum. Bisiklet bir taşıttır ve öyle ya da böyle herkes bir gün anlayacak.😉
Örneğin kent ormanı yanında ki paylaşımlı yolu görünce "evreka, işte bu yav" dedim.😅
 
İşte bu yüzden göstermelik bisiklet yolları yerine paylaşımlı yollara daha sıcak bakıyorum. Bisiklet bir taşıttır ve öyle ya da böyle herkes bir gün anlayacak.😉
Örneğin kent ormanı yanında ki paylaşımlı yolu görünce "evreka, işte bu yav" dedim.😅

Bir de hafta sonlari o paylasimli yollara arac park etmeseler...
Genis bir emniyet seridini paylasimli yollardan daha guvenli buluyorum. Suruculer paylasimli yollari babalarinin mali gibi kullanmak istiyorlar.
 
İşte bu yüzden göstermelik bisiklet yolları yerine paylaşımlı yollara daha sıcak bakıyorum. Bisiklet bir taşıttır ve öyle ya da böyle herkes bir gün anlayacak.😉
Örneğin kent ormanı yanında ki paylaşımlı yolu görünce "evreka, işte bu yav" dedim.😅
Bence bu şekilde de olabilir ancak işte belediye yaptıktan sonra kontrolünü ve denetimini sağlamıyor. Örneğin Vasıf Çınardaki bisiklet yoluna arabalar park etmeye başlamış. Belediye yaptım oldu kafasında ve sırf oy için yapıyor yapacağı işleri. Yoksa ben mi yanlış anlıyorum?
 
Bir de hafta sonlari o paylasimli yollara arac park etmeseler...
Genis bir emniyet seridini paylasimli yollardan daha guvenli buluyorum. Suruculer paylasimli yollari babalarinin mali gibi kullanmak istiyorlar.
İşte o araç park edenlere okkalı bir kaç ceza yazılacak, arkaları üç buçuk atacak (benzetmede hata olmaz) bir, oralara araba koyacaklarında görün bakın ne oluyor.
 
Son düzenleme:
Dün uydurma bir şekilde yapılmış bisiklet yoluna park etmiş bir araç gördüm. Lüks sayılabilecek bir araç. Sahibinin gelmesini bekledim. Beyefendi niye bisiklet yoluna park ettiniz diye sordum. Cevabı aynen yazıyorum:
"Yol kenarına park etsem başka araçlar çarpar diye korkuyorum. Kaldırıma park etsem ceza yazıyorlar. En güvenli yer burası."
 
Merhabalar, haftasonu başlıkta da belirttiğim gibi 1 gece kamplı düşündüğüm turuma arkadaşlar aranıyor. Refarans olarak Edirne-Hatay bisiklet turum olmuştu. Bu arada instagramdan da takip postu için vizeligezgin28
 
Konu ile alakasız olacak ama, anne tarafından Babaeskiliyiz askerlikte acemi birliğimde Vize de Conker kışlasındaydım. Özledim oraları.

Hafta sonu çok sıcak olacak dikkatli olmanızı tavsiye ederim. Başına sıcak geçen o rotalarda araçları ile deli gibi gidecekler. Tabakhaneye yetişme misali... Kolay gelsin.
 
tesekkurler kardesim uyarin icin. Evet daha bir dikkatli olacağım insallah. Evet, Vize cok guzel yerdir, ihlamur kokulu sakin sehir.
 
  • Beğen
Tepkiler: sargonnas
10 numara rota keşke imkan olsa gelebilsem... İzmir-Söke turumuzda arkadaşımla beraber özdere de kamp atmak için yer aradık, önce kalemlik orman kampına baktık çok kalabalık ve gereksiz ücret istenmesi, sonra az ileride çukuraltı halk pilajına gittik orası da çok kalabalık. Çıktık oradan yemek için minübüs gibi birşeyde aperatif yiyecekler yapan biryer bulduk, oturduk. Sohbet ederken derdimizi anlattık sessiz sakin biryerde geceyi geçirmek istediğimizi söyledik. Abi saolsun ömür boyu unutmayacağımız biryer tarif etti ve gittik bulduk. Özdere jandarma karakolunun karşısındaki orman yoldan gidiliyor, sonra bisikletleri aşağıdaki koya indirmek biraz zahmetli ama müthişti. Sadece arkadaşım ve ben vardık koyda. He bir de domuzlar , ama zararsız .)
 
İzmir başlığında tam olarak planladığın rota ile ilgili naçizane yorumlarım var. Ekstra olarak yukarda arkadaşlar da belirtmiş, yukardan aşağıda doğru indiğini düşünürsek güneş sabah 9 gibi soldaki tepeleri aşıp kavurmaya başlayacak sağlam güneş kremi şart. Konum olarak "38.00158, 27.11424" noktasında kamp kurabilmiştim sanırım, bir yerde araba yolunu bitirecek kadar yüksek bir tepe yapmışlar ve koy inanılmaz sakin, ağaç altı var fırsatın olursa bi bakabilirsin. (buluthakan'ın dediği gibi para ödemeye gerek yok)
 
Merhaba arkadaşlar,
2007 yılında üye olmuşum ama bisiklet almak nasip olmadığı içinde aktif olma şansım olmayan bir üyeyim.
Mosso Legarda 2027 bisiklet aldım.Başlarda işe gidip gelmek için kullanacağım sonrasında da tur vs katılacağım.

Sadece tanışmak için yazıyorum.

Her sabah 08:30 da Üçkuyular'dan Alsancak istikametine gidiyorum.
Akşam da 18:00 da ters istikamete gidiyorum.

Umarım biraz daha kondüsyon vs yaptıktan ve bisiklete alıştıktan sonra turlarınıza katılabilirim.

Herkese iyi günler dilerim.
 
Hoşgeldiniz sayın @tarkanaslan. Aslında ben sonradan geldim.:D Kondisyonu hızlı kazanmak istiyorsanız kendinizi bol bol yokuşlara vurun.;)
 
Hoşgeldiniz sayın @tarkanaslan. Aslında ben sonradan geldim.:D Kondisyonu hızlı kazanmak istiyorsanız kendinizi bol bol yokuşlara vurun.;)
Merhabalar,
Peki yokuştaki vites ayarınız nasıl oluyor.
Yani boşa çevirir gibi mi biraz daha ser t olup ayakta sürmek gibi mi ki bu sanırım zinciri yorar biraz..
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Merhabalar,
Peki yokuştaki vites ayarınız nasıl oluyor.
Yani boşa çevirir gibi mi biraz daha ser t olup ayakta sürmek gibi mi ki bu sanırım zinciri yorar biraz..
İkisinden de biraz diyeyim kafalar daha çok karışsın.😅 Ağır viteste yavaş pedal çevirmek sadece zinciri değil, dizlerimizi de bir hayli yıpratıyor. Kısa yokuşlarda elinizden geldiğince yüksek vites ve yüksek kadans ile çıkmaya çalışın.
Bakın üç, dört ay öncesinde 50 km'lik bir halka yaptığımda ortalamam 19 km/sa ile 21 km/sa arasındaydı. Şu anda ortalamam 25 km/sa olarak yükseldi.
Bunda kesinlikle vites ve kadans düşürmeden çıktığım yokuşların etkisi oldu.
İkisinden de biraz diyeyim kafalar daha çok karışsın.😅 Ağır viteste yavaş pedal çevirmek sadece zinciri değil, dizlerimizi de bir hayli yıpratıyor. Kısa yokuşlarda elinizden geldiğince yüksek vites ve yüksek kadans ile çıkmaya çalışın.
Bakın üç, dört ay öncesinde 50 km'lik bir halka yaptığımda ortalamam 19 km/sa ile 21 km/sa arasındaydı. Şu anda ortalamam 25 km/sa olarak yükseldi.
Bunda kesinlikle vites ve kadans düşürmeden çıktığım yokuşların etkisi oldu.
Yazdıklarımı tekrar okuyunca anlatmaya çalıştığımın havada kaldığını düşündüm.
Yani en yalın haliyle, pedal çevirme hızınızı pek düşürmemekte yarar var. Olmuyorsa bir düşük vitese geçin ama asla baştan "çıkamam ben burayı ya" diye düşünüp düşük vitesle başlamayın.
 
Son düzenleme:
herkese merhabalar
izmirin/kiraz ilçesine yeni taşındım,aslen giresunluyum,bu civarlardaki bisikletseverlerle ımkan ve ortam dogrultusunda beraber tur veya tanısma veya veya kamp yapabılırız,
haftasonu kesıf amaclı sıgacık-gumuldur-ozdere yaptım yanıma arkadas bulamadım malesef
4 sene once basladıgım edırne-kudus bısıklet turumun son etabı ıcın fırsat kolluyorum(hatay-yayladıgı hudut-sam-beyrut-tel avıv-kudus)
ınsagram takıplesmek ıcın vizeligezgin28
youtube abone destek olursanız sevınırım
tişikkirlerr :)
@Don'tworryIweldedit haberleselım ınsagram vızelıgezgın28
 
Son düzenleme:
İkisinden de biraz diyeyim kafalar daha çok karışsın.😅 Ağır viteste yavaş pedal çevirmek sadece zinciri değil, dizlerimizi de bir hayli yıpratıyor. Kısa yokuşlarda elinizden geldiğince yüksek vites ve yüksek kadans ile çıkmaya çalışın.
Bakın üç, dört ay öncesinde 50 km'lik bir halka yaptığımda ortalamam 19 km/sa ile 21 km/sa arasındaydı. Şu anda ortalamam 25 km/sa olarak yükseldi.
Bunda kesinlikle vites ve kadans düşürmeden çıktığım yokuşların etkisi oldu.

Yazdıklarımı tekrar okuyunca anlatmaya çalıştığımın havada kaldığını düşündüm.
Yani en yalın haliyle, pedal çevirme hızınızı pek düşürmemekte yarar var. Olmuyorsa bir düşük vitese geçin ama asla baştan "çıkamam ben burayı ya" diye düşünüp düşük vitesle başlamayın.

Ben anladım da biraz tecrübe etmem lazım.Tam çıkarım diyorum sonra ortada kalıyorum.Vites olayını biraz daha hatırlamam ve tecrübe etmem lazım.Uzun zaman oldu çünkü...En az 20 yıl geçti..

Açıklama için tekrar teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Geri