Scudo Sports

İstanbul'da trafiğin kilitlenip kaldığı gün...

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Mesaj
3.645
Tepki
10.148
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Gidişata göre hiç de uzak olmayan gündür. Tabii ki motorlu taşıtlar olacak, toplu taşıma olacak, servis satış yapan şirket araçları olacak ancak lüks tüketim ve rahat yaşam merakı İstanbul'u giderek çözülemeyecek bir problemin eşiğine doğru taşıyor. Webde yaptığım aramalarda İstanbul ilinde her gün yaklaşık 1000 yeni aracın sıfırdan trafiğe dahil olduğunu görüyorum ki bunun büyük çoğunluğu özel otomobiller. Aşağıdaki tabloda, Türkiye'de yıl bazında kategoriye göre araç sayıları yer alıyor. Diğer araçlar daha ufak miktarlarda artar iken otomobil sayısı milyon milyon artıyor ki, bu artışın da yaklaşık üçte biri İstanbul ilinde gerçekleşiyor. Bisiklet karne hediyesi olduğu için tabloya bile alınmamış.

YILLARA GÖRE MOTORLU TAŞIT SAYISI (2000-2013)
YILToplamOtomobilMinibüsOtobüsKamyonetKamyonMotorsiklet
20008. 320 4494 422 180235 885118 454794 459557 2951 011 284
20028. 655 1704 600 140241 700120 097875 381567 1521 046 907
200410 236 3575 400 440318 954152 7121 259 867647 4201 218 677
200612 227 3936 140 992357 523175 9491 695 624709 5351 822 831
200813 765 3956 796 629383 548199 9342 066 007744 2172 181 383
201015 095 6037 544 871386 973208 5102 399 038726 3592 389 488
201217.033.4138.648.000396.119235.9492.794.606751.6502.657.722
201317.939.4479.283.923421.848219.8852.933.050755.950

TÜİK verileridir.

Bu durumda İstanbul'da yakında genel bir kilitlenme olacağı besbelli, tamam İstanbul'daki yerleşim yeri sayısı ve yollar da artıyor ancak araç sayısı artışı bu artışın çok çok üzerinde. Son zamanlarda "4 saatte çamlıcadan şişliye geldim" veya "mecidiyeköyden bakırköye 3 saatte gittim" gibi abartılı ifadeleri zaten çok sık duymaya başladık. Bizim için büyük bir sıkıntı yok, her yere gidebiliyoruz istanbulda ama siz diğer kesim peşin peşin söyleyeyim, haliniz harap!
 
Scudo
Motorlu özel taşıtlar arttıkça ben daha fazla bisikletim ile ulaşim sağlamaya çalışıyorum :)
 
işin kötüsü bu trafik öyle bir hale gelmeye başladı ki bisikletle gitmek hala bir avantaj olsa da eskisi kadar rahat gidemiyoruz. misal benim ortalamalarım 20'yi bile bulmuyor. trafik sıkıştıkça yoldaki her boşluğu kullanmaya başladılar, sahil yolunda üç beş araç geçmek için kaldırımlara çıkanlar bile var.
 
Diger illerde iş seçeneği olupta istanbulda kalanları zerre anlamıyorum . çok seviyosan bile bu şehri türkiyenin her yerinden buraya uçak kalkıyor , sigara gibi bi anda istanbul ozlemi tutsa 200 liraya 2-3 saat icinde gelirsin yani buraya . hoş gelicende ne olacak bilmiyorum tabide bu kadar kalabalık olduguna göre birileri seviyor.
 
Ev-iş arası 40km, arada köprü de var. Haftada 1 gün ile başladığım toplu taşıma kullanma kararım fiilen 2-3 güne çıkmaya başladı.

Dün ilk kez Topkapı civarı E5'te, 1km kadar arayla 1 katlanır 1 de tur bisikleti gördüm.

İstanbul kendi içinde bir çözüm bulacaktır mutlaka. Ama bunun için sormak ve sorgulamak gerek. Ben "şu telefonu bıraksalar da gazete kitap okusalar" derken metrolara cctv yayını kondu. Şimdi insanlar telefonu bıraktı onu izliyor :(

Tapatalk kullanılarak gönderildi.
 
Arkadaşlar ben daha etkin bir çözüm buldum :)

2010'da, çalıştığım şirket Merter'den Maltepe'ye taşınınca pılımızı pırtımızı toplayıp Şişli'deki evi de kiraya verip Maltepe'ye kiraya taşındık. Evle iş arası 1 km. Yol bisikletimi eskitmeye yazık dediğimden yaz kış yürüyerek gidip geliyorum. İşyerimdeki bazı arkadaşlar Avrupa tarafından servisle gelip gidiyorlar. Sabah 10 dk. yürüyüşten sonra işe başlamakla, köprü geçip en az 1-1.5 saat zaman kaybetmek arasında ruh hali açısından çok fark var. Ben İstanbul trafiğini hafta sonu, o da çok gerekli durumlarda uzak mesafeye gidince anlıyorum. Keyif için trafiğe çıkmayı zaten akıl işi görmüyorum. Günlük kullanım için de bir bisiklet alırsam hafta sonları ulaşım daha keyifli hale gelecek.

Sadece araç trafiği değil, AVM'ler dahi gidilmeyecek yerler haline geldi. Eskiden hafta içi giderdim sakin olurdu, son yıllarda hafta içi veya sonu hiç fark etmiyor kutsal mekana dilek adamaya gidenler gibi aşırı yoğun. AVM'ye gitmek sadece stres yüklenip dönmek anlamına geliyor. Bu nedenle ihtiyaçlarımı en yakın çarşı-pazardan, bulamadıklarımı da internetten alıyorum. Bu açıdan şehrin merkezinde hayatım sakin geçiyor, stres yapacak pek bir şey bulamıyorum, bazen haftalarca trafik yüzü veya insan kalabalığı görmediğim oluyor :)
 
dün 8 buçukta beylerbeyi'nde maçım vardı, arkadaş kaçta çıkarsın yola diye sordu, 8'e doğru beşiktaş'tan çıkarım dedim. oha nasıl yetişeceksin diyor. motor'a gidiş 5 dakika, karşıya geçiş 5 dakika, beylerbeyi'ne varış 10 dakika. bisikletsizler evden 7'de çıkmaya mahkum. :D
 
@furkan.zaman
Sevgi olayi aslinda sanki biraz alismak ile ilgili. ha gerci evet istanbul guzel, ama sadece pazar sabahlari saat 6 ile 11 arasinda guzel. Onun disinda hep keşmekeş.
Bir süre önce insanlarin neden kalabalik yerlerde yaşamak istedikleri ile ilgili bir makale okumuştum, diyordu ki, "insanlar da koyunlar gibi bir sürü icerisinde iken kendilerini daha guvende hissederler"
Çok ironik, cok dusundurucu, ama dunya uzerindeki metropol nufuslarina bakinca da sanki dogruluk payi var gibi.
Tabi bir de su var, bazi meslekler ve is kollari yalnizca istanbulda var. Istanbul ayni zamanda bir sanayii sehri, bunun da payi olabilir.
 
Ben bisikletler trafikte beklemiş insanım.Hayret etmiştim gerçekten kendime Dünya'nın neresinde bisikletin trafikte beklediği görüşmüş diye.Trafik sorunu artık literally bir sorun.Motorlu taşıt kullananlar düşünsün.Ben yanlarından trafikte beklemek ayrı bir "keyiflidir" diyerek geçiyordum.Trafik hojdir ama bize ne :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Bisikletin ne kadar pahalı diye soranlara özeliklerini anlatmak yerine trafikte gitmeyen 30 bin liralık arabam olacağına hem spor yapıp hem ulaşımımı sağlayan 15 bin liralık bisiklet cok değil cevabını vermemin sebebidir bu olay. Gecen Edirne turu yaptık bisiklet ile. İlk tepki sıkıntınız neydi oldu. Topkapı Mecidiyeköy 1,5 saat sürüyor sizin sıkıntınız ney cevabını verip susturdum.
 
Toplu taşıma o kadar berbat ki;

Ben bir erkek olarak bile dayanamıyorum ?

Ter kokusu
ayaklarıma sürekli basılması
itiş kakış otobüsler inmesi binmesi dert
metrobüs desen insanlıktan çıkmış
metro yine iyi allahtan çok dolu değil
otobüsler desen trafikten gidemiyor gitsede sallan sallan canın çıkıyor
metro desen 12den sonra yok ?
otobüs desen 11den sonra neredeyse aktif hat kalmıyor 12de otobüs bulamıyorsun

Bir bayan arkadaşım konuyu görünce şimdi yanımda bunları eklememsi istedi

Tacize ugrayıp orama burama bakılmasındansa trafikte arabamla trafikte kalırım
Rahat rahat binip tutunamıyorum koşturmaca sıkış tıkış havasızlıktansa arabamla trafikte kalırım
Giyinip otobüse metrobüse biniyorum öküz öküz bakıyorlar buna maruz kalmaktansa arabamla trafikte kalırım
Otobüsü kullanan adam durağında bile doğru düzgün durmayan otobüslerle uğraşmaktansa arabamla trafikte kalırım
Her istediğim saatte rahat rahat yola çıkamıyor isem arabamla giderim trafik de umrumda değil kalırım

Buna tüm toplu taşıma dahil,

gerçekten istanbulda araba sayısının artması sırf toplu taşımanın kalitesizliği ve yetersizliğidir
 
Stanbulmu. Uçakla üzerinden bile geçmem. Ne zorum var. @Kudret Kurtcebe ler yaşasın.
 
Geçenlerde istanbula gittim ve ilk kez araba kiralamadım. Hava alanından beylikdüzüne otele gittim metroda fortlandım. Dönüşte tüyaptan hava alanına taksi sordum 75 - 80 dediler, yani her iki ihtimallede fordlayacaklar, dedim en azından param cebimde kalsın, bindim metroya Allahtan sakindi o gün :D
 
@mehmetsunu Abi Allah düşürmesin bir daha. Bu arada yanlış yazmışım metrobüs :D
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
dünyanın en pahalı yakıtının kullanıldığı, kol gibi ötv lerin falan alındığı bu ülkenin en kalabalık şehrinde, insanlar neden araba kullanmak konusunda ısrar eder? çünkü araba en kısa yoldan bize statü kazandırır. bu kadar para verip yanımızda her yere götürdüğümüz ve görülmemesi imkansız bir makina. kol saati, bilezik gibi falan değil. tıkalı trafikte bile yandaki gözünün ucuyla bakar, imrenir kıskanır biz de mutlu oluruz bir anda. toplu taşımanın dandikliği falan da mutlaka etkili ama en önemli sebep bu.
insanların çoluk çocuğunun rızkından kesip banka kredisiyle lüks araba alması da, her sene araba değiştirmek için kırk takla atması da, yol verme kavgalarında falan birbirini öldürmesi de bu sebepten kaynaklanıyor. çünkü arabamız dışında, insanlar üzerinde üstünlük sağlayacak bir şeyimiz yok. sollanınca hakarete uğramış oluyoruz. yol verilmeyince zorumuza gidiyor.

işimle evimin arası 8 km, bisikletle 20 dakikada gidiyorum en fazla. 1 aydır sakatlıktan dolayı arabayla gidip geliyorum, en iyi ihtimalle yarım saat sürüyor. dün 1 saati geçti. yani 8 ortalamayla gidiyorum, süper. :)
 
@Aykuttasdelen
Kesinlikle katiliyorum, ozellikle temizlik ve hijyenine onem veren ve beyaz yakali kitle bahsettiginiz otomobilli sinifa giriyor ve son derece haklilar. Bu insanlar zaten belirttiginiz nedenlerden dolayi hakli buluyorum.
Istanbuldaki kontrolsuz buyumenin artik durdurulmasi lazim. Anadoluda yeni yeni cazibe merkezleri olusturulmasi, Göçün kontrol altina alinmasi, tarimsal uretimin tesvik edilmesi, tuketim kulturunun tesvik edilmesi lazim.
Tum bunlar ulkemizde gerceklesmesi "imkansiz" kavramlar oldugu surece beyaz yakali trafikte surunecek, parasi olmayan metrobuste otobuste ter kokusuyla seyahat edecek, bizler bisiklet kullanmaya devam edecegiz. Su beyaz yakali kitle de keske kendi rahatsizliklarina cozumler bulmak kadar sosyal sorunlara egilip bireysel protesto ve aktivitelerle hayati guzellestirmeye calissa. En kolay, fakat gecersiz yolu secmis gibi gorunuyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Groims
Geri