Sağ şerit zaten kanunen bisikletlilerin paylaşımına açık.
Lakin hızın 30 km/saat ile sınırlanmadığı ve bizzat yolun tasarımı ile de bu sınırlamaya uymanın kaçınılmaz kılınmadığı yollarda sağ şeridi bisikletli ulaşım için bugün itibarıyla makul ve yeterli bir çözüm olarak göstermek bisikletlilerin ölümüne ve yaralanmasına davetiye çıkarmaktır. Dünyanın hiçbir yerinde çözüm olarak görülmeyen bir uygulamayı, yani araç ve bisikletlilerin aynı zemini kullandığı bir ulaşım çözümünü, istediğimiz olmuyor, taleplerimiz karşılanmıyor diye ehvenişer kabilinden makul ve razı olunacak bir çözüm olarak görmenin mantıkla, bilimle, standartlarla, yönetmeliklerle, izan ve vicdanla uyuşan hiçbir yanı olamaz. Hız sınırının 30 km/saat üstünde olduğu ve hiçbir ayırıcı ile güvenlik kriterinin yerine getirilmediği bir yolun sağ şeridini "her yaştan ve kapasiteden" insana (çocuklara, kadınlara, yaşlılara...) "hadi burayı kullanın, kullanın ki paylaşım kültürü gelişsin, sürücüler bize alışsın, zaman içerisinde bisiklet kültürü yaygınlaşıp otursun, herkes birbirine saygı duymayı öğrensin" diyerek önermek çılgınlıktır. Bisikletli ulaşım aktivizminin Türkiye'deki çılgın projesi de bu olur herhalde.
Bisikletli ulaşım hakkı herkes için talep ettiğimiz, herkes için mücadelesini verdiğimiz bir haktır. Asgari bilimsel kriterlerin bile altına düşen uygulamaları çözüm olarak önermeye kimsenin hakkı olamaz. Bizler bisikletli ulaşımı herkes her yere güvenle ve rahatça, başka ulaşım türleriyle de entegre olarak ulaşsın diye istiyoruz, savunuyoruz. Hep söylüyorum, yine söyleyeyim, herkes aynı fiziksel ve işlevsel kapasiteyi, tecrübeyi taşımıyor, herkes aynı amaçla da bisiklet sürmüyor, bisikletin sürüldüğü "yol" herkesin bisiklet sürebildiği bir yol olmalıdır, her hızda, her amaçla. Çocuklar da o yolları kullanarak okula gitsin, kadınlar da o yolları kullanarak işe güce gitsin, yaşlılar da o yolları kullanarak çarşıya pazara gitsin. Aramızdan bazılarımız bisikleti iyi kullanıyor, hızlı kullanıyor, ustaca kullanıyor, her gün kullanıyor, turlara katılıyor, performans denemeleri yapıyor diye zihnimizde sadece o "bazılarımızı" temsil eden bir bisikletli "tipolojisi" için bisikletli ulaşımda çözüm aranmaz. Çözüm herkes için aranır. Bisikletli ulaşımın esas gayesi de budur.
Bu konu hakkında ne kadar konuşsam azdır, yine susuyorum.