Scudo Sports

İstanbul yol bisiklet grubu

Scudo
Ne kadar tanımasamda allah rahmet eylesin allah ailesine ve dostlarına sabırlar versin hepimiz birgün oraya gideceğiz allah hepimizin yardımcısı olsun nur içinde yat sevgili kardeşim.
 
Bu spor insanların öldüğü bir spor olmamalı,yani sonuçta şurda iki kişinin ölümünü öğrendim ben son 1 senede 2 kişiylede azda olsa sohbetim olmuştu dışarda.Güzel değil yani şimdi turları izliyoruz sporcular kazalarda ölüyor falan normal geliyor insana o an üzülüyorsun ama iki dakka bile olsa konuştugun insanların ölmesi cidden insanı çok kötü hissettiriyor.O yüzden bu tur işleridir antireman işleridir bir düzene oturtulmalı diyorum.Tur sayfasında zaten kim kime dum duma her turun düzenliyicisi kurallar falan koyuyor ama sonuç aynı gene arada acayip yaş uçurumları gene fitle fit olmuyan bir yerde.fit olana bakarak gaza gelmeler şaka değil bu.Nasıl çözülür hiç bilmiyorum ama şurda onlarca adam var kafayı yorsak biraz çözeriz gibi geliyor.
 
@derşan sezer

derşan haklısın ,,,,,,şimdi şileye çıkış saati 06.05 oldu bostancıdan, sıcak kendisini 09.00 da gösterdi ama ekip 09.04 benzinciye ulaştı ,tabi en son halka ben geldim, iki arkadaş yapamadı geri döndü,,,,ben rampa çıkarken gene de tempomu yavaş tuttum ve yol yapımı var idi asla araç trafiğine girmedim çünki daracık yol bi gidiş ve dönüş var idi oraya girilmez idi........katran dökülmüş yoldan giderken teker dönmüyordu,,,,,zift yeni dökülmüştü dönüş çetin olacaktı ahmetli erenler eski şile yolu ısı o gün 28 derece idi ....fakat asla pişme olmadı rüzgar imdadımıza yetişti,,evet bu ağustos ayı ve temmuzdaki turlar için uyarı yapacağım sıcağa dayanıklı olanlar olması lazım .....ve tabi hız yapamayız .......aytek sabahın 05.20 sinde başlıyor 144 km ye ve 3 saatte olayı bitiriyor bu iş böyle olur bence altta yol olunca durum bu olmalı temmuz ağustos böyle olması lazım ,,,,bu pazar son derece düşük tempo yapıldı 45 derece oldu garipçede rampada ,kasılmadı zati kasmanın anlamı yok idi....herkezi uyardım tabi yorulan rampada inecekti ,,,,,,,,,,,,,,
şile dönüşü 200 km ye yaklaşan durum turun sonunda bana kendini hissettirince tempoyu tuzlaya yaklaşırken kestim çok ağır çevirmeye başladım ve lastik patlattık akabinde hemen gölgeye geçerek tekeri onardım ,,,,,
 
Tayfun Bey in yakınlarını tanımadığım için forum aracılığı ile tüm yakınlarına, dostlarına, sevdiklerine ve camiaya başsağlığı diliyorum , kendisiyle birkaç cümle sohbet etmişliğimiz vardı, çok genç sayılacak yaşta çok acı bir kayıp, kalanlara sabırlar temenni ediyorum , başınız sağolsun
 
Arkadaşlar dün otopsi gerekçesiyle defin yapılamadı, bu gün belki, yada yarın bilemiyorum, bu konuda bilgisi olan arkadaşların buradan paylaşmalarını rica ederim, hiç değilse gidip son görevimizi yerine getirelim:(
Nur içinde yat hayvanım mimarım:( (böyle derdik biz birbirimize:( )
 
@hasan mehmet yalı

İnanamıyorum!.. Gerçekten mi? :( Pazar günü Erenköy durağın önünden 8.15'te geçtim, tek başıma, SG'ye çıktım ve döndüm. SG'den sonra yukarıya doğru toplu halde sükunet içinde grubu gördüm, zannediyorum lastik patlatan olmuştu, ve o bekleniyordu. Çok yeni olduğumdan ve grubu şahsen hemen hemen hiç tanımadığımdan yukarıda belirtilen grup dayanışması ve samimiyeti hakkında birşey söyleyemeyeceğim fakat, bu rota üstünde her an gerçekleşebilecek sağlık açısından acil durum planlarını ortaya koymak / gözden geçirmek gerekir, diye düşünüyorum.

Tayfun KAR ağabeyimizin ruhu şad olsun, ailesi ve dostlarına sabır diliyorum..
 
herkesin başı sağolsun. ben genellikle avrupa yakasında bindiğim için gruba hiç katılamadım ama aldığım duyumlar herkesin başlar başlamaz kafasına göre takıldığıydı. bu sıcaklarda (saat 8 bile geçken 8-9 tartışılıyor) genç yaşlı antrenmanlı antrenmansız herkes kafasına göre basarsa bu bir arkadaş grubu olmaz yarış olur. yorumlardan okuduğuma göre bu sabah hiçbirşey olmamış gibi binilmesi de grubun havasını gösteriyor. yazık olmuş, allah rahmet eylesin.
 
Hakan' ın mesajından bir tatsızlık olduğunu anlamıştım ama ölüm hiç aklıma gelmedi. Zİra öyle bir durumda makaradan , tek sıra olmaktan bahsetmek yerine başsağlığı dilenirdi diye düşünmüştüm; yanılmışım.
Hakan, değerli arkadaşım belki bana kızacaksın ama mesajını ancak 'arkadaşını kaybetmiş bir insanın acısını öfke ile dile getirmesi' şeklinde yorumladığımda hazmedebiliyorum.
Grupta hiç kimsenin, ben de dahil , tur öncesi doktor kontrolünden geçtiğini sanmıyorum. Belki hiç sorunu yoktur o gün olmuştur, insanız , başımıza her an her şey gelebilir.

Sevgili pedal dostumuz Tayfun, lütfen seni o gün yalnız bıraktığımız, zor anında yanında olmadığımız için bizi affet. Mekanın cennet olsun. Çok ama çok üzgünüm.
 
@elif inci

Kesinlikle haklısınız. Biz de 4 kişi arkadan dönerken Tayfun abiyi yolda durmuş gördük ama bir şey yok deyince devam ettik, keşke aldırmayıp ilgilenseymişiz.

Tur katılımcılarının hem araç trafiğine karşı, hem de sağlıksal güvenliği gerek bu hafta sonu turunda, gerekse hafta içi çıktığımız akşam turlarında ciddi bir sorun teşkil ediyor. Yıllanmış katılımcılar genelde kendilerini korumak için nasıl davranacaklarını biliyorlarsa da yeni gelenler için maalesef aynı şeyi söylemek mümkün değil. Şu anda bu tür turlarda üstü kapalı olarak "gelen herkes kendi can güvenliğinden sorumludur" deniyor ama bu şekilde kestirilip atılmaması gerektiğini düşünüyorum. Bir şekilde antrenman gruplarının özellikle yeni, ama bütün katılımcılar için için daha güvenli hale getirilmesi için neler yapılabileceğini ciddi biçimde tartışmamız ve üzerine kafa yormamız gerekiyor.

İlk etapta aklıma gelen birkaç basit öneri:

- Tur saatinin yazın en geç 10-10:30'da geri dönülecek saatlere çekilmesi.
- Tura ilk defa katılanlar dahil herkesin cep telefonunu numarasının alınması ve yeni katılımcılar olduğunda deneyimlilerden en az bir kişinin yavaş dönme pahasına onlarla beraber geri dönmesi.
- Yeni katılmak isteyen arkadaşlara özellikle yaz zamanı yüksek tempolu fiziksel aktivitenin vücudu zorlayabileceğinin ve eğer yüksek tansiyon gibi durumları varsa sakıncalı olabileceğinin hatırlatılması
- Yukarıda bir arkadaşın da belirttiği gibi tur katılımcılarının kategorilere ayrılması ve her kategorinin toplu ve düzenli bir şekilde dönmesi. Bunu hafta içi turlarında yapmaya çalışıyoruz, hâlâ tam oturtabilmiş değiliz ama uğraşıyoruz.
- Düzenli katılımcıların temel ilk yardım öğrenmeleri ve yeni gelenleri de öğrenmeye teşvik etmeleri. Artık internetin olanakları sayesinde en azından teorisini öğrenmek çok kolay. İngilizceden Türkçeye çeviri için yardım gerekirse elimden geleni yaparım.
 
Keşke ulaş... Keşke durup durumuna bir baksaymışız... O an yanında bulunup, suni solunum ve kalp masajı yapabilirdik belki... O tuvaletçiyi bulup konuştuk pazar günü, dışarı çıkarıp yere yatırdığında hayattaymış...

Son dakikalarında ne düşündü acaba, yanında bir tane bile arkadaşının olmadığını görüp ne hissetti kimbilir... 2 gündür bunu düşünüyorum... Hakkını helal et dostum. O an yanında olamadığımız için...

Olayın olduğu günden beri cep telofunu hala açık, sürekli arıyorum fakat cevaplayan yok... Muhtemelen evde şarja bıraktı duruyor hala telefonu. Eğer bir yakınına ulaşıp cenazesiyle ilgili bir bilgiye ulaşırsam buraya yazarım....
 
Tayfun arkadaşımıza Allah'tan rahmet yakınlarına başsağlığı dilerim.Mekanı cennet olsun.
Kendisiyle o sabah tura başlamadan konuştuk şakalaştık, Sabiha Gökçen dönüşü aşağıdaki bakkalda durduğumuzda kendisi iyi görünüyordu veya bize birşey hissettirmedi. Arkasından bu olayın gelmesi çok acı ve üzücü.

Hepimizin başı sağolsun arkadaşlar.
 
Facebook da ki bütün arkadaşlarına şu mesajı yolladım, profiline de yazdım, belki bilen eden vardır:(

Merhabalar, ortak arkadaşımız Tayfun Kar ı malesef cumartesi günü bisiklet turu sonrasında kaybettik:( fakat ne cenazesine nede ailesine ulaşabiliyoruz, evde de bir köpeği vardı bildiğim kadarıyla, sizden ricam ailesinden birisinin telefonu, yada biliyorsanız ev adresine ihtiyacımız var, kendi telefonu yanında yokmuş o sırada, arıyoruz fakat cevap veren yok, bu konuda herhangi bir bilgi varsa lütfen bizimle paylaşın. Teşekkürler
 
Doğrudur, yabancıların kategori mevzusu vardır. Şu da var:

Bir beyin kanamasını kimse önceden tahmin edemez. Belki kalp krizlerinin ön belirtileri var ama beyin kanaması farklı bir olay. İnsan hapşırırken veya çocuk doğururken bile beyin kanaması geçiriyor insanlar.

Ancak grubun en zayıf halkasına göre bir ortalama tempo belirlenmesi gerekir diye düşünmekteyim. Örneğin son katıldığım Garipçe Turu 7/11 turunda bir gökkuşağı misali bir çok kapasitede insan vardı ama hiç bir zaman grup dağılmadı:

  • Benimle aynı tür bisiklete sahip adaşım Salih vardı. Az antrenmana rağmen bende çok iyi pedal basıyordu.
  • Şile Canavarları vardı ve bisikletleri on numara idi ama herkesin gözü gerideydi
  • Hele Kudret Ağabey her zaman grubu kolladı, kimi zaman önde kimi zaman arkada...

İşte olay budur bence! Yani her turda kapasitesi diğerlerinden fazla en az iki kişi olmalı ve onlar kafileyi her iki yandan kollamalı. Hadi ansızın gelen bir olay bir kenara bisikletiniz arızalandı, kimse farkına bile varmadı, siz onu tamir ediyorken bir araç geldi diz altından kafanıza çarptı diyelim! Burada elbet kenara çekilip kişisel güvenliği almak önemli ama grubun bütünlüğünü koruması çok daha iyidir. Keza dün başımıza motorlu araçlarda tacizler geldiğinde doğru karar alan birinin olması da önemlidir.

Tayfun kardeşim için Allah'dan rahmet, akraba, sevdikleri ve tanıdıkları için baş sağlığı diliyorum...
 
Geri