Scudo Sports

İlk disk fren kaza haberi, Paris Roubaix'den geldi...

Bence burada kusur taşlarda abi insanoğluna fazla o yollar Cancellara'nın suratına bakınca herşey anlaşılıyor efsane yarıştı ama 100 km de bitti UCI önce motorları düşünmeli 2 metrelik yollarda arkada önde yanında Bisiklet çok başka spor be çok özel yarış Ama Ventoso'ya baktıkça insan bisiklete binmeye korkuyor bizim yollarımızda pave den farkı yok çoğu zaman
 
Scudo
Bir kaza esnasında sadece sürücünün kendisine değil, aynı zamanda kazaya karışmış olan sürücüler içinde tehlikesi var. Benim merak ettiğim bu disklerin ucu başta mı sivri yoksa sonradan freni kullandıkça keskinleşiyor mu ?
 
(link)

shimano açıklama yapmış, "disk fren kullanmayı takımlar kendileri istedi, biz kimseyi zorlamıyoruz. Biz sadece ürün üretiyoruz isteyen kullanır istemeyen kullanmaz" demiş.
Şaka gibi :D Resmen alay ediyorlar! Reklam amaçlı soktukları dünden belli. Kim bilir ne kadar para dönüyor bu işin arkasında.
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
@Serkan Mıstınoğlu bu belayı yol bisikletine sokan zaten Shimano, alay etmişler resmen. Disk fren maliyeti ve bakımları gereği daha yüksek bütçe gerektiriyor. Shimano ise zorluyor.
Ayrıca bu disk fren sevdası, yol bisikletine entegre etme çabası nedir? Koruyucu lazım, şu olur, bu olur. İlle de kullanılmak zorunda mı diskler ?. Pabuç frenlerin suyu mu çıktı, kazaların sebebi frenleme mi ? Yıllar geçse de yol bisikletine gram yakışmayan disk frenleri asla kullanmam.
 
O nasi bir yara disc oyle nasil kesmis Futcularin kullandigi tekmelikler is gorur
 
Bugünkü Abu Dhabi turunda yaşanan kazada Owain Doull'un(Team Sky scporcusu) ayakkabısını disk fren yarmış, sporcunun ayağı da ufak bir kesik almış... Yaralanmaya, kazaya karışan Marcel Kittel'in disk freni sebep olmuş.

owain-doull-shoes.png

16903365_10154515934529492_9040762039036684443_o.jpg



(link)
 
Allah aşkına hidrolik disk fren kullanmadan sırf şu yaralanmaya bakarak disk freni gömmüşsünüz.ikisinide deneyip v fren kullananlara saygı duyarım.Fakat sırf kendi bisikleti v fren diye bilip bilmeden hatta hiç kullanmadan ne gerek var disk frene zaten v frende tekeri kitliyor demek cahilliktir. Rica ediyorum disk fren kullanmadan(hidrolik) v fren şöyle v fren böyle demeyin. Kaza kötü gerçekleşmiş fakat eminimki bu forumdakilerin hemen hemen hiçbiri o adamlar gibi temaslı yarış yapmıyordur...
 
Arkadaşlar belki konusu değil ama sorayım dedim. Disk frenli MTB ile ıslak asfalt zeminde iki kere lastik kayması nedeniyle düştüm. Kuru zeminde hiç sorun yok. Islak zeminde disk lastiği kilitliyor düşüncesindeyim. Yeni yol bisikleti almayı planlıyorum. Bu nedenden dolayı v frenli almayı düşünüyorum. Yolda da disk kilitleme yapıyor mu? Tecrübelerinizi rica ederim. Selamlar.
 
@Adem Gül Dişli MTB lastiği var KENDA marka. Merak ettiğim silik yol lastiğinde durum nedir.
 
@çimtay MTB lastiği ıslak asfaltta kaymaya daha meyilli olur diye düşünüyorum. Islak asfaltta aşırı dişli lastik yüzeye tutunamaz ama arazi şartlarında özellikle ıslak araziye daha iyi tutunabilir. Bu aynı şekilde slick lastik içinde geçerli, arazi şartlarına tutunamaz çamurda vs jilet gibi kayar. Bknz. F1 yarışları.

Keza koşuda da aynı şey var Salomon speedcross3 ayakkabıları asfaltta çabuk diş yiyor hele bide zemin ıslaksa kayıyor, ama arazide çok güzel tutuşu var.

Kıssadan hisse herşey yerinde güzel :)
 
2 yıl hidrolik disk kullandım ondan sonra Ultegra 6700 kaliper kullandım.Disk TAMAMEN gereksiz.Net.Yağmur'da kaliper ile sürekli fren yaparak jantı kuru tutabilir, böylece frenleyememe riskini azaltırsınız, olur biter.
 
@çimtay Şöyle bir yazı okumuştum; "Mtb lastiklerinin dişleri arazide en büyük dostunuz olurken asfalta geçince en büyük düşmanınız olurlar .Çünkü o dişler arazi şartlarında bir nevi toprağa, çakıl aralarına saplanma görevi görürken asfalta geçince dişlerin asfaltı kazarak tutunma şansı olmamasından ötürü hemen altlarında bulunan hamurun asfalta yapışmasına engel olarak tutunmayı azaltırlar". İşin aslı mantıksız da gelmiyor. Ayrıca eğer böyle ise, bu lastikler asfaltta yola tutunmayı sadece azaltmakla kalmayarak geniş çaplarından ötürü hızınızıda kesiyorlar ki bu zaten bilinen bir gerçek. ( Tabş burada da sadece devreye geniş çap değil lastik hamurunun yapısı da devreye giriyor). Kısaca kullanacağınız alana göre lastik kullanmanızı tavsiye ederim.
Ek: Bu arada firmaların sitelerine bakacak olursanız ıslak zeminler için özel olarak üretilmiş silik kastikleride bulabilirsiniz. Hatta bunların diğer. Silik lastiklerden farkı olan, kendi tabirimle yağmur oluklarını da görebilirsiniz.
 
@Sadettin Z. bu resimde ki mx motor, disk koruyucusu kaza sırasında sizi diskten koruması için değil agresif sürüş yapılan motosikletler olduğu için diski az da olsa dış etkenlerden koruması için kullanıyoruz, çamurdu taştı vs. gibi, belki benzer bir kaza bilmem kaç binde bir denk gelir ama düşükte olsa ihtimaller değerlendirip başka bir çözüm bulunabilir heralde.
 
@çimtay
öncelikle her hd fren iyi diye bir şey sözkonusu değil, hd fren kullanacaksanız biraz üst serilere bakmanızı tavsiye ederim çünkü hassasiyet ayarı basit ve ucuz sistemlerle kıyaslanamayacak kadar farklı ve iyidir. yol bisikleti için bakıyorsanız bence hd fren zaten gereksiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: çimtay
@çimtay sizin o mtb ile ıslak asfaltta düşmeniz gayet normal, iki tekere binenlerin bu konuyla ilgili söylediği bir şey var -asfalt sabun gibi, ıslak zeminde düşmenizin sebebi fren sistemi değil bence. lastiğinize uygun olmayan zeminde sert veya yanlış frenleme kombinasyonu olabilir mi? bunların dışında olmaması gereken iki konu sizde mevcut olmuş gibi.. ıslak asfalt, dişli lastik..
 
@anzolot

Motorsikletlere ilgim yüzeysel olduğu için fotoğraftaki motorun cinsi ve koruyucunun esas işlevi hakkında derinlemesine bilgi sahibi değilim, ancak çok rahat bir biçimde 100 km/s üzeri hızlara ulaşabilen bir araçta oluşacak risklerin içinde fren diski kaçıncı sıradadır orası açık.

Ayrıca yukarıda da belirtildiği gibi her bisiklette diskten çok daha tehlikeli bir ekipman mevcut : aynakol. UCI eğer yarışlarda riski azaltma hedefindeyse disklerden önce aynakolun etrafına koruma zorunluluğu getirip o yarış makinalarını karbondan mamül dede bisikletine çevirmeli.
 
Geri