Scudo Sports

İlk disk fren kaza haberi, Paris Roubaix'den geldi...

Sonunda disk fren ve aynakol kaynaklı yaralanmaların çaresi bulunmuş durumda, hayırlı olsun. :D

IMG_0362.JPG
 
Scudo
Herşeyin bir çözümü vardır elbet. :)
 
@Serkan Mıstınoğlu

Acaba mı linki? Doğruları bulmak bazen güçleşiyor..

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
İşin ilginci Fizik markası olayı şahsileştirmiş, biz ayakkabılarımızın %100 güvenliğini sağlamaya mecburuz diye kendilerine görev edinmişler. Disk fren kesiğine benzemiyo diyolar bi çeşit zincir kesiğine benziyo ama öyle olsaydı yağ izi olurdu diyolar. Muhtemelen bariyerler kesmiştir ama araştırıyoruz diyolar. Adamlardaki kurumsal bilince hayran kaldım. "Ayakkabı güvenliği" 40 yıl düşünsem aklıma gelmez.

(link)
 
Arkadaşlar isteyen istediği freni kullansın bırakın, ben v fren kullanıyorum ve oldukçada memnunum.

İleride ne kadar fren türü varsa hepsini kullanmak istiyorum, herkes özgür.

Kendinize göre avantajlarını ve dezavantajlarını sıralayın ve seçiminizi yapın. :)
 
Olay sadece kesme değil, ısınmış rotorlar. Bisiklete binin, biraz frenledikten sonra rotorlarınızı elleyebilirsiniz, aynen videodakiler gibi(Denemeyin derim). Ana grup içinde sıcak bir rotor üzerine düştüğünüzü düşünün.

Dişlilere yapacak bir şey yok ama disk fren de zorunlu değil. Gereksiz hammallık.

 
Disk frenler yasaklandı ve rotorlar yuvarlatıldıktan sonra tekrar izin verildi. Yani bu rotorlar bazı fotoğraflardaki gibi sizi kesmez.
İkincisi bir kazada kimse pedal çeviremez dolayısıyla pedal çevire çevire yapılan ve yuvarlatılmamış eski tip rotorla yapılan saçma testleri dikkate almamak gerekir.

Üçüncüsü kumpas fren de disk fren de lastiği çok rahat kilitleyebilir. Ancak disk frenlerde dozlamak çok daha kolaydır, çünkü çok az güç uygularsınız ve teker kilitlenirse gücü azalttığınız an teker dönmeye başlar. Kumpas frende ise Tekeri kilitlerseniz o tekerin dönmesini sağlamak için freni bayağı bir bırakmak zorunda kalırsınız.

Sonuç olarak tozlu, kirli, yağmurlu ortamda disk frenle daha kısa mesafede durursunuz.

Disk fren gereksiz diyen arkadaşlar ya adam gibi HD fren kullanmamış ya da yokuş aşağı, tozlu, ıslak Vs bir yolda acil fren yapmak zorunda kalmamış.

Düz yolda, kuru yolda s disk fren gereksiz gibi duruyor evet. Siz güneşli günlerde sahile iniyorsanız gerçekten de gereksiz. Ama benim gibi her koşulda kullanıyorsanız, ağırsanız, dik yokuşlardan süratli iniyorsanız, cep telefonuna bakan gerzek sürücüler yokuş aşağı kaptırmış giderken önünüze atlıyorsa disk fren candır. Çok güzel dozlanıyor, kilitleme ile kilitlememe arasında sabit şekilde en etkin freni yapabiliyorum. Yokuş aşağı uzun inişlerde elim yorulmuyor, rahat ediyorum.

Bu arada bu da gcn videosu, ıslakta bozuk yolda Vs disk net olarak daha iyi duruyor.

 
(link)

:)

Disk frenlere dayanıklı ayakkabı işte...

Fizik inanmış, biz inandık mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Volks
@Ozan k.

Ağzınıza sağlık. Sadece güneşli günlerde, deniz kenarında bisiklete binenler disk fren gereksiz, v fren candır diyor :) Belki kendisi için gereksiz olabilir ama ben disk frenin ekstrem koşullarda gerekli olduğunu düşünüyorum.

Disk frenin kimsenin değinmediği bir tehlikesi var, buna değinmek istiyorum. Diski göbeğe bağlayan ince kollar var bildiğiniz gibi. Bu kolların arasına parmak rahatlıkla girebilir ve o hızla böyle birşey gerçekleşirse parmak kesinlikle kopacaktır.

Fakat disk frenin tehlikesi, yağışlı bir havada iniş yaparken duramamaktan daha fazla değil. O yüzden yol bisikletinde hidrolik fren teknolojisinin alt grupsetlere gelmesini sabırsızlıkla bekliyorum.
 
Tabi yolcusu, mtbcisi, katlanırcısı, bmxcisi herkes yorumunu yazmış, bende Downhill / Enduro / Freerider kullanmakta olan bir binici olacak şunu diyorum, iniş yaparken, arazide, ormanda ufak tefek 50 , ciddi ciddi de 10 düşüşüm oldu, birinde kolum bile kırıldı (04 Haziran 2016da) 4 ay sonra tekrar bisiklete biniyordum :)

Bu düşüşlerde en son kullandığımız 180-200-203mm 'lik rotorlardan korkarım öyle söyleyim.

Zaten Disk fren gereksiz diyen kullanıcılar da 300-600 TL'lik "giriş seviyesi" fren kullandıklarından sanırım bu "gereksiz" yorumları yazmışlar. Üst seviye fren kullanıp kullanım kolaylığına laf edecek adamla zaten tartışmaya girmem.
Disk fren kuru - ıslak - çamur - toz - kar - kum demeden her koşulda U ya da V freni ezerek yener.
Zaten V fren daha iyi olsa idi disk fren hiç icad edilmez ya da tercih edilmezdi. Ancak kullanmak istemiyorum diyen kişinin ki sadece bir "tercih" olabilir.


Ayrıca Hidrolik U frenler de mevcutlar, illa pabuçlu fren kullanacağım diye ısrar edenler onu da tercih edebilirler. (MTB ve Tur bisikletlerine uygunlar , Yol / Yarış için henüz tasarlanmadı sanırım)

Senelerdir iyi kötü bir çok bisiklet sebepli yaralanma gördüğüm için , ilk mesajdaki kesiğin rotor kesiği ile uzaktan yakından alakası yok.
Yapılan dayanıklılık testlerini izledim "komik" geldi, sizler yere düşerken bir yandan da pedallama mı yapıyorsunuz arkadaş?


Elbette yol bisikletleri, doğaları, kullanım tercihleri hakkında "EN UFAK" bir fikrim ve bilgim yok, 1990ların sonunda beyaz 2x6 Bianchi Yarış bisikletim vardı frenleri eriyince değiştirirdim o kadar fikrim var :)
En iyi grupset Dura Ace diye biliyorum o kadar :D
Yol / Yarış makinelerinde bu teknoloji kullanılmalı mı - Kullanılmamalı mı hiç bir fikrim yok.
Tüm yorum ve videoları okudum ufacık rotorların nasıl böyle yaralanmalara yol açabildiği konusunda hiç bir fikrim yok gerçekten.
 
@Halilibrahim kendi bisikleti yarmamistir kaza esnasinda baskasininki kesmis bence..kafa goz yarar bence rotorlu yol bisikletleri..
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Arkadaşlar çok ön yargılı eleştiriyorsunuz. Her gereksiz diyen, güneşli havalarda sürmüyor. Ben 2000 yılından beridir bisiklet sürüyorum. Sayısını unuttuğum kadar değişik malzeme kullandım ve çok zorlu koşullarda bisiklet sürdüm. Aşağıda paylaştığım fotograf sadece bir örnek. 2010 yılında çekilmiştir. Frenlerimle ilgili bir sıkıntı yaşamadım. Üstelik o bisikletimde 6600 ultegra frenler vardı. Şu andaki ultegra 6800 serisi frenler daha güçlü ve daha dozajlı(6500-6600-6700-6800 frenleri kullandığım için aradaki farkları hissedebiliyorum, doğal olarak-ultegra serisinin gelişimini anlayabiliyorum. Üstelik pabuçlarda da gelişim oldu. Daha farklı markalar da frenler kullandığım oldu, sadece örnekliyorum).

150583_482986427397_3166466_n.jpg


MTB ve CX dalında disk fren kullanılabilir. Sıkıntı yok ama yol bisikleti için hala gereksiz diyorum disk fren. Disk fren dayatmasını çok iyi anlıyorum. Bazı karbon jant üreticileri, fren performansı konusunda çok zayıflar. Bunu geliştirmek yerine daha kolay yöntem olan, disk fren dayatması yapıyorlar. Disk fren takmaktansa 50-100 gr daha ağır olan aluminyum fren yüzeyli karbon jant almak daha mantıklı(yol bisikleti için mantıklı). Xentis gibi bir kaç firmanın tekerleri normal pabuçlarla da kullanılabiliniyor, bunu da belirteyim. İstenirse oluyormuş demek ki istemek lazım, dayatma değil. Bakın hem makine mühendisiyim, hem de yıllardır mekanikerlik yapıyorum. Dayatma gereksiz ve de çoğu pro sporcu da disk fren kullanmıyor.

Xentis firmasının kataloğu, 5. sayfadan fren teknolojisini inceleyebilirsiniz. Kalite böyle belli eder kendini işte. Çinde ucuz üretimle, fetişik teker yapmakla olmuyor bu işler. Her karbon jantın iyi olmadığını da anlıyoruz burdan. Yolunacak kaz olunca yolan çok olur misali. Satalım başarısız tekerleri 1000-1500 €'ya, güzel gözüküyorlar ya(fetişik) :)

(link)
 
Hocam yapmayın evde ultegralı zondalı swisstop pedli bisikletimle HD frenli yol bisikletim yan yana duruyor.
Eyvallah u frenden memnunum ama hoodlardayken ani fren sıkıntı, yokuş aşağı hep droplarda kalmak lazım vs.

Uzun turlarda uzun inişlerde sıkıntı oluyordu. Ha o paraya değer mi bu tartışılır. Ama benim gibi yağmurda veya çok uzun turlarda uzun inişlerde kullananlar için nimet bu.
 
  • Beğen
Tepkiler: fahrettin akansu
@Dethagorf
Biri şu adama elle çevirmekle tekerlere yüksek güç uygulanmadığını, bacak kuvvetiyle beraber meydana gelen yüksek wattı anlatsın. Öyle elle çevirmekle ne jant akıcılığı test edilir, ne disk kazası test edilir, ne de portakal kesilir.
Ha, bir de şöyle 100-200 km kadar eğimli arazide ter attırsın. Ondan sonra diskteki ısı ne hale geliyormuş bi görsün.
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Kesinlikle katılıyorum,

Klasik jant freninin üst versiyonları iyi kartuşlar ile güzel sonuçlar verse de hidrolik kullanımı sonrası tekrar neden eski sistemi kullanayım diyorum.

Yanlış anlaşılmasın hidrolik sadece disk demek değil, Magura ve Sram uzun süredir klasik jant frenlerinin hidrolik versiyonlarını pazara sunuyorlar,

Ironman triatlonunda da maguranın tt gidonlarda için tasarlanan sistemleri uzun zamandır legal ve kullanılıyor.
Hidrolik sistemler hava şartlarından minimum etkilenmesi sadece kuvvet ve dozaj değil aynı zamanda minimum ayar gerektirmesinden.
Özellikle çok bisiklet taşıyan (söken ve çantaya montajlayan) kullanıcıların elektronik vites sistemlerini ve hidrolik frenleri seçmesi bu sebepten.

Bu gönderideki disk kullanıcılarının da büyük bir kısmı sadece durdurma gücünden değil dozajlamasından ve konforundan dem vuruyor,

Disk öncesi Force22 hidrolik jant freni de kullandım ve yeni kadrom uyumlu olsaydı tekrar düşünebilirdim.
Total sistem ağırlığına 200gr altında bir ek yük sağlıyordu ve tahammül edilebilirdi benim açımdan.

Kullanım alışkanlığına göre memnuniyetini dile getiren kişiye gereksiz olduğunu diretmek biraz abesle iştigal etmek.

@Ozan k.
 
(link)

Tune firması koruyucu hazırlamış ama bana pek dayanıklı gelmedi. Bu sefer de kırılan karbon fiber lifleri bacaklarımıza batıyor diyebilirler. Yorum bölümünde MTBcilerle yolcular birbirine girmiş ona çok güldüm, bi tek bizim forumda değilmiş tartışma :D
 
(link)

Yol bisikleti böyle kazalara çok açık. Bir şey demiyorum. Sıcak bir rotor sıkıntılı.
 
Geri