Scudo Sports

İlk disk fren kaza haberi, Paris Roubaix'den geldi...

@yns2ylmz Bana göre estetik farkı var. Disk fren çok büyük hava katıyor bisiklete. V fren çok amatörce geliyor bana.
 
Scudo
Offf çok kötü duruyor... Ya korumasını yapacaksın ya da kullanmayacaksın aklın yolu bir...
 
@Serkan Mıstınoğlu haberin linki var mı? uci nin sitesinden bakmaya çalıştım ama ayrıntılı arayamadım linki varsa okumak isterim teşekkürler
 
Kaval kemiğindeki yara da iyileşmek bilmez, çok pis bir yerden yara almış kemiği gözüküyor neredeyse.
Disk fren kullanımı olacaksa mtb mantığında değil de yol bisikletine uygun olacak şekilde geliştirilmeli, koruyucu vs gibi bir şeyler yapılmalı, yoksa bundan daha kötü yaralanmalara da nede olabilir.
Bana kalırsa V-Fren Candır :asik: disk fren heyecandır :hihi:
 
  • Beğen
Tepkiler: kadir doğan
Bir de yüzüne temas ettiğini düşünelim. Bence saçmalıktan başka birşey değil disk fren. Muhtemelen birileri yaptığı yatırımı kurtarmaya çalışıyor. Koruma olsa ne olacak. Zaten bu kadar hafif ve hızlı bir aracın o kadar ani bir şekilde durması mantıksız. Mevcut fren sistemi optimal güvenlikte yavaşlamaı- durmayı sağlıyordu zaten. Bence...
 
Ayy kudurdular bir şeyi sokuşturup satamadılar diye. Yalan arkadaşım 23-25 mm lastik üzerinden neyin diski ben 130 kg yim normal U fren ile tekerler kilitleniyor yolda 8 çiziyorum neyin kafası.
Disk fren uzun inişlerde ısınma problemi hariç hiç bir artısı yok zaten yarışta fren kaza harici pek kullanılmıyor.
Mtb de teker kilitlenmez ise bazı dönemeçler ve haraketler yapılamıyor ve Zaman kaybı yaratıyor. Mtb çok kesin noktalarda çok küçük tolare aralığında mm olarak fren gerekiyor. Taştan aşşağı indiğinizde hemen durmanız ve dönmeniz gereken durumlarda fren ölümcül oranda önemli ki bunu karşılayan 40-50 mm dişli lastik ve asfalttan daha pürüzlü yüzey var.
image.jpeg
Yarış sahalarını üstün teknoloji diyip şu şapkayı sokasalar bisiklet pazarında milyon satma ihtimalivar, alan adam çok.
 
  • Beğen
Tepkiler: kadir doğan
Şu kazayı gördükten sonra gerek yok diyorum. Öyle bir yara vermesi bile tehlikenin boyutuna dair ilk sinyaldir. Sonuçta dağ bisikleti gibi ani fren ihtiyacı olmayacağı için yol bisikleti yarışlarında kullanılması pek gerekli değilmiş. O yara nedir öyle arkadaşlar. Hiç gerek yok böyle olacaksa.
 
Bence burda algı operasyonu var. Nasıl bacağına denk getirmiş anlayamadım. Düşme anı videosu var mı? Bazı arkadaşlar disk fren kalksın demiş ona bakarsak aynakoluda kaldıralım disk frenden daha tehlikeli sonuçta???
 
@bforummurat
Büyük bir ihtimal birbirlerine çok yakın gittikleri için başka bir bisikletlinin disk frenine denk gelmiştir...:eek:
 
Lampre Merida'nın Sportif Direktörü Ventoso'yu ziyaret ettikten sonra yaralanmanın sol bacakta, disklerin de solda olması sebebiyle diskten olması pek inandırıcı gelmedi, belki aero tellerden de olmuş olabilir demiş.
 
@Recep-Şahin
Bence futbolcuların çorap içine taktığı kaval kemiği koruyucusundan kullanmaları lazım.....:kötü::kötü: Hem daha aerodinamik yaparak bir kaç saniye kazanabilirler belki...:harika::harika:
 
pro pelotondaki disk fren kullanımı askıya alınmış. vatana millete hayırlı olsun.

bu arada bir çoğunuzun bir yanlışı var, disk frenin asıl avantajı fren gücünü arttırması değil (bunun limiti fren değil, lastik zaten) fren modülasyonunun kaliper frenlere göre çok daha iyi olması. sevilmesinin asıl nedeni buydu. özellikle ıslakta kaliper frenlerin ne kadar kötü olduğunu hepimiz biliyoruz zaten. ama yol bisikleti gibi 50 sporcunun üstüste yığıldığı kazaların yaşandığı bir ortamda ısınmış disklerin birinin bacağına girmesi bayaa kötü sonuçlar doğurabiliyormuş. bunu görmüş olduk.
 
Bence genel olarak herkesin dediği gibi disk fren yol bisikletinde gereksiz ve kazada gördüğümüz kadarıyla tehlikeli. Ama dağ bisikletinde disk bir nimet çünkü inişlerde yağmur çamur vs disk hem fren mesafesi açısından iyi hemde ömür olarak avantajlı bence .Dağda disk şart diyorum.yolda V fren benzeri tavsiye diyorum.
 
@Efe Yamac Yarbasi UCI hiç istemedi belkide baskıdan kurtulmak için bu yaralanmayı diske bağlayıp tamamen kurtuldu alma zaten esas hata bir kısmının kullanıp diğer kısmının kullanmaması çok büyük tehlike ufakta olsa performans farkı var ev azından disk frende tekerin kilitlenme pik noktasına varma süresi daha kısa olacağından farklı yavaşlama eğrisi gösterir. Bu fark kaçınılmaz kaza getirir.
 
1- Islak ortamda, çamurlu alanlarda kaliper frenin disk frene göre zayıf olmasının nedeni kayganlaşan jant yüzeyi nedeni ile fren pabuçlarının tekeri daha zor durdurması mı? Bunu netleştirmek gerekli. 2- kuru ortamlarda hidrolik disk ile kaliper fren arasında tutma mesafesi açısından pek anlamlı fark yok aksini söyleyen varsa burada yazmasında fayda var. bu konuda kesin bir nokta koymak lazım tekrar tekrar aynı şeyleri tartışmamak için yazıyorum )
 
@Serkan Mıstınoğlu teşekkür ederim.Anladığım kadarı ile yönetim birinin doğruladığı fakat henüz resmi açıklama olarak yapılmamış pek yakında da resmi olarak duyacağımız bir vaziyet var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Bencede disk fren road bike larda yatırımı kurtarmaya yönelik gibi ,ayrıca kaza eğer disk frendense (ki öyle duruyor) sporcu bir daha zaten disk frenli bisiklete binmek istemez (kaza geçiren)
Askıya alınması disk frenlerin bence isabet olmuş.
 
Geri