Scudo Sports

İç lastik sorunları

merhabalar, dün şehir bisikletimin lastiğini pompayla şişirirken fazla hava basıp patlattım. Tabi yol bisikletinde alıştım 100-110 psi basınca şehir bisikletinde ayarlayamadım :D şimdi yeni iç lastik bakıyorum ama karar veremedim. dış lastikte 700x40 iç lastik olarak aynı ölçüde mi almam gerekiyor yoksa ara bi değer alsam ona yeter mi? aslında 700lük tekerlek jant ölçüsü olarak neye denk geliyor onu çözemedim.
şuan şu bi kaç ürüne bakıyorum. bunlar uyar mı? veya sizin önereceğiniz ucuza iç lastik var mı? markası kalitesi farketmez asfaltta günlük 2 3 km gidecek en fazla
(link)
(link)
 
Scudo
Siboplara dikkat et bir de 700 ler 28 inç jantlar içindir.
 
  • Beğen
Tepkiler: galen
@Mhmm@
teşekkürler :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@galen
Dostum lastiği pompa ile patlatmak zordur diye düşünüyorum. Patlamanın nedeni büyük ihtimal yılan ısırığı. Jant tellerinin girdiği deliklerinin jant bandı ile tamamen kapanmış olduğunu kontrol et. Eğer jant bandı delindiyse yeni bir jant bandı sarman gerekli.
 
  • Beğen
Tepkiler: ugurus
@asibol
Hocam şimdi düşündümde bencede yılan ısırığı yüzünden daha önce bisikletin yüzüne baklımamıştı kenarda duruyordu öyle. hep bilinçsiz kullanıcılar kullanmış bence. Yarın bi bakacam jant bantlarına filan. İnşallah pek bi şeyi yoktur bisikletin.
 
  • Beğen
Tepkiler: ugurus
Benim lastiğim 700×32 Schwalbe greenguard. İç lastik olarak 700×35/45 ölçülerinde iç lastik alsam sorun yaşar mıyım?
 
20210721_092728.jpg
Şuan böyle aptal bir durumla karşı karşıyayım. Acaba fikri olan var mıdır yoksa sıkıntı çıkarmaz mı ?
 
Yol bisikletim için latex iç lastik denemek istiyorum ancak normal yamalar tutmuyormuş sanırım, bir kaç yere telefon üzerinden de sordum, latex içinde özel yama bulamadım. Bu konuda görüş ve tavsiyelerinizi bekliyorum.
 
Benim bisiklette gidip schwalbe marathon plus aldim (700x25c) zırhlı diye 2 aydır kullaniyorim tık yok.Taa ki Ön lastik 10 gun önce patladi ic lastigin janta bakan yüzü. Dun arka patladı yine janta bakan tarafi yama yaptim nafile 2.defa baska yerden patladi bu sefer. Schwalbe ic lastik ve vittoria jant seridi sipariş ettim. Yetti artik bu patlaklardan camdan dikenden kurtulduk dedik bu sefer ic taraftan patladi . NNe hayal kurmuştum bir kac yil patlakla uğraşmam HATTA unuturum belki lastik onarmayi diye(hayeller) 😑mal gibi kaldım patlak lastikle 🤕
 
Kendilğinden yapışkanlı yamalar latex iç lastiklere genelde tutmuyor, ancak tutan lastik/yama kombinasyonları var bildiğim kadarıyla. Solüsyonlu yamalarda ise şöyle bir sorun var; yama esnemiyor, ancak latex lastik esnemek zorunda. Bu da lastiğin yama ile birleştiği noktada fazla esnemesine ve zamanla oradan yarılmasına sebep oluyor. (latex lastik kendiliğinden hava kaçırdığı için her sürüşten önce şişirmeniz gerekiyor, haftada 3 kere sürseniz, yılda 150 defa şişireceksiniz demek).

Kauçuk tutkalı ile alternatif tamir yöntemleri de mevcut. İlki eski latex lastikten parçalar keserek kauçuk tutkalı ile bunları yamamanız. Diğeri ise patlayan yerden kesip 1-1,5 cm üst üste gelecek şekilde lastiği kendine yapıştırmanız.
 
Bende latex iç lastik kullanıyorum normal yama ile yama yaptım sorun yok ancak basınç 3 4 günde 110 PSI dan 40 PSI a düşüyor
 
Vittoria iç lastikler ile Park Tool'un standart yama kiti, "vulcanising" yapıştırıcılı olan, tuttu. Herhangi bir sorun yok. Sadece 1 patlak üzerinden konuşuyorum ama sadece bir kaç aydır lateks kullanıyorum.
 
Arkadaşlar tüm cevaplar için çok teşekkür ederim, zaten en kötü 2 sürüşte bir lastik basınçlarımı yükseltiyorum, her sürüşten öncede bunu yapmak benim için zahmet olmaz büyük pompam var zaten. 3-4 günde bir 40 psi düşmesine şaşırdım :). Peki sizce arada çok fark var mı ? Sadece sürtünme direnci değil yol tutuşunada olumlu yönde etki ettiği söyleniyor. Önceden 1.75 lik mtb bisikletime maxxis flyweight iç lastik taktığımda gerçekten muazzam fark etmişti. İnternette araştırırken şöyle bir tabloyada denk geldim;


Aerocoach-inner-tube-rolling-resistance.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Wing ve Ali Eren
Latex iç lastiğin diğerlerine göre avantajı nedir, neden tercih ediliyor? Hiç kullanmadım şimdiye kadar.
Arkadaşlar tüm cevaplar için çok teşekkür ederim, zaten en kötü 2 sürüşte bir lastik basınçlarımı yükseltiyorum, her sürüşten öncede bunu yapmak benim için zahmet olmaz büyük pompam var zaten. 3-4 günde bir 40 psi düşmesine şaşırdım :). Peki sizce arada çok fark var mı ? Sadece sürtünme direnci değil yol tutuşunada olumlu yönde etki ettiği söyleniyor. Önceden 1.75 lik mtb bisikletime maxxis flyweight iç lastik taktığımda gerçekten muazzam fark etmişti. İnternette araştırırken şöyle bir tabloyada denk geldim;


Aerocoach-inner-tube-rolling-resistance.jpg
Latex iç lastiklerin en önemli avantajları düşük yuvarlanma dirençleri. Ayrıca (özellikle yumuşak hamurlu lastikler ile kullanıldıklarında) lastiğin daha esnek olmasını sağladıkları için yol tutuşuna da olumlu etkisi var. Son olarak da butyl iç lastiklerden daha hafifler (latex iç lastikler kadar hafif butyl iç lastikler de var ama çok dayanıksızlar).

3-4 günde bir 40 psi düşmesi gene iyi. Benim tecrübem, akşamdan sabaha 20-30 psi düşebilecekleri yönünde.
 
Geri