Scudo Sports

İç lastik sorunları

Scudo
Ben yol tutuşuna etkisinin olduğunu düşünmüyorum tek avantajı hafif olmasından dolayı yuvarlanma direncinin düşüp daha hızlı olması
 
Şuan arkada latex önde normal iç lastik kullanıyorum. Latex olanın her gün basıncının düşmesi dışında bir problem yok :)
 
Ben yol tutuşuna etkisinin olduğunu düşünmüyorum tek avantajı hafif olmasından dolayı yuvarlanma direncinin düşüp daha hızlı olması
Eğer konu sadece hafiflik ise continentalin light iç lastik modeli (65 gr) çoğu lateks iç lastikten daha hafif, daha ucuz ve yama yapılabilir. Ama ben lateksin avantajının sadece hafiflik olmadığını düşünüyorum.

(link)
 
Eğer konu sadece hafiflik ise continentalin light iç lastik modeli (65 gr) çoğu lateks iç lastikten daha hafif, daha ucuz ve yama yapılabilir. Ama ben lateksin avantajının sadece hafiflik olmadığını düşünüyorum.

(link)
Başka ne olabilir ki dış lastiğin içinde kalıyor aynı basıncı uyguluyorsun mantiken hafiflik avantajından başka birşey gelmiyor
 
Başka ne olabilir ki dış lastiğin içinde kalıyor aynı basıncı uyguluyorsun mantiken hafiflik avantajından başka birşey gelmiyor


Latex daha "yumuşak" olduğu için, daha az dirençle yamuluyor ve yolun şeklini daha kolay alıyor. Zaten daha hafif ve daha yavaş iç lastikler var.




innertubeschart-807w.png
 
(link)

Bunun yamayamayacağı bir içlastik yoktur diye düşünüyorum.
Abi bunun çıkardığı duman yeter koku yeter ya! Yama tutmasada olur gari :komik: sokakta yama yaparken ortalığı dumana boğardık,birde mengeneyle sıkıştırdınmı olurdu taş!
 
  • Hahaha
Tepkiler: seko35.50
Buna yukarıda bahsettiğim "splicing" yöntemi uygulanabilir sanırım. Kısaca tarif etmek gerekirse şöyle:
Deliğin olduğu yaklaşık 1 cmlik yeri kesip çıkaracaksınız (yani makas ile önce deliğin hemen yanından lastiği keserek hortum şeklinde bir şey elde edeceksiniz, ardından ilk kestiğiniz yerin 1cm yanından bir daha kesip delikli kısmı çıkaracaksınız. 1 cm daha kısa ve iki ucu da açık bir şey olacak elinizde).
Ardından açık uçlardan birin diğerinin 1,5-2 cm içine sokarak kauçuk tutkalı ile yapıştıracaksınız. Dikkatli bakarsanız, sibobun hemen yanında böyle bir ek zaten var lastikte.
Sonuçta lastik 2-3 cm kısalmış olacak ama latex iç lastikler çok esnek oldukları için bu şekilde 1-2 yama yapılabiliyor.
Çok iyi bir çözüm olmasa da, 100 liralık iç lastiği atmadan denemeye değer diye düşünüyorum.
 
Buna yukarıda bahsettiğim "splicing" yöntemi uygulanabilir sanırım. Kısaca tarif etmek gerekirse şöyle:
Deliğin olduğu yaklaşık 1 cmlik yeri kesip çıkaracaksınız (yani makas ile önce deliğin hemen yanından lastiği keserek hortum şeklinde bir şey elde edeceksiniz, ardından ilk kestiğiniz yerin 1cm yanından bir daha kesip delikli kısmı çıkaracaksınız. 1 cm daha kısa ve iki ucu da açık bir şey olacak elinizde).
Ardından açık uçlardan birin diğerinin 1,5-2 cm içine sokarak kauçuk tutkalı ile yapıştıracaksınız. Dikkatli bakarsanız, sibobun hemen yanında böyle bir ek zaten var lastikte.
Sonuçta lastik 2-3 cm kısalmış olacak ama latex iç lastikler çok esnek oldukları için bu şekilde 1-2 yama yapılabiliyor.
Çok iyi bir çözüm olmasa da, 100 liralık iç lastiği atmadan denemeye değer diye düşünüyorum.

Sizin mesajınızı görmeden önce Parktool'un en büyük boy yamasını normal şekilde uyguladım. Şimdilik tuttu gibi görünüyor. Janta takıp 100psi bastım, sorun yok gibi. Acaba yolda falan açılma gibi bir durum olur mu diye endişe ediyorum ama tuttuysa tutmuştur değil mi? Tükenmez kalemin rahat geçeceği büyüklükte bir delik, daha önce bu kadar büyük bir patlağı yamalamamıştım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Sizin mesajınızı görmeden önce Parktool'un en büyük boy yamasını normal şekilde uyguladım. Şimdilik tuttu gibi görünüyor. Janta takıp 100psi bastım, sorun yok gibi. Acaba yolda falan açılma gibi bir durum olur mu diye endişe ediyorum ama tuttuysa tutmuştur değil mi? Tükenmez kalemin rahat geçeceği büyüklükte bir delik, daha önce bu kadar büyük bir patlağı yamalamamıştım.
Yama tuttuysa, tutmuştur diye düşünüyorum ben de. Ancak öyle bir sorun olabiliyor: yama hiç esnemediği için yamanmış latex iç lastik şişirilince yamaya yakın yerler normalden çok fazla esniyor. Bunlar da hem normalden daha fazla hava kaçırıyor hem de sonradan patlayabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Veto8
Latex iç lastikle sürüşte farkettiklerimi aktarayım merak eden arkadaşlar varsa;

Michelin lithion 3 lastikler ile kullanıyorum, max 103 psi destekliyor ve 100 psi basarak kullanıyorum. Eskiye nazaran kesinlikle darbe emişi çok daha iyi, konfor artışı bariz var. Özellikle arnavut taşlı, parke taşlı yolda ve bozuk asfaltta denedim. Asfalttaki pürüzleri daha az hissettim dolayısıyla hızımıda daha az hissettim. Virajlarda daha güvenli özellikle bozuk asfaltlı yerlerde virajlara daha rahat girdim. Sürtünme katsayısı ve akış konusunda da olumlu. Lastikten gelen yol sesi arttı özellikle bundan çok keyif alıyorum çünkü jant göbeklerim sessiz. Sonuç olarak çiftine 250 tl verdim ve dış lastiği şu anda maksimum performansında kullanıyorum. İki tekerden 60 gram hafiflik kazandım. Eminimki daha iyi lastiklerde çok daha iyi sonuç verecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Wing ve Murat B.
Benim de bir sorum olacak ey cemaatiforum üyeleri benim bisikletin iç lastiğinin sibopu çıktı. Bunun için yeni bir iç lastik aldım. Ayni ebatta 700×23 ama bana biraz kalın geldi. Siz değerli forum üyelerinine sormak istedim. Fotoğrafları atacağım. İç lâstik konusunda da öneride bulunursanız çok sevinirim. Çok fazla çeşit yok ama 48mm 50mm 40mm vb gibi çeşitler var bunların hangileri benim lastik için uyumlu olur yorumlarınızı bekliyorum.
 

Dosyalar

  • IMG_20211206_192250_787.jpg
    IMG_20211206_192250_787.jpg
    47,6 KB · Okunma: 17
  • IMG-20211206-WA0007.jpeg
    IMG-20211206-WA0007.jpeg
    40,1 KB · Okunma: 16
  • IMG_20211206_185017_861.jpg
    IMG_20211206_185017_861.jpg
    40,9 KB · Okunma: 15
  • IMG-20211208-WA0002.jpeg
    IMG-20211208-WA0002.jpeg
    119,6 KB · Okunma: 15
  • IMG-20211208-WA0006.jpeg
    IMG-20211208-WA0006.jpeg
    187,6 KB · Okunma: 14
ÇOK ŞAŞKINIM. LÜTFEN konuda bilginiz varsa paylaşın. Bugün ozceylan biskiletten sipariş ettiğim cst 700x25-32c iç lastik teslim aldim. Hemen bir denemek için yani kılcal patlak varmi diye kontrol için lastigi açıp sisirdim elektrikli pompa ile lastik 11 psı da buum diye 2 ye ayrıldı. Telden Arıyorum ozceylan diyor ki, lastik dışarıda sisirilmez dış lastikle janta takip öyle sisirilir. Patlarmiş yoksa. Yahu tamamda 11 psı da nasil patlar aklım almıyor. Fikirlerinizi bekliyorum 🙏IMG_20220314_105147.jpg
 
ÇOK ŞAŞKINIM. LÜTFEN konuda bilginiz varsa paylaşın. Bugün ozceylan biskiletten sipariş ettiğim cst 700x25-32c iç lastik teslim aldim. Hemen bir denemek için yani kılcal patlak varmi diye kontrol için lastigi açıp sisirdim elektrikli pompa ile lastik 11 psı da buum diye 2 ye ayrıldı. Telden Arıyorum ozceylan diyor ki, lastik dışarıda sisirilmez dış lastikle janta takip öyle sisirilir. Patlarmiş yoksa. Yahu tamamda 11 psı da nasil patlar aklım almıyor. Fikirlerinizi bekliyorum 🙏284307 dosyayı görüntüle

Dış lastiğin içindeki hacimdeki 11psi basıncın iç lastiğe etkisiyle ve o lastiğin esneme miktarıyla dışarıda serbestçe genişleyebilmiş lastiğin içindeki 11psi basıncın iyice genişlemiş ve duvarı incelmiş lastiğe etkisi aynı değil. Hem lastik normalde genişleyebileceğinden çok daha büyük bir hacme büyüyüp duvarları inceliyor, hem taşıdığı hava geniş bir hacime yayılıp öyle ölçülüyor. Serbest durumdayken 11psi basılmış lastiği olması gereken hacme sıkıştırsak çok yüksek bir basınç ölçeriz.
 
@Sinyor Açıkta denemek için 11 psi çok yüksek. Dış lastik içindeki hacminden daha fazla şişirmemeniz gerekirdi.
 
ÇOK ŞAŞKINIM. LÜTFEN konuda bilginiz varsa paylaşın. Bugün ozceylan biskiletten sipariş ettiğim cst 700x25-32c iç lastik teslim aldim. Hemen bir denemek için yani kılcal patlak varmi diye kontrol için lastigi açıp sisirdim elektrikli pompa ile lastik 11 psı da buum diye 2 ye ayrıldı. Telden Arıyorum ozceylan diyor ki, lastik dışarıda sisirilmez dış lastikle janta takip öyle sisirilir. Patlarmiş yoksa. Yahu tamamda 11 psı da nasil patlar aklım almıyor. Fikirlerinizi bekliyorum 🙏
11 psi iç lastik için çok yüksek bir basınç. İç lastiğin toplam yüzeyine 250 inç kare desek, toplamda 250 x 11 = 2750 lb. kuvvet eder. Bir otomobil ağırlığı kadar falan yani...
 
  • Beğen
Tepkiler: Bir vatandaş
Çok minnak bi iç lastik aldım, küçük bir çanta kullanıyorum yedek lastik de küçük olsun istedim ama beklediğimden küçük geldi.
Continental Race 28 Supersonic
FECFBC18-431F-43DA-BDEC-99A27B39A07A.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan ve ghostt
Geri