haruncoskun
Daimi Üye
- Kayıt
- 23 Nisan 2017
- Mesaj
- 375
- Tepki
- 1.023
- Yaş
- 39
- Şehir
- Ankara
- İsim
- Harun Coşkun
- Başlangıç
- 1993—94
- Bisiklet
- Lapierre
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
En önemli avantajı yol tutuşu sanırımLatex iç lastiğin diğerlerine göre avantajı nedir, neden tercih ediliyor? Hiç kullanmadım şimdiye kadar.
Eğer konu sadece hafiflik ise continentalin light iç lastik modeli (65 gr) çoğu lateks iç lastikten daha hafif, daha ucuz ve yama yapılabilir. Ama ben lateksin avantajının sadece hafiflik olmadığını düşünüyorum.Ben yol tutuşuna etkisinin olduğunu düşünmüyorum tek avantajı hafif olmasından dolayı yuvarlanma direncinin düşüp daha hızlı olması
Başka ne olabilir ki dış lastiğin içinde kalıyor aynı basıncı uyguluyorsun mantiken hafiflik avantajından başka birşey gelmiyorEğer konu sadece hafiflik ise continentalin light iç lastik modeli (65 gr) çoğu lateks iç lastikten daha hafif, daha ucuz ve yama yapılabilir. Ama ben lateksin avantajının sadece hafiflik olmadığını düşünüyorum.
(link)
Abi bunun çıkardığı duman yeter koku yeter ya! Yama tutmasada olur gari(link)
Bunun yamayamayacağı bir içlastik yoktur diye düşünüyorum.
Buna yukarıda bahsettiğim "splicing" yöntemi uygulanabilir sanırım. Kısaca tarif etmek gerekirse şöyle:
Buna yukarıda bahsettiğim "splicing" yöntemi uygulanabilir sanırım. Kısaca tarif etmek gerekirse şöyle:
Deliğin olduğu yaklaşık 1 cmlik yeri kesip çıkaracaksınız (yani makas ile önce deliğin hemen yanından lastiği keserek hortum şeklinde bir şey elde edeceksiniz, ardından ilk kestiğiniz yerin 1cm yanından bir daha kesip delikli kısmı çıkaracaksınız. 1 cm daha kısa ve iki ucu da açık bir şey olacak elinizde).
Ardından açık uçlardan birin diğerinin 1,5-2 cm içine sokarak kauçuk tutkalı ile yapıştıracaksınız. Dikkatli bakarsanız, sibobun hemen yanında böyle bir ek zaten var lastikte.
Sonuçta lastik 2-3 cm kısalmış olacak ama latex iç lastikler çok esnek oldukları için bu şekilde 1-2 yama yapılabiliyor.
Çok iyi bir çözüm olmasa da, 100 liralık iç lastiği atmadan denemeye değer diye düşünüyorum.
Yama tuttuysa, tutmuştur diye düşünüyorum ben de. Ancak öyle bir sorun olabiliyor: yama hiç esnemediği için yamanmış latex iç lastik şişirilince yamaya yakın yerler normalden çok fazla esniyor. Bunlar da hem normalden daha fazla hava kaçırıyor hem de sonradan patlayabiliyor.Sizin mesajınızı görmeden önce Parktool'un en büyük boy yamasını normal şekilde uyguladım. Şimdilik tuttu gibi görünüyor. Janta takıp 100psi bastım, sorun yok gibi. Acaba yolda falan açılma gibi bir durum olur mu diye endişe ediyorum ama tuttuysa tutmuştur değil mi? Tükenmez kalemin rahat geçeceği büyüklükte bir delik, daha önce bu kadar büyük bir patlağı yamalamamıştım.
ÇOK ŞAŞKINIM. LÜTFEN konuda bilginiz varsa paylaşın. Bugün ozceylan biskiletten sipariş ettiğim cst 700x25-32c iç lastik teslim aldim. Hemen bir denemek için yani kılcal patlak varmi diye kontrol için lastigi açıp sisirdim elektrikli pompa ile lastik 11 psı da buum diye 2 ye ayrıldı. Telden Arıyorum ozceylan diyor ki, lastik dışarıda sisirilmez dış lastikle janta takip öyle sisirilir. Patlarmiş yoksa. Yahu tamamda 11 psı da nasil patlar aklım almıyor. Fikirlerinizi bekliyorum 🙏284307 dosyayı görüntüle
11 psi iç lastik için çok yüksek bir basınç. İç lastiğin toplam yüzeyine 250 inç kare desek, toplamda 250 x 11 = 2750 lb. kuvvet eder. Bir otomobil ağırlığı kadar falan yani...ÇOK ŞAŞKINIM. LÜTFEN konuda bilginiz varsa paylaşın. Bugün ozceylan biskiletten sipariş ettiğim cst 700x25-32c iç lastik teslim aldim. Hemen bir denemek için yani kılcal patlak varmi diye kontrol için lastigi açıp sisirdim elektrikli pompa ile lastik 11 psı da buum diye 2 ye ayrıldı. Telden Arıyorum ozceylan diyor ki, lastik dışarıda sisirilmez dış lastikle janta takip öyle sisirilir. Patlarmiş yoksa. Yahu tamamda 11 psı da nasil patlar aklım almıyor. Fikirlerinizi bekliyorum 🙏