İç lastik sorunları

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.767
Tepki
1.494
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
arkadaşlar merhaba...

öncelikle şunu belirteyim; öyle çok da kaliteli iç lastik kullanmadım hiç. yazdığım problemler alt modeller için. ama aynı sorunlar üst modellerde de gözleniyorsa belirtmenizi isterim.

-genelde belli bir süre sonra hava kaçırma olayı oluyor. bu neden kaynaklanır? nasıl önlenir? (mesela 1-2 haftada 1 hava basmak zorunda kalıyorum ama bazen de 1 ayı buluyor inmesi).

-diyelim ki yama yaparken patlağı bulmak için şişiriyorsunuz... lastiğin bazı bölgeleri anormal büyüme gösterirken diğer bölgeler sabit kalıyor. sanırım bunu önleyemeyiz, ne dersiniz?

-sibop kısmında oynayan parçalara (ince sibopta vidalı kısım ve içi mesela) yağ damlatmanın bir yararı/zararı var mıdır?

-çok fazla yamalı iç lastiği kullanmamak gerekir diyorlar. bunun sebebi/sebepleri nelerdir?

-orta ve üst kalitede hangi iç lastikleri önerirsiniz? (sibop cinsini de belirtirseniz sevinirim)

lastikle ilgili değil ama bir de pompa hakkında sorum var: pompanın içini yağlamak gerekir mi, gerekirse ne tip yağ kullanmalıyız?

şimdiden teşekkürler...
 
  • Beğen
Tepkiler: gizer ve d.berkay
Scudo

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.181
Tepki
8.609
Hava kaçırma durumu genellikle beton zeminde uzun süre duran bisikletler için geçerli. Hatta futbol topundan tutun da otomobile kadar hepsinde geçerli :). Fiziksel bir durum, önüne geçmek çok zor...

Lastiğin bazı kısımlarının anormal büyümesi ilk olarak sizin lastiği gereğinden fazla şişirdiğinize, ikinci olarak ise o lastiğin çok da kaliteli olmadığına işaret. Demek ki et kalınlığını her yerde eşit yapamamışlar ;).

Siboba yağ damlatmanın zararı olur mu bilmiyorum ancak bir faydası olduğunu da düşünmüyorum. Çünkü sürtünen parça vs yok. İş contalarda bitiyor. Damlattığınız yağ da contalara zarar verebilecek nitelikte olursa iç lastiğinizin sibobuna veda edebilirsiniz. Gerek yok bence...

Çok fazla yamalı lastikde denge sorunları ortaya çıkması muhtemel, ayrıca yamaların açılması, tekrar yamanın üzerinden patladığında bir daha yamanamaması gibi kötü ihtimaller söz konusu. İç lastik çok pahalı bir şey değil, 10. yamayla beraber değiştirin derim. Ben şahsen öyle yapıyorum.

Michelin ve Schwalbe'nin çok güzel iç lastikleri var. Mümkünse ince siboplu iç lastik kullanın. Slime gibi sıvıların enjekte edilmesinde Schwalbe'nin ince sibobunun içinin açılmasıbüyük bir kolaylık. Ancak unutmayın ki bu iç lastikleri benzincide şişiremezsiniz ;).

Pompayı da yağlayabilirsiniz, kuruyan contalar hava kaçırmaya meğillidir. Ancak contaya zarar vermemesine özen gösterin ;).
 

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
3.872
Tepki
3.106
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
Güzel soru güzel cevap...
Halil teşekkürler bilgiler için bende merak ediyodum...
 

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.390
Tepki
2.174
Şehir
İstanbul
Halil bey cevaplar çok güzel ama bir düzeltme yapayım.. "Hava kaçırma durumu genellikle beton zeminde uzun süre duran bisikletler için geçerli." Bu bisiklet dünyasının en meşhur hurafesidir arkadaşlar. Lastikler ister betonda, ister havada, ister suda dursun yine hava kaçırır. Bu durum lastiğin gözenekli olmasından kaynaklanır... Bisikleti tavana assanız da hava kaçar, tahta üzerinde tutsanız da..Beton lastiğin havasını nasıl emsin? Bu hurafe şurdan çıkıyor: Uzun süre kullanılmayan bir bisiklet illa ki beton bir zeminde bırakılıyor.. Eski evlerde-apartmanlarda bodrum katları-kömürlüklerin zemini hep beton.. Haliyle de bisikletler buralarda saklanıyor.. İnsanlar bir süre sonra bakıyor ki havalar kaçmış. Buradan çıkarımda bulunan halkımız "betonda kaldı, lastikler söndü" lafını çıkartıyor.
 

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.767
Tepki
1.494
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
çok iyi oldu bu cevaplar, teşekkür ederim
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.181
Tepki
8.609
Beton-Soğuk-Gazların genleşmesi diye düşünmüştüm :). Teşekkürler Gürsel Abi düzeltme için.
 

alperen_69

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Mayıs 2005
Mesaj
896
Tepki
306
Şehir
bursa
Bisiklet
Giant
evet gazların genleşmesi diye dşünüyordum fakat şişirmeden sürdüğümüzde lastik ısınıyor sıcak hava dahi olsa neden eski haline gelmiyor o zaman ,öyle ise gürsel abinin söylediği mantıklı fakat gözenekli ise su dolu bir yerde patlak testi yaparız ya en ufak patlak dahi olsa belli eder öyle ise gözeneklerden çıkan havayı nasıl farkedemiyoruz
 

güray

Daimi Üye
Kayıt
9 Aralık 2006
Mesaj
297
Tepki
84
Şehir
antalya\istanbul
dediğin hava inmesi sorunu üst modeller markalı lastiklerde aylık sürelerde ancak görülebilir o da ölçülebilir kesinlikte değil. hava kaçırmanın nedeni lastikteki mikroskopik deliklerdir ki gerçekten mikroskopiktirler. iç lastiğin genelde sibop kısımlarını sibop metalini daha sağlam sabitlemek amacıyla daha kalın yaparlar ve yapıştırıcı madde bu kısımların esnemesini engeller yani bu kısımlar ince kalır ve diğer kısımlar kadar şişmez.eğer kastettiğin boyut farklılığı lastiğin diğer yerlerindeyse fazla şişen bölgede et kalınlığı az demektir ki lastiğinin buradan hava kaçırmaması ve patlamaması şansına kalmıştır. konu bunları önleyip önlememek değil bu tür bi lastikle (ki çoğu zaman çin malı falandırlar) karşılaştığın zaman almaya mecbursan şişirttirerek kontrol etmendir.bu şekilde "önüne geçersin" yağ damlatmak kesinlikle bir efsane üzerinde durmaya bile gerek yok.lastiği hava sıcaklığı farklarında gevretir ve mahvedersin zararı budur. çok yamalı iç lastik kullanmak tabiki kötü düşün bir bisikletçi kaç paraya yama yapıyor bir lastiğe iki ve daha fazla yama yaptırırsan zaten yeni bir lastik fiyatına gelir neredeyse.bunun da üzerinde durmaya gerek yoktu. marka olarak örneğin michelin in şişir unut şambrelleri var.bunlar tam konumuza uygun.normal lastiklerin et kalınlığı inikken 0.8\1 mm arasıyken bu lastikler 1.1\1.3 arasında.daha geç patlıyorlar dez avantajları ağırlıkları.ayrıca lateks iç lastikler lateksin karakteristikleri(yuğunluğu) nedeniyle daha az hava kaçırır ve son olarakta bütün pompalarda hava kaçmasını ve aşınmayı önlemek amacıyla yağ veya gres gibi kayganlaştırıcı yoğun maddeler bulunur.eğer pompanda verimsizlik artarsa içini açıp yağlayabilirsin kazasız sürüşler dilerim.
 

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.767
Tepki
1.494
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
bu michelin lastikleri baya öven var aslında. bir dahaki sefere düşünmeye başladım.
 
Kayıt
18 Nisan 2008
Mesaj
16
Tepki
6
Şehir
eskişehir
Arkadaşlar Geçenlerde Kaldırımdan Çıkarken Heralde Sert ve Hızlı çıktım iç lastik patladı neyse değiştirdik yenisini taktık bu sefer gene aynı şey oldu 2 yerinden ufak şekilde patladı 2 yerinide yamadık.Ben Eskişehirde Oturuyorum kent ormanda güzel parkurlar var ve buraya gitmeye korkuyorum ya yine iç lastik patlarsa diye

sizden bu konuda yardımlarınızı bekliyorum.
 

NightHawk

Aktif Üye
Kayıt
2 Mayıs 2008
Mesaj
186
Tepki
131
Şehir
Ankara 100.Yıl
Nereden patlıyor? belki jant telleri iç lastiği patlatmasın diye takılan şerit hasar görmüştür. Ya da sübap kenarındaysa patlak jant sübabı kesiyor olabilir.
 

ZekiAlper

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Ekim 2007
Mesaj
2.892
Tepki
1.557
Şehir
Antalya
İsim
Antalya Downhill Özel Antrenör
Bisiklet
Specialized
Lastikleri iyice şisir o merdiven köşelerinde patlamaz o zmn bir de kalın bir dışlastik kullan tabii;)
 

abbaskara

Aktif Üye
Kayıt
21 Nisan 2006
Mesaj
119
Tepki
155
Şehir
İzmir
anildagdemir, Düşük hava basıncından dolayı iç lastik jant ile dış lastik arasında sıkışıp kesiliyor olabilir mi? Arkalı önlü 2 delik bunun işareti olabilir. Lastik hava basıncının en az lastiğin dış kısmında yazan minimum basınçta olduğuna emin olunuz. Eğer buna eminseniz snake bite da olabilir. Snake Bite Özetle iç lastiğin tam yerine oturmayıp jant yanağı ile dış lastiğin yanağının arasına sıkışması olayıdır. Sonuç olarak ilk zorlamada burada zımba deliği gibi karşılıklı delik oluşur. Bundan kurtulmanın yolu da lastiği çok az şişirip ya dış lastik yanaklarını janttan elle ayırmak (Başparmaklarla içe bastırmak suretiyle) yada lastiğe elle basarak bir tur attırmak (yerde yuvarlamak) ve ardından dış lastiğin üzerinde yazan basınç sınırları içerisinde kalmak koşuluyla istenilen basınca kadar şişirmektir.
 

bebeto_6149

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Temmuz 2007
Mesaj
455
Tepki
112
Şehir
eskişehir
valla bende eskişehirdeyim kent ormanında tekerler patlamıyor bide benim lastik kabak:D bence arkadaşın dediği gibi senin jant da bir sorun olabilir belkide dış lastikte diken vb şeyler olabilir dış lastiği ve jantı kontrol et derim
 

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.564
Tepki
3.112
Şehir
İzmir
1) Dış lastiğin ömrünü tamamlamış olması
2) Lastik basıncının fazla düşük olması
3) Tekerlek şeridinin yıpranmış olması
4) İç lastiğin ömrünü tamamlamış olması
5) Dış lastiğe önceden girmiş olan kesici birşeyin henüz iç lastikle temas etmiş olması
6) Dış lastikle iç lastiğin arasında toz, kum benzeri cisim bulunması

gibi sebeplerden patlamış olabilir.Hepsini kontrol edip her seferinde yanınıza ya iç lastik ya da yama takımı alıp çıkmanızı öneririm.
 

Spec

Forum Demirbaşı
Kayıt
22 Haziran 2006
Mesaj
474
Tepki
667
Şehir
istanbul
Patlak önleyici sıvılardan kullanırsan lastik yarılmaları dışındaki bütün patlakları unutursun.
 

Ahmet Turan BABACAN

Daimi Üye
Kayıt
8 Ocak 2008
Mesaj
324
Tepki
244
Şehir
Denizli
Bisiklet
Colnago
Snake bite olayı yani yılan ısırığı sizin anlattığınız değil arkadaşın başına gelen olaydır. İç lastikte darbe sebebiyle yılan ısırığına ben zer 2 delik oluşur. Bu 2 delik iç lastiğin darbe sırasında jant ile zemin arasında ezilerek delinmesinden oluşur. Yanakları zayıf olan dış lastikler, ince iç lastikler ve havası az olan lastikler snake bite'a yol açar. Benim başıma da beladır :) Michelin cross country dış lastiklerin yanakları çok zayıf ve darbe sönümlemesi çok az bisikletimi alalı 5 ay oldu ancak 3 kez yılan ısırdı. 2 si doğada biri de bu sabah kaldırımda :)
 

abbaskara

Aktif Üye
Kayıt
21 Nisan 2006
Mesaj
119
Tepki
155
Şehir
İzmir
Her ikisinin sonucu da snake bite'tır. iç lastikte karşılıklı iki delik yada karşılıklı delik silsileleri oluşur.
 
Yukarı Alt