Scudo Sports

İç lastik sorunları

@Wheldown

sibop etrafinda capak olabilir, ince zimparayla bastirmadan zimparalaya bilirsiniz. birde havalari az olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Scudo
Bugün turdayken bir arkadaşın lastiği patladı.Yakın zamanda jant akortu yaptırmıştı.Telin iç lastiğe bakan kökünde bir çıkıntı nedeniye olduğunu farkettik.Ekip hemen bir çözüm üretti : patlak iç lastiği ortasından ikiye yarıp bir parçasını jantla iç lastik arasına yapıştırdık.Üstünede yeni iç lastik...
Sonuç harika, patlak koruma bandını yeniden keşfettik :harika:
 
@Saburié çapak yok zaten sorunum şu anlatamadım galiba :) şimdi bisiklet hareket halinde iken iç lastik oynuyor galiba yani şöyle 2.20 lastiğe iç lastik küçük geliyor gibi oynaması sonucunda ya sibobun çubuk dibinden kesiyor yada kauçuğun diğer ek olan yerinden kesiyor 1.95 olan bir lastikte böyle bir sorun yaşamazken 2.20 yaptığımda böyle bir sorunla karşı karşıyayım havasını normal şekildede bıraksam aynı çok fazla patlayacak derecede şişirsemde aynı.
 
@Wheldown

jantiniz kalin sibop (schrader), ic lastiginiz ince sibop (presta) degilse, ki degildir aklima baska birsey gelmiyor.
 
@Saburié normal araba siboplu salcano xpro sp1 jantlar çok iyi bişi değil çift kat jantları vesayre söktüm suyla yıkadım iyice taktım yapışsın bakalım yine dönüp kesicek mi bir gün beklesin de olmaz ise eski lastikleri takacağım
 
@cazci
Bazı şeyler başa geldikçe öğreniliyor.Bende jant tel başları iç lastiği kestiği için, dedim jant şeriti falan alayım.Sonra vazgeçtim çift katlı jant aldım.(tel başları altta kaldığı için iç lastiğe ulaşmasına imkan yok)Bu seferde iç lastik basınçtan ötürü çift katlı jantın,tel başlarının olduğu boşluğa bombe yapıp batlamaya başladı.Ama baya patlama sesi çıkartıyor :D Sonra gidip birde tekrardan jant şeriti aldım.
Daha öncelerileri jant telleri başlarını engellemek için elektrik bandı vs çekiyordum fakat,yüksek basınçtan dolayı gene iç lastik kesiliyordu.Üstelik elektrik bandı eridikçe jantın iç kısmını yapışkanlı bir hale getirdi ve bu seferde iç lastik bu yapışkanlardan ötürü patlamaya başladı.(bir tarafından patlayınca çıkartırken diğer yapışmış kenar aşınıp deliniyordu)
 
@Wheldown
Jant üstünde şerit var mı ? Sibop deliğinin girdiği metal boşluk keskin mi ?
 
@MAERKEK şerit mevcut sibop deliği kenarları temiz sorun yok lastikcimden aldığım öneriyi uyguladım bakalım ne kadar sürer lastikleri iç lastiği ve jantı yıkadım tekrar ıslak şekilde suyunu aldıkdan sonra taktım havayı fazla vurdum bekletiyorum öyle kuruyup yapışsın diye 1 2 tur attım sorun çıkmadı normalde hemen kesiyordu siboplar sağa sola dönüp yarına kadar bekletip lastiğin fazla havasını biraz indirip bakacağım sonuca keserse yine eski lastiklere döneceğim gibi görünüyor
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
@Wheldown yeni alınan dış lastiğin alışması için sabunlu suyla yıka öyle tak derler . Bu olay iç lastikte de varmış demekki . Öğrendiğim ıyi oldu.
 
@Wheldown Lastik uyumsuz olabiliyor genelde ucuz lastiklerde bu sorunlar olabiliyor. Sen yine de jantın lastiğin durumunu gösteren fotoğraf at daha çok yardımcı olunabilir.
 
Merhaba benim de iç lastikle ilgili bir sorunum var. Son 3 sürüşümde 4 tane iç lastik gitti. İlkinde patlayan lastiği evde değiştirdim sonra bir sonraki turumda o da patladı. Yenisini taktım aynı günün devamında patladı ve bu aksam yine lastik patladı.
Bu lastiklerin hepsi decathlonun iç lastikleri. Acaba ben yanlış birşey mi yapıyorum ne dersiniz?
 
@bitinya_s

Dış lastiğinizde çok ince bir diken vs kalmış olabilir.Dikkatli bir şekilde kontrol edin.
 
  • Beğen
Tepkiler: bitinya_s
@bitinya_s
Dış lastiği iyice,ışık altında kontrol et belki takılı kalan ince bir tel vs vardır.Ha birde iç lastik kaynaklı olabilir,bende 4 derece zırhlı dış lastik var.Üstüne patlak önleyici şerit var.Bir kaç ay önce iç lastik patladı.Ne dış lastikte nede şeritte batan tele yönelik bir işaret vardı. Belkide iğne gibi bir şey batıp çıkmışta olabilir ama bana iç lastik kalitesinden geldi.26x1.15lik iç lastik kullanıyorum,fazla marka seçim şansım olmuyor.
Sizdeki durum,ya dış lastikte takılı bir tel olabilir,ya iğne gibi bir şey batıp çıkmış olabilir(bu kadar üst üste patlaması bu tezi çürütüyor) ya da iç lastik kalitesizliği,basınç altında ufak delikler oluşması vardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: bitinya_s
@Lazzaro Geçen sefer değiştirirken dikkat etmiştim ama bu sefer daha dikkatli kontrol edicem.
@-Skynet- Sanırım bu sefer biraz daha kaliteli bir iç lastik alıcam.
Patlaklardan bisiklete binemedim 2 haftadır.
 
İç ve dış lastikle ilgili yardım gerekli.
Yeni bir konu açmadan buradan bilgi almak istedim.

2016 Orbea Avant H40 bisikletinde kullanılmak üzere;
(link)
Dış lastik almayı düşünüyorum.
Delinme dayanımı iyi, yuvarlanma direnci makul bir lastik.

Bir çift dış lastik 52,66 $ + 6,83 $ kargo = 59,49 $
12,79 $ daha alırsam kargo bedavaya gelecek.

(link)

Linkini verdiğim schwable iç lastiği tavsiye eder misiniz?
Tavsiye ederseniz 700 x 18-28 iç lastik 700 x 28 dış lastikte sorunsuz kullanabilir miyim, 40mm presta ile 60mm presta arasında fark var mı?
Yoksa 700 x 28-32 iç lastik mi almalıyım?
700 x 18-28c 40mm Presta: 105g
700 x 18-28c 60mm Presta: 105g
700 x 28-32c 40mm Presta: 115g
Bir çift dış lastik + beş iç lastik = 68,68 $ ediyor.
Mevcut döviz kuru ve % 20 vergi ile yaklaşık 450 tl edecek fiyatı makul gibi geldi, siz ne dersiniz?
 
@salih67

Ağırlığı 100 gram civarı olan standart iç lastikler arasında pek bir fark yok benim gözlemlediğim kadarıyla. Schwalbe, Conti, Michelin, vs hepsi sorunsuz kullanılıyor, onların yarı fiyatına satılan markasız lastikler ise bazen sıkıntı yaşatıyor (ek yerinden yırtılması gibi).

40mm veya 60mm olan sibobun uzunluğu. Jantınızın profil yüksekliği 28mm veya üzeriyse 60mm alın.

700 x 28-32 almanıza gerek yok. 27 veya 28mm dış lastik ile 18-25 iç lastikler bile sorunsuz kullanılabiliyorlar.
 
@Murat B.
İlginiz ve cevabınız için teşekkür ederim.
Bisiklet üzerindeki Jantlar:
Plus RC30 profil yüksekliği 30mm.

İç lastiği 700 x 18-28c 60mm Presta: 105g olarak sipariş vereceğim.

71,65 $ oldu sepet.
 
@salih67
Murat Beyin dediği gibi 18-25c olanları kullanılabiliyor ise (link) bu iç lastiği öneririm. Hem daha uygun fiyatlı. Ayrıca yeni hesap açıp oradan sipariş verirerek, NEWGB kodunu girerseniz yaklaşık 13$ indirimden faydalanabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Genelde tura çıkmadan lastiklerin basıncını kontrol etmekte fayda var, 1 ay bence çok uzun bir süre, genelde haftada 1 yada benim gibi biraz takıntılı iseniz genelde çıktığım her seferde bakmaya çalışırım, kontrol edilmeli :)
 
Triban 100 modelini almayı düşünüyorum fakat dechatlonda buna uygun iç lastik bulamadım iç lastiği 700x32 ama dechatlonda böyle bir iç lastik bulamadım eğer linki varsa dechatlonda atabilir misiniz yoksa nerden temin etmeliyim
 
Geri