Scudo Sports

İBB İstanbul Bisiklet Çalıştayı

@Basar Giderim ustad , bir makalede okumustum ; kopruden gecis konusu hem emniyet hem de koprunun statigi acisindan mumkun degil. statigi diyorum , cunku yogun ruzgarda bisikleti kontrol edemeyecektir kimse, ruzgari kesmek icin panel koyalim dediginizde de , iste orada statik ve salinim devreye giriyor ki bu da mumkun degil.

diger aternatif , Avrasya tuneli ki , zaten bu tunelin icinde hiz siniri 70 km ve burada sag tarafa ilave edilebilecek, 1 metrelik bir bisiklet yolu daha dogru olur diye dusunuyorum. Ancak buna da guvenlik nedeniyle sıcak bakılmayacaktir. Esasinda bu yolu yaparken bu durumun da dusunulmus olmasi gerekiyordu .
vizyon meselesi , simdi 2020 'de bu kadar olaydan , salgindan , karantinadan sonra dahi , eminim ki , yeni bir kopru yapilsin yada bir tunel yapilsin , yine bisikletli gecisi dusunmeden yapilacaktir.
Kisaca, her iki yakaya gecis icin marmaray tren yada vapur disinda alternatifmiz yok ne yazik ki.
 
Scudo
@Basar Giderim ustad , bir makalede okumustum ; kopruden gecis konusu hem emniyet hem de koprunun statigi acisindan mumkun degil. statigi diyorum , cunku yogun ruzgarda bisikleti kontrol edemeyecektir kimse, ruzgari kesmek icin panel koyalim dediginizde de , iste orada statik ve salinim devreye giriyor ki bu da mumkun degil.

Ben bunun geçerli bir neden değil bahane olduğunu düşünüyorum. Öncelikle, bazı günler rüzgar yüzünden kullanılamayacak diye yılda 300+ gün kullanılabilecek bir bisiklet yoluna tamamen karşı olmak hiç mantıklı değil. 15 Temmuz köprsünün her iki yanında araç yolundan yaklaşık 1,5m daha alçakta 2 metre genişliğinde bir yaya yolu var. Buradaki rüzgarı zaten köprünün kendisi büyük ölçüde kesiyor. Eğer köprünün her iki tarafına da bisiklet yolu yapılırsa, en azından rüzgaraltı olan tarafında fırtınada bile bisiklet sürülebilir. Rüzgarüstü taraf için de ışıklı uyarı tabelası koyup "rüzgar hızı şu kadar, bisikletten inin, bisikleti iterek geçin" demek çok zor değil.

Rüzgar konusunda tamamen yanılıyor bile olsam, "statik ve salınım devreye giriyor, bu mümkün değil" demek; ya kolayına kaçmak ya da mühendislik bilmemektir. Gereken hesaplar baştan yapılır, bir sorun çıkarsa köprünün başka öğelerinde değişiklikler yapılarak telafi edilebilir. Asıl sorun bunun çok masraflı olması olabilir, o zaman da söylenmesi gereken şöyle bir şeydir: "olur ama şu kadar milyon gerekir, bisiklet yoluna o kadar paramız yok". Statik vs. hesapların bir kere yapıldığını, sonradan değiştirlemeyeceğini düşünüyorsanız şu kadarını söyleyeyim: O köprü ilk yapıldığında askı halatları çaprazdı, sonradan dikeye çevrildi.

Bahsettiğiniz makaleyi paylaşırsanız, nerede haklı nerede haksız olduğu konusunda daha detaylı yorum yapabilirim.
 
Konu statikle ve salınımla ilgili değil. Bisikletin statik anlamda köprüye bir sıkıntısı olmaz. O köprüler üzeri tam yük dolu olarak düşünülerek tasarlanır. Mesela Yavuz Sultan Selim köprüsü. Üzerindeki halatların yarısı kopsa bile tam kapasite taşıyacak kadar güvenli inşaa edilmiştir. Köprü ve viyadükler yapıldığında katar denilen yükleme testine tabii tutulur. Bu testi geçen köprü ve viyadükler hizmete alınır. Geçemeyen göçer. Dünyanın pek çok yerinde köprülerde yayaların yürüdüğü kısımlar vardır. İstanbulda bildiğim kadarıyla yaya geçişi de kapalı. Geçerli sebepleri olabilir, daha önce yaşanmış olaylar olabilir, araştırmak lazım. Panel kaplama yol vs mantıklı değil, köprü yanal olarak çok fazla rüzgar alıyor, paneller köprüde salınım, burkulma ve burulma meydana getirebilir. Boşluklu tasarım yapılması ve hava akışının sağlanması gerekir ki bu da panel kısımda süren kişinin boşluk kısma geldiğinde sarsılması, savrulması demektir. Avrasya tüneli de sadece motorlu kara araçları için tasarlandığından bu saatten sonra şerit eklemek mümkün değil. Köprü ve tünellerde bisikletlerin yaşayacağı en büyük sorun türbülans ile kontrol kaybıdır. Mevcut köprü ve tüneller kullanılırken sağlam sürüş önemlidir. Proje ilk proje aşamasında bisikletlerde dahil edilerek projelendirilse sorun olmaz. Ülkemizde bisiklete önem verilmediği için projelerde de göremiyoruz. Umarım ileride görürüz.
 
İstanbul'daki köprülerde "beleş" geçiş olmasın diye yaya geçişi kapatılmış olabilir. Şahsi görüşüm.
Malum herşey para.
 
  • Beğen
Tepkiler: mali.ozdemir
Araçların süspansiyon sistemleri çoğu darbeyi emiyor ama yayalar istemsiz ve senkronize yürüdüğünde rezonansa sebep olur. Bu videoyu örnek olması açısından bırakıyorum. Kapatılma sebebinin intihar vs olmadığını ve rezonans olduğunu düşünüyorum.

Ve asıl olay tam olarak bu videoda, buyrun.
 
İstanbul'daki köprülerde "beleş" geçiş olmasın diye yaya geçişi kapatılmış olabilir. Şahsi görüşüm.
Malum herşey para.
Köprü, yayalara açık olduğu zaman da beleş değildi ki. 1970'lerde köprüye çıkan asansöre binmek için 1 Lira ödemek gerekiyormuş.

(Asansörü kullanmadan Yıldız-Nakkaştepe arası yürümek mümkün müydü bilmiyorum; ancak o yıllarda yaya yolunu kullananlar, Beylerbeyi-Ortaköy arası gidecek olanlardan çok köprüyü gezdikten sonra geldikleri yerden geri inenler olurmuş.)
 
@Murat B. Bilmediğim birşeydi öğrenmiş oldum. Teşekkürler.
 
Büyükşehirlerde otopark sorunu çözülmeden trafik sorunu çözülemez, bisiklet toplumsal ulaşım aracı olamaz. Bunu bilir bunu söylerim. Otopark olmadığı için 3 şerit yolda 1. şerit standart park yeri 2. Şerit kısa süreli park yeri ve 3. Şerit zor akan şerit. Ankara'da da böyle İstanbulda da böyle. Birde ahlaksız sürücülere gerekli cezalar verilerek terbiye edilmelidir. Bende gördüğüm araçları şikayet ediyorum. Pek kimse umursamıyor.
 
@monder33 Bence haberin sonu pek sevindirici değil.
Esnaf ve semt sakinleri şikayetçi. Yani geçen sefer ibb çalıştayında konuştuğumuz. Esnafın işlerini bisikletlilerin bitireceği değil, artıracağı konusunun belediye tarafından işlenilmesi lazım.

Görünen o ki covid19 nedeniyle duran işlerden bile bisiklet yolunu şimdiden sorumlu tutmaya başlamışlar.
 
@bonder76 toplumdaki çoğunluğun mantığı zaten hep bu. Suçlu hep başkası. Orada bisiklet yolu olmasa yine suç bulacak bir düşman yaratırlardı.
 
@makaram Sıkıntı o zaten demekki ropörtajlardan anladığımız kadarıyla sol şeride müşteriler direkt parkediyorlar işlerini görüp gidiyorlarmış.
Yani yasak olan bir şeyi savunuyor esnaf ablalar abiler.
 
Arkadaşlar o yolu nerdeyse 10 kere gittim geldim. Bugünde git gel yaptım.Şunu söyliyim toplasanız 20 tane bisikletli gördüm görmedim. Göztepeden yukarıya çıkan yolu kitlemiş durumda. Kuryeler sürekli yola giriyor. Kızıltoprak yoluda biraz kitlemiş durumda trafiği. Arabalar park edemiyor. Orda bankalar restoranlar dükkanlar var ve haklı olarak otopark yeri istiyorlar. Bu insanların parka ihtiyacı var ve ibb bunu net çözmek zorundadır. Muhtemel şu an bile ibbye onlarca şikayet gidiyordur bisiklet yolu için. Park sorunu çözülürse o yolu kimse taciz etmez. Aslında bunların hepsi çözülür ama arkadaşlar kullanan yok. İşim olduğu zaman toplu taşıma ya da araba yerine olabildiğince bisiklet kullanan biriyim. İstanbul genelinde bir bisiklet olayı yok yani çok az var. 3 gün önce küçükçekmeceden kartala gittim. Sahil yolları haricinde bisikletle giden o kadar azki gerçekten yol yapılması için bir neden yok. Zeytinburnu belediyesi paylaşımlı yol yapmış. Aslında ne mantıklısı bu.Mesala Hipodromun orda bisiklet yolu var 1 allahın kulunu göremedim. Bizde bisikletle işini gücünü halletme kültürü yok arkadaşlar işin özü bu. Bu olay olursa o zaman bazı şeyler daha güçlü istenebilir ama onun haricinde hayalin ötesinde bir şey bu olay.
 
Ben mi gözden kaçırıyorum yoksa gerçekten avrupa yakasında bisiklet yolu hakkında bir çalışma vs. yok mu? sürekli belli olan bazı rotalar hakkında fikirler atılıyor ortaya avrupa yakası maslak-beşiktaş-mecidiyeköy-şişli gibi noktalar için hiç bir çalışma yok sanırım?
 
  • Beğen
Tepkiler: bonder76
@sspl belirttiğiniz noktalar yakanın en yoğun trafik noktaları. arabalar sığmazken yola, bir bisiklet yolu yapılsa bağdat caddesinden beter olur tepkiler.
En yoğun noktalar olduğu için bence en çok ihtiyaç olan noktalar. Cambazlık yapıyoruz trafiğin içinde ve hiç güvenli değil malesef. Ayrı bisiklet yolundan ziyade paylaşımlı şerit bile yapılsa bir nebze farkındalık yaratır.
 
@sspl ibb zoom toplantısında dile getirmiştim.
Ya metrobüs yoluna entegre geliş gidiş ufak köprülerle veya yol kenarlarından ufak köprülerle entegre bir çalışma yapılabilir ve kısa sürede bitirilebilir.
Tabi bana konuşması kolay da belki uzun sürecek bir çalışma gerektiriyordur.

Ben de avrupa yakasında olan biri olarak aklıma bu şekilde bir çözüm gelmişti. Yani yolun kenarını ayırmak yerine (ki zaten normal araçlara yetmiyor yollar) en azından yolların kenarlarından çelik direklerle yukarıya çıkarılacak geliş gidiş bisiklet yolları pekala yapılabilir.
 
Geri