Scudo Sports

İBB İstanbul Bisiklet Çalıştayı

@Murat B. Aynen mesela burada Fatih'de Millet Caddesinde sağ şeridde en az bir sıra araba park eder, kimi noktalarda çift sıra. Ama sen tut araba park ettirmeyip bir şeridi alıp bisiklet yolu yapsan trafik bisiklet yolu yüzünden tıkanır güzellemelerine başlarlar.
 
Scudo
Pop up bisiklet yolları çok tehlikelidir arkadaşlar. Mesela örnek veriyim, Kayseri'de bazı yollarda pop up bisiklet yolları vardı. Sadece ana yola yere şerit çizip geçiyorsun üzerinde bisiklet işareti var veya en iyi ihtimalle duba konuluyor. Orada bulunduğum dönemde yaşadığım tecrübe, park eden araç yolu kaplıyor, bisiklet yolu üzerinden gitmeye çalışan oluyor vs. Bir güvenliğiniz olmuyor. İstanbulda da aynı şekilde yapılmış yollar vardı, 2 sene önce falan iptal edildi bu yolların projesi. Çünkü akan trafiğin yoğun olduğu bölgelerde ayrı bisiklet yolu yoksa pop up yollar tehlikeli. Herkes ayrı yol beklerken 2 sene öncesinin hazır projesini uygulamak hoş değil. Sadece yaptık oldu demek için yapılır, göreceksiniz uzun olmayan bir zaman sonra dubalar ezilecek sonra şeritler yine ihlal edilecek. Yaşandı, tecrübe edildi.
 
  • Beğen
Tepkiler: sccetin
@suyunsesi ne yazik ki bu tip "insan" larla cokca karsilacagiz bu yollarda. bir de , kucuk mobilet/scooter tarzi kuryelerin de bu yollari kullandigini dusunsenize !! hayatimiz da tehlikede olacak. ancak yilmadan , usanmadan bu durumlari duzeltmemiz lazim. Polise ve IBB'ye sikayet yazilari ve telefonn ile Trafik Sube 'ye sikayetlerimizi yapmaliyiz.
Biz ugrasmazsak kimse ugrasmaz ve yine 2012 gibi 1-2 gecede gider bu yollar
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Dün akşam deneme amaçlı geçtim bugünde Erenköy'den Zeytinburnu'na giderken tekrardan bağdat caddesi bisiklet yolundan geçtim. Şunu demeliyimki dün akşam geçtiğim sakin trafikte durumun vehatemini görememişim 😁 Birincisi caddeye çıkan arabalara ekstra dikkat etmek gerekiyor ,çoğu durmuyor. Heleki trafiğin tersine sürüyorsanız ciddi tehlike var demektir çünkü sinyal vermeden dönen araçla kafa kafaya gelme durumunuz var. Bu iş devam ettirilecekse yanıp sönen ışıklı tabelalar koyulması gerekir bence. Aksi taktirde araba sürücüleri fark edemeyebilir. Babalar yerine yolu ince bariyerle ayırmak lazım bu da yer demek. Kaldırımdan kesmeleri lazım bu da ne kadar başarılı olur bilemem. İkincisi park eden araçlar. Bu konuyu anlayabiliyorum insanlar işleri gereği araçlarını park etmek zorundalar. İbbnin bisiklet yolunu boşaltması için buna net çözüm bulması lazım. Ayrıca göztepe parknın yanındaki bisiklet yolu trafiği kitlemiş durumda. Sağa park eden araçlardan ve bisiklet yolundan 2 şeride düşmüş. millet isyan edip bisiklet yoluna girmesi maksimum 2 hafta 😁 Bugün çalışma vardı yolu şükrü saraçoğluna kadar uzatıyorlardı. İbb kararlı gözüküyor bu çok iyi bir şey ama bu iş babayla yolun bir şeridini kesmekle kesinlikle olmaz düzgünce plan program yapılmalı. Çünkü bu yol insanların gezeceği değil ulaşım amaçlı kullanacağı bir yol. Bu arada biskletlilerede arka ve ön far zorunluluğu getirilmesi lazım .Bu işin kışını yağmurunu karını çamurunu düşünmek lazım. En önemlisi artık bisikletlilerin araba yolundan gitmesi değil kendi yollarından gitmesi gerekir ki işin ciddi olduğu anlaşılsın. Ben dün akşam baktığımda bisikletlilerin çoğu kaldırımdan ya da yolun sağından gidiyor. Tabiki güvenlik endişelerini anlayabiliyorum ama eğer olucaksa yavaştan insanlar kendini buna alıştırmalı. Bu bile güzel başlangıç ama dediğim gibi o yol öyle durduğu sürece ve talep az olursa ömrü çok uzun olmaz. Ama herşeye rağmen sana ait olan bir yolda bisiklet sürmek çok keyfli gerçekten.
@a.valverde

bugün geçtiğimde kuryeler o yolu kullanıyordu. Araçtan yük indirenlerde aynı şekil yolun içine park etmişlerdi. Parketme zorunluluğu olan insanlara birşey diyemiyorum. İbbnin bunu çözmesi lazım.
 
@Histogram cok haklisiniz , oncelike yolun kesinlikle kullanilmasi lazim ve IBB ve diger yetkili merciilerin o yolda , kontrol yapmasi ve park eden vs turu araclara ceza yazmasi lazim ki , caydirici olsun. Yoksa , dediginiz gibi, uzun soluklu olmayacaktir. Ama tekra soyluyorum , inanin hep beraber sabretmemiz ve inat etmemiz lazim bu yolu kullanmak icin.
 
@necmeddin mesela bana denk gelse de keşke inip birde saldırsa ve bende karşılığında kendimi güzelce savunsam harika olurdu.
 
@monder33 valla kendimi hiç savunmam vurunca indiririm. Böyle insanlara haksız tehdit savuranlar korkak olur genelde. Böyleleri ciğersizin önden gidenleridir. Tek sorun tek vuruşta gitmesi ondan sonra hırsımı nasıl alacağım beni esas düşündüren o . İsterseniz buyurun kaba diye yargılayın. :)
 
@necmeddin zaten bende ilk etap da yaparsın abi derdim. Büyük ihtimal dediğin gibi basar giderdi. Ama tutup inerse o zaman da hak ettiğini alırdı.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@undefined

İbbnin bir türlü bu yolu kullandırmaya tevşik etmesi lazım. Ben ibbnin yerinde olsam birincisi yolda yere yapılan uyarı işaretlerini yenilerim. Bostancı'dan kızıltoprağa kadar belli aralıklarla sol şeridin bisiklet yolu olduğuna dair işaretler çizerim. Araba yolunun en sağ şerindeki kısmada bisikletçilerin kendi yolunda gitmesi gerektiği tabelasını koyarım belli aralıklarla. İşin ciddiyetini arttırmak içinde bisiklet yoluna bisiklete ait trafik ışığı koyarım özellikle yolun tersine gidenler için. Kavşaklara yanıp sönen sarı ışıklardan koyarım hem araba için hem bisiklet için. Biliyorum çok abartı oluyor ama ciddi bir yol yapılıcaksa bunlar bence olmalı bisiklete çok alışkın bir kültür değiliz. Yani olay şöyle saygı var bisiklete farkındayım ama bu ulaşım aracı haline gelicekse olay farklı yerlere gelmeli. Ben olmasını çok istiyorum o yol durana kadarda sürekli o yoldan geçmeyi planlıyorum. Tüm bisikletçi arkadaşlarda o yolu kullanır umarım. Çünkü bu yol aktif kullanılırsa inanıyorumki ara yollarada bisiklet yolu yapılır. Rezalet bir şehirleşme var farkındayım ama çözüm bulunabilir elbetinde. Dün gece gerçekten çok keyif aldım. Çok istiyorum devamını gelmesini inşallah olur. Ama dediğim gibi çokta umutlanamıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: abidin3714
@geniusbjk Ben geçenki toplantıya katılmıştım. 50 kişiyi geçmişti.
Sanıyorum belediye ücretli üyelik almış olabilir.
 
Bu yolu düşünmek planlamak vs güzel ama sanki yaptım oldu dercesine bir şey gibi geldi bana. Gürkan Genç abimiz bu yolun sorunlarını canlı yayında anlattı, diğer ülkelerle kıyasladı. Kısaca özet geçmek gerekirse:

1. Plastik duba yerine beton çelik vb sert ve çarpma anında arabaya zarar verecek bölme gereçleri kullanılması gerek. Araçlar bu dubaları ezerek park yapıyor veya bisiklet yolunda ilerliyor.
2. Bisiklet yolu sol şeritte olmamış. Yolu en mantıklısı orta şeride yapmak.
3. Gerekli tabelalar yok
4. Motorsikletler yola giriyor. önlenmeli
5. Denetleme yok.
 
Son düzenleme:
Çalıştayda söz almış köprüden geçiş konusunda düşüncelerimi aktarmıştım. 15 Temmuz Şehitler köprüsünü bisiklet kullanımına açın demiştim... Noldu o iş :)
Tamam biliyorum sadece ibb ye bağlı değil CİMER e de yazdım bakalım ilk atılımı kim yapacak.
 
Geri