Scudo Sports

Hidrolik fren sorunları ve çözümleri

Sıfır ise garantiye verin. Benim eski sıfır bisiklette başıma gelmişti. Bisikletçi kendi parça değişimi yaptı.
İkinci el aldım ama cidden çiziksiz tertemiz...
 
Scudo
Herkese merhaba. Kron TX75 hidrolik frenli versiyonunu kullanıyorum. Arka fren epey yumuşadı çok sıkmak gerekiyordu, hava alma kiti alıp hava alma işlemi yaptım. Epey hava çıktı içinden. Düzelir gibi oldu ama 2 saat kadar turladıktan sonra fren yine yumuşadı (eskisi kadar kötü değil ama hava aldıktan sonraki halinden daha kötü) ve fren kolunun etrafında yağ var. Rezervuarın ordan (yeşil bölge) ve fren kolunun bastığı pistonun orda yağ var (kırmızı bölge). Akan yağ alttaki mavi ile işaretlediğim yerde neredeyse damlayacak hale gelmişti. Ama rezervuarın üzerindeki vida zaten delik sanırım o fazlalığı atması için olan bir yer. Geriye fren kolundaki piston kalıyor gibi geldi bana. Frenin markası hakkında hiçbir yerde hiçbir şey yazmıyor. Ne kılavuzda ne üzerinde ne de sitesinde bir bilgi yok. Bu fren kolu içindeki pistonun yedeğini bir yerden bulabilir miyim? Kron kullanan bilen bir arkadaş var mıdır? Veya başka bir ihtimal gören bir arkadaş var mıdır?

Photos_5QSGxjg1Zc.png
 
arkadaşlar selamlar forumda arattım ama bulamadım yol bisikletimde shimano 105 hidrolik fren set var freni sıktığımda elcikler çok aşağıda kavrıyor daha yukarda kavraması için bunun elciklerden bir ayarı varmı şimdiden teşekkürler.
 
arkadaşlar selamlar forumda arattım ama bulamadım yol bisikletimde shimano 105 hidrolik fren set var freni sıktığımda elcikler çok aşağıda kavrıyor daha yukarda kavraması için bunun elciklerden bir ayarı varmı şimdiden teşekkürler.
Merhaba,

Umarım video yardımcı olur. Eğer o şekilde olmuyor ise fren hava yapmış olabilir havasının alınması gerekebilir.

 
Son düzenleme:
Merhaba,

Umarım video yardımcı olur. Eğer o şekilde olmuyor ise fren hava yapmış olabilir havasının alınması gerekebilir.
Teşekkürler hocam
 
Son düzenleme:
Merhaba, rahatsızlıktan dolayı jant örme işini yeni tamamlayabildim. Bir haftadır bisiklet ters vaziyette duruyordu. Yeni bir tekeri yeni bir rotorla bisiklete takacağım için kaliperi gevşetip balataları uygun aletle biraz açtırdım. Fren ayarını yaptım. Kol biraz yumuşak geldi. Sonra bisikleti tekrar düz çevirdim. Ön fren başta hiç sıkmadı. 15-20 kere kolu sıklıktan sonra kendine geldi. Bir haftadır ters durduğundan olabilir mi? Fren ayarı yaparken bisiklet tersken kolu sıkmıştım bir iki kere. Havasını almam gerekir mi? Şuan normal sıkılıyor gibi.

Shimano br-ur300
 
Merhaba, rahatsızlıktan dolayı jant örme işini yeni tamamlayabildim. Bir haftadır bisiklet ters vaziyette duruyordu. Yeni bir tekeri yeni bir rotorla bisiklete takacağım için kaliperi gevşetip balataları uygun aletle biraz açtırdım. Fren ayarını yaptım. Kol biraz yumuşak geldi. Sonra bisikleti tekrar düz çevirdim. Ön fren başta hiç sıkmadı. 15-20 kere kolu sıklıktan sonra kendine geldi. Bir haftadır ters durduğundan olabilir mi? Fren ayarı yaparken bisiklet tersken kolu sıkmıştım bir iki kere. Havasını almam gerekir mi? Şuan normal sıkılıyor gibi.

Shimano br-ur300
Hava yapmış, havasını almalısın
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Merhaba, rahatsızlıktan dolayı jant örme işini yeni tamamlayabildim. Bir haftadır bisiklet ters vaziyette duruyordu. Yeni bir tekeri yeni bir rotorla bisiklete takacağım için kaliperi gevşetip balataları uygun aletle biraz açtırdım. Fren ayarını yaptım. Kol biraz yumuşak geldi. Sonra bisikleti tekrar düz çevirdim. Ön fren başta hiç sıkmadı. 15-20 kere kolu sıklıktan sonra kendine geldi. Bir haftadır ters durduğundan olabilir mi? Fren ayarı yaparken bisiklet tersken kolu sıkmıştım bir iki kere. Havasını almam gerekir mi? Şuan normal sıkılıyor gibi.

Shimano br-ur300
Merhabalar, hidrolik fren sistemleri yer çekiminin etkisiyle hava yapmaya meyillidir. Bir hafta böyle kaldığı için kaliperden kollara doğru bir değişim oldu.
Benim önerim, böyle durumlarda pistonları içe doğru bastığınız da tekeri taktıktan sonra balatalar ve rotor arasına kaliper düzeltme aleti ile yoksa araya sıkıştıracağınız bir aparat taktıktan sonra havasını almanız yönünde olacaktır. Ama en doğrusu hidrolik yağ değişim kitini taktıktan sonra huniye bir miktar yağ ekleyip kaliperden yağı bir kaç kez tekrarlayacak şekilde çekip geri itmek sonra çekip, çektiğiniz yağı değiştirip yeni yağı eklemek, sonrasında hava alma işlemi yapmak en sağlıklı ve doğru bir seçenek olacaktır.
Göreceksiniz ki bu işlemlerden sonra belirgin bir şekilde kol daha iyi bir duruma gelecektir.
En son çektiğiniz yağı bir kaba koyup 24 saat bekletirseniz fren sisteminin içinde ne kadar tortu olduğunu dibe çöken siyahlıktan göreceksiniz. Tavsiyem bu yağı bir daha kullanmayın, zira shimano yağı yılda bir kez değiştirmelisiniz. Diğer yağları ise 6 ayda bir.
 
Merhabalar, hidrolik fren sistemleri yer çekiminin etkisiyle hava yapmaya meyillidir. Bir hafta böyle kaldığı için kaliperden kollara doğru bir değişim oldu.
Benim önerim, böyle durumlarda pistonları içe doğru bastığınız da tekeri taktıktan sonra balatalar ve rotor arasına kaliper düzeltme aleti ile yoksa araya sıkıştıracağınız bir aparat taktıktan sonra havasını almanız yönünde olacaktır. Ama en doğrusu hidrolik yağ değişim kitini taktıktan sonra huniye bir miktar yağ ekleyip kaliperden yağı bir kaç kez tekrarlayacak şekilde çekip geri itmek sonra çekip, çektiğiniz yağı değiştirip yeni yağı eklemek, sonrasında hava alma işlemi yapmak en sağlıklı ve doğru bir seçenek olacaktır.
Göreceksiniz ki bu işlemlerden sonra belirgin bir şekilde kol daha iyi bir duruma gelecektir.
En son çektiğiniz yağı bir kaba koyup 24 saat bekletirseniz fren sisteminin içinde ne kadar tortu olduğunu dibe çöken siyahlıktan göreceksiniz. Tavsiyem bu yağı bir daha kullanmayın, zira shimano yağı yılda bir kez değiştirmelisiniz. Diğer yağları ise 6 ayda bir.
Teşekkür ederim ilk fırsatta uygulayacağım. Şimdi kontrol ettim. Tam bir sene olmuş montajını yapalı. Arka tarafa kendim basmıştım. Ön taraf yağı basılı gelmişti.
Hava yapmış, havasını almalısın
Teşekkür ederim.
 
Eski hidroliği boşaltıp yenisini doldururken her yer hidrolik oldu, yerdeki şişe de devrildi. Hayatımın en başarısız bakım denemelerinden biriydi 😀 1 yıllık kullanımdaki atık olan hidrolik kırmızı renkten daha az renkli neredeyse saydam bir suya dönüşmüş ve boşta bir süre bekleyince içindeki toz tortuları gerçekten gözüküyordu. Yeni hidroliği bastım fakat çinden aldığım set çok teferruatlı, videolarda anlatılanlar gibi tıpalı değil yok orasını tak yok burasını çek. Bir şekilde bastım elimden geldiğince kabarcıksız ama hadi bakalım hayırlısı. Fren kolu yarıya kadar sıkılıyor. Basım işlemi öncesinde araya bir parmak girebilecek kadar daha geri çekebiliyordum kolu. Şuan daha sert. Belki iki parmak mesafe vardır. Normal mi bu sertlik? Yoksa 1 cm gibi sıkılıp sonra bırakılması mı gerekir?
 
  • Hahaha
Tepkiler: templeos
Eski hidroliği boşaltıp yenisini doldururken her yer hidrolik oldu, yerdeki şişe de devrildi. Hayatımın en başarısız bakım denemelerinden biriydi 😀 1 yıllık kullanımdaki atık olan hidrolik kırmızı renkten daha az renkli neredeyse saydam bir suya dönüşmüş ve boşta bir süre bekleyince içindeki toz tortuları gerçekten gözüküyordu. Yeni hidroliği bastım fakat çinden aldığım set çok teferruatlı, videolarda anlatılanlar gibi tıpalı değil yok orasını tak yok burasını çek. Bir şekilde bastım elimden geldiğince kabarcıksız ama hadi bakalım hayırlısı. Fren kolu yarıya kadar sıkılıyor. Basım işlemi öncesinde araya bir parmak girebilecek kadar daha geri çekebiliyordum kolu. Şuan daha sert. Belki iki parmak mesafe vardır. Normal mi bu sertlik? Yoksa 1 cm gibi sıkılıp sonra bırakılması mı gerekir?
Öncelikle sorunu halletmene sevindim. Fren sisteminde herhangi bir sorun olmadığını ve sisteme yağı doğru eklediğini anlıyorum. Koldaki sertlikten sistem içerisinde hava olmadığı anlaşılıyor. Zaten bu durumda böyle olması normal, yapman gereken görseldeki uzanım ayar vidasını 2mm alyan ile saat yönünün tersine çevirirsen kol istediğin seviye ye gelecektir.

Ekran görüntüsü 2025-02-11 003214.png
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Öncelikle sorunu halletmene sevindim. Fren sisteminde herhangi bir sorun olmadığını ve sisteme yağı doğru eklediğini anlıyorum. Koldaki sertlikten sistem içerisinde hava olmadığı anlaşılıyor. Zaten bu durumda böyle olması normal, yapman gereken görseldeki uzanım ayar vidasını 2mm alyan ile saat yönünün tersine çevirirsen kol istediğin seviye ye gelecektir.

324970 dosyayı görüntüle
Teşekkür ederim, ilk fırsatta deneyeceğim.
 
1739361917290564240621388441971.jpg
Elimde fazladan olan Bu fren setini ilerde hava yapmaması için böyle saklamam doğru mudur?
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor
Fren sıkarken vıcık vıcık ses geliyor. Pistonun ucuna baktım yağ vardı. Sızma mı yapıyor? Fren yeni sayılır. İnternette gördüğüm bir videoda fren performansını arttırmak için kolu plastik kelepçe ile sabitleyip 3 saat basık hâlde bırakıyorlardı onu denemiştim. Bundan dolayı olabilir mi? Magura MT Sport marka.
 

Dosyalar

  • 20250405_144109.jpg
    20250405_144109.jpg
    97,5 KB · Okunma: 23
Bugün yeni bisikletimi teslim aldım bisiklet durumj çok iyi ancak arka rotoruna sanırsam yağ bulaştırmışlar. Bu yağdan kurtulma yolu var mı sıcak su asperox veya balata spreyi.
Temizleyebilirsem veya rotor değiştirirsem balataları nasıl temizleyebilirim onlar yağ tutar mı. Isı ve sürtünme ile temizlesem yeter mi balataları
 
Bugün yeni bisikletimi teslim aldım bisiklet durumj çok iyi ancak arka rotoruna sanırsam yağ bulaştırmışlar. Bu yağdan kurtulma yolu var mı sıcak su asperox veya balata spreyi.
Temizleyebilirsem veya rotor değiştirirsem balataları nasıl temizleyebilirim onlar yağ tutar mı. Isı ve sürtünme ile temizlesem yeter mi balataları
Balatalar sıfırsa fren tutuşu az olabilir. Çok iyi tutmuyor diye yağ bulaşmış demek doğru değil.

Yağ bulaştığından eminsen:
Önce bir yokuş bul. Sadece arka frene basarak rotoru ve balataları iyice ısıt, 2 3 kere tekrarla.

Geçmezse:

İyi bir markanın fren balata spreyini al.
Fren kaliperini sök, balataları sök
Herhangi bir beze ve balatalarına spreyi sık iyice temizle. Sonra bezin yağsız kısmı yada farklı bir bez ile rotoruna spreyi sık ve temizle.
Freni ve balataları zımparala.

Kendi reçine balatalarımda her yöntemi denedim olmadı.
Son çare olarak penseyle ateşe tuttum yağı attılar. Ama bu yöntem balatalarına zararlı en son yöntem olarak dene.
 
Sıcak su asperox bulaşık deterjanı ile rotoru temizlerim iyice üstüne balatalara ve rotora güzel bi zımpara atar azcık da alev tutarım gider herhalde. Olmazsa balata spreyi alırım
 
  • Beğen
Tepkiler: RmzBurak
Sıcak su asperox bulaşık deterjanı ile rotoru temizlerim iyice üstüne balatalara ve rotora güzel bi zımpara atar azcık da alev tutarım gider herhalde. Olmazsa balata spreyi alırım
Balataların reçineyse asperox durumu daha da kötüleştiriyor, ateş tutmak da çok zararlı balatalarına.

Sürerken iyice ısıtıp geçmesini denesen daha iyi.
 
Ben yağ bulaşan balataları önce padler aşağı bakacak şekilde asetona yatırıyorum. 5 dakikada bir asetondan çıkarıp padlarin altını peçeteyle siliyorum. Her seferinde içerde kalan yağ biraz daha alta geliyor. Sonrasında elektirkli ocağın üstüne koyuyorum. Elbette ocak yüzeyiyle padlar doğrudan temas etmiyor. Padlarin köşelerinden hayava kaldırıp metal destekler koyuyorum. Metal destek dediğim de işte kırık ingiliz anahtarı, veya yalama yapmış alyan vs. gibi şeyler. Ocak yüzeyi ile padlar arasında yaklaşık 1cm mesafe kalıyor. elektrikli ocağı harlayıp 10-15 dakika bırakıyorum. Zaten bir süre sonra duman atmaya başlıyor. İş bitip balatalar soğuyunca da yerine takıyorum. Öncesinde yine asetonla diskleri, kaliper içini vs. siliyorum. Çok fazla yöntem denedim en çok bu işe yaradı.
 
Geri