Scudo Sports

Hidrolik Disk Frenler..!

Ahmet Turan BABACAN

Daimi Üye
Kayıt
8 Ocak 2008
Mesaj
324
Tepki
240
Şehir
Denizli
Bisiklet
Colnago
Arkadaşlar merhaba;
Bisikletimi alalı henüz çok olmadı.
Üstünde shimano am 485 hidrolik disk fren var.
Rotorlarda sürtme oluyordu. Birkaç arkadaşım disk frenlerde gayet normal olduğunu söylediler. Zamanla geçer dediler.
Geçtiğimiz haftasonu yaklaşık 75 km yol yaptık. Ve sıkça inişlerin olduğu frenleri çok kullandığım bir yoldu. Balatalarda aşınma olur sürtme azalır düşüncesindeydim.
Ancak şu an ön ve arka her iki kaliperden sanki içine kum kaçmış gibi sinir bozucu bir sürtme sesi geliyor ve sürtüyor.
Yapmam gereken bi şey var mı?
Yardımcı olursanız sevinirim.
 
Scudo
Eğer forumda arama yaparsan bu sorunlara verilen cevapların genelde "disk frenin varsa sürter, uğraşma" şeklinde olduğunu göreceksin. Bende de Avid 3 var. Çoğu zaman sürtmüyor. Bazen araziye girince, tekeri söküp takınca çok hafif sürtmeye başlıyor.

Eğer alyan anahtarların varsa sürten kaliperi kadroda veya maşada bağlandığı yerden gevşet, freni sonuna kadar sık - o şekilde sabitle (lastikle veya bir yardımcı ile). Sonra da o şekilde vidaları tekrar sık. Böylece kaliper diske ortalanıyor ve sürtme bitiyor. Eğer çok az sürtme kalırsa tekrar vidaları az az gevşetip kaliperi milimetrik oynatarak sorunu bitirebilirsin.
 
@Manta

Gayet açıklayıcı bir cevap.Saatlerimi verdim :boese157: ama inan olmuyor.
 
O zaman disklerde yamulma olabilir. Onu da kontrol ettin mi?
 
manta nın dediği gibi kaliperlerin yerleşiminin bozulması yüzünden olabilir, bisikletin tekerlerini çevirip kaliperlerin rotorlara ne taraftan sürttüğünü bul (kaliperin arkasına minik bir fener gibi ışık kaynağı koyman işini kolaylaştırır), kaliperin adaptöre bağlandığı alyan vidaları kaliperi oynatabileceğin kadar gevşet, rotorun sürtmediği pozisyona gelene kadar ufak ufak oynat o pozisyonu bulunca vidaları sık, freni sık bırak, lastiği yeniden çevirip sürtüp sürtmediğine bak, bu ayarı arada sırada yeniden yapman gerekebilir, eğer sorun bu değilse, ya rotorun eğilmiştir, yenisini takman yada düzeltebilirsen elindekini düzeltmen gerekebilir yada jantının akort ayarı bozulmuş olabilir, jantındaki yamukluk yüzünden rotor sürtüyordur, "disk frenin varsa sürter, uğraşma" diye bir durum yok , eğer neden sürttüğünü bulup çözersen büyük keyifle sürersin.
 
Sevgili bachibouzouk,

Bir yanlışı düzeltmekte fayda var.
Jantın ayarlarındaki bozukluk rotoru etkilemez çünkü rotor jant göbeğine bağlıdır.Jantınız ekseninden 5 cm bile kaçsa
disk freniniz bundan etkilenmez zaten disk frenin en önemli artılarından ve tercih sebeplerinden biriside budur.
 
@bachibouzouk
Kaliperleri bağlantı yerlerinden gevşetip frenleri sıktım sonra bağlantı yerlerini tekrar sıktım. Kaliperler diske ortalanacak die umut ediyordum. İşlem bittikten sonra öyle olmadığını gördüm pek de birşey farketmedi. Sanırım rotorun milimetrik esnemesi bunda etken.
Ben de ters çevirdim bisikleti kaliperin ortasından geçen çizgiyle bi güzel hizaladım. Bu işlemleri yaparken farkettimki rotor balataya değil kaliperin gövdesine sürtmüş :mad: göz hizası kaliperi ortaladım.
En büyük sıkıntı vidaları sıkarken. Ayarı yapıyorsunuz, sıkmak için kuvvet uyguladığınızda ayar kaçıyor. O yüzden vidaları yavaş yavaş ve azar azar sırayla sıkmakta fayda var. Bu şekilde çok güzel ortaladım. Ve sürtme problemi gibi birşey kalmadı. Ancak bi haftasonu turunun ardından tekrar sürtmeler başladı :mad: ve ben yine ayarladım. Bu arada bisikletinizi ters çevirince hidrolik frenleriniz hava yapıyor. Fren kolundaki hava fren borusundan kaliperlere doğru yola çıkıyor. düzelttiğinizde sonuna kadar sıksanızda tutmayan frenleriniz oluyor. Düzeltip bi kaç pompalama hareketiyle eski haline getirmek mümkün. Ancak böyle bir durumla karşılaşmak istemiyorsanız ters çevirdiğinizde fren kolunun sıkılı olmasına dikkat edin. Bunu da tecrübe etmiş oldum:D
Sanırım benim biraz yağ ilave etmem lazım shimano hangi yağı kullanır bilen var mı? Modeli am485
 
@atbabacan

Yapman gereken tek şey bisiklete binerken müzik dinlemek. Kulağında kulaklık olunca sürtme sesi felan duymuyorsun böylece motivasyonun bozulmuyor :D .
Bence ayarlamaya çalışma çünkü ayarlasan bile bir zaman sonra tekrar sürtmeye başlar. Aynı işlemi sürekli yapman gerekir. Ben artık pes ettim sürtme sesini umursamıyorum ve sürtme sesinden kurtulmanın en etkili yolu da bence umursamamak.
 
Ne demiştim? Gene dönüp dolaşıp "disk frenin varsa sürter, uğraşma" mesajlarına döndük değil mi? :) :) :) "Müzik dinle, duymazsın" da süpermiş...

Ama ümitsizlik yok. "Diskler sürttükçe ben düzelteceğim" demeli insan. Aslında bir-iki sefer sonra hem işin inceliğini kapıyorsunuz, hem de en baştaki gibi tekeri durduracak kadar bir sürtme olamıyor. Sadece fışt-fışt-fışt azıcık bir ses belki... :)
 
Tekeri durduracak kadar sürtme varsa ortada bir problem vardır. Onu umarsamamak elde değil zaten. Öyle birşey oldumu düzeltiyorum.
Benim umursamadığım şey o fışt fışt sesleri. Zaten sürekli bir ses de değil. Sağlam bir yokuş inersin ses gelmeye başlar o yokuştan bir kere daha inersin ses yok olur. Sanırım disk ısınınca sürtme yapıyor. Bazen düz yoldayken ses gelmez ama virajlara girince ses gelmeye başlar. Virajlara girerken de disk yanal esneme yaparak yine sürtme yapabiliyor.
Ortada bir gerçek var. Disk sürter ve ses çıkarır ama gülü seven de dikenine katlanır. Ben magura julie kullanıyorum ve hidrolik frenin verdiği performanstan çok memnunum. Bu memnuniyetimden dolayı sürtme sesi beni pek fazla etkilemiyor diyebilirim.
 
Cumartesi cillop gibi ayarladım frenlerimi;
ne sürtme ne bişi hiç bişi yoktu turda bir iki ufak sürtme yaptı. ama tur bitiminde ve şu an hiç bi şey yok.
 
Geri