Scudo Sports

HAYDİ BİSİKLET SEVDALILARI, EYLEM ZAMANI....

Yaya geçidine aldanıp araçlar durup yol verecek diye düşünülmemeli. Hayatını kaybeden bisikletli biraz tedbirsiz davranıp direkt yola çıkmış.
Muhtemelen de aracın geldiğini görememiş. Çok trajik. Toprağı bol olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmet sabuncu
Scudo
Yaya geçidine aldanıp araçlar durup yol verecek diye düşünülmemeli. Hayatını kaybeden bisikletli biraz tedbirsiz davranıp direkt yola çıkmış.
Muhtemelen de aracın geldiğini görememiş. Çok trajik. Toprağı bol olsun.
Ağaçlar görüşü engelliyo gibi, orda ağaç olmasa sürücü kendisini önceden farkedip frene erken basabilirmiş, hiç değilse kornaya basarmış ve bu üzücü olay yaşanmazmış. Tabi olay yerine gidip sürücü olarak görmek lazım, ben videodan gördüğüm kadarıyla yorum yaptım.
 
Bir bisikletçi öldüğünde...
Nazım Alpman, Birgün gazetesi'ndeki köşesinde Doğanay Güzelgün cinayetini ve sistemin kokuşmuşluğunu çok net anlatmış..
IMG-20230726-WA0014.jpg

(edit: isim düzeltme)
 
Son düzenleme:
Ağaçlar görüşü engelliyo gibi, orda ağaç olmasa sürücü kendisini önceden farkedip frene erken basabilirmiş, hiç değilse kornaya basarmış ve bu üzücü olay yaşanmazmış. Tabi olay yerine gidip sürücü olarak görmek lazım, ben videodan gördüğüm kadarıyla yorum yaptım.
Aslına bakarsak yaya geçidinin yeri bile hatalı duruyor. Evet ağaçlar da görüşü engelliyor.
 
Evet, nasıl yapalım, nereden başlayalım?
Fikri olan var mı?
Artık harekete geçmeli ve bu ölümlere bir dur demeliyiz!
Ne zamana kadar ölmeye devam edeceğiz?

Hayatımızı devam ettirebilmek ve gelecek nesillere daha iyi bir hayat bırakabilmek adına eyleme geçme zamanı gelmedi mi?

BEN ÖLMEK İSTEMİYORUM. SEN DE ÖLMEK İSTEMİYORSAN ARTIK BİR ARAYA GELMELİ VE HAREKETE GEÇMELİYİZ.

Bu iş dostane ve naif eylemler ile olmayacak.
Hiçbirimiz tek başına mücadele edemeyiz. Birlik olmalı ve organize olmalıyız.

Anadolu ve Avrupa yakasında konsolide olabilecek mangal gibi yüreğe ve çelik gibi sinirlere sahip 20-25 er kişilik iki farklı ekiple işe başlanır.

Evet, buradan devam edelim. Ben çok ciddiyim.
Ölmek istemiyorum.
Senin de ölmek istediğini sanmıyorum.
 
Sadece 6 ay önce ülkede meydana gelen depremlerde, resmi rakamlara göre 50 bin, gayriresmi verilere göre 300 bin insan öldü.

Ne değişti? HİÇ-BİR-ŞEY

Ölüm, bu topraklarda kanıksanan, hatta KUTSANAN bir hadisedir.

Türkiye'de yaşayan insanların ortalama zeka seviyesi 89. Bunun bir altı ORANGUTAN seviyesi (86). Ve ne yazık ki bu güruh toplumda sayısal üstünlüğe sahip. Toplumun, devletin nasıl yönetileceğini belirleyen yasalarda, alınacak kararlarda belirleyici unsur. Ne kadar örgütlenirseniz örgütlenin, bu kitleyle başedemezsiniz; bu kitleye derdinizi anlatamazsınız.

Bireysel olarak tedbirlerinizi alın; yapabileceğiniz tek şey bu. Kendinizi kurtarın.
 
Mehmet beye katılıyorum,durumun özeti bu.
 
O kadar eylem yaptık, sesimizi duyurmaya çalıştık, çaba gösterdik... Sonuç? Sonuç sıfır. Gün geçtikçe hala kaza haberleri azalacağına çoğalıyor. Bir kaç bir şey daha söylemek isterim fakat sonra malum yerlerden gelip evimden alırlar malum yere götürürler. Anlayan anladı.
 
Bu mevzu tıpkı sokak hayvanlarının toplanması veya kısırlaştırılması gibi,kısa vadede pek çözümü olmayan birşey gibi geliyor bana,önce altyapı yani bisiklet yollarının çoğalması ile başlayıp sonra ehliyet kurslarında başlı başına bir konu olarak öğretilmeli yeni sürücü adaylarına,ben evimizin yakınındaki sürücü kursu hocalarıyla zaman zaman konuşuyorum hem bu konuda onları bilinçlendirmek hemde belki öğrencilerine bu konuda daha hassas olmaları gerektiğini öğretebilirler diye,ama pek umurlarında değil çünkü onlarda bu konuda bilinçli ve dikkatli değiller.
Eylemler yeteri kadar ses getirmiyor,hiçkimsenin aklında kalmıyor ölümlü kazalar ve olaylar,daha kalıcı olabilecek görsel bilinçlendirme reklamları kamu spotu şeklinde ve yayınları tvlerde yayınlansa daha etkin olur,çünkü ülkenin büyük bölümü boş vaktini tv karşısında geçiriyor,özellikle tvye düşkün olan kitlenin mutlaka bilinçlendirilmesi lazım,bunu finanse edecek kurumlar spor bakanlığı yada bisiklet federasyonudur,belki birebir temasta olan milli sporcular bu konuda ön ayak olabilir.
Yaklaşık hepimiz aynı zamanda araçta kullanıyoruz,herkesin bizim gibi bisikletlilere karşı dikkatli davranmasını beklemek hayalcilik,adam itlik olsun diye mahsus üzerine sürüyor,sen bu adamdan sana karşı saygılı olmasını beklememelisin,izmarit yüzünden hergün yangın çıkıyor herif camı açıp izmariti attı diye uyardım az daha birbirimize giriyorduk cahil dallamanın teki.
Sanırım kitlemizin azlığı nedeniyle elimizden de pek bişey gelmiyor,yaşadığımız toplumun o kadar çok sorunu varki bize sıra gelene kadar daha çok yol var,ben kendi önlemimi araçların en az olduğu yerlerde sürerek kendimce aldığımı düşünüyor yada zannediyorum,ama ne yaparsak yapalım görünmez hükmündeyiz ve kesinlikle saygı görmüyoruz,dalga geçer gibi bakışlardan ve gülüşlerden ben bunu anlıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos ve MakRo
Özel harekatçılar varmış bakın, çocuk yaralayıp kaçana operasyon düzenlenmiş. Bu özel harekatçılar 11 gündür Doğanay Güzelgün'ün katiline operasyon yapsaydı ya, daha önce sordum, duman mı oldu bu adam, ha?

 
(link) çarpma anına ait video da bulunuyor. Gerçekten çok üzücü, allah rahmet eylesin.
Rahmetli bisikletten inip yaya olarak karşıya geçse hiç olmayacak bir olaydı. Yola çok ani çıkmış, büyük ihtimal karşı yönden yolun ortasına gelirken trafiğin boş olmasına aldanmış.

@Kuzey Ege 20-25 er kişilik eylemlere de inanmıyorum. Virüs döneminde halkı saçmalıklara inandıran, lgbt ye özendiren woke medyanın bu sefer bi hayır işleyip millete bisiklet reklamı yapması lazım.

Kazalarda sürücülerin yargınlanması konusunda herkes haklı ama lütfen kimse bu yol bizimde de hakkımız gibi şeylerle canını tehlikeye atmasın. Bunun Türkiye'yle de alakası yok. Kanunlar pratikte her zaman farklı işler.
İstanbul'da arabayla bile kaza yapmamak için insan 10 takla atıyor. Genel olarak millet kafayı yemiş.

Bireysel kazaların çoğu yokuş aşağı inerken yapılan hızdan, trafik kazaları ise emniyet şeridinin bi arabanın sığacağı genişlikte dahi olmadığı ve arabaların hızlı geçtiği yollarda oluyor.

Aşağıdaki fotolar çok tecrübeli endurance bisikletçi Mike Hall'un Avustralya'da vefat ettiği yerin konumu. Neredeyse olmayan bir emniyet şeridi,hava karanlıkken arkadan çarpan bi araç olayı. Kaza gün ağarmadan hemen önce sabah saat 06.22 de oluyor.Ülkeyle alakası olmayan olası bir kaza senaryosu bu. Allah kimseye göstermesin.

Geçenlerde forumda bir abi yazmıştı. En tehlikeli saatler gece ve normal bir sürücünün genelde yolda olmadığı saatler. Cidden haklı.

Ju-Ju-Pulling-in-pay-her-respects-to-Mike-400x400.jpg
72bc884546c4d7b33995de1c97ea6299.jpeg

ca9c92a6adc8863d6a9b8d4ab2404ab2.jpg


(link)
(link)
(link)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: templeos
The 19-year-old driver of the car was not charged over the death, as the incident was deemed as an unfortunate mistake, because Mr Hall was difficult to see.

Neredeyse olmayan bir emniyet şeridi,hava karanlıkken arkadan çarpan bi araç olayı. Kaza gün ağarmadan hemen önce sabah saat 06.22 de oluyor.Ülkeyle alakası olmayan olası bir kaza senaryosu bu. Allah kimseye göstermesin.
Kaza değil, cinayet. Nasıl gözün görmeden sınır çizgisinin üstündeki bisikletliye çarpabiliyor, g.tünü mü kaşıyodu o an acaba... Araba sürmeye başlamanın sarhoşluğunda ergenin biri ezmiş adamı, açıklaması bu. Görülmesi zordu demişler, kısa farla bile direksiyon kırabilirdi yine de. Yukarıdaki fotolar maktulun fotoları mı canlandırma mı bilmiyorum. Hiç yansıtıcı bişeyi olmayan bir bisikletli bile, kısa farları açık arabaya reaksiyon gösterilecek süreyi oluşturacak kadar gözükür.
 
Bir canın bedeli 12 bin 100 TL. Cezalar böyle olduğu sürece kim takar Yalova kaymakamını!!!

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
The 19-year-old driver of the car was not charged over the death, as the incident was deemed as an unfortunate mistake, because Mr Hall was difficult to see.


Kaza değil, cinayet. Nasıl gözün görmeden sınır çizgisinin üstündeki bisikletliye çarpabiliyor, g.tünü mü kaşıyodu o an acaba... Araba sürmeye başlamanın sarhoşluğunda ergenin biri ezmiş adamı, açıklaması bu. Görülmesi zordu demişler, kısa farla bile direksiyon kırabilirdi yine de. Yukarıdaki fotolar maktulun fotoları mı canlandırma mı bilmiyorum. Hiç yansıtıcı bişeyi olmayan bir bisikletli bile, kısa farları açık arabaya reaksiyon gösterilecek süreyi oluşturacak kadar gözükür.
gece fotoğrafı olaydan bir gün önce çekilmiş. . üstündeki ışıkların kazayı engelleyecek derecede olduğu savunuluyor.Olaya karışan arabanın farlarının yeterince iyi olmadığı rapor edilmiş.Farlardan dolayı gerekli refleksin zamanında gösterilemeyeceği rapor edilmiş. Kazanın yapıldığı bölgede hız limitinin 100 km olduğu arabanın hızının ise 105 veya 114 km olabileceği öngörülmüş. Çocuk belki o an telefona bakıyordu. Bunu bilemeyiz.
Edit: Mike Hall hadisesinde olay esnasında sürücü de herhangi bir uyuşturucu alkol etkisi de keşfedilmemiş.

Sadece şunu söylemek istiyorum. Gece saatleri tehlikeli ve genel olarak kimse bi bisikletli yola çıksın da ona saygı gösterelim diye beklemiyor.
Doğanay abinin olayı ise bisiklet kazası bile değil. Orada bir yaya da olabilirdi.
 
Son düzenleme:
Kadıköy'de turlamayla olmaz bu işler. Ankara'ya sürelim mesela İstanbul'dan, İzmir'den, Antalya'dan; yol üstünde katılanlarla birlikte çığ gibi büyüyelim meclis önünde binlerce bisikletçi buluşalım, derdimizi orda anlatalım.
 
Geri