Scudo Sports

Halkı bisiklet üzerinde doğan ülke: Hollanda

Bizim bisikletlerimizde mecburiyetten vites var Hollanda tipi bisikletler bizim yokuşlarda ölüm gibi bir şeydir. Adamların ülkesi bir baştan bir başa dümdüz tabi biniyorlar vitessiz bisikletlere.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Scudo
Bizim bisikletlerimizde mecburiyetten vites var Hollanda tipi bisikletler bizim yokuşlarda ölüm gibi bir şeydir. Adamların ülkesi bir baştan bir başa dümdüz tabi biniyorlar vitessiz bisikletlere.
Bizim ülke düz olsa da yine vitesli bisikletlere binerdik usta :)
 
Bizim bisikletlerimizde mecburiyetten vites var Hollanda tipi bisikletler bizim yokuşlarda ölüm gibi bir şeydir. Adamların ülkesi bir baştan bir başa dümdüz tabi biniyorlar vitessiz bisikletlere.
İroniden anlamayan nesle aşina değilim.
 
Bu bisiklet yolunda bisiklet sürmek çok zor. Aşırı bisiklet trafiği var. Bizim bisikletçileri bu yol bozar. :)
Tofaşçılar için araç yolları ideal. Ne kadar makasçı varsa Amsterdam'a göndermek lazım.
 
Böyle bisiklet yolu mu olur otoban gibi...Bir kırmızı oluyor bir gri, tüneller filan..Parayı bol buldular herhalde...İçim acıdı...
 
Onlar için günlük yașamın bir parçası bisiklet olayı, benim görüșüm bisikletten aldığımız haz eminimki bu insanlardan daha fazladır. Keșke hepimizin imkanı olsa da en güzel bisikletlere binsek. 🙃

Bu arada sadece videodaki bisiklet kullanan kalabalıktan bahsediyorum, yanlıș anlașılmasın. Bunun dıșında maddi imkan farketmeksizin günlük hayatta genellikle ucuz bisikletler kullanırlar çünkü bisiklet hırsızlığı denilen kavram çok fazla kendini gösteriyor.

Her tarafta sadece kadrosu kalmıș, diğer parçaları çalınmıș bisikletler görebilirsiniz. Gerçi bu çoğu avrupa ülkesinde var, eğer bisiklet hobiniz varsa bu ülkelerde sizin için yüzlerce seçenek vardır. 3-4 maașınızla hemen hemen çoğumuzun bildiği en üst seviye bisikletlere binebilirsiniz. Onların kazandıkları rakama göre alım güçleri bir hayli fazla olsa da özel bir nedeni yoksa kimse gidipte 1-2 maașıyla bisiklet almaz. 🙂
 
Eminim forumda bir yerde daha önce de paylaşılmıştır ama Amsterdam'ın buralara nasıl geldiğini anlatan güzel bir makelenin resimli özeti surdan okunabilir: (link)
 
bu arada hiçbir bisiklet kullanıcısının kask takmaması da enterasan değil mi ?

Bisiklet trafiğnin fazla olması ile kaza riski fazla olma ihtimali yüksek aslında
 
  • Beğen
Tepkiler: Gkgoko
Merhaba ,

Hollanda bisikletin yoğun şekilde kullanıldığı bir Avrupa ülkesi özellikle büyük şehirleri fakat gerek görsel medyada , youtube da videolardan anladığım kadarıyla ağırlıkla tercih edilen modeller eski tip vintage bizim dede bisikleti diye bildiğimiz bisikletlerden. 20 li yaşlardaki gençler bile eski bisikletlere biniyor , bunun sebebini bilen var mı ?
 
Merhaba, bisikletlerin pahalı olması ve iş için kullanılan bisikletlerin çalınma oranının fazlalığı.
Herhangi bir şehrindeki tren garına giderseniz bakın, araba parkı kadar bisiklet parkı vardır. Bağlayıp trene binerler, akşam geri alırlar. Bir de bisiklet onlar için ulaşım aracı, bizde ise sahilde sürmelik yani görsel:)
 
bu arada hiçbir bisiklet kullanıcısının kask takmaması da enterasan değil mi ?

Bisiklet trafiğnin fazla olması ile kaza riski fazla olma ihtimali yüksek aslında
Gündelik işlerinde kullandıkları için saçın su gibi olmasını istemiyorlar. İşe giderken , bakkala giderken, manitaya giderken vs.
Ayrıda empati yoksunu öküz çok olmadığı içinde sürekli kafalarından negatif şeyler gelmiyordur.
Mesela şahinin biri yanlar mı , jeep ipneliğine yakın geçip korna çalar mı vs.
Adamlar saygılı ve birlikte yaşamayı öğrenmiş.
Etraf balta dolsa oradada kimde bisiklete binmez.
 
2023'e aylar kala ülke olarak geldiğimiz seviye beni gururlandırdı :D Bizim, ancak dedelerimizin tercih ettiği bisikletleri Hollandalılar ulaşım için kullanıyor. Hatta durumları o kadar kötü ki, 20'li yaşlarda, ömürlerinin baharında, pırıl pırıl gençler bile bu hurdalarla, tangır tungur işe gitmeye çalışıyor... Zavallılar :( İnsanın gerçekten yüreği burkuluyor ama maalesef yapacak bir şeyimiz yok :( İnşallah en kısa zamanda onlar da ülkece kalkınır, yeni bisikletlere binebilir hale gelirler. Hatta eğer işler iyi giderse kendilerine araba bile alabilirler ama kısa vadede bunu mümkün görmüyorum. Hollandalı gençler, daha çoook uzun bir süre 20'li yaşlarda bile dede bisikletine binen sefil bir topluluk olarak kaderine razı olacağa benziyor.

yak-bi-sigara_838233_m.jpg
 
Tahminimce yolları düzgündür, bisiklet yolları vardır ve dağ tepe yoktur. Dümdüz bir şehrimiz olan Konya’da da birçok insan “dede bisikleti”ne biniyor mesela ;) Yüzölçümleri de benzer, demek ki var 40 bin kilometrekarenin hikmeti :)

Ayrıca Hollanda 2016 itibarıyla tek bir sokak köpeği bile kalmadığını söyleyen ilk ülke. Yolum düşse en kötü ihtimal bir bisiklet kiralayıp doyasıya sürmek lazım. Orada olsam ben de takmam Gravel’miş, dede bisikletiymiş 😁
 
Genelde kullanılan bisikletler şehir bisikleti. Dik oturma açısı olan konfor üzerine tasarlanmış kadrolar. Eski tip demek doğru olmaz. Şehir bisikletleri bu şekilde oluyor. Bizim ülkede şehir bisikleti diye satılan ve tavsie edilen bisikletler hybrit diye tabir edilen hafif arazilerde de sürmeye uygun olan bisikletler. Dede bisikleti dediğiniz bisikletler de aslında tek tip değil. İçlerinde 26-28 jant retro dağ bisikletleri de azımsanmayacak kadar çok. Hatta bu hollanda tipi bisikletlerin vintage örneklerine en azından Eskişehir'de pek rastlamıyorum. Bahsettiğiniz videolara ben de arada sırada denk geliyorum. Bir dahakine markalarını da incerseniz ün yapmış büyük markaların aluminyum modellerini de bolca görmeniz mümkün. Mesela Gazelle. Güncel bisikletlerinde eski ölçülerde uzunca bir gidon boğazı üstüne de martı gidon kullanabiliyor bu da bisiklete daha da eski dönem bir görünüm veriyor.

Bu arada forumda ne bir başlığını ne de yorumuna rastladığım bir konuyu da burdan paylaşmak istiyorum belki birileri hakkında başlık açmak ister. Bknz. (link)
 
Son düzenleme:
Hollanda 'da bisikletin bu kadar yaygın olmasının ana sebebi kültür ve medeniyet olduğunu söyleyebiliriz. Ama o coğrafyanın bisiklet için ideal olduğunu unutmamak lazım. Deniz seviyesinin altında dümdüz bir ülkeden bahsediyoruz. Bizde de Konya da yoğun bir şeklide kullanım var. Mesela İzmirde de Çamdibi ve Mersinlide hemen herkes bisiklet ile ulaşım sağlar. Ama Evka 4 de kimse binmez, binemez. Dede bisikleti kullanılmasının sebebi ucuz olması. Yanı çalındığında çok da üzülmemek için. Dünya da en çok bisiklet hırsızlığının olduğu ülke yine Hollanda. Yoksa onların adam başı 3 4 tane ayrı ayrı segmentlerde bisikletleri vardır. Kimse dura- ace setli bir bisikleti metro girişine zincirleyip işine gitmez. Yanı konunun parasızlıkla alakası yok.
 
Geri