@Erkan24
Uzuldum basiniza gelenlere. Ancak herkesin kafasindaki surus ve grup olma kavrami cok farkli. Bu yuzden grup surusu duzenleyenlerin kurallari bastan koymasi, ariza, patlak, performans farki gibi durumlar icin durumu koordine etmesi, taskin veya risk yaratan suruculer icin uyari-yaptirim uygulamasi grekir.
En basta grubun amacini ve programini net bir sekilde ifade etmelidir. ''Performans grubu'', ''gezi grubu'' gibi. Ayrıca mumkunse ortalama hizlarini, kac km de bir hangi noktalarda mola vereceklerini, yol sartlarini (bisiklet türü, inis-cikis rakimlari, yol durumu vb.) belirtmeliler. Ekip lideri ve ekip sonu pedalcisinda tura katilan herkesin numarasi olmali ve tura katilanlarda ekip liderlerinin numaralarini almalilar.
Aksi takdirde her zaman sorun yasanacaktir. Butun bunlara ragmen yine yasanabilir. Dogru bilgi veren grup surusu toplulugunu tercihinize gore siz secerek sorunu minimize edebilirsiniz belki.
Buralarda farkli basliklarla tur yapan arkadaslar var.
Gezi turlarinda 5-10 km de bir mola verirler ortalama hizlari 14 km/saat civaridir.
Karisik performans grubu vardir. Her tur bisiklete aciktirlar, minimum 20 km de mola verirler ve ortalamalari grubun dengesine gore 20 km uzeridir.
Yol bisikleti ile 45-50 km performans basip mola veren sonra tekrar ayni sekilde donerek gunde 100 km hedefleyen grup vardir.
Arasira dag bisikleti ile kros tur yapan grup vardir.
Birde hicbirisine uymayan her sabah 1 ila 4 kisi cikip takilan, kendi bagimsiz turlarini yapan kisi/gruplar vardir.
Ama hepsi mutlaka bir noktada bulusur kaynasir, belli turlarda birarada olur, kendi kaliplarina uyan bisikletcilerle farkli turlar icin irtibata gecip cikarlar.
Bu nedenle bisiklet grup/klupleri iyidir
