Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

Kalpıye bende düşünüyorum ama almışken SPD mi alsam diyorum. Fakat SPD de de çok düşerim gibi geliyor :). Kalpıyede çekme işi nasıl çok boşluk hissediliyor mu

spd alabilcekseniz direkt pedal ve ayakkabı üstüne yoğunlaşın. Bu daha performanslı, alıştıktan sonra söküp takması da kolay gibi görünüyor. Kalpiyenin avantajı ucuz ve istediğiniz ayakkabı ile sürebiliyorsunuz. Kalpiye kullanımı da alışkanlık istiyor, ilk zamanlar düşme, ayaktan çıkaramama gibi problemler bunda da olabilir. Kalpiyede biraz boşluk oluyor çünkü sıkı sıkıya ayarlandığında ayakkabı çıkartmak zor oluyor. Ya da durdunuz ışıklarda, tekrar hareket ettiğinizde, giderken giymede problem yaşanıyor bu sefer. Spd'de pedala bas, kilitle, devam. Şu an rahatça giyip çıkartabileceğim genişlikte ayarlı. Performansa etkisi oluyor ama boşluklu olduğu için daha az oluyor. Dediğim gibi ayakların sabitlenmesi benim için daha önemli. Kalpiye de iş görüyor.
 
Scudo
Tam dolu pil ile kaç km yol götürüyor?
Bataryayi 22.5 amper en buyugunu taktirdim tam dolu pille 195 km yaptim kisi yol durumu kondisyon ruzgarin siddeti degisiklik gosteriyor ikici seferde 167 km de pil yuzde 10 kaldi sarj ettim 750 watt mid drive motor gercekten kolaylikmis 43 yasina giren biri icin sonuc mukemmel
 
Bataryayi 22.5 amper en buyugunu taktirdim tam dolu pille 195 km yaptim kisi yol durumu kondisyon ruzgarin siddeti degisiklik gosteriyor ikici seferde 167 km de pil yuzde 10 kaldi sarj ettim 750 watt mid drive motor gercekten kolaylikmis 43 yasina giren biri icin sonuc mukemmel
195km çok iyiymiş. shimano elektrikli bisikletlere iki-üç kat fazla para vermeye değmezmiş.
 
Son düzenleme:
Bizim kafadarlar. Ikisinin de yeri ayrı.
274345 dosyayı görüntüle
G2ye SPD pedal ve Brooks cambium eklentisiyle çok daha zevkli oldu. Sele orjinaline göre farketti gerçekten. Taytsiz uzun sürüşlerde bile çok rahat ettim. SPD pedal için de ilk deneyimim oldu. Takıp çıkartmaya alışmak biraz zaman alsa da perfomans anlamında ciddi farkediyor bisikletle bütünleşiyorsunuz adeta inanılmaz bir duygu.
274346 dosyayı görüntüle
Ama kilitli pedal alıp da düşmemek olmazdı bildiğim halde benzinlige girmeden tek ayağı çıkartmama rağmen market önünde dururken bir anlik diğer ayağı çıkarmakta sıkıntı yaşadım ve hoop o tarafa doğru yattık yere😁 tüm karizma gitti ama yapacak birşey yok. Bakalım ilk ve son düşüş olur inş 😅
274347 dosyayı görüntüle
Merhaba. Tam olarak ne renk olarak geçiyor bu G2? Gözlerimi alamadım resmen bisikletten. Tövbe estağfurullah. Binmeye kıyılmaz. Maşallah.
 
Navy mavi diye geçiyor hocam. Ben de rengine vurulup aldım 😃
 
  • Beğen
Tepkiler: emreipekci
Orjinalini buldum internette. Yanlız yaptığınız eklemeler ile -sele ve gidon sargısı- çok çok daha güzel olmuş.
Gidon sargısı orijinal onu değiştirmedim. Kendi selesi kahverengiydi brooksu da aynı renk aldim uyumlu oldu:)

Buda bikepacking halimizIMG_20210709_095559_1-01.jpeg
 
G2 nin iki rengıde çok güzel. Haki daha güzel ama :D mavıdekı lastik gidon sele renkleri çok daha da güzelleştiriyo bisikleti
Kişisel görüşüm ikisi de ayrı güzel. İkisi de standart tasarımda değiller. Ancak uçuk kaçıkta değiller. Benim evde bir tane de scott aspect var.
İkisini yan yana koydum. 2 yaşındaki oğluma sordum hangisi güzel diye. Direkt g2 daha güzel dedi. (Bendeki haki/turuncu). Seviyorum renklerini.
Bisiklet göze de hitap etmeli. Sevdirmeli renkleri. O durumda hem binmek hem de bakımını yapmak daha keyifli oluyor.
 
Kişisel görüşüm ikisi de ayrı güzel. İkisi de standart tasarımda değiller. Ancak uçuk kaçıkta değiller. Benim evde bir tane de scott aspect var.
İkisini yan yana koydum. 2 yaşındaki oğluma sordum hangisi güzel diye. Direkt g2 daha güzel dedi. (Bendeki haki/turuncu). Seviyorum renklerini.
Bisiklet göze de hitap etmeli. Sevdirmeli renkleri. O durumda hem binmek hem de bakımını yapmak daha keyifli oluyor.
Aynen öyle. Ben sırf bu yüzden bisan yerine g2 aldım :) hatta haki rengi içinde biraz geç aldım. Ama mavide gerçekten güzelmiş. Carraro bi türlü fotoğraf koyamadıgı için siteden göremedik :)
 
Selamlar herkese güzel haftasonları dilerim, carraro sportive 324'ten gravel'e terfi etmeyi planlıyorum 8000 - 9000 TL civarı bir bütçe ayırabiliyorum, fiyat ve performans olarak biraz daha öne çıkan önerebileceğiniz bir gravel bisiklet fikrimi olgunlaştırmamda çok yardımcı olurdu. İkinci el olanlarıda dahil edersek Carraro G2, Bisan All Trail ( GRX-400 ) ve Triban - Grvl 520 ( Sram Apex 1 )'yi keşfedebildim. Döviz kurunda dolayı fiyat performans diye bir şey kalmadığının farkındayım fakat illa ki aralarından biri donanım ve fiyat avantajı yaratıyordur bu tarz nüansları yakalamaya çalışıyorum. İyi sürüşler :)

Edit: %70 asfalt-beton %30 mucur-toprak yol kullanımım ortalamam var diyebiliriz. Bu durum gravel bisiklet tercihini etkiler mi? Aslında her işimi görsün mottosundan yola çıkarak bu arayışa girdim doğrumu yapıyorum bilmiyorum.
umarım bu konuyu bu şekilde güncel tutmamda bir sakınca yoktur :)
 
umarım bu konuyu bu şekilde güncel tutmamda bir sakınca yoktur :)
Bu konuda uzman değilim. Yeni bir gravel kullanıcısıyım. Ancak alma karar aşamalarım ve sonrasını sizinle paylaşayım.

Normalde mtb ile dağ patika sürüşleri yapan bir kullanıcıyım. Ancak tatlısu bisikletçisi olduğum için çamur vs bana göre değil. Sonbahar ve kış mevsiminde evimin çevresinde kondisyon sürüşlerine devam etmek için bir arayışa girdim. Önce yol bisikletlerine baktım. Ancak hem evimin çevresindeki asfaltın kalitesiz oluşu, hem de alternatif patika veya arnavut kaldırımı olan rotaları düşündüğümde gravel daha mantıklı gelmeye başladı. Asfaltta bir yol bisikleti kadar hafif ve hızlı değil ancak bir mtb den daha hafif ve atik. Toprak yolda bir mtb kadar konforlu değil ancak bir yol bisikletinden çok çok daha kullanılabilir. Bu şartlar altında kullanım amacıma en uygun bisikletin gravel olduğu sonucuna vardım.

"Hangi gravel?" sorusuna istinaden araştırmalarıma başladığımda "olmuşken biraz iyisi olsun" diyerek grx600 olan modellere baktım. G4pro (15k TL) ve GLV700-grx600 (12K TL) ilgilendiğim iki modeldi. Sonrasında grx400 ünde aslında işimi görebileceğini fark ettim. Özellikle G2 nin donanımlarını ve fiyatlarını düşündüğümde fiyat/performans anlamında bir tık önde olduğunu gördüm. HB üzerinde kart kapmanyası vs ile 8.750 ye taksitle satın aldım. Aldığım yerden bisikleti direkt gittim kurdurdum teslim aldım. Sorunsuz temiz bir alışveriş oldu. GLV-700 grx400 de fiyat yaklaşık 1000-1500 tl daha pahalıydı. Komponentlere baktığımda jant lar vs evet farka değebilir. Ancak benim için başlangıç açısından önemli değildi. O yüzden 1500 farkı vermek istemedim. Bisan ve triban ı hiç araştırmadım. O yüzden yorum yapmam yanlış olur.

Dediğim gibi uzun süreli bir kullanıcı değilim. Sadece alım kararımdaki süreçleri paylaşmak istedim.

Şu anda keyifle bahsettiğim rotada kullanıyorum G2 yi. MTB den sonra bu sürüşler bana "Suv dan spor arabaya geçmiş" hissi uyandırdı. Daha atik daha hafif. Ancak daha az konforlu. İlk drop bar denemem olacağından çekiniyordum. Ancak 15 dakikalık sürüş sonrası dinamiklerine alıştım. Özellikle ayakta sürüşlerde ilk başta bocaladım. Ancak şu anda daha stabil kullanıyorum.

Umarım bilgiler faydalı olur. Şimdiden seçiminiz hayırlı olsun.
 
Çok teşekkür ederim değerli tecrübenizi paylaştığınız için şu an componentler arasındaki farkları bariz farkedecek kadar tecrübeli bir sürücü olmadığım için aslına bakarsanız bu sınırladığım bisikletler fazlasıyla işimi görecek gibi görünüyor. Belki bir jant hafifliği veya kalitesi benim içinde ilerde bir belirleyici olabilir fakat şu aşamada bu gruptan bir bisiklet fazlasıyla işimi görecektir diye düşünüyorum. "Suv dan spor arabaya geçmiş" benzetmeniz benim için şehir bisikleti kullandığımdan dolayı B segmenti araçtan spor arabaya geçiş gibi olacak sanırım :)

Tasarım konusu çok değişken genelde sade tasarımları beğendiğimden aslında Grvl 520 diğerlerinden olumlu yönde biraz ayrılıyor fakat fren konusunda o fiyatlarda hidrolik olmaması çok üzücü belki endişelenmem gerekmeyecek bir fark olabilir bu ama yinede şansa bırakmak istemem fren konusunu. Grvl 520 gördüğüm kadarıyla yeni satışa çıkmış dolayısıyla G2 kadar yorum bulamıyorum. Günün sonunda temiz ikinci el bir G2 veya sıfır bir G2 ile yola devam edeceğim gibi görünüyor. :)

Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim.
 
Merhabalar

Yeni satın aldığım g2 ile birkac deneme.surusu yaptim. Sorun son 3 viteste (kucuk ruble dişlisi, buyuk ayna kol dişlisi) pedali yüklü cevirirken zincir aktaraciya çarpıyor. Ancak yüksüz çevirirken sorun yok. Ve devamli da çarpmiyor. Ozellikle sag pedala yuk bindiğinde aktaraciya zincir çarpıyor ses yapıyor. Solda yuk bindirildiginde kismen az ses geliyot.
Vites ve High vidasi ayaridir dedim. Son 2 gündür on aktaricinin ayarlarını sıfırdan yaptim. Ancak sonuc değişmedi. Bugun cok cok detayli baktığımda aynakolu cevirirken bir bölümünün aktariciya daha yakin olduğunu gördüm. (İlk iki fotoğraf. İlki normal olan. İkincisi yakin bolum. ) Bu da aynakolun yamuk olmasi olasılığını göz önüne getirdi. Fotoğrafları detayli olarak paylaşıyorum. Sizce bisikleti aldığım yere direkt götürüp aynakol ile ilgili işlemleri başlatmalı miyim?
Ayrica zincir aynakol a çarptığında zarar görmemesi için konulan tampon plastik bölümü biraz daha yukarıda sanki. Bunun normalini bilmediğim için yorum yapamadım.

Not: vites geçişlerinde sorun yok. Kucuk aynakol dislisinde hic sorun yok.
Sorun ile ilgili araştırmalarım sonrasında, sorunun tamamen benim bilgisizliğim ile ilgili olduğunu öğrenmiş oldum. MTB den alışkanlık ön vites değişikliklerinde benim için tek aynakol a tık tık değişiklikten ibaretti. Ancak burada "Çeyrek Vites" (tabir yanlış olabilir) olayına dikkat etmediğim için ayarları hep yanlış yapmışım. Çeyrek vites i de kapsama alarak yaptığım ayarlar sonucunda sağlıklı biçimde kullanabiliyorum. Aynı şekilde benim gibi bir sorunla karşılaşabilecek tecrübesiz arkadaşlara yardımcı olur düşüncesi ile son durumu da paylaşmak istedim.

NOT: Aynakoldaki milimetrik oynama konusunda şimdilik sorun yok. H/L Ayarları ile durum düzelti. Kısaca sürtme vs yok şu anda.
 
Sorun ile ilgili araştırmalarım sonrasında, sorunun tamamen benim bilgisizliğim ile ilgili olduğunu öğrenmiş oldum. MTB den alışkanlık ön vites değişikliklerinde benim için tek aynakol a tık tık değişiklikten ibaretti. Ancak burada "Çeyrek Vites" (tabir yanlış olabilir) olayına dikkat etmediğim için ayarları hep yanlış yapmışım. Çeyrek vites i de kapsama alarak yaptığım ayarlar sonucunda sağlıklı biçimde kullanabiliyorum. Aynı şekilde benim gibi bir sorunla karşılaşabilecek tecrübesiz arkadaşlara yardımcı olur düşüncesi ile son durumu da paylaşmak istedim.

NOT: Aynakoldaki milimetrik oynama konusunda şimdilik sorun yok. H/L Ayarları ile durum düzelti. Kısaca sürtme vs yok şu anda.
Aslında ben yazacaktım ama ilk başta anlamadım ne anlatmak istediğinizi :) sonradan anladığımda fırsat bulamadım yazmaya. Aynı hataya bende düştüm soküp taktım ayarlanmış ayarı bozdum geri yapmakla uğraştım
 
Son düzenleme:
Merhabalar

G2 ye yedek iç lastik almak istiyorum. Ancak sanki sibop uzunluğu 45-48 mm kurtarmaz gibi hissettim jantın şekli sebebiyle. İç lastik alıp takan var mıdır G2 ye?
45-48mm sibop uzunluğu kurtarıyor mu? Yoksa en az 60mm ye bakmaya çalışayım.
 
Merhabalar

Yeni satın aldığım g2 ile birkac deneme.surusu yaptim. Sorun son 3 viteste (kucuk ruble dişlisi, buyuk ayna kol dişlisi) pedali yüklü cevirirken zincir aktaraciya çarpıyor. Ancak yüksüz çevirirken sorun yok. Ve devamli da çarpmiyor. Ozellikle sag pedala yuk bindiğinde aktaraciya zincir çarpıyor ses yapıyor. Solda yuk bindirildiginde kismen az ses geliyot.
Vites ve High vidasi ayaridir dedim. Son 2 gündür on aktaricinin ayarlarını sıfırdan yaptim. Ancak sonuc değişmedi. Bugun cok cok detayli baktığımda aynakolu cevirirken bir bölümünün aktariciya daha yakin olduğunu gördüm. (İlk iki fotoğraf. İlki normal olan. İkincisi yakin bolum. ) Bu da aynakolun yamuk olmasi olasılığını göz önüne getirdi. Fotoğrafları detayli olarak paylaşıyorum. Sizce bisikleti aldığım yere direkt götürüp aynakol ile ilgili işlemleri başlatmalı miyim?
Ayrica zincir aynakol a çarptığında zarar görmemesi için konulan tampon plastik bölümü biraz daha yukarıda sanki. Bunun normalini bilmediğim için yorum yapamadım.

Not: vites geçişlerinde sorun yok. Kucuk aynakol dislisinde hic sorun yok.

274191 dosyayı görüntüle
274192 dosyayı görüntüle
274193 dosyayı görüntüle
274195 dosyayı görüntüle
Hocam aynı problem benim Grand Tourda vardı. Rublenin son 2 dişlisinde pedallara yüklendiğimde hırt hırt sürtüyordu. Fabrikaya gitti kadro yamuk dediler düzelttiler. geldi hala aynı çözülmedi tekrar bisikletçime götürdüm abi dedim bu aynı şuna bi vites ayarı yapta bineyim. ayar yaparken yapamadı tabi sürtme devam ediyor çünkü. fabrikadan isteyelim diye; ruble, zincir arka aktarıcı göbek istedi. sorunun ne olduğunu bana söylemedi. takiplerim sonucu 1 ay kadar geçmiştiki şikayet vara yazdım hemen fabrikadan aradılar adamı aradılar. arka göbeği değiştirdiğini söyledi rubleyi ve zinciri değiştirdiğini biliyorum fakat sorunun nerde olduğunu söylemedi. bittikten sonra sora set 105 set gibi inanılmazdı.
 
Merhabalar

G2 ye yedek iç lastik almak istiyorum. Ancak sanki sibop uzunluğu 45-48 mm kurtarmaz gibi hissettim jantın şekli sebebiyle. İç lastik alıp takan var mıdır G2 ye?
45-48mm sibop uzunluğu kurtarıyor mu? Yoksa en az 60mm ye bakmaya çalışayım.
(link)
bundan kullanıyorum rahatlıkla kurtarıyor
Hocam aynı problem benim Grand Tourda vardı. Rublenin son 2 dişlisinde pedallara yüklendiğimde hırt hırt sürtüyordu. Fabrikaya gitti kadro yamuk dediler düzelttiler. geldi hala aynı çözülmedi tekrar bisikletçime götürdüm abi dedim bu aynı şuna bi vites ayarı yapta bineyim. ayar yaparken yapamadı tabi sürtme devam ediyor çünkü. fabrikadan isteyelim diye; ruble, zincir arka aktarıcı göbek istedi. sorunun ne olduğunu bana söylemedi. takiplerim sonucu 1 ay kadar geçmiştiki şikayet vara yazdım hemen fabrikadan aradılar adamı aradılar. arka göbeği değiştirdiğini söyledi rubleyi ve zinciri değiştirdiğini biliyorum fakat sorunun nerde olduğunu söylemedi. bittikten sonra sora set 105 set gibi inanılmazdı.
arkadaşın sorun ön aktarıcıda. ayrıca sorunda değil vites sistemini yanlış anlamış :)
 
Geri