Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

Carrara g2 ye arka taşıyıcı ve çamurluk takan var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: a-hmd-i
Scudo
G2 masası 975 tl faturalı gelmiş fabrikadan. Masada sorun yaşayanlar hiç düşünmesin aliexpresten alsın :)
 
  • Beğen
Tepkiler: a-hmd-i
Link var mı hocam
bisikletçi ile konuştum yarın o sipariş verecek, tekrar arayacak konuşacağız. ölçülerini ve linkini isterim. 300 400 tl ye çözeriz gibi o işi. 2-3 gün içerisinde bende tekrar araştıracağım zaten o zaman yollarım link.
 
  • Beğen
Tepkiler: CengoCenk
(link)

2022 de gravel için beklenen yenilikler. Bu haliyle gravel gravel olmaktan uzaklaşıyor gibi geldi bana.

Gravel keskin sınırlara, dar kalıplara pek de sığmayan bir tür. Üstelik diğer sınıflara kıyasla çok yeni olduğu için evrimine tam gaz devam ediyor.

Bana göre tıpkı yol bisikleti gibi kendi içinde birkaç alt sınıfa ayrılmaya doğru gidiyor. Kimi Cervelo Aspero ve Pinarello Grevil gibi aero yarış makinesi sınıfında, kimi ise kocaman lastikleri ve süspansiyon desteği ile tekerlekli oturma grubu konforunda olacak. Gayet de güzel olacak bence. Tek sorun bu yeniliklere ayıracak bütçenin olmayışı.
 
@Burak Altaç yeni grawelın hayırlı uğurlu olsun. Fotoğraf bölümüne yazdığın için yorum yapamadım. Çamurluklarda yahşi olmuş kardeşim. 😍 Takılacak yer olduktan sonra çamurluk takılamayacak bisiklet yok.
Esas merak ettiğim g2 den vazgeçmen oldu. Peugeot grawel olarak daha mı başarılı ? G4 lerden memnun kalmayan arkadaşlar da olmuştu. Carraronun freninden, balatısından ,orta göbeğinden, haznelerinden dert yanan arkadaşlarada şahit olduk. İki farklı marka arasındaki farkı ve yeni bisikletinin artılarını müsait olduğun bir vakit açıklarsan çok memnun olurum.
İyi günlerde kullan kardeşim, tekerine taş değmesin. :harika:
 
@Burak Altaç yeni grawelın hayırlı uğurlu olsun. Fotoğraf bölümüne yazdığın için yorum yapamadım. Çamurluklarda yahşi olmuş kardeşim. 😍 Takılacak yer olduktan sonra çamurluk takılamayacak bisiklet yok.
Esas merak ettiğim g2 den vazgeçmen oldu. Peugeot grawel olarak daha mı başarılı ? G4 lerden memnun kalmayan arkadaşlar da olmuştu. Carraronun freninden, balatısından ,orta göbeğinden, haznelerinden dert yanan arkadaşlarada şahit olduk. İki farklı marka arasındaki farkı ve yeni bisikletinin artılarını müsait olduğun bir vakit açıklarsan çok memnun olurum.
İyi günlerde kullan kardeşim, tekerine taş değmesin. :harika:
İyi dileklerin için teşekkür ederim. Daha iyileri sizlerin olsun.
G2'den memnundum aslında. Benimki Cole Rollen setli ,baya güzel bir G2'ydi ve memnundum da. Jant seti ile birlikte uyguna da almıştım. Neden değiştirdiğime gelince, ilk neden sıfır bir bisiklet almak istemem di. MTB'yi de 2. el almıştım ve ilk sahibi olduğum bir bisiklet olsun dedim :) GR14 çok şık görünen bir bisiklet,bu da çok etkili oldu.
Gelelim G2 ile GR14 farkına.
Ben G2'de tek bir ses sorunu yaşadım,o da arka tekerin QR mandalı iyi sıkmadığı için geliyormuş,baya masraf ettikten sonra bulduk sorunu. Orta göbeğe kadar değiştirdim ses yüzünden. Ondan başka bir sorun yaşamadım.
GR14, G2'den daha atik bir bisiklet ve daha hızlı. Daha rijit olduğunu da söyleyebilirim.
GR14'ün eksileri ise gidon bandı ve selesi çok dandik. Ben daha kapıdan çıkmadan sele ve gidon bandını değiştirdim.

Ben son derece memnunum GR14'ten. Yine Gravel alacak olsam, GR14 alrım :)
 
Kütahya velespitçilerinin korkulu rüyası radar yolu :hasta:

radar.jpg

Ben bu yolu ilk denediğimde "Radar dedikleri bu muymuş :ckskc:" demiştim. Akşam çıktığım için zaten zirveye yaklaştığımı düşünüp dönüşü de fazla riske atmamak adına geri dönmüştüm. Meğer benim döndüğüm yer yolun sadece başıymış. Radar yolunun aslında bitmek bilmeyen, bir an olsun soluklanmanıza ve nabzınızın düşmesine izin vermeyen, yer yer sanırım 20-25 derece eğime kadar çıkabilen ~10 km uzunluğunda acımasız bir tırmanış olduğunu anlayınca "Radar dedikleri bu muymuş :eek:" dedim.

İtiraf etmeliyim ki yolda üç kere inip yürümem gerekti. 6,75 km tırmanış sonunda arabayı yol kenarına çeken bir arkadaşa zirveye daha ne kadar olduğunu sordum. "3-4 km vardır" cevabını alınca çok üzüldüm çünkü hava kararıyordu ve devam etsem bu bol virajlı ve uçurumlu yolu akşam karanlığında inmek çılgınlık olacaktı. Bu yüzden endorfin patlamasının tadını çıkararak biraz soluklanıp, matarayı kafaya dikip, fotoğrafımı da çekip geri döndüm.

Dönüşe başlamadan önce sayacı sıfırlamıştım. Balataları erite erite inmeme rağmen ortalama hız 34 km/s oldu. Maksimum hız da 56,9 km/s. Maksimum hız konusunda da ilk kez şöyle bir tespitim var. Yolun farklı eğimdeki virajsız birkaç yerinde hız denemesi yaptım ve hepsinde de hız 56,9 km'de sabitlendi. En aero pozisyonda bile asla 60 olmadı. Sanırım pedalla desteklemediğiniz sürece yer çekimine karşı bisiklet üzerinde yavaşlatıcı etkisi olan tüm faktörlerin dengelendiği bir hız var. Serbest düşmedeki limit hız gibi her bisikletin bir pedalsız maksimum hızı olmalı. Sanırım bu hız benim mucurumda 56,9 km/s. Yol bisikletlerinde bu sınır daha yüksek, dağ bisikletlerinde daha düşük olsa gerek. Sizlerin de kendi bisikletlerinizde benzer bir testiniz ve gözleminiz olduysa duymak isterim.

Kütahya'ya yolu düşen ve challenge arayan, altındaki çift tekere de güvenen velespitçilere radar yolunu tavsiye ederim. Ben de yakın zamanda yola daha erken çıkıp tekrar deneyeceğim ve bu kez tamamlayacağım.

Bu arada benim için artık bir tutku ve projeye dönüşen geliştirmelerin de sonuna geldik. Ritchey Venturemax gidon ve Pro Stealth sele ile hali hazırda kollarım ve oturma organım büyük rahata kavuşmuştu. Şimdi de Redshift Shockstop gidon boğazı ve Cane Creek eeSilk sele borusu ile gravel ile mtb arasındaki çizgiyi bulanıklaştırmayan, performanstan da ödün vermeden maksimum konfor sunan pambık gibi bir mucur oldu. Umuyorum ki uzun yıllar arkadaşlık edecek bana. Bisikletler insanlık tarihinin en güzel, en değerli buluşlarından biri ve hem bu kadar keyifli, hem de bu kadar sağlıklı çok az şey var. İmkanlar dahilinde edilen her masrafı hak ediyorlar. Mutluluğa değer biçebilir misiniz?

Havaların soğumasıyla sayfa durgunlaşmış, biraz hareketlendireyim dedim. Herkese iyi akşamlar.
 
Havaların soğumasıyla sayfa durgunlaşmış, biraz hareketlendireyim dedim. Herkese iyi akşamlar.

İyi akşamlar. Zaten muazzam olan Scott a harika dokunuşlar yapmışsınız. Süspansiyonlu gidon boğazı ve sele borusu çok fark yarattı mı?

Bir de g4 ne oldu duruyor mu 😊
 
hayırlı olsun. peugeot gr14 bence çok şık duran bir gravel. üst borusuna , arka üçgenin sele borusuna alttan bağlanmasına ve ön maşa sinin görünüşüne hastayım . sadece yeterince tur deliği yok. hayırlı olsun .
yukarıda ki video da gravel lere eklemişlerde eklemişler . tek kollu maşa kadar kötü gözüken bir şey yok bisiklette. bir de suspensiyonlu ön maşa iyidir güzeldir de yol klasmanı olan gravele olmamış . ülkemize hitap etmiyor zaten gravel ler pahalıyken hayal olur . onun yerine deore setli rockshox maşalı tur delikleri olan mtb çok daha iyidir.
gravel ler arasında hayalim specialized diverge , cannondale topstone, cinelli zydeco veya cinelli nemo tig gravel den biri.Ama fuji jari veya giant revolt da olur
 
Son düzenleme:
İyi akşamlar. Zaten muazzam olan Scott a harika dokunuşlar yapmışsınız. Süspansiyonlu gidon boğazı ve sele borusu çok fark yarattı mı?

Bir de g4 ne oldu duruyor mu 😊

Teşekkürler. Çok fark yaratmadılar. Güzellikleri de burada. Tam gerektiği kadar fark yaratıyorlar. Öyle ki bir süre sonra varlıklarını unutuyorsunuz. Aslında orada olduklarını da artık olmadıklarında anlıyorsunuz. Her şey gibi konfor da kararında güzel. Nereden mi biliyorum?

Redshift Shockstop sele borusundan tabii ki :)

Bir şey fazla rahat olduğunda rahatsız olabiliyormuş. Redshift'in gidon boğazını ne kadar sevdiysem, sele borusunu da o kadar sevmedim. Yoldaki en ufak pürüze bile reaksiyon göstermeyi bırakın, pedallarken bile yaylanan ve sürekli gidona olan uzaklığınızı değiştiren bir ürün. Özellikle de benim gibi 90-100 rpm kadans aralığında pedallamaya çalışıyorsanız adeta rezonansa giriyorsunuz. Bu etki gidon boğazını da daha fazla esnetiyor ve sonuç olarak rüzgarda savrulan iki ağacın arasına gerilmiş bir hamağa dönüşüyorsunuz. Sele borusu gidon boğazı gibi zamanla varlığını unutturmuyor. Hep orada. Günlerce denemediğim ayar kalmadı. Ne yapsam olduramadım. Redshift ile uzun uzun "Neyi yanlış yapıyorum?" temalı mailleşmeler, sök tak, sök tak artık yalama olma seviyesine gelen kelepçe vidası derken aslında hiçbir şeyi yanlış yapmadığım, sadece yaylı damperlerin (süspansiyon demek istemiyorum çünkü bence damper veya sönümleyici tabirlerine daha çok uyuyorlar) bana göre olmadığı sonucuna vardım. Ben düşüşümü yumuşatan bir yatak istiyorum, beni geri fırlatan bir trambolin değil. İşte elastomer ile yay arasındaki fark bu örneğe benziyor.

Elastomerler yaylar kadar aktif bir esnekliğe sahip değiller. Bisikletle vücudumuz arasındaki bağlantı noktaları olan kollar ve oturma organı ile bisiklet arasındaki minik yastıklar gibiler. Ve o kadar harika bir iş yapıyorlar ki, bisikletin sürüş hissini olumsuz etkilemeden, süspansiyon gibi enerjinizi emmeden (illa ki emiyorlardır ama o kadar az ki bunu hissetmiyorsunuz) yolu sizin için daha pürüzsüz hale getiriyorlar. Çukur ve tümseklerde başlayıp vücudumuzda patlayan şok dalgalarını zayıflatıyorlar. Sadece zayıflatmaları tam kıvamında bir konfor sağlıyor. Bu dalgaların tamamen yok olmasını zaten istemeyiz. Bisikletiniz yine aynı bisiklet, yol yine aynı yol, ama denemeden tarif edilmesi güç olan daha yumuşak bir sürüş ve günün sonunda hiç de öyle saatlerce bisiklet kullanmışsınız gibi hissettirmeyen freş bir vücut, hatta zihin. Elastomerli komponentler hayatımıza daha çok girmeli, geliştirilmeli, hafifletilmeli ve ucuzlamalı diyorum. Kenarda köşede kalmak için fazla iyiler.

Redshift'e attığım bir mailde (Zaten çok tatlı adamlar bunlar. Her sorunuza inanılmaz hızlı ve detaylı şekilde cevap verdikleri gibi, bilmedikleri konuyu bile araştırıp size geri dönüyorlar) dedim ki "Ah be abicim, ne güzel çiçek gibi gidon boğazı yapmışsınız, ne vardı yay işine girmeyip aynısının sele borusu olanından yapsaydınız?". "Zaten yaptık ve ilk haberi olanlardan biri sensin : ) Çok yakında daha hafif ve elastomerli Shockstop 'Pro' sele borusunu çıkaracağız" dediler. İki hafta sonra da ön siparişe sundular. Aklın yolu bir.

Redshift ürünlerini kendi siteleri üzerinden aldıysanız 90 gün içinde sorgusuz sualsiz geri iade hakkı sunuyor. Ben de ne yaptım, hem gidon boğazını, hem de sele borusunu geri paketleyip yolladım ve dedim ki "Sele borusunu geri alın, gidon boğazının da 1 cm daha uzun ve Pro olanını gönderin". Elastomerli sele borularını sipariş etmeme sebebim, hali hazırda yıllardır bu işi yapan, rüştünü kanıtlamış bir firma daha olmasıydı. Cane Creek. Thudbuster LT ve ST kadar ağır ve hareketli olmayan, yol bisikletleri de düşünülerek tasarlanmış en yeni ürünleri eeSilk tam bana göreydi. Kendisi sanki Redshift gidon boğazının sele borusuna evrilmiş hali gibi ve Redshift'in kendi sele borusundan çok daha iyi bir ikili oldular. Bakalım elastomerli Redshift sele borusu nasıl çıkacak. İlk incelemeleri merakla bekliyor olacağım.

Özetle, mucurumda şu ana kadar yaptığım tüm geliştirmelerden oldukça memnunum. Sadece birini seçecek olsam sanırım Pro Stealth seleyi seçerdim. Bunu sırayla Redshift Shockstop gidon boğazı, Ritchey Venturemax gidon, Cane Creek eeSilk sele borusu ve son olarak da Revoloop TPU iç lastikler izliyor. Ama sıralamayı yaparken çok zorlandım ve sonuncu olmasına rağmen iç lastiklerden bile o kadar memnunum ki, bir daha bütile döneceğimi hiç sanmıyorum.

Size cevap verme bahanesiyle de mini bir inceleme yazısı yazmış oldum. G4'e ise henüz bir alıcı çıkmadı maalesef. Çıksa da, şu borçların bir kısmını kapatsak :)
 
Daha dün yıkayıp, yağlayıp pırıl pırıl yaptığım GR14 'ümün bugün 1 saatte geldiği hal. Günlük kullanımda çamurluk çok önemli. 😂
IMG_20211012_181316.jpgIMG_20211012_181300.jpgIMG_20211012_181313.jpg
 
gravel ın yanına bi süredir düşündüğüm mtb yi aldım. daha çok yaz aylarında köyde kullanmak için aldım. rockshox maşa(eski maşasınıda aldım) alivio set. gravel a kıyamadığım rotalar olursa bununla giderim artık bu kışın :)
Daha dün yıkayıp, yağlayıp pırıl pırıl yaptığım GR14 'ümün bugün 1 saatte geldiği hal. Günlük kullanımda çamurluk çok önemli. 😂
275573 dosyayı görüntüle275574 dosyayı görüntüle275575 dosyayı görüntüle
bugün bisikletçide küçük boya fırçası ile mazota batırarak rubleyi temizledik. zinciride çevirerek temizledik. kısa 2-3 dk lık işlem için gayet güzel bi temizlik oldu tavsiye ederim. su vurmak istemediğin zaman güzel sonuç veriyor. yağlamada yapmadım mazotla temizlediğim için.
 

Dosyalar

  • WhatsApp Image 2021-10-12 at 22.13.12.jpeg
    WhatsApp Image 2021-10-12 at 22.13.12.jpeg
    128 KB · Okunma: 79
Son düzenleme:
Elimdeki jant lastik setini kullanmaya vakit ve firsat bulamadığımdan satmaya karar verdim. Bu tarz bir set yapmayı düşünen olursa cok az kullanıldı. (Max 50 km)
Mavic crossride 27.5
Hutchinson cobra 2.1'
Cs hg50 11-36 ruble
 

Dosyalar

  • IMG_20211013_202207.jpg
    IMG_20211013_202207.jpg
    64,6 KB · Okunma: 46
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Benim ki 28" . BikeandOutdoor'dan almıştım .Çok memnun kalmadım ama,az miktarda da olsa sırta çamur sıçratıyor. Ön lastikten ayaklara gelen suyu da tam olarak kesmiyor. Bu kış için daha kapalı bir çamurluk alacağım.
Yeni bir model aldınız mı? Var mı bi gelişme/kullanıcı yorumu? :)
 
Yeni bir model aldınız mı? Var mı bi gelişme/kullanıcı yorumu? :)
Aynı modeli aldım. On ayağına çarptıgı için sokuo arkaya taktım. Sadece arka uyumlu olanıda sattım. Öne kadra altı aldım en azından düz yolda bi mıktar az sıcratsın diye ama deneme fırsatın olmadı
 
  • Beğen
Tepkiler: sspl
Yeni bir model aldınız mı? Var mı bi gelişme/kullanıcı yorumu? :)
Evet,yeni bir çamurluk aldım. Topeak çamurluk setini G2 ile birlikte vermiştim. Topeak tam koruma sağlamadı,hem sırtıma hem de ayaklarıma çok sıçrama oldu. Yeni çamurluklardan şimdilik çok memnunum.Geçen gün çok çamurlu yolda sürdüm,sırtım falan tertemiz kaldı,ayaklarıma da doğrudan lastikten çamur gelmedi.
 
Evet,yeni bir çamurluk aldım. Topeak çamurluk setini G2 ile birlikte vermiştim. Topeak tam koruma sağlamadı,hem sırtıma hem de ayaklarıma çok sıçrama oldu. Yeni çamurluklardan şimdilik çok memnunum.Geçen gün çok çamurlu yolda sürdüm,sırtım falan tertemiz kaldı,ayaklarıma da doğrudan lastikten çamur gelmedi.
Marka model paylaşır mısınız? Bu ara çok takip edemiyorum, daha önce yazdıysanız kusura bakmayın.
 
Geri