İyi akşamlar. Zaten muazzam olan Scott a harika dokunuşlar yapmışsınız. Süspansiyonlu gidon boğazı ve sele borusu çok fark yarattı mı?
Bir de g4 ne oldu duruyor mu 😊
Teşekkürler. Çok fark yaratmadılar. Güzellikleri de burada. Tam gerektiği kadar fark yaratıyorlar. Öyle ki bir süre sonra varlıklarını unutuyorsunuz. Aslında orada olduklarını da artık olmadıklarında anlıyorsunuz. Her şey gibi konfor da kararında güzel. Nereden mi biliyorum?
Redshift Shockstop sele borusundan tabii ki
Bir şey fazla rahat olduğunda rahatsız olabiliyormuş. Redshift'in gidon boğazını ne kadar sevdiysem, sele borusunu da o kadar sevmedim. Yoldaki en ufak pürüze bile reaksiyon göstermeyi bırakın, pedallarken bile yaylanan ve sürekli gidona olan uzaklığınızı değiştiren bir ürün. Özellikle de benim gibi 90-100 rpm kadans aralığında pedallamaya çalışıyorsanız adeta rezonansa giriyorsunuz. Bu etki gidon boğazını da daha fazla esnetiyor ve sonuç olarak rüzgarda savrulan iki ağacın arasına gerilmiş bir hamağa dönüşüyorsunuz. Sele borusu gidon boğazı gibi zamanla varlığını unutturmuyor. Hep orada. Günlerce denemediğim ayar kalmadı. Ne yapsam olduramadım. Redshift ile uzun uzun "Neyi yanlış yapıyorum?" temalı mailleşmeler, sök tak, sök tak artık yalama olma seviyesine gelen kelepçe vidası derken aslında hiçbir şeyi yanlış yapmadığım, sadece yaylı damperlerin (süspansiyon demek istemiyorum çünkü bence damper veya sönümleyici tabirlerine daha çok uyuyorlar) bana göre olmadığı sonucuna vardım. Ben düşüşümü yumuşatan bir yatak istiyorum, beni geri fırlatan bir trambolin değil. İşte elastomer ile yay arasındaki fark bu örneğe benziyor.
Elastomerler yaylar kadar aktif bir esnekliğe sahip değiller. Bisikletle vücudumuz arasındaki bağlantı noktaları olan kollar ve oturma organı ile bisiklet arasındaki minik yastıklar gibiler. Ve o kadar harika bir iş yapıyorlar ki, bisikletin sürüş hissini olumsuz etkilemeden, süspansiyon gibi enerjinizi emmeden (illa ki emiyorlardır ama o kadar az ki bunu hissetmiyorsunuz) yolu sizin için daha pürüzsüz hale getiriyorlar. Çukur ve tümseklerde başlayıp vücudumuzda patlayan şok dalgalarını zayıflatıyorlar. Sadece zayıflatmaları tam kıvamında bir konfor sağlıyor. Bu dalgaların tamamen yok olmasını zaten istemeyiz. Bisikletiniz yine aynı bisiklet, yol yine aynı yol, ama denemeden tarif edilmesi güç olan daha yumuşak bir sürüş ve günün sonunda hiç de öyle saatlerce bisiklet kullanmışsınız gibi hissettirmeyen freş bir vücut, hatta zihin. Elastomerli komponentler hayatımıza daha çok girmeli, geliştirilmeli, hafifletilmeli ve ucuzlamalı diyorum. Kenarda köşede kalmak için fazla iyiler.
Redshift'e attığım bir mailde (Zaten çok tatlı adamlar bunlar. Her sorunuza inanılmaz hızlı ve detaylı şekilde cevap verdikleri gibi, bilmedikleri konuyu bile araştırıp size geri dönüyorlar) dedim ki "Ah be abicim, ne güzel çiçek gibi gidon boğazı yapmışsınız, ne vardı yay işine girmeyip aynısının sele borusu olanından yapsaydınız?". "Zaten yaptık ve ilk haberi olanlardan biri sensin : ) Çok yakında daha hafif ve elastomerli Shockstop 'Pro' sele borusunu çıkaracağız" dediler. İki hafta sonra da ön siparişe sundular. Aklın yolu bir.
Redshift ürünlerini kendi siteleri üzerinden aldıysanız 90 gün içinde sorgusuz sualsiz geri iade hakkı sunuyor. Ben de ne yaptım, hem gidon boğazını, hem de sele borusunu geri paketleyip yolladım ve dedim ki "Sele borusunu geri alın, gidon boğazının da 1 cm daha uzun ve Pro olanını gönderin". Elastomerli sele borularını sipariş etmeme sebebim, hali hazırda yıllardır bu işi yapan, rüştünü kanıtlamış bir firma daha olmasıydı. Cane Creek. Thudbuster LT ve ST kadar ağır ve hareketli olmayan, yol bisikletleri de düşünülerek tasarlanmış en yeni ürünleri eeSilk tam bana göreydi. Kendisi sanki Redshift gidon boğazının sele borusuna evrilmiş hali gibi ve Redshift'in kendi sele borusundan çok daha iyi bir ikili oldular. Bakalım elastomerli Redshift sele borusu nasıl çıkacak. İlk incelemeleri merakla bekliyor olacağım.
Özetle, mucurumda şu ana kadar yaptığım tüm geliştirmelerden oldukça memnunum. Sadece birini seçecek olsam sanırım Pro Stealth seleyi seçerdim. Bunu sırayla Redshift Shockstop gidon boğazı, Ritchey Venturemax gidon, Cane Creek eeSilk sele borusu ve son olarak da Revoloop TPU iç lastikler izliyor. Ama sıralamayı yaparken çok zorlandım ve sonuncu olmasına rağmen iç lastiklerden bile o kadar memnunum ki, bir daha bütile döneceğimi hiç sanmıyorum.
Size cevap verme bahanesiyle de mini bir inceleme yazısı yazmış oldum. G4'e ise henüz bir alıcı çıkmadı maalesef. Çıksa da, şu borçların bir kısmını kapatsak
