Scudo Sports

Göbekten Vitesliler Y.Y.D.

@leeroy cevabınız için çok teşekkür ederim. Satılığa çıkardım ama kayışlı sistem içinde bu güzelim bisikletide satmak kötü hissettiriyor.Bende Carraro Sportive Belt almayı düşünüyorum.Kayışlı sistemim bakım ve temizlik,uzun ömürlülük ve en önemlisi sessizlik konusu beni cezbediyor.Gerçekten bunu satıp söylediğim modeli almamı tavsiye edermisiniz?
@Upper Architect ayrılabilen kayışlıları hiç bilmiyorum,gates firmasının böyle bir ürünü olduğunu görmedim açıkçası
@Anonim bende öyle düşünüyorum çünkü çevirmek çok zor duruyor ve bisikleti baya bi hırpalamam gerekecek gibi,yönlendiren arkadaşlar sağolsun beni hatadan döndürdüler :)
@Achilles34 bisikletin çok güzel donanımı da yanlış anlamazsan kayıştan önce senin mevcut kadronu değiştirip arkadaki o gerdirme aparatından kurtulup gerçek bir göbekten vites ya da tek vites kadrosuna geçmen lazım bence.
O gerdirme aparatı ile göbekten vitesin en önemli özelliklerinden biri olan "sadelik" özelliği bitiyor. O yüzden ben olsam öncelikle kadroyu değiştirmenin yolunu arardım. Zaten @leeroy gerdirme sorununu da çok iyi ifade etmiş.

Nexus-8 zincirli sistemi uzun süre kullandım yakın arkadaşıma aldırdığım Alfine-8 kayışlı sistemi de çok deneyimledim inan kullanım bakımından arada hiç bir fark yok sadece görünümü farklı.
cevabın için teşekkür ederim Yusuf, açıkçası gates carbon drive çok kaliteli bir firma ve kayışlı bisikletin deneyimini yaşamak istiyorum.Bir farkı olmadığını söylemen beni şaşırttı çünkü ben ciddi bir fark olacağını düşünmüştüm.
@Achilles34 bisikletin çok güzel donanımı da yanlış anlamazsan kayıştan önce senin mevcut kadronu değiştirip arkadaki o gerdirme aparatından kurtulup gerçek bir göbekten vites ya da tek vites kadrosuna geçmen lazım bence.
O gerdirme aparatı ile göbekten vitesin en önemli özelliklerinden biri olan "sadelik" özelliği bitiyor. O yüzden ben olsam öncelikle kadroyu değiştirmenin yolunu arardım. Zaten @leeroy gerdirme sorununu da çok iyi ifade etmiş.

Nexus-8 zincirli sistemi uzun süre kullandım yakın arkadaşıma aldırdığım Alfine-8 kayışlı sistemi de çok deneyimledim inan kullanım bakımından arada hiç bir fark yok sadece görünümü farklı.
Yazmayı unutmuşum,birde o gerdirme aparatından nasıl kurtulacağımı bilmiyorum,zincirin gergi ayarının o zaman nasıl yapılacağı konusunu biliyormusunuz?
 
Son düzenleme:
Scudo
@Achilles34 Sizin bisikletiniz komple Alfine 11,Carraro ise göbek Nexus 8,kol Alfine 8.
Hız odaklı son 3 vitesten feragat etmeniz de gerekecek.
Ben olsam sırf kayışlı diye böyle bir operayon yapmazdım.
Ama daha sade bir görünüm ve zincir bakımı yapmamak öncelikliyse karar sizin. Çünkü herkesin beklentileri farklı olabiliyor.

Zincir olmuş kayış olmuş farketmiyor,sonuçta gerdirme için ya sizinki gibi bir aparat kullanılacak,ya da önceki mesajımda yazdığım gibi kadro bu işe uygun olacak.
Sizin mevcut durumda o gerdiriciden kurtulabilmenizin mümkün olduğunu sanmıyorum.
 
@Achilles34
Sessizlik istiyorsanız @can_celik söylediği gibi zincir gerdirici olmadan göbekten vitesle de epey sessiz oluyor. Kayışlı sistemin en büyük avantajı bence zincir yağlama derdi olmaması ve yağın üstünüzü kirletmemesi. Ancak zincire göre ilk başta pahalıya mal oluyor.
@can_celik
Evet kayışlı fixie isterdim gerçekten, bir tane fixie modeli varmış Almanyada böyle bir kaç yıl önce ama artık satılmıyormuş.
 
@Achilles34
@leeroy de dediği gibi sizin kadroda arka gerdirici olmadan göbekten vites ya da tek vites kullanamazsınız ne yazıkki

O aparattan kurtulmak için ya orta göbek eksantrik olacak bunun gibi
İnceleme - Shimano Nexus 8 Vites

ya da arka göbek yatağı tekerin ileri geri hareket edebileceği şekilde olcak
images (2).jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: Achilles34
@Anonim Çapraz kızaklı (yatay olsa daha iyi tabi de bulması imkansız) hurda bir çeliğe yapılabilir aslında. Maşa dropout un hemen üstünden kesilecek, ucuna bir sac kaynatılacak, o sac da tekrar dropout a tutturulacak civata ile. Yapmasına çok fantezi proje var da faaliyete geçirmeye zaman yok :hasta:
 
  • Beğen
Tepkiler: Achilles34
Bunu izlemiştim,2009 yılında yapılmış bir işlem.Hatta içimden "adamların 2009'da uğraştığı şeyi biz daha yeni görüyoruz" demiştim :)
@Achilles34 Sizin bisikletiniz komple Alfine 11,Carraro ise göbek Nexus 8,kol Alfine 8.
Hız odaklı son 3 vitesten feragat etmeniz de gerekecek.
Ben olsam sırf kayışlı diye böyle bir operayon yapmazdım.
Ama daha sade bir görünüm ve zincir bakımı yapmamak öncelikliyse karar sizin. Çünkü herkesin beklentileri farklı olabiliyor.

Zincir olmuş kayış olmuş farketmiyor,sonuçta gerdirme için ya sizinki gibi bir aparat kullanılacak,ya da önceki mesajımda yazdığım gibi kadro bu işe uygun olacak.
Sizin mevcut durumda o gerdiriciden kurtulabilmenizin mümkün olduğunu sanmıyorum.
Anladım, zaten sizin bilgilendirici mesajlarınızla bu işlemi yapmaktan vazgeçtim,açıkçası şu an carraro sportive belt için 6-7 bin ayıracak bütçemde yok.Bir süre bir uhte olarak kalıcak artık :) Sadece kendi bisikletime şu işlemi yapabilirim,aynakol 42T ruble ise 20T ve ben bayırı bol olan bir yerde oturuyorum.Bu yüzden bayır yukarı çıkarken canımı çıkarıyor çok yoruyor.Aynakolu 39T ile değiştireyim dedim fakat 1000₺. nexus için yapılan arka rublenin alfine içinde uygun olduğunu söyledi bisiklet sepeti.Bu yüzden arka rubleyi üretilmiş en büyük ölçüsü olan 23T ile değiştirip oranı 1.9'lara düşürüp bayırları daha rahat çıkmayı planlıyorum.Çözüm olurmu bilmiyorum.
@Anonim benim şu an sahip olduğum bu model üretilmiyor.Bisikletçilerle konuştuğum kadarıyla carraro sportive belt'te üretilmeyecekmiş.Bisiklet üreticileri bu gibi güzel bisiklet üretmekten neden vazgeçiyorlar,Türkiye'de klasik olan modeller içten dişlilere göre daha ucuz ve daha fazla satıldığı için mi?
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
@Achilles34 Videoda bağlantı çubuğunu paslanmazdan yapmışlar. Alüminyuma nasıl kaynamış anlamadım. Alüminyum fixie kadro alırsanız çubuğu alüminyumdan yaptırabilirsiniz, TIG ile sağlam şekilde kaynatılır. Modifiyenin toplam maliyeti de (freze, matkap, diş çekme, kaynak, boya) taş çatlasa 1000 tl ye gelir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Robert Knepper
@Achilles34
Bu kadar pahalı bir ürünü spor amaçlı kullanıcılar dışında satmak çok zor. İnsanlar Avrupa’da bununla işe gidiyorlar, günlük kullanıyorlar, onlar için çok mantıklı. İstanbul gibi bir yerde işe bisikletle gidip gelmek için yurtdışındaki maliyetin beş altı katı (satın alma gücüne göre) para vermek çok anlamlı değil.
Sportive belt aldım zamanında, güzel bisiklet ancak spor için değil. Biraz alışkın olduğumdan ağır ve şehir kullanımı için daha uygun bir kadro. Ancak sağda solda park edip bırakılacak bir bisiklet de değil. İşim de bisikletle gidilebilecek bir mesafe değil. Dolayısıyla kullanılmadan bekledi bir süre, sonra bu kadar pahalı ve az kullandığım bir ürünü tutmak anlamsız geldi, sattım.

Ruble dişlisi zaman aynakoldan ucuza gelir. Hem de iki üç kat daha fazla etkili olur.
 
@can_celik bisikletin orijinalliğini bozmamaya karar verdim sıfırdan almak daha mantıklı.
@Anonim söyledikleriniz çok mantıklı,zaten Türkiye’de bisiklete 4 bin lira gibi bu zamanda normal bi para versen bile millet enayi gözüyle bakıyor.
Rubleyi 23T yapıcam çünkü bayırlarda öldürüyor beni
 
@leeroy cevabınız için çok teşekkür ederim. Satılığa çıkardım ama kayışlı sistem içinde bu güzelim bisikletide satmak kötü hissettiriyor.Bende Carraro Sportive Belt almayı düşünüyorum.Kayışlı sistemim bakım ve temizlik,uzun ömürlülük ve en önemlisi sessizlik konusu beni cezbediyor.Gerçekten bunu satıp söylediğim modeli almamı tavsiye edermisiniz?
@Upper Architect ayrılabilen kayışlıları hiç bilmiyorum,gates firmasının böyle bir ürünü olduğunu görmedim açıkçası
@Anonim bende öyle düşünüyorum çünkü çevirmek çok zor duruyor ve bisikleti baya bi hırpalamam gerekecek gibi,yönlendiren arkadaşlar sağolsun beni hatadan döndürdüler :)

cevabın için teşekkür ederim Yusuf, açıkçası gates carbon drive çok kaliteli bir firma ve kayışlı bisikletin deneyimini yaşamak istiyorum.Bir farkı olmadığını söylemen beni şaşırttı çünkü ben ciddi bir fark olacağını düşünmüştüm.

Yazmayı unutmuşum,birde o gerdirme aparatından nasıl kurtulacağımı bilmiyorum,zincirin gergi ayarının o zaman nasıl yapılacağı konusunu biliyormusunuz?

(link).
Bahsettiğim zincir gibi ayrılabilen kayış sistemine linkten bakabilirsiniz.

(link)

(link)
Kadroda değişiklik yapmaksızın gergiyle kayış kullanabilirsiniz. Dropoutlarda değişiklik yaparsanız, gergisiz kayış kullanabilirsiniz. Dropları kestirerek yapacaksanız, araya ayrılabilir parça koydurarak ayrılabilen kayış kullanma zorunluluğundan kurtulabilirsiniz.
Gergi ayarı ise sadece tekerleği mm geriye çekip dropout u kitleyerek yapılıyor
Gergi ayarı ise sadece tekerleği mm geriye çekip dropout u kitleyerek yapılıyor
Ya da gerginim vidasını gevşetip aşağı ya da yukarı çekip kolu, vidayı sıkıştırarak.
 
  • Beğen
Tepkiler: ibrahimguler
@can_celik Videodaki bisiklet de paslanmaz malzemeden yapılmış ama parçalar birbirlerine kaynatılmıyor. Orada kullanılan işlem lehimleme. Adı üstünde lehim işlemi ama yumuşak bir metal olan kurşun değil de daha sert alaşım metaller (genelde silikon-bronz) kullanılıyor. Videodaki bisiklet alumiyum olsaydı yine de lehimleme yapılabilirdi ama yeterince sağlam olur muydu tartışılır. Bilidiğim kadarıyla geçmiş dönemlerin çelik bisikletleri, istisnalar olabilir, hep sert lehimleme ile yapılmış ve hala daha bu yöntem özel yapım çelik bisikletlerde kullanılıyor.
 
Son düzenleme:
Videodaki bisiklet de paslanmaz malzemeden yapılmış
Paslanmaz çelikten yapıldığını nerden anladın? Paslanmazdan çok ender olarak ince borulu klasik yol bisikleti yapılıyor, o da el yakan fiyatlara. MTB için gereksiz bir lüks olur bence.

Evet, teknik dilde bu birleştirme yöntemine "lehimleme" demek gerekiyor. Çünkü elektrod yok, elektriksel devre oluşturulmuyor. Harici metal eritilerek dolgu yapılıyor.
 
@can_celik Renginden çelik olduğu belli. Diğer yandan aluminyum oksi-yakıt ile yapılan lehimlemede erir gider. Basit bir pürmüzle bile aluminyum eritilebiliyor.
Paslanmazdan çok ender olarak ince borulu klasik yol bisikleti yapılıyor

Paslanmaz sınıfına giden o kadar çok çelik alaşımı var ki... Dolayısıyla ( Özellikle Avrupa sonra Amerika, Japonya'da vb.. bölgelerde üretilen ) çelik bisikletlerin çoğunluğu paslanmazdır bunlardan yine büyük bir bölümü de chrome-molibden alaşımlıdır. Diğer adıyla chromoly. Her chromoly alaşımda aynı değildir. Benim 90lardan kalma şehir bisikleti Peugeot Berkeley de chromoly ama klasik değeri yok. Columbus markası bile kendi içinde farklı chromoly borular ürettiyor. Bu arada oksi-yakıt ile kaynak da yapılabiliyor.
 
Son düzenleme:
@denizt Benim "paslanmaz" dan kastım deniz suyunda bile dursa paslanmayan krom-nikel li çelik. Gastronomide kullanılan en pahalı çelik alaşımından bahsediyorum. Zaten bu kadrolar artistlik olsun diye boyasız, çıplak şekilde satılıyor. Chro-moly, yüksek oranda krom içermediği için yine de paslanıyor. Sadece kromsuz çelik kadar hızlı paslanmıyor, farkı bu.

Diğerlerini bilmiyorum ama Avrupa'da üretilen çelik kadroların çoğunluğu dikişli tesisat borusundan yapılan kadrolar. Sallıyorum, 100 tane bisikletin 90 tanesi ulaşım amaçlı, 10 tanesi dağ tepe tırmanacak olan spor amaçlı oluyor. Çünkü avrupa'da çoğu insan için düzlükte kullanılan bir ulaşım aracı bisiklet. Neden ekstrüzyon borulu ve krom içeren çelikten bir kadroya standart bir kadronun 5 katı para versin adam... Bisikletin 15 kg olmasının ona bir mahzuru yok...
 
@kutay ecevit hakiki Ben alalı bayağı oldu fakat pandemi falan filan derken ilk sürüşü hiç yapamadım :(
Hepsini sattılar ve bu seri bitti ellerinde kalmadı diye biliyorum.

3000e almıştım orijinal lastikleri de çok kalın ve zırhsızdı onları da biraz daha ince ve zırhlılar ile değiştirmiştim fakat dediğim gibi siftah yapmak kısmet olmadı.
Hatta binemediğim için satmaya karar verdim malum sitede ilanı var.
 
Bisiklet sepetine gidip sorduktan ve Erdoğanlar bisikletten de onay aldıktan sonra,zaten piyasada bulunması zor ve stokları bitince de yeniden geleceği belli olmayan Alfine SL-S7000-8 vites kolunun siparişini verdim.
Umarım yazdıklarım mesaj kalabalığı olarak algılanmıyordur ve bundan sonra böyle bir değişim yaptırmak isteyenlere konuyla ilgilenen insanlar olarak bir faydamız dokunur.
Montaj sonrası gelişmeleri de aktarırım.
Kolu aldıktan ancak 3 ay sonra montajını yaptırma fırsatı buldum.Durumu kısaca özetleyeyim.
Alfine 8 rapid shifter lerin 2 farklı tip olduğunu bu sayede öğrenmiş oldum.
İlk tip soldan sağa 1 ile başlayıp 8 le biten göstergeye sahip olan tip1, ikincisi ise soldan sağa 8 ile başlayıp 1 ile biten göstergeye sahip tip2.

Anladığım kadarıyla kablonun göbekteki mekanizmaya sarılma şekline göre ya biri ya da öteki tip shifter kullanılıyor.Yani birindeki öndeki kol teli çekerken diğerindeki ön kol itiyor. Dolayısıyla da iki tip shifter de de ters çalışıyor.

Gelelim sonuca: Maalesef seçme şansı olmadığı ve piyasada zaten bulunmadığı için bulabildiğimiz kolu almak zorunda kalınca 1 yerine 8 den başlayıp vites yükseldikçe 1 e doğru giden ibreye sahip bir kol takmış olduk.
Çalışmasında hiç bir sorun yok ancak örneğin ibre 4 ün üstündeyken vites aslında 5 te oluyor,ayar için 4. viteste olması gerekirken ibre 5.vitesin üstünde duruyor.
Bildikten sonra sorun olmasa dahi yine de canımı sıkmadı değil.

1623851186443.png1623851340118.png
 
Kolu aldıktan ancak 3 ay sonra montajını yaptırma fırsatı buldum.Durumu kısaca özetleyeyim.
Alfine 8 rapid shifter lerin 2 farklı tip olduğunu bu sayede öğrenmiş oldum.
İlk tip soldan sağa 1 ile başlayıp 8 le biten göstergeye sahip olan tip1, ikincisi ise soldan sağa 8 ile başlayıp 1 ile biten göstergeye sahip tip2.

Anladığım kadarıyla kablonun göbekteki mekanizmaya sarılma şekline göre ya biri ya da öteki tip shifter kullanılıyor.Yani birindeki öndeki kol teli çekerken diğerindeki ön kol itiyor. Dolayısıyla da iki tip shifter de de ters çalışıyor.

Gelelim sonuca: Maalesef seçme şansı olmadığı ve piyasada zaten bulunmadığı için bulabildiğimiz kolu almak zorunda kalınca 1 yerine 8 den başlayıp vites yükseldikçe 1 e doğru giden ibreye sahip bir kol takmış olduk.
Çalışmasında hiç bir sorun yok ancak örneğin ibre 4 ün üstündeyken vites aslında 5 te oluyor,ayar için 4. viteste olması gerekirken ibre 5.vitesin üstünde duruyor.
Bildikten sonra sorun olmasa dahi yine de canımı sıkmadı değil.

267193 dosyayı görüntüle267194 dosyayı görüntüle
Bende sl 500 dx var. 500de bu tip bir durum yok ancak 7000de var. Güncel ve gelişmiş olmanın getirdiği eksi bu o olsa gerek. Kıh kıh kıh : )
 
  • Hahaha
Tepkiler: leeroy
42357 dosyayı görüntüle
Decathlon'da yeni girmiş stoklara göbekten vites düşünenlere tavsiye olunur. Fiyatı da makul bence. Güzel bir özelliği var zincir kadrodan bağımsız. Sram 3 vites kullanılmış çok eğimli olmayan şehirlerde yeterli olacaktır.

Bu fiyata şu anda neredeyse sadece göbek alınabildiğini şimdi öğrendim.
 
Geri