Scudo Sports

Göbekten Vitesliler Y.Y.D.

Hakan bey bu yorum biraz niyet okuma içermiyor mu?

Can "Eyyy Burçak Erbil! Senin de Fetullahçılar gibi gizli ajandan var, devleti ele geçirmeye çalışıyorsun! Ama yemezler!" demiyor ki... :) "Adam sadece çelik kadro ürettiği, çelik malzemeyle uğraştığı için bu yönde bir yanlılığı var/olabilir" diyor. Ben öyle anlıyorum en azından.

Sürekli İbrahim Tatlıses dinleyen birinin, onu dünyanın en başarılı vokali zannetmesi gibi...
Mehmet Bey, mesleğiniz nedir bilmiyorum ama sizden avukat olmaz, onu gayet iyi biliyorum. Ağzınızdan, kaleminizden veya klavyenizden çıkan her kelimenin bir sonucu olur. Bakın Can ne diyor: "Burçak Erbil'in makalesi, kendisi çelikten kişiye özel kadro yaptığı için, yanlı bir yorum içeriyor, çeliği yüceltiyor." Bu cümlede "için" kelimesinin üzerine yoğunlaşmanızı beklediğimi anlamışsınızdır. Sizin yorumunuz aslında yanlılığa çok iyi bir örnek.
 
Scudo
Amma uzattın ya, amma uzattın! Evet, aynen öyle diyorum, çelikten kadro yaptığı için, millet "esnek iskelet güç kaybı yaratıyomuş, custom çelik yaptırmayayım" demesin diye, o esnemenin güç kaybı yaratmadığını söylüyor.
 
@hakano bey, ihtisasınızın insan ilişkileri olduğunu söylemişsiniz ama genel olarak insanlarla çekişme içerisinde bi tavrınız var. Benim de ihtisasım mühendislik üzerine olduğu için bunun doğru veya yanlış olduğuna dair bir yorum yapacak değilim, ancak sizin karşınızdakilere ihtisaslarıyla ilgili yaptığınız yorumları göz önünde bulundurunca tutumunuzda bi tutarsızlık yok mu sizce de?
 
Amma uzattın ya, amma uzattın! Evet, aynen öyle diyorum, çelikten kadro yaptığı için, millet "esnek iskelet güç kaybı yaratıyomuş, custom çelik yaptırmayayım" demesin diye, o esnemenin güç kaybı yaratmadığını söylüyor.
Can, uzatmamı istemiyorsan benimle polemiğe girme bir daha. Şimdi marş marş. Seni gidi K-Faktörü seni.
@hakano bey, ihtisasınızın insan ilişkileri olduğunu söylemişsiniz ama genel olarak insanlarla çekişme içerisinde bi tavrınız var. Benim de ihtisasım mühendislik üzerine olduğu için bunun doğru veya yanlış olduğuna dair bir yorum yapacak değilim, ancak sizin karşınızdakilere ihtisaslarıyla ilgili yaptığınız yorumları göz önünde bulundurunca tutumunuzda bi tutarsızlık yok mu sizce de?
Umur kardeş, ben ihtisasa sadece saygı duyarım. Yanlış bir şey söylediysem, nerede, ne zaman bana söyle.
Göbekten vites sistemlerin tanrısı Rohloff'tur. Şu videoya bir göz atın; 14 vitesli Rohloff ile dağ-bayır-çöl-çamur demeden, yağ takviyesi gibi çok basit birkaç bakımla binlerce km. yol yapılabildiğini göreceksiniz.

Göbekten vites sistemlerinin en önemli avantajı budur. İyi olanı alır, kullanır ve bir daha arkanıza bakmazsınız.


Yakın zamanda Daniel Kahneman'ın Noise: A Flaw in Human Judgment adlı kitabını bitirdim. Kahneman, birçok profesyonelin uzmanı oldukları alanlarda fikir üretip karar verirken birçok açıdan yanlı (bias) davranabildiklerini, bunun da ortaya çıkan sonuçta gürültü-parazit-hata (noise) oluşturduğunu anlatıyor.

Burçak Erbil çelik malzemeden kadro üretimi konusunda ülkedeki en yetkin ve donanımlı kişi olabilir. Ancak bu onu, ortaya koyduğu fikir ve görüşlerde hata yapmaktan azade kılmaz. Aksine Kahneman'ın 450 sayfa boyunca anlattığı ve bilimsel verilerle desteklediği üzere, mesleğini/uğraşını uzun süre yapmanın meydana getirebileceği mesleki körlük ve yanlılık, kişiyi birçok durumda varlığından bihaber olacağı hatalar yapmaya (noise) sevkedebilir.

"Çelik kadro mu daha esnemez, karbon-fiber kadro mu?" sorusuna çelik diyen birinin cevabını, cevabı verenin kim olduğundan bağımsız olarak ben de sorgulardım.

Can'ın bahsettiği hususun bu olduğunu düşünüyorum. O mesajında art niyet aramak abesle iştigal olmuş biraz.
Can'ın itirafını okudun mu? Hala savunuyor musun?
 
Can, uzatmamı istemiyorsan benimle polemiğe girme bir daha. Şimdi marş marş. Seni gidi K-Faktörü seni.
Arkası dolu şekilde konuşsan... O zaman uzat, sabaha kadar tartışalım. Z kuşağı diliyle "boş yapıyosun", hem de çok boş.
Can'ın itirafını okudun mu? Hala savunuyor musun?
Ne itirafı? Alıntıladığın 2 sene önceki gönderide de söylüyorum zaten.

"Seni gidi 'filoloji uzmanı' seni"... Şimdi marş marş. Hangi alanda bilgiliysen o alanda konuş. Bilmediğin alanda dolaşma.
 
Can'ın itirafını okudun mu? Hala savunuyor musun?
Kimseyi savunmuyorum ki. Ben o cümleden size söylediğim anlamı çıkardım. Hala da kastettiği şeyin benim anladığım şekilde olduğunu düşünüyorum.

Sizin itiraf olarak tanımladığınız Can'ın son mesajına gelince... Bakın o konuda da sizden farklı düşünüyorum :) Hepimizin başına gelmiştir, bazen gereksiz uzayan ve iki tarafa da bir faydasının dokunmayacağını anladığımız bir tartışmayı sonlandırmak için "Lanet olsun, tamam sen haklısın. Al hepsi senin olsun, senin dediğin gibi olsun" diye kestirip atarız. Can'ın tam olarak bunu yaptığını düşünüyorum. Bu yaptığı onu haksız, sizi haklı çıkarmaz.
 
Arkası dolu şekilde konuşsan... O zaman uzat, sabaha kadar tartışalım. Z kuşağı diliyle "boş yapıyosun", hem de çok boş.

Ne itirafı? Alıntıladığın 2 sene önceki gönderide de söylüyorum zaten.

"Seni gidi 'filoloji uzmanı' seni"... Şimdi marş marş. Hangi alanda bilgiliysen o alanda konuş. Bilmediğin alanda dolaşma.
Eğer dediğin gibi "boş yapsaydım," kimyan bu kadar bozulmazdı. Burnundan solumuşsun çünkü K-faktörü'nü anladın ve doğru söylediğimi biliyorsun.
 
Kimyamın bozulması? Burnumdan solumam? Doğru söylediğini biliyomuşum. Neymiş o doğru söylediğin şey?
 
IMG-20200220-153348.jpg


Bu da benim Ghost Square Urban 5.8; şimdilik birbirimize alıştık ve iyi anlaşıyoruz. :)
Bisikletten memnun musunuz acaba. Ergonomi ve sorunsuzluk açısından soruyorum. Nexus 7 li zincirli bisikletten ghost urban 6 ya geçeceğim çünkü. Kadrosu Hoşuma gitti bisikletinizin
 
Arka teker göbek vites nedeniyle somunlu, arka lastik patlamasına karşı ona uygun bir ucu yuvarlak ve somunu içine alan bir anahtar alıp yanınızda taşımanız lazım Ya da ben gibi zırhlı bir lastiğe ek olarak patlama önleyici sıvıyla gelen bir iç lastik alıp takın. Şimdi somun anahtarını bir kere falan kullandım. Kayış gerginliği ayarı önemli, onun için telefon uygulaması var ama ben verim alamadım. Gidip Gates (benim bisikletin kayışı Gates Carbon Drive geliyor) marka bir gerginlik ölçer aldım ve meğerse ideal olarak ayarlamışım elle vs bakarken. Kışın kadronun büzüşüp yazın genleşmesini hesaba katarak max-min gerginlik önerilen sınırlar içinde kalacak şekilde ayarlamıştım öyle kullanıyorum. Alet bir defa falan kullanıldı ama emin olmak için iyi çünkü aşırı gergin ayarlarsanız göbek ve krank bilyeleri eziliyor, gevşek ayarlarsanız kayışı sıyırıyormuş. Arka teker sök tak derdi haricinde süper rahat ve sorunsuz bir bisiklet. Vites ayarı çok basit, sarı çizgileri hizalıyorsunuz ama ayarsız binmenin riski çok büyük, alfine göbeği elinize alırsınız. Evet sonuç olarak zayıf/sorunlu noktalarını dikkate alırsanız ve 5. vites hariç (çünkü göbek 5. viteste, vitessiz düz göbek gibi davranıyor) göbek iç sürtünmesi olacağını ve %5 civarı güç kaybına neden olacağını bilerek alırsanız memnun kalırsınız. Bir de sele bana sert geldi. Silikon/jel yapıda sportif (60 derece oturmaya müsait, üzerindeki seleden daha geniş değil) bir sele ile değiştirdim. Ben beğeniyorum ama çok dağ tepe tırmanmaz, çok yüksek hız yapmaz Konya için ideal. Ha bu arada arka göbeğe hiç servis yaptırmadım, performansı (benim hissettiğim) düşmedi, sesi artmadı. İlk kez göbekliye geçecekseniz aktarıcılı bisiklet performansı alamayınca moralinizi bozmayın. Bir de 2. el almayın, çünkü bakımsız/ayarsız kullanmaya hassas alet, daha önceki sahibinin nasıl kullandığını asla bilemezsiniz. Örneğin vites geçişlerinde anlık pedal çevirmeyi kesmeniz lazım (arabalardaki debriyaj gibi), yoksa iç dişlileri sıyırırsınız, vitesten atmaya başlar.
 
Pardon hocam Nexus 7'den geçeceğim demişsiniz. Onu atlamışım, göbekten vites hakkında tecrübeniz varmış. Evet kayışlı bisikletin kayış gerginliği ayarı hariç tam olarak da hayal ettiğiniz gibi oluyor. Süper sorunsuz, pisliği-yağı, sesi yok, sadece kayış değişimi için kadronun ayrılma yeri var, oradaki iki vidayı söküp işiniz bitince geriye takıyorsunuz. Kadro gayet rahat üst borunun seleye giderken aşağı doğru eğimli olması rahatlık sağlıyor. Yerleşik portbagajı ve çamurlukları çok rahat. Bisikleti havaya kaldırıp bıraktığınızda tek bir zıngırtı, langırtı gelmiyor zincir sesi olmayıp çamurlukların kadroyla bütünlük teşkil etmesinden. Tabi istenirse vidaları sökülüp çıkarılabiliyor hepsi. Ergonomi kadroyu kendinize uygun olarak seçerseniz hiç roblemsiz. Yalnız dediğim gibi,Arka teker sökülünce kayış gerginli ayarı yapmak gerektiğinden dolayı üzerindeki lastikler yerine zırhlı bir lastiğe geçin. Sadece arka için bile yapabilirsiniz çünkü ön teker QR, sorun olmuyor yani. Kadronun kablo kanalları da çok mantıklı, dışardan bakınca kadro görünmüyor ama kadro içinden geçirilse de ileride bakım zorlaşacağı için kadronun alt borusunun altına dışarıdan gizli oluk koymuşlar, dışarıdan geçiyor ama kadroya aşağıdan bakmayınca bunu göremiyorsunuz. Evet sadede geleyim ben çok memnunum, almanlar yine mühendisliklerini konuşturmuşlar.
 
Pardon hocam Nexus 7'den geçeceğim demişsiniz. Onu atlamışım, göbekten vites hakkında tecrübeniz varmış. Evet kayışlı bisikletin kayış gerginliği ayarı hariç tam olarak da hayal ettiğiniz gibi oluyor. Süper sorunsuz, pisliği-yağı, sesi yok, sadece kayış değişimi için kadronun ayrılma yeri var, oradaki iki vidayı söküp işiniz bitince geriye takıyorsunuz. Kadro gayet rahat üst borunun seleye giderken aşağı doğru eğimli olması rahatlık sağlıyor. Yerleşik portbagajı ve çamurlukları çok rahat. Bisikleti havaya kaldırıp bıraktığınızda tek bir zıngırtı, langırtı gelmiyor zincir sesi olmayıp çamurlukların kadroyla bütünlük teşkil etmesinden. Tabi istenirse vidaları sökülüp çıkarılabiliyor hepsi. Ergonomi kadroyu kendinize uygun olarak seçerseniz hiç roblemsiz. Yalnız dediğim gibi,Arka teker sökülünce kayış gerginli ayarı yapmak gerektiğinden dolayı üzerindeki lastikler yerine zırhlı bir lastiğe geçin. Sadece arka için bile yapabilirsiniz çünkü ön teker QR, sorun olmuyor yani. Kadronun kablo kanalları da çok mantıklı, dışardan bakınca kadro görünmüyor ama kadro içinden geçirilse de ileride bakım zorlaşacağı için kadronun alt borusunun altına dışarıdan gizli oluk koymuşlar, dışarıdan geçiyor ama kadroya aşağıdan bakmayınca bunu göremiyorsunuz. Evet sadede geleyim ben çok memnunum, almanlar yine mühendisliklerini konuşturmuşlar.
Usta çok teşekkür ederim. Aklımdaki tüm soruların cevabı oldunuz. Öğretmenin ve zincirli nexus 7 li bisikletim var ve vites sisteminden çok memnunum. Konya'da çok kullanılan bir sistem. Şehir Kopenhag ve Amsterdam gibi birçok kişide bu sistemli Gazelle Batavus gibi bisikletler var. Bende de Mbk bisiklet var. Okula gidip gelirken bazı zamanlar paçamın yağ olması okulda hoş olmuyor bu sebeple kayışlı sistemlere merak sarmıştım ve çok yardımcı oldunuz. Kayış ayarının bu derece önemli olduğunu bilmiyordum ama, dikkat edeceğim inşallah bisikleti alırsam. Allah alamanları mühendis olsun diye yaratmış derler ya bu sözün doğruluğunu, bisikletin detaylarını görünce bunu tekrar anladım. Çok teşekkür ederim tekrar.
 
Geri