Göbekten Vitesliler Y.Y.D.

ersinnsahin

Aktif Üye
Kayıt
6 Mart 2017
Mesaj
123
Tepki
146
Yaş
41
Şehir
istanbul
@ozgurgokalp evet çizgiler aynı hizaya gelmedi. Bulunduğum bölgede ustalığı ünlenmiş uzak sayılmayan bir bisikletçi var. Arayıp konuştum göbekten vites olduğunu belittim ayarlarız sorun değil dedi. Gelişmelerden haberdar ederim. Teşekkür ederim.
 
Scudo

hidromek

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2015
Mesaj
802
Tepki
1.117
Yaş
48
Şehir
istanbul
İsim
Vedat S
Bisiklet
Carraro
@ozgurgokalp Benim vitesin ayarını sistemi takan arkadaşlar 3 te yaptığı için ve ayarın düzelmesi sonucu yazdım adam 4 e alıp ayarı yapsaydı 4 .vites diye yazardım benim burada arkadaşa yanlış bilgi vererek elime ne geçicek
 

ersinnsahin

Aktif Üye
Kayıt
6 Mart 2017
Mesaj
123
Tepki
146
Yaş
41
Şehir
istanbul
@ozgurgokalp bey pendik efor bisiklet şenol usta 4. Vitesde vites ayarını yaptı. Kendisini yeni yeni tanısam da bölgede ve piyasada baya tanınan bir isimmiş. Rotorda ufak bir sürtme vardı arada onu da çıkardı hiçbirine de ücret almadı sağolsun.

Hazır vites de düzelmişken bugün 50 km yol yaptım. Çok keyifliydi.

Başta size ve yardımcı olan tüm arkaraşlara teşekkür ederim.

Keyifli sürüşler.
 

smu

Üye
Kayıt
10 Mayıs 2017
Mesaj
4
Tepki
0
Yaş
41
Şehir
istanbul
İsim
Sami
Bisiklet
Dahon
Herkese merhaba,
Foruma yeni kayıt oldum. İki sene önce çok uygun fiyata Dahon vitesse D7 almıştım. D7'de Nexus 8 kullanımına ilişkin herhangi bir bilgi bulamadım.
Aynı kadroya sahip Vitesse d7hg modeli Nexus 7 kullanıyor. D7'nin de nexus 8 ile uyumlu olabileceğini düşündüm. Artık deneyerek bilgi sahibi olabileceğim sanırım. İstanbul içerisinde bu sistemlerden anlayan montajını yapabilecek bir usta bulabilir miyim?

Yardımlarınızı bekliyorum.
Teşekkürler.
 

ozgurgokalp

Daimi Üye
Kayıt
2 Mayıs 2012
Mesaj
378
Tepki
663
Şehir
Fethiye/MUĞLA
Bisiklet
Cannondale
Nexus 7'ye uyumlu olan bisiklet 8'e zaten uyumludur. Yapmanız gereken sadece jantınızdan 7'yi söküp 8'i takmak. Yalnız 7 ile 8'in jant telleri çok küçük bir ihtimal az farklı uzunlukta olabilir. Emin değilim. Yani rahatlıkla 8'e geçebilirsiniz ki çok fark var, tavsiye ederim...
 

hidromek

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2015
Mesaj
802
Tepki
1.117
Yaş
48
Şehir
istanbul
İsim
Vedat S
Bisiklet
Carraro
Hali hazırda nexus 7 kullanıyorsanız nexus 8 e de geçebilirsiniz sadece vites kolu jant telleri ve göbek değişiyor sıkıntı olmaz
 

smu

Üye
Kayıt
10 Mayıs 2017
Mesaj
4
Tepki
0
Yaş
41
Şehir
istanbul
İsim
Sami
Bisiklet
Dahon
Cevaplarınız için çok teşekkürler. Vitesse D7hg kadronun tek farkı nexus'un montajının yapıldığı kadronun bağlantı noktaları. Forumda takip ettiğim kadarıyla ileri geri hareket edebilecek şekilde tasarlanmış. Vitesse D7 ise diğer vitesli kadrolar gibi. Zincir gerginliğinin ayarlanması önem taşıyor. Bu durumda herhangi bir aparat kullanılamıyor.
Kısacası Nexus ile kadro yapısı açısından uyumlu fakat bağlantı şekli açısından ancak deneyerek bilgi sahibi labileceğim sanırım.
Bir başka konu ise arka jantın da değiştirilmesi gerekiyor D7 28 delikli nexus ise 36 delikli...
Zincir ve zincir gerginliği ile ilgili sorunlar olacak gibi düşünüyorum.

Aşağıdaki görsellerden daha rahat anlatabilirim sanırım.
 

Dosyalar

mgencer05

Aktif Üye
Kayıt
12 Ekim 2016
Mesaj
161
Tepki
180
Yaş
45
Şehir
Konya
@smu

İleri geri hareket imkanı sağlayan kadro modeli tabiki en ideali fakat bu eksikliği 50 tl civraında bir masrafla zincir gergisi alarak çözebilirsiniz. Burada biraz daha zahmetli ve ustalık isteyen kısım normal göbeğe göre ayarlanmış jantın nexus 8 göbeğin ebatlarına göre tel boylarının ayarlanıp döşenmesi. Genelde nexus 8 36 delik jant kullanıyor ,eski jant aynı delik sayısına sahipse işçilik biraz daha az olur.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

smu

Üye
Kayıt
10 Mayıs 2017
Mesaj
4
Tepki
0
Yaş
41
Şehir
istanbul
İsim
Sami
Bisiklet
Dahon
@mgencer05 merhaba,
Belirttiğiniz gibi shimano'nun zincir gergisi ile denedik. Fakat kadro (kadro dahon: 6061) ile uyumlu olmadığı anlaşıldı. Sonrasında bmxler için üretilen iki eksende hareket edebilen bir zincir gergisi sorunu çözdü. Bu hafta sonu deneme fırsatım oldu. Bazen sürüş esnasında pedala tekrar basarken ufak bir ses geliyor. Rahatsız edici veya mekanik bir aksama sesi gibi değil. Bunun dışında gerçekten sessiz çalışıyor. Çok memnun kaldım açıkcası.
Bir başka konu ise 38T Nexus ayna kol kullanıldı. Orjinal ayna kolun çapı 52T. 38 dişli ayna kol ile düz yolda 1/2/3. vitesler neredeyse kullanılmıyor gibi. Yokuş çıkmak için ideal bir sistem oldu. Arka dişli de 18T. Belki bir düzenleme yaparak arka diş 22T kullanılabilir.
Jant ile ilgili belirttiğiniz durum ise Konya'da Özceylan bisiklet tarafından hazırlandı. jant + jant telleri + nexus 8 montajını ve ayarlamaları yaparak tarafıma kargoladılar. Özceylan bisiklet'de Mehmet bey çok yardımcı oldu.
 

Rocketman

Aktif Üye
Kayıt
6 Mayıs 2017
Mesaj
171
Tepki
434
Şehir
İstanbul
İsim
Ata A.
Bisiklet
Giant
Merhabalar,

Bir sorum olacaktı: Göbekten vitesli bisikletlerde aynakol tek yapraklı mı?

Mesela yokuş tırmanma performansını artırmak için daha küçük, düz yolda ve yokuş aşağı hızlanmak için de daha büyük ikili ya da üçlü aynakolla kullanma imkânı var mıdır bu vites sistemlerini?
 

mgencer05

Aktif Üye
Kayıt
12 Ekim 2016
Mesaj
161
Tepki
180
Yaş
45
Şehir
Konya
@Rocketman

Ön dişliyi ikili veya 3 lü olarak kullanan bir sistem görmedim fakat göbekten üç vites ve arka dişlisi 7-8 li olan bir sistem biliyorum. Sram dual drive diye aratıp inceleyebilirsiniz.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman

mgencer05

Aktif Üye
Kayıt
12 Ekim 2016
Mesaj
161
Tepki
180
Yaş
45
Şehir
Konya
@smu

Öncelikle hayırlı olsun güzel günlerde kullanın. Bahsettiğiniz sesin kaynağını binip denemeden tahmin etmek zor fakat vites ayarının tam olduğunu bir kontrol edin isterseniz. Dişli oranları bence ideal fakat ileride yokuş performansı tatmin etmezse 20 dişli takabilirsiniz arkaya. Özceylanlardan bende alışveriş yapıyorum Konya'nın Akşehir ilçesinde yaşadığım için hafta sonları Konya ya gidiyorum sık sık. Konya merkezde özellikle göbekten vitesli şehir bisikletleri çok kullanıldığı için (batavus gazelle Sparta)bu konuda tecrübeli ustalar bulmak mümkün. Diğer illerde göbekten vites konusunda yetkin usta bulmak zor olabiliyor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: smu ve Rocketman

Rocketman

Aktif Üye
Kayıt
6 Mayıs 2017
Mesaj
171
Tepki
434
Şehir
İstanbul
İsim
Ata A.
Bisiklet
Giant
@ozgurgokalp

Harika, tam merak ettiğim şeyi yapmışsınız. Hem tırmanışlarda hem de düz yolda çok iyi performans elde ediyorsunuz diye tahmin ediyorum?

Bende bir fitness bike var. Şu an kondisyonsuz olduğum için dik yokuşları genelde 26/32 oranındaki en düşük vitesimle tırmanabiliyorum (700x28c).

Öte yandan, bazı göbekten vitesli bisikletlere baktığımda en düşük vites oranlarının benimkinden bile küçük olduğunu gördüm. En azından öyle hesapladım.

Bu nedenle, mantıken, Türkiye gibi engebeli (ve çoğu kullanıcının pek de hız yapmaya ihtiyaç duymadığı) bir coğrafyada göbekten vitesli bisikletlerin daha yaygın olmasını beklerdim. Üsteilk de bakım/temizlik vb. ihtiyaçları çok daha az.

Halbuki durumun bunun tersi olduğunu görüyorum. Ayrıca, bu başlıkta, göbekten vitesli kullananların yokuşlar nedeniyle dışarıdan vitesli sistemlere geçtiğini okudum.

Gözden kaçırdığım bir nokta mı var? Yoksa ben mi yanlış hesaplıyorum dişli oranlarını acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: ozgurgokalp

shereboy

Üye
Kayıt
4 Ocak 2017
Mesaj
20
Tepki
54
Yaş
46
Şehir
Istanbul
İsim
Tolga S
Bisiklet
Cube
Bende alfine 11 var, 46 krank, 22 kaset var. Vites orani; 1,08 - 4,49. yokuslarda 6'dan kucuk vitese ihtiyacim olmadi henuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman

hidromek

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2015
Mesaj
802
Tepki
1.117
Yaş
48
Şehir
istanbul
İsim
Vedat S
Bisiklet
Carraro
@Rocketman Evet göbekten vitesli sistemlerde aynakol tek yapraklı yanılmıyorsam @ozgurgokalp çoklu aynakollu olarak kullanmıştı tecrübelerini o anlatabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman

ersinnsahin

Aktif Üye
Kayıt
6 Mart 2017
Mesaj
123
Tepki
146
Yaş
41
Şehir
istanbul
@Rockerman bende Nexus 8 var kondisyonum düşük olmasına rağmen %12_13 lük bir eğimi tahmin ettiğimden daha rahat çıkabildim. Fakat açık konuşmak gerekirse düşük kondisyon yüzünden istediğim noktaya çok kısa bir mesafe kala bisikletten inmem gerekti.

Bence klasik vitesli bir bisiklet ile benim kullandığım bisiklet arasında tırmanma açısından büyük bir fark yok. Kondisyonum olsa çok daha rahat çıkacağıma eminim.

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman

smu

Üye
Kayıt
10 Mayıs 2017
Mesaj
4
Tepki
0
Yaş
41
Şehir
istanbul
İsim
Sami
Bisiklet
Dahon
@mgencer05 Teşekkürler. Vites ayarını kullanımdan önce shimano'nun belirttiği gibi ayarlıyorum. Bu haftasonu tekrar deneyeceğim.
Carraro katlanır bisikletler arkada nexus7 tam emin değilim ama 18T arka dişli ve 48T aynakol kullanıyorlar. Dahon Vitesse D7HG ise nexus 7/18T arka dişli ve 38T aynakol kullanılmış. Fabrika çıkışlı göbekten vitesli olan Dahon D7HG modelini referans aldım. Shimano'nun nexus seti de 7HG modeline uygun görünüyor.
Esasında iki bisikletin de teker çapı 20".
48T dişli aynakolun yokuş performansı konusunda Carraroların sürüş karakteri nasıl merak ediyorum doğrusu. Belki dahon bu yüzden 38T ayna kol kullanımını ön görmüştür.