Göbekten Vitesliler Y.Y.D.

ozgurgokalp

Daimi Üye
Kayıt
2 Mayıs 2012
Mesaj
378
Tepki
663
Şehir
Fethiye/MUĞLA
Bisiklet
Cannondale
Atfde bekletip 10 dk kadar yagin suzulmesini beklemekten baska bir sey yapmadim. Zaten icinde hic bir kir olmuyor. Bu bakimi da 2 yildan once yapmaniza gerek olmadigini dusunurseniz zor bir islem degil. Yani sokmek zaten zor degil, onun icin kafaya takilacak bir husus degil.

Alfine 11li bisikletim 2012 model Porsche Bike S idi. Onu elden cikardim ve turuma onunla gitmistim. Su anda kullandigim Nexus 8li bisikletim ise 25 yillik eski bir celik kadrolu bisan atlanta kadroyu yeniden toplayarak kendim topladigim bisikletim. Tura gideceksem eger 1. vites farkli olmadigi icin nexus ile de cikilabilir. Su anda tek tur bisikletim bu ve gonul rahatligiyla her yere giderim. Yasadigim yerde gozum kapali her yere gidebiliyorum. En ufak bir sorun yasayacagimi dusunmuyorum.
 
Scudo

mgencer05

Aktif Üye
Kayıt
12 Ekim 2016
Mesaj
161
Tepki
180
Yaş
45
Şehir
Konya
İçindeki dişliler tamam atf ile yağlanabilir. Fakat bilye ve bilye yataklarının bakımı gressiz verimli olmaz diye düşünüyorum. Genelde izlediğim videolarda yağın içinde beklettikten sonra bilyelerin bulunduğu bölgeleri gresleyip öyle topluyorlar. Kayınpederde sanayici olduğu için omunda fikrini aldım. Atf nin dişliler için yağlayıcı özelliği yeterli gelmeyebilir 10-40 motor yağında bekletsen dişlşlere yapışıp kalıcı bir tabaka oluşturur dedi. Ayrıca Yen'i gelen bisikletimi denedim kadro yapısı ve ağırlığındanmıdır yoksa dişli sayılarıyla mı alakalı bilmiyorum yokuştaki performansı daha iyi geldi.
bu eski
bu da Yen'i bisikletim.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

BURAK HOCA

Üye
Kayıt
30 Aralık 2016
Mesaj
2
Tepki
0
Yaş
41
Şehir
KAYSERİ
İsim
BURAK HOCAOĞLU
Bisiklet
Diğer
Merhabalar konu hakkında tam yeti sahibi birini bulamadım yardımcı olabilecek olan varsa cok sevinirim

Bende yamaha xpc 26 model pedal destekli e-bike var. bunun üzerinde sg-4r35 model göbekten vites var. manuel 4 kademeli kol ile kullanıyorum.Aşağıdaki linkte aynı göbek kullanılarak otomatik vites yapılmış..
(link)

ben sistemin dökümanını buldum ...ebay üzerinde gerekli olan gösterge paneli switch pil kutusu ve motor ünitesinin oldugu tek link buldum ürünü londradan aldıracağım tek kaygım göbek (hub) kodu katalogla aynı olsada uyum sağlamama sorunu olurmu??? aynı hub ın manuel ve otomatik diye farklı üretimi yapılmısmıdır??
 

ogeday13

Aktif Üye
Kayıt
10 Nisan 2015
Mesaj
175
Tepki
73
Şehir
İstanbul-Beylerbeyi
Bisiklet
Diğer
Rohllof konusunda pek bilgi bulamadım. Shimano ile (deore ve xt) kıyaslandığında performans kaybı söz konusu olur mu? Özellikle shimano'dan Rohllof'a geçenlerin tecrübelerini merak ediyorum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Mesaj
3.300
Tepki
13.190
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Diğer
@ogeday13 Bildiğim kadarıyla yetkili satıcı ve servisi Bisiklet Gezgini.
(link) adresinde detaylı anlatmışlar sistemi.
Sistem hakkında kitaplardan, teknik detaylara herşey anlatılmış. Hatta Shimano ile şöyle bir maliyet kıyaslaması var;

60.000 km yol yapacağınızı varsayalım
Rohloff Shimano XT
ParçaFiyat (euro)ParçaFiyat (euro)
Fiyat farkı950
6 x yeni zincir282Her 3000 km’de yeni zincir940
12 x yağ değiştirme180Her 6000 km’de yeni kaset770
2 x arka dişli722 x yeni yapraklar232
1 x ön dişli753 x yeni kablolar75
1 x yeni kablolar30Yeni derayer ve kollar390
Toplam1589Toplam2407
 

savageboy

Üye
Kayıt
13 Nisan 2017
Mesaj
12
Tepki
11
Yaş
39
Şehir
Istanbul
İsim
Mehmet
Bisiklet
Carraro
Merhaba foruma yeni katildim. Bisikletimide alali yaklasik bir ay oldu. Carraro flexi nexus 3 vitesli. Ilk aldigimda ozellikle yokuslarda vites dusurmekde cok zorluk Cektim hatta 1. Vitese neredeyse gecmedi. Hergun aldigim bisikletciye ugradim ayar vs, en son vites telinin kirik oldugunu farkedip degistirdiler. Sonrasinda yapilan ayarda yokusta vitesi dusurmemden sonra 3-5 pedal cevirmem gereksede sorunsuz sayilacak seviyeye indi. Fakat son gunlerde yuk bindiginde yani yokus tirmanirken yine cok direnc gostermeye basladi ozellikle 1. Vitese inerken. Bugun tam degistirecegim sirada pedal basmaya ara verdim 1 SN den az sureli cok sorunsuz iniyor vites, duz yoldada zaten sorunsuz degisim oluyor. Sorum su: Gobekten viteslerde ya da ozellikle shimano nexus 3 te yokus cikarken pedala yuk binerken vites dusurmeye karsi direnc normal midir? Pedal basmaya ara verip mi degistirecegiz vitwsi yoksa bende ki durum anormal mi?
 

Ahmetgitar

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ağustos 2015
Mesaj
1.284
Tepki
5.634
Yaş
44
Şehir
Ankara
İsim
Ahmet
@BerkEvren shimano xt maliyeti biraz abartılmış.
Şöyle ki, tur bisikletimin donanımı tamamen XT.
3000 km'ye bir zincir değişimi yazılmış. 9000km'ye yaklaştım ancak henüz zincir değiştirmedim ki en son zincir uzunluğu ölçümünü de 7500km bakımında yaptırmıştım.
6000 km'ye kaset değişimi yazılmış, o da olmadı.
Ha Rohloff iyi midir, elbette ancak yine de fiyat farkı maalesef çok daha fazla diye düşünüyorum.
 

hidromek

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2015
Mesaj
802
Tepki
1.117
Yaş
48
Şehir
istanbul
İsim
Vedat S
Bisiklet
Carraro
@savageboy vites değiştirirken pedala basarsanız göbekteki dişli sisteme baskı uygularsınız buda vites geçişlerinde sorun yaratabilir hele yokuş çıkarken bu basınç daha yüksek olur o yüzden pedala basmadan vites geçişlerinizi yaparsanız daha sağlıklı olur
 

Yusuf'san

((( Sadece Bisiklet )))
Kayıt
20 Mayıs 2009
Mesaj
944
Tepki
1.604
Yaş
47
Şehir
Trabzon
İsim
Yusuf
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@savageboy pedal çevirirken de sorunsuz bir şekilde vites değiştirebilirsin bu durum dıştan vitesli bisikletlerdeki ile aynı mantıkta. Pedalı geçeceğin vitese uygun devirde çevirirsen sıkıntısız geçiş yaparsın. Yokuş çıkarken pedal devrin iyice düştükten sonra vites değiştirmeye çalışırsan sıkıntılı geçer ve göbekten viteslilerde şanzımana dıştan viteslilerde ruble ve zincire müthiş zarar verir. Geçeceğin vitese uygun devirde pedal çevirmeden vites değiştirmeyi ben arabada debriyaja tam basmadan vites değiştirmeye çalışmaya benzetiyorum.
Pedalı uygun devirde çevirerek bir nevi debriyaj etkisi yapmak gerekiyor.
Tabi göbekten viteste istersen pedallamayı tamamen bırakıp vitesini değiştirip sonra tekrar pedallamaya da devam edebilirsin.
 

avkebele

May2009
Kayıt
21 Şubat 2016
Mesaj
345
Tepki
504
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Giant
@Ahmetgitar zincirin ve rublenin değişim süresi için önemli olan etkenlerden birisinin de kullanım şekli olduğunu düşünüyorum. Sprinter değilseniz , yüklü uzun turlar yapmıyorsanız , temizlik ve yağ bakımını sağlıklı yapıyorsanız , bisikleti trainerda kullanmıyorsanız , vitesleri doğru kullanıyorsanız; zincirin uzama ve rublenin alınma süreleri uzayacaktır. Sanırım siz bu şartlarım hepsini sağlamışsınız.
 

savageboy

Üye
Kayıt
13 Nisan 2017
Mesaj
12
Tepki
11
Yaş
39
Şehir
Istanbul
İsim
Mehmet
Bisiklet
Carraro
@Yusuf'san tesekkurler aydinlatici bilgiler icin bisiklete en son cocukken binmistim, 30 undan sonra simdi bastan ogrenecegiz anlasilan:) yalniz sunu tam anlayamadim, yokus cikarken pedal cevirme hizim dusuyor bu sekilde vites degistirmeye calisirsam yanlis oluyor ve zararli buraya karat tamam. Dusuk vitese gecerken pedal cevirme hizini yukseltmem gerek dogru bir gecis icin?
 

Yusuf'san

((( Sadece Bisiklet )))
Kayıt
20 Mayıs 2009
Mesaj
944
Tepki
1.604
Yaş
47
Şehir
Trabzon
İsim
Yusuf
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@savageboy evet yokuş çıkarken sıkıntısız bir geçiş için pedal devrini geçilecek vitesin devrine yakın bir şekilde arttırmak gerekiyor.

Mesela yokuşta zorlanmaya başladın pedal iyice ağırlaştı ve artık zor çeviriyorsun vites düşüreceksin ancak düşüreceğin vitesin pedal devri aralığında değilsin ve vitesi değiştirdin bu durumda hem göbekten viteste hem dıştan viteste vites geçişi sıkıntılı olur çat çut ses gelir hem zor geçer hem de sisteme çok zarar verir.

Tecrübe ettikçe geçeceğin vitesin pedal devrini önceden hissedeceksin ve uygun devirde vites değiştirince ne kadar rahat geçiş yaptığını göreceksin. Tabi sisteminde başka bir sıkıntı olmaması koşulu ile.

Aynı durum vites yükseltirken de geçerli çok yüksek devirde pedallarken birden bir ya da birkaç vites yükseltmeye kalkarsan yine sağlıksız bir geçiş olur dıştan viteste tak tuk diye ses gelir vites düşürmeye nazaran daha kolay geçer ancak yine de zincir ve ruble zarar görür hem bu tarz kullanımla vites ayarları da çabuk bozulur.

Şanzımanlıda ise içerisindeki çark ve dişliler birbiriyle tam ve sırasıyla buluşmadan senin geçmek istediğin vites ya da birkaç vites ileriye geçebilmek için çaba gösterir bu sırada sıradaki dişli ile tam buluşma veya kavrama olmadan bir sonrakine geçme geçer ancak dişliler birbirlerini hafif hafif sıyırır ya da aşındırır ve yine bu tarz geçişlerde normal olmayan ses duyulur ya da bir pütür hissedilir.

Şanzımanlı sistemlerin dıştan viteslere nazaran bu tür kullanım hatalarına toleransı yüksektir zira kapalı ve içi yağlı bir bünyesi var ancak sürekli bu şekilde kullanmak hem verimliliğini hem ömrünü azaltır.

Veee turlarda yanımda pedallayan arkadaşımın bu tarz kullandığına şahit olduğumda elimde olmadan içim acır.

Sağlıklı vites geçişi kanımca çoooh önemli der ve gece gece ne kadar gevezelik ettiğimin farkına varırım.
 

D.Mustafa

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
1.168
Tepki
754
Şehir
izmir
Rahat bir geçiş için vitesi değiştirmeden önce pedal da ki yükü 1 sn liğine azaltmanız yeterli olacaktır. O esnada vitesi değiştirip tekrar yüklenebilirsiniz ama @Yusuf'san nında belirtmiş olduğu gibi yokuşun ortasında tıkanmamak için biraz önceden vites düşürerek gelmek daha rahat bir sürüş sağlayacaktır. Bir kaç neme de sizde bisikletinizi tanıyarak nerede nasıl vites geçirecek ne tepki verecek öğrenirsiniz :)
 
Kayıt
22 Mayıs 2016
Mesaj
1.301
Tepki
1.680
Şehir
İzmir
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@savageboy

Bir basit öneri de benden:
Yokuşa başlarken seri bir şekilde yokuş çıkacağanız vitese inerseniz yokuşta vitesle uğraşmazsınız.
Temel kural pedala yüklenirsek vitese müdahale etmemek.
Ve tabii vites değişim sonrası hız düşme pahasına da olsa pedala olabildiğince az yüklenmek.:)
 

ersinnsahin

Aktif Üye
Kayıt
6 Mart 2017
Mesaj
123
Tepki
146
Yaş
41
Şehir
istanbul
Arkadaşlar merhaba;

Birtakım sorularım var destek olursanız sevinirim.

1- Aslında cube hyde pro Nexus 8 li bisikelti istiyorum fakat. Bu bisiklet bulunduğum ilde yok ve kadro boyu konusunda çelişkiye düşüyorum çünkü bu bisiklet Hybrid olarak geçiyor.

Stoklarda sadece kadrosu 54 olan var ve benim boyum 1.80, iç bacak ise 78. Sizce bu bisiklet bana uyar mı?

2- yukarıda belirttiğim bisiklet aslında bütçe olarak beni biraz aşıyor. Bu nedenle aktif pedal sitesindeki specialized source 7 modeli dikkatimi çekti fakat bunda Nexus 7 li sistem var.

Bisikleti aldığımda ilk olarak kondisyonumu arttırmam gerekecek. Muhtemelen de ilerleyen zamanlarda evden işe gitmek için kullanabilirim. Ev iş arası 9 km ve dönüşde çıkışlı eğimler de mevcut.

Bütçeden dolayı Nexus 7 alsam beni üzer mi 8 ile arasında çok büyük bir fark olur mu açıkçası kestiremedim.

3- specialized source 7 nin fren parçaları zor bulunuyor diyorlar ileride sorun yaşar mıyım?

4- specialized source 7 modelinin özellikleri şu şekilde. Sizce bu özelliklere 1800-1900 tl para verilir mi kadrosu bizim çukurlu kasisli bozuk asfaltlarımıza uygun mudur?

Kadro

Specialized A1 Premium Aluminum, fully manipulated tubing, integrated headset, fender/rack eyelets, center kickstand plate, Rollerbrake mounting hard points

Maşa

Steel straight blade, fender eyelets

Furş Takımı

1-1/8" semi cartridge bearings lower cup, loose ball steel upper cup, 15mm alloy cone spacer with 30mm of spacers

Gidon Boğazı

Ahead, alloy, 4-bolt, 1-1/8", 10-degree

Gidon

Specialized French Bar, alloy, 25.4mm

Elçik

Velo Ergo Grip for Nexus shifter

Fren Takımı

Shimano BR-IM55 Rollerbrake

Fren Kolları

Rollerbrake-lever, 3 Finger, twist-shifter compatible

Vites kolları

Shimano Nexus Revo, 7-speed

Ruble

Shimano Nexus 7, 19t

Zincir

KMC Z510 singlespeed chain for Nexus

Aynakol

Chainway, aluminum, single 44 diş

Orta göbek

Sealed cartridge, square taper, 68mm

Pedal

Sirrus pedal, nylon body, symmetric alloy cage, low profile bearing system, toe clip capable

Jantlar

CT700 Disc, Alloy double wall, pinned, CNC machined sidewalls, 36h

Ön Göbek

Shimano IM70, RB, 36h

Arka Göbek

Shimano Nexus 7 for Rollerbrake, 36h

Dış Lastik

Specialized Nimbus Sport, 60 TPI, wire bead, reflective strip, 700x32c

Sele

Body Geometry Targa Sport, 155mm wide

Sele

Alloy, 2-bolt forged head, 12.5mm offset, 27.2mm, 350mm

Sele Kelepçesi

31.8 clamp ID, forged and machined alloy

Zil

Nuvo aluminum mini bell
 

ozgurgokalp

Daimi Üye
Kayıt
2 Mayıs 2012
Mesaj
378
Tepki
663
Şehir
Fethiye/MUĞLA
Bisiklet
Cannondale
@ersinnsahin Merhaba. Nexus 7'yi kullanacağınız arazi yokuşlu ise tavsiye etmiyorum. Nexus (veya Alfine) 8 yaklaşık %30 daha fazla vites oranına sahip. Yokuşta veya uzun turda uygun dişli kombinasyonlarıyla daha rahat bir sürüş elde edilebiliyor. Ayrıca baktığınız bisikletteki rollerbrake denen fren sistemini de bir süre kullandım. Bu fren sistemini eğer Konya gibi düz bir yerdeyseniz kullanabilirsiniz ama yokuşlu yerlerde hem tutuş gücü sıkıntılı hem de uzun inişlerde ısınıp içindeki yağ yanıp sorunlar başlıyor. Kısaca ben söküp attım, tavsiye etmiyorum.

Özel mesajla sorumuşsunuz benim daha önce kullandığım bir kaç tane göbekten vitesli bisiklet oldu. Birini elden çıkardım, farklı bir tarz bisikletle takas ettim. Diğer göbekten vitesli bisikletim duruyor ve aktif olarak kullanıyorum. Nexus 8'li bir bisiklet ve her şeyini kendim topladım. Kadrosu eski bir bisan, gerisi komple değişti.

Sattığım bisiklet Alfine 11 ve karbon kayışlı bir Porsche Bike S idi.

(link)

Bisikletim buydu (bunun karbon maşalı ve kayışlı versiyonu)
 

ersinnsahin

Aktif Üye
Kayıt
6 Mart 2017
Mesaj
123
Tepki
146
Yaş
41
Şehir
istanbul
@ozgurgokalp geri dönüşünüz için teşekkür ederim. O zaman en mantıklısı ikinci el scott sub 35 bulmak olacak gibi duruyor.

İyi günler dilerim.
 

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.121
Tepki
4.927
Şehir
Antalya
@ersinnsahin O ikisi arasında Cube Hyde almanızı tavsiye ederim. Geometri konusu biraz karışık. Nerdeyse her marka kendine göre bedenleme yapıyor. Cube'de size uyacak model 54 beden