Scudo Sports

Giro d'Italia 2025

5.etap ile ufaktan kısa ama sert tırmanışların girizgahını yapıyoruz. Son 30k.'dan itibaren yarış kızışacak. Genel klasmancılar ve yokuş çıkabilen sprinterler sorun yaşamadan buraları geçerse güzel bir final olur.

PpB98bg9nm28k6MGCyQx_280425-025230.jpg

Bugünkü etabı 14.30-18.45 arası takip edebiliriz...
 
Scudo
Dünkü etapta geçirdiği kazalara ve bugünkü eğimli etap profiline bakarak bugünü Roglic'e yazmıştım. Son 2km kalana kadar da gayet güçlü görünüyordu.

Danimarka pembelisi eğimin sert olduğu yerde gerilere düştü derken Çekya'lı domestik Vacek imdada yetişti, kolundan tutup en öne getirdi.

Beş etabın üçünü kazanıp hat trick yaptı pembeli. Utanmasa genel klasmana oynayacak. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: sccetin
Roglic’in şu an etap peşinden koşmak gibi gereksiz işlere girmesine hiç gerek yok, en ufak enerji kırıntılarını dahi anlamsız hevesler uğruna harcamamalı :) Ben Roglic’in en fazla 1 etap alacağını düşünüyorum.
 
Evet, son 30k.sonrası işler kızıştı..
Üç İtalyan kaçıp vatanseverlik yapıp yakalandıktan sonra ön tarafta gücünü ekonomik kullananlar arasında Pedersen mührü vurdu gene...

 
Vacek iyi taşıyor Pedersen'i ve 3/5 yaptı şimdiden Pedersen, umarım sonunda mutsuz bi taraf olmaz. Trek'in bu takım çalışması çok hoşuma gidiyor ama Pedersen için kazanılabilecek daha bi çok etap var ve özellikle bi önceki sene Pogacar'ın 6 etap kazandığı bi turda 6 veya belki 7 etap bile alabilecek durumdayken Vacek'in de bi şekilde ödüllendirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Bu bi etabı Vacek'e bırakmak mı olur veya hazır kontrat senesindeyken sıkı bi kontrat teklif etmek mi olur artık bi şeyler olması lazım gibi gibi.

Pidcock benim potansiyeli olduğunu düşündüğüm bi sporcu ve Ineos'ta hakettiği değeri göremediğini ve Q36,5'un kendisine iyi geleceğini düşünüyordum. Ama sanırım bu sefer de takımın kendisi için yeterli seviyede olmadığını düşünüyor, zira 'Vacek gibi adamınız varsa oluyor bi şekilde' gibi bi açıklama yaptı. Hem takım arkadaşları açısından pek hoş bi durum değil hem de kendisini rahat hissettiği bir ortamda olmadığını düşündürdü bana.

Bir son sözüm de özellikle pembe mayonun üstünde galiba bir harita benzeri silik bi desen var. Yakına girmeden bakınca sanki ter lekesi gibi görünüyor. Giro'nun bu mayo tasarımlarında hep bi cinslik oluyor sanki yav :)
 
  • Beğen
Tepkiler: TeamO2.cc
Geldik bu yılın en uzun etabına..
227k. ve 2600m. yükseklik toplamı ile bol iniş-çıkışlı bir profil var. Etap için iyi bir kaçış.grubu bekliyoruz. Pedersen'e ve takımına göre ayarlama yapacaktır Peletonun kurmayları.
Son düzlüğe gelindiğinde sıkı bir yer kapma ve kapışma olacak, umuyoruz kaza olmaz..

biOvyXMGOQlPwNegDx12_280425-012825.jpg


Etap uzunca, o nedenle canlı yayın 12.15'de başlayıp 18.45'e değin sürecek...
 
Karışık bi etap oldu. Başta kaçışçılar takipçiler peloton kimse ne yapacağına pek karar veremedi, 3-5 saniyelik farklarla falan gittiler bi süre hatta :D

Sonra kazalar olunca söylenilene göre özellikle sporculardan büyük destek gelmiş etabın nötralize edilmesi kararına. Sporcuların büyük çoğunluğunun aynı fikirde olması ilginç oldu :)

Sprint tam bi faciaydı. Resmen herkes mahallenin delisi gibi takıldı :) Kaden Grooves da baktı ortam müsait, 250 wattla güle oynaya sprinti aldı.

Visma’nın acilen silkelenip kendine gelmesi lazım. Trek’i ve Pedersen’i takdir ettim, rekor hırsıyla anlamsız risklerin peşinden koşmadılar. Değişik bi gün oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: orhankou
"Bisikletçi için ne kadar az yağmur yağarsa o kadar tehlikelidir" öngörüsü 6. etapta aynı ile vaki oldu. Günün 2/3 lik bölümü geçildiğinde zaten yağmurlu hava vardı. Yöresel yağış farkları olsa da hafif yağmur ve asfalt üzerindeki toz, boya, yağ gibi elementler ile birleşip iniş bölümündeki sekansa hızlı giren (yazık ki uyaran, yavaşlanması gerektiğini bildiren yoktu) peleton kazaya karıştı.O hız içinde gene bir teker teması kazaya neden oldu.Toplu sprintte kaza olmasın derken bu kaza tüm keyifleri kaçırdı.
Hindley en ağır hasarı alıp yarışı bıraktı.Diğer kazazedelerin durumunu bugünkü etapta göreceğiz. Kaza sonrası yapılan görüşmeler sonrası geç de olsa yarış nötralize edilip, kalan kilometreler sağ salim bitirme modunda geçildi.
Puan ve zamanlar dondurulduğu için sıralamalara bir etkisi olmadı.
Groves son düzlükte tilki kurnazlığı ile birbirini kollayan grubun yanından geçip etabı aldı...




Ve geldik ilk haftanın en zor ve klasik bir Giro mesaisine.. 168k. ve 3500 toplam yükseklik ile çok kırıcı bir gün.. Profil tam genel klasmancılara fırsat tanıyan, tırmanış/inişlerle kendilerini test edeceği bir özelliğe sahip. Yarın ki etabı da düşünürsek iki perdelik oyunun açılışı gibi.

liAao8mf9M3dcWZHE5Zp_280425-014941.jpg

En zorlu bölüm:

YCkRbrfpfJTsPrjxXQjD_280425-015239.jpg

Ve Finale: Allegro Molto Vivace

CxO22b85FhCtQaKEpKvx_280425-015241.jpg

Bugün 13.30-18.45 arası takip edilesi...
 
Son düzenleme:
Giro bugün başlıyor denebilir :D
 
Dünkü nahoş etap sonrası Peleton bugüne istekli başladı.Geç ve güç oluşan kaçanga grubu bir ara 4 dakika fark yaratsa da son 5k. yakalandılar. Yakalayanlardan oluşan küçük ama genel klasman iddialıları etap için saldırmaya başladı.Peleton ve pembe mayo 8 dakika geriye düştü, bu sıralamanın olağan hale dönüşeceğinin habercisiydi. Final bölümü tırmanışında U.A.E. Pogaçar'sız bir turda Ayuso kartını çok iyi kullandı.
Ayuso etabı alırken Roglic yeniden Pembe Panter...

 
Uzun zamandır bu kadar fazla takımın bu kadar tertipli düzenli sürdüğünü gördüğümü hatırlamıyorum. Baya bi grup halinde gitti bi çok takım, hele ki FDJ’nin Gaudu’yu bütün takım halinde pelotona taşıdığı anlar çok hoşuma gitti, baydır izleyemediğimiz bi takım zamana karşı performansı gibi oldu :)

Ben Roglic’in zaafiyet gösterdiğini düşünmüyorum. Ayuso’dan %50 daha yaşlı ve etap zaferleri açısından da %2.300 daha tecrübeli, haliyle bugün kaybedeceği 15-20 saniyenin kendisi için ne kadar bi enerjiye tekabül ettiğini çok daha iyi değerlendirebiliyordur. Ben hala en fazla 1 etap için kendini zorlayacağını düşünüyorum, onunla da zafere gidecektir. Gönül isterdi ki bu kadar genç adamın yanında şu an ‘e tabi artık yaşlandı, böyle eğimlerde gruptan kopması ve 1,5 dakika fark yemesi normal’ gibi bişeyler konuşalım ama 35 yaşında hala böyle bi tur için favori olarak geliyor, bence diğer takımlar ve sporcular bi şapkayı şöyle öne koyup düşünmeli. Ayrıca turun 1/3’ü bitti ve hiç bir varlık göstermeden pembe mayoyu da aldı, böyle de bir gerçek var..
 
  • Beğen
Tepkiler: MUSA Ç.
Uzun zamandır bu kadar fazla takımın bu kadar tertipli düzenli sürdüğünü gördüğümü hatırlamıyorum. Baya bi grup halinde gitti bi çok takım, hele ki FDJ’nin Gaudu’yu bütün takım halinde pelotona taşıdığı anlar çok hoşuma gitti, baydır izleyemediğimiz bi takım zamana karşı performansı gibi oldu :)

Ben Roglic’in zaafiyet gösterdiğini düşünmüyorum. Ayuso’dan %50 daha yaşlı ve etap zaferleri açısından da %2.300 daha tecrübeli, haliyle bugün kaybedeceği 15-20 saniyenin kendisi için ne kadar bi enerjiye tekabül ettiğini çok daha iyi değerlendirebiliyordur. Ben hala en fazla 1 etap için kendini zorlayacağını düşünüyorum, onunla da zafere gidecektir. Gönül isterdi ki bu kadar genç adamın yanında şu an ‘e tabi artık yaşlandı, böyle eğimlerde gruptan kopması ve 1,5 dakika fark yemesi normal’ gibi bişeyler konuşalım ama 35 yaşında hala böyle bi tur için favori olarak geliyor, bence diğer takımlar ve sporcular bi şapkayı şöyle öne koyup düşünmeli. Ayrıca turun 1/3’ü bitti ve hiç bir varlık göstermeden pembe mayoyu da aldı, böyle de bir gerçek var..
Roglic dediğiniz gibi zayifet göstermiyor, repörtajda daha Giro'nun başındayız ne acelesi var dedi. Ben yaşlıyım ama gençler çok sabırsız diyor :koptum: Bence formu iyi son 1 kmde bayağı gerideydi, spikerler bile nereden geldiğini şaşırd 4. olarak bitirdiğinde.
 
8.etap dünün devamı gibi. 197k. ve 3800m. toplam yükseklik kazanımı ile oldukça sıkı.
O kadar çok tırmanış ve iniş var ki etabın ortasını biraz geçince çıkılacak olan "Maria Maddalena" inişiyle de heyecan verici (Bu bana SANDRA'nın aynı adlı şarkısını dinlememiz gerektiğini düşündürdü😀)...Bu birinci kategori heyulasının ardından gene bir çok yokuş/tepecik var.
Sonlara gelindiğinde %13 lere varan kısa ama sert eğimlerle finişe gelinecek..

JsiLrX1ogzkF6n8wSjfb_280425-021236.jpg

Ve heyulamız:

9PGbUJJ5khXlKpszYjO6_280425-021425.jpg

Etabı canlı takip etmek isteyenler 13.00-18.45 arası ekran karşında olabilirler..
 
Bu sene etap kazananlara verdikleri madalya çanak anten ebadında. Bugünün kazananı Avustralya'lı Luke Plapp gibi ince yapılı birinin üstünde ise daha çok sırıtıyor.

Helal olsun çocuğa. Son 45km kala çok akıllı bir atakla fırlayıp eğimler arası düzlükleri ve inişleri iyi kullanıp ilk büyük tur zaferine ulaştı.

Ancak günün kazananı Astana. Uzun zaman sonra bir İtalyan pembe mayoyu taşıyacak, üstelik ilk iki sırayı ve iki mayoyu kaptılar. Yarınki etapta pembiş mayo muhtemelen tekrar el değiştirecek, ama bir gün bile olsa o mayoyu giymek tüm çabalara değer.
 
8.etap beklediğimiz çekişme olmadan tamamlandı. Genel klasmancılar biraz da bugünkü bahar klasiği etabını düşünerek birbirlerini kontrol ederek geçirdi. Etap özelinde Plapp'ın kaçarak başarılı olması hepimizden takdiri alırken İtalyanlar 4 yıl sonra bir vatandaşlarının pembe mayoyu almasından gurur duydu: - Viva Ulissi...
Anlaşılan şu ki son hafta çok belirleyici olacak .
İkinci hafta genel klasman açısından rölantide geçilip bir kaza olmadan aşılırsa son etaplar pembenin esas sahibini belirleyecek..




Strade Bianche etabına hoşgeldik..​

Bugün çakıl, toz, duman, viraj ve mekanik sorunlarla hepimizi merakta bırakan bir etap var.
Etap gerek güzergahdan kaynaklanan gerekse tek günlük başarı peşinde olanlar için ilginç olacağa benzer...
181k. ve 2500m. yükseklik toplamı ile uzun ilk haftanın kapanışını yapacağız. Yarın dinlenme günü olduğu için ve etap profilinin hatrına keyifli bir yarış bekliyoruz...

2xMHuSBXLz1JAkU4hqeP_280425-022542.jpg
Pazar günü için kaçırılmayacak bu etabı 13.30-18.45 arası izlemek lazım.
 
Son düzenleme:
İlk haftayı harika bir etapla kapattık..
Hem rotanın özgünlüğü, hem yaşanan sorunlar, hem Van Aert'ın küllerinden doğuşu ve tabi en önemlisi genel klasmanda kartların çok güzel dağılmış olması..Öyle ki pembe mayoyu devralan DEL TORRO ile bugün kazaya karışıp bir de lastik patlatıp zaman kaybederek 10. sıraya gerileyen Roglic arasında 2'25" var.. Ve ilk on inci gibi dizildi, rekabet turu zevkli hale getirdi..


 
Cidden keyif ile takip ediyorum, anlatım ve bilgilendirmeler ile çok dolu dolu gidiyor.
 
La Vuelta zamanı ölüm döşeğinde bi hastanın bile ne gün nerelerin kapalı olacağı ve alternatif olarak hangi yolların kullanılacağından bi şekilde haberi oluyor neredeyse demişti.
Bunu ben bile biliyorum. Çok da şey bi şey değil aslında.
La Vuelta dediğimiz tur, "otobanlar" da geçer. Özeti "Otobana girdik, otobanda gittik yine gittik, otobandan çıkıp birkaç bağ birkaç zeytinlik gördük yine otobana girdik yine otobanda gittik." dir.
Bundan dolayı da yarışın geçtiği otobanları bilmek çok daha kolaydır
 
  • Hahaha
Tepkiler: Umur Bora
Geri