Scudo Sports

Giant Tcr Advenced Pro 0 2017 kadro çatlaması

@trainspotting35 Köprüden önceki son çıkış.Ama yine de artırıyorum teklifimi.Yeni teklifim: ''Holosko artı bir miktar para''

Şaka bir tarafa ultegra ve diskli karbon bisiklet bakıyorum.Fiyatlar da fezaya çıkmış.Yurtdışında 1500 euro altına ancak 105 carbonlar var.Türkiyeden alayım diyorum, bir tık yukarıda kalıyor.Türkiye'den de ancak 105 kumpas frenliler var

Bi arkadas su an bisiklet bakiyor diye gecenlerde baktim ben de ( gerci bahane hep bunlar, canim sikildikca da bakiyorum yeni bisiklet )

Carbon - Ultegra Disc fiyatlari premium markalar icin 2000€ civarinda fiyatlar. Henuz sezon basi oldugu icin hic indirim yok gibi. Aceleniz yoksa, ekim-kasima kadar beklerseniz sanirim 1800-1900 civarina kadar inecektir fiyatlari.

Daha sonra arkadas da sizin gibi 105 disc bakayim dedi, bu sefer de cok garip bir bicimde bisiklet yok! Carbon - 105 disc kombinasyonunun peynir ekmek gibi sattigini soylemisler nereyi ararsa arasin. Ultegra modelleri icin 200-300€ civari olan indirimler var ama 105 icin hic indirim yapmiyorlar.
 
Scudo
Türk tüketicileri çok ezik. Tüketici koruma kanunları ve genel kültür durumu belirliyor. Başımdan geçen bir olayı anlatayım: Amerika' ya tatile gittim. Bir arkadaşımda kalıyorum. Seyahatin sonlarına doğru elimde kalan para ve kredi kart sınırlarını zorlayıp ne zamandır almayı düşündüğüm bir fotoğraf makinası aldım. Lens + makina 2500 dolar civarı. Yaw ne biçim kar ettim Türkiye' de şu kadar, ben ucuza aldım diye keyifliyim. Alış veriş yaptığım siteye arada göz atıyorum.

Aradan 2 gün geçti... Aaa, o da ne, benim aldığım makina' da 200 dolar indirim olmuş 2300' e düşmüş. Evinde kaldığım arkadaşa söyledim, 2 gün sonra alaydım 200 dolar karlıydım vs. "Lan oğlum sen salaksın. Burlarda bi yerlerden alsaydın bu indirimi bize de uygulayın deyip paramızı geri isterdik" dedi... Alış veriş yaptığım site New York' da ben California' dayım. Oturdum adamlara email yazdım: " Satın aldığım aldığım makinada 200 dolar indirim yapmışsınız, arkadaşım sizden alış veriş yaptığım için salak olduğumu söylüyor, "burda bir yerden alsaydın paramızı geri isterdik" diyor. Ama ben sizden alış veriş yaparak salaklık ettiğimi düşünmüyorum, bu indirimi bana uygulayacağınızı düşünüyorum" dedim. maili sabah attım. Dolaşmaya çıktım.

Eve geldim 2 saat sonra. Maillere baktım bunlar cevap yazmış: " Beyefendi, durumunuzu inceledik, haklısınız. Bu indirimi size de uygulamaya karar verdik. Paranız 2 gün içinde hesabınıza geçecektir" gerçekten de parayı iade ettiler.

Bu Giant olayı bir ABD vatandaşının başına gelse ve işi görülmese şöyle yapardı: Yazışmaları bir yere kaydeder, ardından dr' a gidip 3 gün rapor alıp 2 de psikolojik ilaç yazdırır sonra da dava açardı: "Büyük bir zevkle ve güvenle aldığım bisikletin bisiklet kırıldı, bu beni derinden yaraladı, firma garantiden işimi halletmedi, benim psikolojim bozuldu işte dr. faturası, işte kullandığım ilaçlar, şu kadar maddi bu kadar da manevi zararım oldu. Tazmin edilsin deyip 1 milyon dolar alırdı.

Benim gözlemim firmaların ülkeler göre davrandığı... Giant bakıyor şimdi, şikayet başvurusu yapan şahıs bir orta doğu ükesinden. Bunun hakkını takip edebileceği bir sistem yok... Boşver gitsin muamelesi. Aynı maili California veya Boston' dan yazsaydı durum farklı olurdu.

İzmir' de biriyle tanıştım, adam Trek bisiklet almaya karar vermiş, fabrika' ya bakmaya İzmir' den Wisconsin' e gitmiş... Böyle müşteriyi ezebilir misiniz?

Çenem düştü, muhabbet olsun diye yazdım.
İyi günler dileğiyle...
Hocam ağzına sağlık ya gerçekten güzel demişsin , özellikle tekrar belirtiyorum garanti şartlarını sağlamıyorum bunu itirazım yok ama aynı zamanda ürün ayıplı mal. Koca firmanın olumlu veya olumsuz maillerime dönüş yapmamasının tek sebebi de dediğiniz gibi bir orta doğu ülkesi olmamızdan sebep. Benim NJ'deki arkadaşım bile Türkiye'ye döndüğümü öğrenince 180 derece döndü. Ama inanıyorum ki bu makus talihi ülkecek elbet bir gün kıracağız. Firmaya distürübütöre Tavrımdan rahatsız olan arkadaşlar oldu her birinden tek tek özür dilerim ama Amerikada uzun süre yaşadım bu süreçte başıma çok fazla mağduriyet geldi ve her şartta müşteri olarak ben haklı çıktım. Gerçekten biz Türk tüketiciler eziğiz buna sonuna kadar katılıyorum. Bunu firmadan talep edemezsin firma bunu yapmak zorunda değil tarzı sesler de , Giantı Giantın ayıplı malına rağmen savunan seslerde yükseldi bu başlık altında maalesef bu sesler bu ezikliğin en net göstergeleri :)
 
Tarih ve coğrafya bilgisi eksik lastik firmasindan sonra şimdi de güç zehirlenmesi yasayan bir firma daha listeye eklendi. Hayırlı olsun. Eeee zamanında kominist avı , yasaklı kitaplar vardı, hem dünya ( özellikle amerika basta olmak uzere onun uydu ülkelerinde ) hem de ülkemizde . Şimdilerde de tu kaka kapitalist şirketler ve tanrıyı oynamak isteyen kişiler var. ( eski klasik şirketler ve yöntemleri yerine şimdilerde yazılım şirketleri bu konuda liderlik yapıyor. Onların da marifetlerini göreceğiz yakında.

Yazdiklarim daha da fazla ama silip duruyorum.
 
Bende geçenlerde Öz Kuzey Carolaynalı Edvırt usta pide-lahmacun salonuna gitmisim. Kendime kusbaşi-kasar-sucuklu pide, yanimdakine ise kiymali cantik soyledim. Anaa bi geldi siparisler , arkadasa kusbaşi-kasar-sucuklu pide, bana ise kiymali cantik getirdiler. " heyy hey dostum niyork polis departmaniyla sorunun nedir senin haa??? Poponu tekmelemememi istiyorsan derhal lanet olası muduru cagir bana !!!!" Dedim. Mudur geldi , "_Bayim yanlis yere oturmussunuz , yer degistirir misiniz ?" Dedi.
Sasirdim dogrusu sorunun bu kadar hızlı cozumlenmesine :(
 
  • Hahaha
Tepkiler: Özcan
Kendimi yeterince açık ifade ettiğimi düşünüyordum ama yanılmışım. Söz daha fazla yazmayacağım.

Daha net anlamanız için şu soruyu soralım: Bu konuda bahsi geçen bisiklet Giant değil de başka bir marka olsaydı ne olacaktı?

Ülkemizde en çok tercih edilen ya da sahiplenilmek istenen diğer üç büyük bisiklet markalarının kendi web sitelerinde duyurdukları garanti politikalarına aşağıdaki linkten kendiniz de okuyabilirsiniz.

İngilizce bilmeyen forum üyeleri için Türkçe olarak yazanı özetliyorum:

Eğer fatura yoksa garanti yok!

Yani bu konuda bahsi geçen bisiklet Specialized, Trek, Canyon da olsaydı yanıt: "Fatura yoksa garanti yok" olacaktı!

İçlerinde ömür boyu garanti sunan bu markalardan ikisi ömür boyu garantiyi sadece ilk alıcısına sunuyor. Diğeri 6 yıl garanti sunuyor ve sadece ilk alıcısı için geçerli.

İki marka, ikinci el alanlar için ise ilk alıcının faturasını ibraz etmek şartıyla ilk alındığı tarihten itibaren biri iki yıl, diğeri de üç yıl ürünün garantisinin devam edeceğini söylüyor.

Yani iki yıl (diğerinde üç yıl) kullandım sonra faturasıyla ikinci el olarak başkasına sattım bir anda ömür boyu garantisi buhar oluyor, sınırlı garanti de bitmiş oluyor.

Linklerini de aşağıda veriyorum:

(link)
(link)
(link)

Diğer bisiklet markalarına merak edip de bakmadım. Bu konuya bakıp da Giant'ın kötü bir firma olduğuna karar veren arkadaşlar, fatura olmadan ürününe sahip çıktığını iddia ettikleri bir marka varsa hepimizi aydınlatsınlar. (Samimiyetle söylüyorum ben de merak ettim, zamanım olunca bakar varsa da yazarım.)

Eğer yoksa kendimize dürüst olalım!

Bu konuda Giant'ı haklı bulmayan, bu yüzden bu markadan bisiklet almayacağını, alırsa iki kere düşüneceğini söyleyen arkadaşlar, eğer bu olaydaki firma duruşuna itiraz edip sahip olduğu Giant'ı elinden çıkaracaksa hangi markayı alacak onu da söylesin biz de bilelim, eğer garanti şartlarına göre bisiklet almak isteyen olursa mağazalarımızda o markaya yönlendirelim...

Şimdiden araştıran, ispatıyla doğru bilgi verip bizleri aydınlatan birisi olursa en içten teşekkürlerimi iletirim...
 
Şu olaydan bağımsız ancak bir o kadar da alakalı yazıyorum.
İzlediğim bir YouTube kanalında bir arkadaş yerli üretim bir bisikleti ikinci el olarak alıyor.
Daha sonra kargoda kadro bir yerinden derin çiziliyor.
Arkadaş fabrikayı arıyor ve ne yapabileceğini soruyor.
Gönderin diyorlar...
Arkadaş gönderiyor, kadro sıfırdan boyanıyor fabrikasyon çıkış haline getirilip geri gönderiliyor.
Demem o ki biz kendi sanayimizi geliştirmedikçe daha çok bakarız böyle milletin ağzının içine.
 
Kendimi yeterince açık ifade ettiğimi düşünüyordum ama yanılmışım. Söz daha fazla yazmayacağım.

Daha net anlamanız için şu soruyu soralım: Bu konuda bahsi geçen bisiklet Giant değil de başka bir marka olsaydı ne olacaktı?

Ülkemizde en çok tercih edilen ya da sahiplenilmek istenen diğer üç büyük bisiklet markalarının kendi web sitelerinde duyurdukları garanti politikalarına aşağıdaki linkten kendiniz de okuyabilirsiniz.

İngilizce bilmeyen forum üyeleri için Türkçe olarak yazanı özetliyorum:

Eğer fatura yoksa garanti yok!

Yani bu konuda bahsi geçen bisiklet Specialized, Trek, Canyon da olsaydı yanıt: "Fatura yoksa garanti yok" olacaktı!

İçlerinde ömür boyu garanti sunan bu markalardan ikisi ömür boyu garantiyi sadece ilk alıcısına sunuyor. Diğeri 6 yıl garanti sunuyor ve sadece ilk alıcısı için geçerli.

İki marka, ikinci el alanlar için ise ilk alıcının faturasını ibraz etmek şartıyla ilk alındığı tarihten itibaren biri iki yıl, diğeri de üç yıl ürünün garantisinin devam edeceğini söylüyor.

Yani iki yıl (diğerinde üç yıl) kullandım sonra faturasıyla ikinci el olarak başkasına sattım bir anda ömür boyu garantisi buhar oluyor, sınırlı garanti de bitmiş oluyor.

Linklerini de aşağıda veriyorum:

(link)
(link)
(link)

Diğer bisiklet markalarına merak edip de bakmadım. Bu konuya bakıp da Giant'ın kötü bir firma olduğuna karar veren arkadaşlar, fatura olmadan ürününe sahip çıktığını iddia ettikleri bir marka varsa hepimizi aydınlatsınlar. (Samimiyetle söylüyorum ben de merak ettim, zamanım olunca bakar varsa da yazarım.)

Eğer yoksa kendimize dürüst olalım!

Bu konuda Giant'ı haklı bulmayan, bu yüzden bu markadan bisiklet almayacağını, alırsa iki kere düşüneceğini söyleyen arkadaşlar, eğer bu olaydaki firma duruşuna itiraz edip sahip olduğu Giant'ı elinden çıkaracaksa hangi markayı alacak onu da söylesin biz de bilelim, eğer garanti şartlarına göre bisiklet almak isteyen olursa mağazalarımızda o markaya yönlendirelim...

Şimdiden araştıran, ispatıyla doğru bilgi verip bizleri aydınlatan birisi olursa en içten teşekkürlerimi iletirim...


Merhaba,

Değişen Canyon'um için benden fatura istenmedi. Kadronun QR kodunu ve seri numarasını göndermem yeterli oldu.

1588706847107.png

Ürün zaten garanti alrında; kimin kullandığı, nereye satıldığı neden fark etsin ki.
Sonuçta marka her halükarda ürününü arkasında durması lazım.


Geçen hafta 3000 km kullandığım KMC X11 zincirim koptu ve kadro kulağımı kırdı.
Zincir 2.el aldığım bisikletle beraber gelmişti. (Arkadaş zinciri sıfır olarak verdi, ben taktım)

KMC' ye maduriyetimi anlatan mail attım. Fatura vs sormadılar bile. Özürlerini ilettiler ve zararımı karşılayabilmem için Hollanda' dan 5 tane zincir yolladılar.

Her ürünün seri numarası var. Ve bu numaralar üreticide kayıtlı. Ürünün nerede ne zaman üretildiği belli. Faturaya neden ihtiyaç olduğunu anlayamıyorum.
 
Konuyu baştan sona kadar okudum. Giant global hakkında şunu söyleyebiliriz o zaman.

Eğer fabrikasyon hataya, bisikletin ikinci sahibinde rastlanırsa, o hata fabrikasyon değildir. Hata, bisikletin ilk sahibine ulaşamayan ikinci sahibindedir.

Birinci iseniz birincisinizdir. İkinci iseniz hiçbir şey. (Bil Shankly - Efsane Liverpool teknik direktörü)
 
Konuyu baştan sona kadar okudum. Giant global hakkında şunu söyleyebiliriz o zaman.

Eğer fabrikasyon hataya, bisikletin ikinci sahibinde rastlanırsa, o hata fabrikasyon değildir. Hata, bisikletin ilk sahibine ulaşamayan ikinci sahibindedir.

Birinci iseniz birincisinizdir. İkinci iseniz hiçbir şey. (Bil Shankly - Efsane Liverpool teknik direktörü)
Bütün konu özetlendi
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Ziya Aktaş
Merhaba,

Değişen Canyon'um için benden fatura istenmedi. Kadronun QR kodunu ve seri numarasını göndermem yeterli oldu.

225467 dosyayı görüntüle

Ürün zaten garanti alrında; kimin kullandığı, nereye satıldığı neden fark etsin ki.
Sonuçta marka her halükarda ürününü arkasında durması lazım.


Geçen hafta 3000 km kullandığım KMC X11 zincirim koptu ve kadro kulağımı kırdı.
Zincir 2.el aldığım bisikletle beraber gelmişti. (Arkadaş zinciri sıfır olarak verdi, ben taktım)

KMC' ye maduriyetimi anlatan mail attım. Fatura vs sormadılar bile. Özürlerini ilettiler ve zararımı karşılayabilmem için Hollanda' dan 5 tane zincir yolladılar.

Her ürünün seri numarası var. Ve bu numaralar üreticide kayıtlı. Ürünün nerede ne zaman üretildiği belli. Faturaya neden ihtiyaç olduğunu anlayamıyorum.
@ibrahimyilmaz bey siz hala yazılı kurallar vs. Üstünden savunma politikası izliyorsunuz. Hiçbir şekilde bu ayıplı mala nasıl olurda sahip çıkılmaz demiyorsunuz. Umarım Canyonun şu sahiplenişi ve üç satırla bütün olayı çözüşü markanız adına sizi utandırmıştır zira beni fazlasıyla utandırdı. 16 gündür destansı onlarca mailime bir satır bile olumlu olumsuz cevap alamadım ne globalden nede fabrikadan. Şuana kadar demedim ama Canyonun şu cevabını gördüğüm ve hala maillerime cevap alamadığım için GİANT’A TÖVBE BİN KERE TÖVBE bu saatten sonra alanın da elinden çıkarmayanın da aklına şaşarım kimse kusra bakmasın. Dünya lideriymiş ona buna kadro üretiyormuş ya bırakın hikayeyi Allah aşkına. 16 gündür onlarca destansı mailime olumlu olumsuz bir satır cevap veremeyen bir firma dünya lideri falan olamaz.
 
16 gündür destansı onlarca mailime bir satır bile olumlu olumsuz cevap alamadım ne globalden nede fabrikadan.

''Tavşan dağa küşmüş, dağın haberi olmuş ama çok da sallamamış.'' Kusura bakmayın, hoşgörünüze sığınıyorum malesef ki işin en özet hali bu.
 
Bir kozmetik hata için sadece seri numarasıyla değişim yapan hassasiyet gösteren canyonu görünce benimkisi gibi ‘’ölümcül’’ olabilecek bir fabrikasyon hatasını Giantın umursamaması maile cevap bile vermemesi aslında herşey özetliyor. Şu örnekten sonra benim nezdim de tüm Giant güzelleşmeleri ve savunmaları geçersizdir ama aynı zaman da Giant yazılı kurallarına göre haklıdır hemde baya baya çok haklıdır :)
 
Giant yazılı kurallarına göre haklıdır hemde baya baya çok haklıdır :)

Sizin durumunuz aslında bir nevi hukuk devleti ile kanun devleti arasındaki fark ile çok benzeşiyor.Bildiğiniz üzere her kanuni şey hukuki değildir.
Sizin haklılığınız ile Giantın haklılığı da bu gibi.Giant'ın kanun , kaide, kural ve yönetmeliklere göre uygun olması, Giant'ı haklı yapar da akla vicdana, mantığa uygun olarak ''hakka hukuka uygun haklı'' yapar mı?
 
@hamlet2006 bir bak bu ve buna benzer olayların etkisiyle o pc ekranındaki rakamlar, grafikler rakiplere göre istenilen seviyede olmasın , tavşanlara yem amacıyla kendi ismiyle granfondo düzenler. Bunun için reklam da yapar, sosyal medya fenomenlerini , influencerlerini de getirir. " Bizniz ız bizniz "
 
  • Beğen
Tepkiler: bisikletli adam
@Çağdaş78 Dağlar her konuda her yerde aynı.Şunu mu demek istedin.''Tavşan dağa küsmüş, dağ gönül almak yerine gitmiş başka tavşanlar bulmuş.'' (Teşbih de hata aranmaz)
 
@hamlet2006 burada önemli olan tavşanların beraber hareket edebilmesi , ufak bir havuç için diğerlerini yada kendi davasını terk etmemesi. ..
 
Geri