Scudo Sports

Giant Tcr Advenced Pro 0 2017 kadro çatlaması

tmm, o zaman şöyle yapalım, garantinin sadece ilk müşteriyi tanıması ve durumu sadece gianta has bir uygulama mı, yoksa başka "bisiklet" firmalarıda var mı.
konu şu değil ama, yurt dışından adam almış gelmiş tr de kusur ortaya çıkmış, ya da tr de alınmış ilk sahibine garanti verilmemiş vs..bunları distribütör yetkilisi önceki mesajlarda anlattı...olay giantın garantiye hiç yanaşmaması mı yoksa 2. elde, başka ülkede, faturasız kadroya iş yapmaması mı..
Carraro accel, ya da mosso ümit, kron, corelli yerli firmalar...müşteri bisikleti aldı, yeğenine verdi...yeğeni abd ye yerleşti, bisikleti götürdü. kadro orada sorun çıkardı, yeğenlerin arası açıldı vs.vs..bu firmalar ne yaparlar....yahu siz kendinizi bisiklet firması gibi düşünün, siz ne yaparsınız..🙂..
ayrıca başka yabancı firmaların tutumu ne olur, trek, merida, focus, canyon, scott, cannondale (ömürboyu garanti)...bunlarda 2. ele garanti var mıdır?sorgusuz sualsiz mi?
Yakalaşımınız nacizane kraldan çok kralcı olmaya giriyor. Bu tarz durumlar da konuya sizin yaptığınız gibi firma gözünden bakılmaz, firma milyon dolarlar kazanırken müşteri dişinden tırnağından arttırdığıyla binlerce dolar ödeyerek bu bisikleti alıyor o yüzden müşteri mağduriyeti ve müşteri ön plandadır. Derdimi tam olarak anlamadığınız kanısındayım. O veya bu sebeple ve yazılı kurallara göre Giant haklı inkar edilemez fakat itirazım tam bu noktada başlıyor yahu kadro senin ürettiğin bir kadro ve üretim hatası olduğu su götürmez bir gerçek, iyi niyetli olsalar benim sahipliğimi sorgulamadan evvel bu ürünün bu hale gelmesinden mütevellit bir çekinme bir mahcubiyet oluşurdu ama ne distürübütör de nede Giantın kendisinde böyle bir durum olmadı (koca firmanın koca distürübütörün yapamadığını gösteremediği iyi niyeti bir atölye sahibi gösterdi bana. Bunu unutmamak lazım) . Görünen o ki tek önemli olan sahiplik ve fatura. Malı hatalı üretmişler veya üretim hatasından dolayı mal daha sonra hata vermiş hiç kimsenin umurunda değil. İtirazım bunadır.

Çok merak ediyorsanız forumda biraz gezinin faturası olmadan bilmem kaçıncı sahibi olduğu bile belli olmayan kişilerin çatlayan bisikletleri Giantın 1000 de biri kadar kazanmayan firmalar tarafından değiştirildiğini yada iyi niyet göstergesi olarak cüzi miktarlar karşılığın da yeni kadrolar verildiğini görebilirsiniz. Çünkü mantık şu bunu ben ürettim ve bu benim ayıbım. Bu kadar basit aslında şeytanın avukatlığını yapmak kimseye bir şey kazandırmaz :)
 
Scudo
@bisikletli adam Arkadaşım sizin arkadaşınızın yaptığı gibi kelek yaparsa ölüm fermanını imzalamış olacağını biliyor. (15 senedir aynı firmada beraber çalışıyoruz) Evine kadar biliyorum. 😀 😀 😀
 
@trainspotting35 Allah korusun hocam ne başınıza böyle bir olay gelsin ne de siz uğraşın. Gerçekten üzücü şok edici bir durum...
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
@bisikletli adam şimdide giydirme sırası bana geldi sanırım...az daha yazarsam banada kamçı gelecek...😁🤣
kraldan çok kralcı olmaya giriyor. Bu tarz durumlar da konuya sizin yaptığınız gibi firma gözünden bakılmaz, firma milyon dolarlar kazanırken müşteri dişinden tırnağından arttırdığıyla binlerce dolar ödeyerek bu bisikleti alıyor o yüzden müşteri mağduriyeti ve müşteri ön plandadır.

siz müşteri misiniz? yolda mı buldunuz çaldınız mı? elinizde olan tek şey seri numarası, size satanla kavgalısınız.
o kadar firmadan kaçı sizin talebinizi olumlu karşılar? bu sadece gianta has birşey mi?
giantın muğla temsilciliğine oynuyorum evet (la havle vela kuvvete)..bu tiyatro o yüzden. belki bedava bisiklet filan ha? hey allahım. 😊
siz kendi düşüncenizde olmayanlara çok agresif davranıyorsunuz.ilk sahiple kavga, abd store kötü, tr distribütör kötü, global daha fazla alçalamaz vs....konuya yazmasam, sadece "giant hatalı" diyenlerle yazışsanız en doğrusu...
 
@HakanAydn Kadroda ki sıkıntıyı gördüğünüzü tahmin ederek yazıyorum. Sizin dediğiniz şekilde düşüp kırılma sonucu hasarın oluşabileceği gibi yerlerde bu sıkıntı olsa annesinin evlilik cüzdanına kadar istesinler ama bence bariz üretim hatası olan bir yerden bahsediyoruz. Ben böyle büyük bir mağazayı yönetseydim açıkçası getirin bisikletinizi bir inceleyelim ne yapabiliriz bir bakalım en kötü ihtimalle sizi eskiyi getir yeniyi götür kampanyasından yararlandırabiliriz. İndirimli bir yeni kadro verebiliriz ve seti üzerine aktarma işlemini ücretsiz yapabiliriz gibi çeşitli alternatifler sunardım.
Bu durumda burada Giant bisiklet memnuniyeti diye başlık açılır ve reklamın kralı olurdu.
 
@bisikletli adam şimdide giydirme sırası bana geldi sanırım...az daha yazarsam banada kamçı gelecek...😁🤣


siz müşteri misiniz? yolda mı buldunuz çaldınız mı? elinizde olan tek şey seri numarası, size satanla kavgalısınız.
o kadar firmadan kaçı sizin talebinizi olumlu karşılar? bu sadece gianta has birşey mi?
giantın muğla temsilciliğine oynuyorum evet (la havle vela kuvvete)..bu tiyatro o yüzden. belki bedava bisiklet filan ha? hey allahım. 😊
siz kendi düşüncenizde olmayanlara çok agresif davranıyorsunuz.ilk sahiple kavga, abd store kötü, tr distribütör kötü, global daha fazla alçalamaz vs....konuya yazmasam, sadece "giant hatalı" diyenlerle yazışsanız en doğrusu...
Bakın yanlış anlamayın by bir temenni değil ama umarım başınıza böyle bir olay gelmez ve umarım benim bulunduğum durumdayken (binlerce dolar ödemişken densizin biri tarafından hırsız olma ihtimali ile suçlanmazsınız) gördüğnüz ilgisizlik ve koca firmadan düzgün bir cevap alamamışken firma distürübütör store vs. hakkında daha nazik daha itidalli konuşur ve insanlara öyle davranırsınız. Aldığım terbiye ve haklarımdan dolayı olabildiğince dikkatli konuşuyorum herkes ile. Yanlış hatırlamıyorsam sizinle de aynı fikirde olduğum bir konu vardı mesela elinizde ki alu Giantın harikalığı ve kalitesi noktasında sizinle aynı fikirdeydim. Benim düşüncem senin düşüncen yok zaten bu olayda orta da bir olgu ve bir beklenti var. Beklentileri karşılamayı geçin yanından bile geçmeyen DEVASA(!) bir firma var. GİANT sizin bu performansınızı görse eminim size Muğla şubeliğini değil TR distürübütörlüğünü bile verir :D Polemiğe gerek yok sonuç arıyoruz burada kimsenin egosunu tatmin etmek için açmadım bu başlığı...
@HakanAydn Kadroda ki sıkıntıyı gördüğünüzü tahmin ederek yazıyorum. Sizin dediğiniz şekilde düşüp kırılma sonucu hasarın oluşabileceği gibi yerlerde bu sıkıntı olsa annesinin evlilik cüzdanına kadar istesinler ama bence bariz üretim hatası olan bir yerden bahsediyoruz. Ben böyle büyük bir mağazayı yönetseydim açıkçası getirin bisikletinizi bir inceleyelim ne yapabiliriz bir bakalım en kötü ihtimalle sizi eskiyi getir yeniyi götür kampanyasından yararlandırabiliriz. İndirimli bir yeni kadro verebiliriz ve seti üzerine aktarma işlemini ücretsiz yapabiliriz gibi çeşitli alternatifler sunardım.
Bu durumda burada Giant bisiklet memnuniyeti diye başlık açılır ve reklamın kralı olurdu.
@HakanAydn bey bakın beklediğim iyi niyet budur ne güzel anlatmmış @trainspotting35 . Kadro yenileme değişim inanın umrumda değil. Bana öyle bir teklifte bulunmak zorunda da değiller. yani en azında ya arkadaş getir bakalım şu kadroyu bir vakalım geçmiş olsun gel bir çayımızı kahvemizi iç der insan ama yok üstüne arkadan bir arama var daha fazla kafamı ütülemeyin ses tonuyla iyi günler kolay gelsin dememe cevap bile verilmeden telefon suratıma kapatıldı. Umarım aynı şartlar altında daha şeker davranırsınız :)
 
  • Beğen
Tepkiler: BarkinD

Bu videoda 14:23te bir YouTube kullanıcısının bangooddan aldığı bi TV kutusunun arızalı çıkmasıyla ürünü nasıl garantiden değiştiğini anlatmış satıcı TV kutusunun kartını ortadan ikiye kırıp videosunu atmasını istemiş ve yeni ürün gönderilmiş garip çalışma şekilleri var her firmanın
Kırmasını istemesinin sebebi hatalı üretilen ürünü tamir vb. gibi şeylerle canlandırılıp kullanılmamasını sağlamaktır. Adam hatalı malını tedavülden kaldırtmak adına istiyor bunu.
 
  • Beğen
Tepkiler: bisikletli adam
Bakın yanlış anlamayın by bir temenni değil ama umarım başınıza böyle bir olay gelmez ve umarım benim bulunduğum durumdayken (binlerce dolar ödemişken densizin biri tarafından hırsız olma ihtimali ile suçlanmazsınız) gördüğnüz ilgisizlik ve koca firmadan düzgün bir cevap alamamışken firma distürübütör store vs. hakkında daha nazik daha itidalli konuşur ve insanlara öyle davranırsınız. Aldığım terbiye ve haklarımdan dolayı olabildiğince dikkatli konuşuyorum herkes ile. Yanlış hatırlamıyorsam sizinle de aynı fikirde olduğum bir konu vardı mesela elinizde ki alu Giantın harikalığı ve kalitesi noktasında sizinle aynı fikirdeydim. Benim düşüncem senin düşüncen yok zaten bu olayda orta da bir olgu ve bir beklenti var. Beklentileri karşılamayı geçin yanından bile geçmeyen DEVASA(!) bir firma var. GİANT sizin bu performansınızı görse eminim size Muğla şubeliğini değil TR distürübütörlüğünü bile verir :D Polemiğe gerek yok sonuç arıyoruz burada kimsenin egosunu tatmin etmek için açmadım bu başlığı...

@HakanAydn bey bakın beklediğim iyi niyet budur ne güzel anlatmmış @trainspotting35 . Kadro yenileme değişim inanın umrumda değil. Bana öyle bir teklifte bulunmak zorunda da değiller. yani en azında ya arkadaş getir bakalım şu kadroyu bir vakalım geçmiş olsun gel bir çayımızı kahvemizi iç der insan ama yok üstüne arkadan bir arama var daha fazla kafamı ütülemeyin ses tonuyla iyi günler kolay gelsin dememe cevap bile verilmeden telefon suratıma kapatıldı. Umarım aynı şartlar altında daha şeker davranırsınız :)

Amacım kesinlikle konuyu karşılık suçlamalara çevirmek değil. Daha fazla da yazıp konu başlığını saptırmak istemiyorum. Art niyetli olduğunuzu da düşünmüyorum. Bir talebiniz var ancak bu talep kurallara uygun değil. Size Giant'ın garanti dosyası oluşturmamız için bizden istemiş olduğu prosedürü anlattık. Ancak bu sizi tatmin etmedi, Giant'a yazdınız, Amerika'daki mağazaya yazdınız hep bizim size verdiğimiz yanıtı aldınız.

Öncelikle şunu tekrar hatırlatma gereğini görüyorum;

Size yardımcı olmayan kişi sizi para karşılığı malı satan arkadaşınız. Telefonda da belirttiğim gibi eğer bu ürünü size biz satmış olsaydık faturanın kopyasını size sunar, garanti başvurunuzu başlatırdık. Ancak bizim elimizde bu bisiklet ile ilgili bir kayıt yok. Bu konu içinde de birkaç defa yazdım; arkadaşınızın mağazaya gitmesine, elinizdeki kadroyu fabrikaya göndermenize bile gerek yok. Arkadaşınızın tek yapması gereken, bir maille ürünü aldığı bayiye bize göndermiş olduğunuz fotoğrafları göndermesi ve satın aldığı mağazadan faturanın örneğini talep ederek garanti sürecini başlatması. Kendisi Türkiye'de yaşamadığı, ürünü Türkiye'den almadığı için bu işlemlerin zaruri olarak Amerika'dan yapılması gerekiyor. Size de bunu anlattık. Telefon görüşmemiz hatırladığım kadarıyla en az 20 dakikadan fazla sürdü yanlışım varsa telefon kaydınız duruyorsa siz söyleyin. 20 dakika boyunca size kaba davransak sizi dinlememiş, sorularınıza cevap vermemiş, sizi yönlendirmemiş olur, birkaç dakikadan sonra görüşmemiz bitmiş olurdu.

En sonunda telefonda konu dışına çıkmaya başladınız. Colnago ile Giant'ı kıyaslamaya ve Giant'ın Colnago kadar kaliteli mallar üretemediğini anlatıyordunuz. Ben de size bunun konu ile alakası olmadığını, benden buna bir cevap vermemi beklememeniz gerektiğini söyledim. O sırada diğer telefon çaldı ve size diğer telefona bakmam gerektiği için kapatmak zorunda kaldığımı söyledim. Telefonu yüzünüze kapatmadım.

Yazdıklarınızı tekrar okuyun, Giant'a gönderdiğiniz yorumlarda size yardımcı olmadığımızı, distribütörlük yapmaya yeterli olmadığımızı kaba bir dille anlatarak size doğru bilgileri vermediğimizi iddia ettiniz, ediyorsunuz. Ancak başvurduğunuz her kanalda size verdiğimiz bilgileri teyit etmekten başka bir sonuca ulaşamıyor sonra yine distribütörlüğümüzü sorguluyorsunuz.

Neden diğer garanti süreçlerinde farklı alternatifler sunabiliyorken telefonda size sunmadık? Çünkü telefonda izah ettiğiniz şekliyle bisikleti arkadaşınızdan aldığınızı söylediniz. Amerika'da hangi mağazadan alışverişi yaptığını bildiğinizi söylediniz. Dolayısıyla sizin garanti başvurunuzu doğru şekilde başlatma ve tamamlama konusunda bir engeliniz görünmüyordu. Prosedür uygulandığında eğer kadronuzdaki çatlak, kırık onaylanırsa kadronuz zaten prosedüre uygun olarak değişecekti.

Beklediğiniz alternatif çözümler ancak Giant'ın kadro değişimine olumsuz yanıt verdiğinde önerilebilir. Eğer kadronuzu değiştirme şansınız varsa neden size maliyetine de olsa yeni bir kadro satmayı önerelim ki? Asıl bu durumdan fırsatçılık yapmak olmaz mı?

Arkadaşınızın "kadronun taşıma sırasında zarar görmüş olabileceğini" iddia ederek size yardım etmiyor oluşunu dahi ben bu forumdan okudum. Siz istediğiniz yanıtı alamadığınızda tüm muhataplarınızı kötü ilan edip hedef gösteriyorsunuz. Süreci, hakkımızda yazdığınız yazıları, yaklaşımınızı tekrar bir gözden geçirmenizi temenni ediyorum.

Bir forum üyesi olarak konuya dahil olduğumu hatırlatarak; bu konuda tek art niyetli kişinin arkadaşınızın olduğu açık. Size para karşılığı sattığı ürünün arkasında durmayan sizi yarı yolda bırakan kişi sizin anlattıklarınıza göre o. Şimdi o sorumluluğunu yerine getirmiyor diye bizi suçlu ilan etmenizi kabul etmemizi beklemenizi ben doğru bulmuyorum.

Şimdi işin doğrusunu konuşalım, arkadaşınız sizi yarı yolda bıraktığı için ücretsiz değişim yolunu tamamlayamıyorsanız bize bunu mail atın biz de bu adımı tamamlayamadığınızdan emin olup size sunabileceğimiz alternatifleri değerlendirip size sunalım. Elbette bunu yine geri çevirmekte özgürsünüz. Ancak sizden tek bir şey rica ediyorum. Telefondan niyet okuyup, olmamış şeyleri kendi yorumunuzu katarak olmuş gibi anlatmayın. Karşısındakinden kibarlık bekleyen birinin aynı hassasiyeti göstermesi gerekir.

Sevgiler.
Kadroyu kırmak noktasında size tavsiyem de şudur; olur da arkadaşınız yaptığı hatadan geri döner ve size yardımcı olmak isterse, kadro değişimi sırasında eski kadro sizden geri talep edilecektir. Zaten şu an kırık olan kadroyu tekrar kırmanız değişme ihtimalini tamamen ortadan kaldırır. Bunun nedeni sizin kadroyu kırmanıza bir tepki değil, büyük ihtimalle kırdığınız kadroyu çöpe atacak olmanızdır. Çöpe atmaz da tekrar kırdığınız kadroyu saklar ve değişim süreci bir şekilde yeniden başlarsa bu sefer Giant hangi kırığın daha önce gerçekleştiği noktasında çektiğiniz videoları veya fotoğrafları kanıt olarak kabul etmeyebilir, kullanıcı hatası demesi olasıdır...
 
Son düzenleme:
Yine hangi yorumu okusam hak verdiğim bir konu. 😀 Kafam karışık. Şimdi bende aradan sorayım fatura arkadaşımın adına ama bende. Bu durumda illaki teslim etmek için arkadaşımın yanımda olması gerekli değil ki, Bahadır Bey faturayı veya kopyasını birşekilde eline geçirmiş olsa süreci kendi lehine sonuçlandırabilecek mi? Yoksa Giant Türkiye kadroyu teslim etmek için Amerika da olup her türlü zorluğu çıkartan arkadaşımı isteyecek.
 
Yine hangi yorumu okusam hak verdiğim bir konu. 😀 Kafam karışık. Şimdi bende aradan sorayım fatura arkadaşımın adına ama bende. Bu durumda illaki teslim etmek için arkadaşımın yanımda olması gerekli değil ki, Bahadır Bey faturayı veya kopyasını birşekilde eline geçirmiş olsa süreci kendi lehine sonuçlandırabilecek mi? Yoksa Giant Türkiye kadroyu teslim etmek için Amerika da olup her türlü zorluğu çıkartan arkadaşımı isteyecek.

Bu durumda normal prosedür, kadronun ilk sahibine teslimidir. Ancak ilk sahibi yazılı bir dilekçe vererek kendisinin adına kadronun ilgili kişiye teslim edilmesini sağlayabilir.
 
İbrahim Bey tekrardan merhaba.

Bildiğiniz üzere biz duygusal bir milletiz hele ki söz konusu bisiklet olduğunda daha da duygusallaşabiliyorum kendi adıma. Hiçbir suçum günahım yokken kadronun o hale geldiğini görmek haliyle uzun bir süre beni çok etkiledi. Açıkçası yukarıda ki mesajınız da ki iyi niyeti telefonda göremediğim için çok daha fazla üzüldüm çünkü garanti koşullarına zaten sizi aradığım da hakimdim ve alternatif bir çözüm bulmak için aramıştım sizi. Sizden duyamadığım alternatif çözümü akşam Emirhan Beyden duymak beni daha bir şaşırttı. Önemli bir detay değil ama konuşmamız 9 dakika sürmüştü.

Dediğiniz çok doğru yazılı kurallar gereği bir hakkım bulunmamakta bununla birlikte kesinlikle art niyetli bir insan varsa o da arkadaşım sandığım kişi. Kaldı ki kaç kişi iki kıta öteden bununla uğraşırdı bilmiyorum. Ben hariç herkesin bir haklılık payı var nasıl olsa bu macera da ona da hakkını verelim çok mu ? Hep dediğim ve savunduğun konuya geri dönelim faturamın olmaması ilk sahibi olmamam bu kadronun fabrikasyon hatalı olduğu gerçeğini değiştirmez. Bu gerçeğe dayanarak hak talebinde bulundum fakat Giant'ın facebookta ki yorumuma cevap vermesiyle gördüm ki oyun yazılı kurallara göre oynanıyormuş. Her şey kuralına uygun ama 2 haftadır maillerime cevap verilmemiş olması bu konunun diğer trajedisi olsa gerek. Madem cevap bile verilmeyecek ridersupport diye bir mail adresi neden var? Her neyse..

Sonuç olarak gerekli tüm makamlardan cevap aldığımı görüyorum umarım yazılı kurallara uyup alternatif çözümler üretememek Giant'ın gelirinin artması noktasında belirleyici olur.

Nazik teklifiniz için teşekkür ederim bu konu da sizi yakın bir zaman da ziyaret edeceğim. Yüz yüze görüşmek daha faydalı olacak..
 
Kırmasını istemesinin sebebi hatalı üretilen ürünü tamir vb. gibi şeylerle canlandırılıp kullanılmamasını sağlamaktır. Adam hatalı malını tedavülden kaldırtmak adına istiyor bunu.
Biliyorum ben emsal göstermek adına koydum örneği
 
  • Beğen
Tepkiler: sspl
Ben de bir tüketiciyim. Sizi anlayabiliyorum. Şöyle bakmak gerekiyor; bir ürünü satan hukuki çerçevede bazı kurallar belirliyor. Biz de o kurallar işimize gelirse ve fiyat ve kalite noktasında ürünü talep ediyorsak o ürünü alıyoruz veya almıyoruz. Kişiye göre kurallar değişmiyor. Kişiye göre kuralların değiştiği bir düzen eşitsizlik ve haksızlık doğuruyor.

İbrahim bey, bu noktada bir düzeltme yapmak isterim. Ticaretin, alışverişin hukuki çerçevesini yasalar belirler. Sözleşme hukuku gereği, kanuna aykırı sözleşme yapılamaz. Satıcı ve alıcı, kanuna aykırı olmamak kaydıyla kendi aralarındaki alışverişin şartlarını belirleme hürriyetine sahiptir. Lakin satıcı, kanunla belirlenen asgari şartlara uymak koşuluyla, bu şartları alıcı lehine genişletebilir. Sizin de örneğini verdiğiniz şekilde, garanti süresinin uzatılması vb. Ancak aksi yönde bir düzenleme yapamaz. Örneğin satıcı firmanın "Yasal garanti süresi 2 yıl ancak biz sattığımız ürüne 1 yıl garanti veriyoruz" veya "Mesafeli sözleşmelerde cayma hakkı 14 gündür ancak internet sitemizden alacağınız ürünlerde iade hakkınız yok" şeklinde satış yapma seçeneği yok.

(Paragrafı yanlış yorumlamışım, yok sayın lütfen)

Kadroyla ilgili meselede de naçizane birkaç kelam etmek isterim. Bazılarının sorun gördüğü yerde siz fırsat görüyorsanız, günün sonunda kazanan yine siz olursunuz. Şöyle ki, o eklem yeri ayrılan kadro, Giant için değerli bir veri kaynağı. Kadro müşteriden, hangi süreyle, hangi koşullarda, hangi mesafelerde kullanıldığıyla ilgili detaylı verilerle birlikte geri alınıp incelemeye tabi tutulabilir ve bu hasarlı kadrodan elde edilecek yeni veriler, bu ve benzer sorunların tekrarını engelleyebilmek adına değerlendirilebilir.

Sahada, gerçek yol ve hava koşullarında, uzun süre test edilmiş bu tür bir kadrodan elde edilecek veriler, o kadronun firmaya maliyetinden daha değerli olmalı. Böylece bir taşla birçok kuş vurulur. Hem müşterinin gönlü hoş tutulmuş, hem sosyal medyada firmayla ilgili pozitif bir imaj yaratılmış, hem de AR-GE ve QA aşamalarında kullanılabilecek değerli veriler elde edilmiş olur.
 
@bisikletli adam Aslında uğraşılacak hiçbirşey yok bisikleti satın aldığı mağazadan fatura nüshası size mail atılacak kendisi de bir dilekçe döşeyip Giant Türkiye den şu isimli arkadaş benim adıma kadroyu alabilir diyecek. Benim anladığım bu. Aslında çok çok basit bir süreç.
 
@bisikletli adam Aslında uğraşılacak hiçbirşey yok bisikleti satın aldığı mağazadan fatura nüshası size mail atılacak kendisi de bir dilekçe döşeyip Giant Türkiye den şu isimli arkadaş benim adıma kadroyu alabilir diyecek. Benim anladığım bu. Aslında çok çok basit bir süreç.
Anladığım kadarıyla bu kadar basit değil. Öncelikle ilk sahibinin kadro beraberinde aldığı store'a gitmesi ve garanti sürecini başlatması lazım daha sonra teslimat adresi olarak Giant Türkiye'yi ve alıcı olarak da bir dilekçe ile beni bildirmesi lazım..
 
Bu süreçte sizin elinizde fatura dahi olsa yardımcı olacak gibi gözüküyorlar. Karşınızdaki kişi faturayı sunsa kendi kimliği ile fatura nüshasını mail atsa ve eke kadroyu şurada yazılı olan arkadaş teslim alacak dese Giant Türkiye bence bu işi çözer.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
İbrahim Bey tekrardan merhaba.

Bildiğiniz üzere biz duygusal bir milletiz hele ki söz konusu bisiklet olduğunda daha da duygusallaşabiliyorum kendi adıma. Hiçbir suçum günahım yokken kadronun o hale geldiğini görmek haliyle uzun bir süre beni çok etkiledi. Açıkçası yukarıda ki mesajınız da ki iyi niyeti telefonda göremediğim için çok daha fazla üzüldüm çünkü garanti koşullarına zaten sizi aradığım da hakimdim ve alternatif bir çözüm bulmak için aramıştım sizi. Sizden duyamadığım alternatif çözümü akşam Emirhan Beyden duymak beni daha bir şaşırttı. Önemli bir detay değil ama konuşmamız 9 dakika sürmüştü.

Dediğiniz çok doğru yazılı kurallar gereği bir hakkım bulunmamakta bununla birlikte kesinlikle art niyetli bir insan varsa o da arkadaşım sandığım kişi. Kaldı ki kaç kişi iki kıta öteden bununla uğraşırdı bilmiyorum. Ben hariç herkesin bir haklılık payı var nasıl olsa bu macera da ona da hakkını verelim çok mu ? Hep dediğim ve savunduğun konuya geri dönelim faturamın olmaması ilk sahibi olmamam bu kadronun fabrikasyon hatalı olduğu gerçeğini değiştirmez. Bu gerçeğe dayanarak hak talebinde bulundum fakat Giant'ın facebookta ki yorumuma cevap vermesiyle gördüm ki oyun yazılı kurallara göre oynanıyormuş. Her şey kuralına uygun ama 2 haftadır maillerime cevap verilmemiş olması bu konunun diğer trajedisi olsa gerek. Madem cevap bile verilmeyecek ridersupport diye bir mail adresi neden var? Her neyse..

Sonuç olarak gerekli tüm makamlardan cevap aldığımı görüyorum umarım yazılı kurallara uyup alternatif çözümler üretememek Giant'ın gelirinin artması noktasında belirleyici olur.

Nazik teklifiniz için teşekkür ederim bu konu da sizi yakın bir zaman da ziyaret edeceğim. Yüz yüze görüşmek daha faydalı olacak..

Elbette her zaman bekleriz.

Fatura şartı konusunda da sizleri aydınlatmama izin verin, vereceğim örnekte sizi tenzih ettiğimi belirtmek isterim.

İkinci el satışta, satış işlemi genellikle resmi bir belgeye dayanmıyor. Dolayısıyla bisiklet üzerindeki hakların ikinci el satın alan kişiye devri meşru olmuyor. Diğer bir deyişle aslında bayiden aldığınız her bisikleti ikinci el satışı gibi düşünebilirsiniz mesela;

Giant fabrikası distribütöre satıyor, distribütör bayiye satıyor, bayi de kullanıcıya satıyor. Dolayısıyla bisiklet üç kere el değiştiriyor ve garanti hakları üç satış işleminde de devroluyor. (Tersi olarak bayiden aldığınız ama hiç kullanmadan ertesi gün sattığınız bisiklet de artık ikinci eldir.)

Bu örnekte ise bir kullanıcı diğer bir kullancıya resmi bir evrak ya da satış sözleşmesi bulunmaksızın elden para alarak ürünü devrediyor.

Peki bu nasıl bir sonuç ortaya doğurabilir?

Bisikleti aldığına dair yasal evrakı göstermeyen, temin edebilecekken etmekten kaçınan şahıs belki de bisikletin gerçek sahibi olmayabilir belki de çalıntı.
Dolayısıyla Giant kime ait olduğu yasal olarak belli olmayan bir bisikleti işleme alma riskine girmeyebilir. (Hiç faturası olmayan bisikletler için)

Ya da çalıntı değil ve gerçek sahibi?

Diyelim ki seri numarasına göre bisikleti işleme aldı, fabrika hatası olduğunu kabul etti ve bisikleti değiştirerek bisikletin yasal sahibi olmayan ikinci el sahibine teslim etti. Peki bisikletin yasal sahibi bu bisikletin kendisine ait olduğunu ve yeni kadronun (ki çoğu zaman bu yeni modeldir) kendisine teslim edilmesini talep etti. (Hatta kötü niyetli olarak, sattığı bisikletin 2017 ancak garantiden değişen bisikletin 2020 model olmasından dolayı ikinci el sattığı kişiden ek para talep etti, tartıştılar ve konu mahkemeye taşındı...) Giant yasal olarak, bisikleti elinde bulunduran ikinci el sahibine teslim ettik diyemez.

Ya da ilk kullanıcı, çatlak olduğunu bildiği, darbe almış ancak henüz boya üzerinden görülmeyen belki de garanti başvurusu yaptığı ve kullanıcı hatası gerekçesiyle red olmuş ya da kadrosu değişmiş ancak bir şekilde (satıcının ihmali vb gibi nedenlerle) elinde tuttuğu eski kadrosunu satmış olabilir. Bu durumda Giant'ın aynı bisiklete ikinci kez garanti işlemi yapma olasılığı doğabilir.

Bu ve benzeri örnekler çoğaltabilir. Dolayısıyla bisikletin faturasını elinde bulunduran kişi Giant tarafından bisikletin kullanıcısı kabul edilir ve ancak garantiden yasal kullanıcısı yararlanabilir.

Elbette ben şu an sizin elinizdeki bisikletin çalıntı olduğunu iddia etmiyorum. Kadroyu yasal sahibinin ya da sizin kırdığınızı da iddia etmiyorum. Bununla beraber kadrodaki kırık, çatlağın fabrika hatası olduğunu da onaylayamıyorum. Çünkü distribütör olarak bunun için yetkin değiliz, bunu ancak Giant fabrikası onaylayıp reddedebilir.

Garanti sürecinde bizim yüklendiğimiz sorumluluk sadece distribütörlük anlaşması gereği bizden istenen evrakların ve bilgilerin fabrikaya aktarımından ibarettir. Garanti kadrosu değiştiğinde fabrika yenisini gönderir biz de kullanıcıya teslim ederiz. Burada bir mail trafiği dışında bir yükümüz yok. Dolayısıyla tüketicilere de yokuş yapmamız için bir neden yok.

Bilgilerinize,

Sevgiler,
Keyifli sürüşler...
Anladığım kadarıyla bu kadar basit değil. Öncelikle ilk sahibinin kadro beraberinde aldığı store'a gitmesi ve garanti sürecini başlatması lazım daha sonra teslimat adresi olarak Giant Türkiye'yi ve alıcı olarak da bir dilekçe ile beni bildirmesi lazım..

Fiziki olarak bisikleti mağazaya götürmek zorunda değil. Mail yoluyla başvurusunu yapabilir. Yeni kadronun İstanbul'da TC numaranız ve isim soyisminizn yazılı olduğu bir dilekçeyle Türkiye'de size teslimini isteyebilir. Yeni kadrosu geldiğinde eski kadrosunu Amerika'daki mağazaya posta yoluyla gönderebilir. Yani virüsü bahane etmesine dahi gerek yok.
İbrahim bey, bu noktada bir düzeltme yapmak isterim. Ticaretin, alışverişin hukuki çerçevesini yasalar belirler. Sözleşme hukuku gereği, kanuna aykırı sözleşme yapılamaz. Satıcı ve alıcı, kanuna aykırı olmamak kaydıyla kendi aralarındaki alışverişin şartlarını belirleme hürriyetine sahiptir. Lakin satıcı, kanunla belirlenen asgari şartlara uymak koşuluyla, bu şartları alıcı lehine genişletebilir. Sizin de örneğini verdiğiniz şekilde, garanti süresinin uzatılması vb. Ancak aksi yönde bir düzenleme yapamaz. Örneğin satıcı firmanın "Yasal garanti süresi 2 yıl ancak biz sattığımız ürüne 1 yıl garanti veriyoruz" veya "Mesafeli sözleşmelerde cayma hakkı 14 gündür ancak internet sitemizden alacağınız ürünlerde iade hakkınız yok" şeklinde satış yapma seçeneği yok.

(Paragrafı yanlış yorumlamışım, yok sayın lütfen)

Kadroyla ilgili meselede de naçizane birkaç kelam etmek isterim. Bazılarının sorun gördüğü yerde siz fırsat görüyorsanız, günün sonunda kazanan yine siz olursunuz. Şöyle ki, o eklem yeri ayrılan kadro, Giant için değerli bir veri kaynağı. Kadro müşteriden, hangi süreyle, hangi koşullarda, hangi mesafelerde kullanıldığıyla ilgili detaylı verilerle birlikte geri alınıp incelemeye tabi tutulabilir ve bu hasarlı kadrodan elde edilecek yeni veriler, bu ve benzer sorunların tekrarını engelleyebilmek adına değerlendirilebilir.

Sahada, gerçek yol ve hava koşullarında, uzun süre test edilmiş bu tür bir kadrodan elde edilecek veriler, o kadronun firmaya maliyetinden daha değerli olmalı. Böylece bir taşla birçok kuş vurulur. Hem müşterinin gönlü hoş tutulmuş, hem sosyal medyada firmayla ilgili pozitif bir imaj yaratılmış, hem de AR-GE ve QA aşamalarında kullanılabilecek değerli veriler elde edilmiş olur.

Giant fabrikası, üst model bisikletlerini sponsor olduğu World Tour takımlarıyla test ederek geliştiriyor. Bisikletler seri üretime geçmeden önce standartları belirtilmiş birçok testten geçiyor. O yüzden fotoğraf göndermek yeterli oluyor. Fotoğrafa bakıp inceleyip ne kadar bir kuvvet uygulandığında bisikletin hangi bölgesinden kırılma, çatlak vs gerçekleştiğini önceden biliyorlar. Yeni bir durumla karşılaştıklarında (henüz bizim başımıza gelmedi) kadroyu incelemek üzere çağırabiliyorlar. Giant, sadece Giant adına bisiklet üreten bir fabrika değil, piyasaki birçok rakibinin bisikletlerini de üretmiş ve üretmeye devam eden bir fabrika. Bahsetmiş olduğunuz işlemler yapılmaktadır.
 
Son düzenleme:
New Yorkta yaşadığım süreçte 3 bisikleti çalınan bir insan olarak söylediklerinize hak veriyorum.

Hatta bir de tecrübemi eklemek istiyorum. Ekim 2017 de Trek emonda S5 bisikletim çalındı raporlar tutturdum kamera görüntüleri vs yok bulamadım koca New York neticide.. Neyse gel zamaan git zaman 2018 Haziran yine böyle Ramazan ayı içerisindeyiz aradan 8 ay geçmiş ve 2 bisikletim daha çalınmış ama hiçbiri o Trek kadar beni maddi ve manevi olarak etkilememişti ondan sebep hiç aklımdan çıkmadı geceleri rüyalarıma girdi belki 50 kere rüyamda bisikleti bulmuşumdur :) Ramazanın bitmesine 5 gün kala yine bir gece işten gelmişim sahuru beklerken craigslistte bisiklet bakıyorum ama aklımda hep benim Trek var, ya denk gelirsem ihtimali diye gezinirken ne göreyim benim Trek. Satıcıyla iletişime geçip bisikletin benim olduğuna emin olunca hemen bir buluşma ayarladım. Bisikletin çalındığı dükkanın önüne çağırdım satıcıyı ki gelmezse hırsız o gelirse adam masum diye düşündüm ki adam tereddütsüz geldi. Maalesef ki buluşmaya gittiğimde satıcının çalan kişi olmadığını gördüm. Çalan kişi çok uygun fiyata adama satmış 100 dolara :D neyse adam önce diretse de sonra boynunu büküp polise haber verme kafi al git bisikleti dedi :) Demek istediğim o acıyı çok iyi bilen bir insanım, olayın mahkemelik bir boyutu yok ama bu Giantı alırken almadan önce ki tüm mesajlar tüm pazarlık süreci buluşma günü fotoğraflar vs telefonum da duruyor. Çalınan ürün veya haksız bir gelir enin de sonun da elbette ki çıkıyor kimsenin yanına kalmıyor. Hayat tecrübelerimle bunu çok iyi bilen bir insanım. Varsın bir bisikletimiz eksik olsun ne yapalım en azından o kadro kırılıp benim zarar görmeme sebep olmadı şeklinde avutuyorum kendimi verilmiş sadakamız varmış :)
 
Carraro accel, ya da mosso ümit, kron, corelli yerli firmalar...müşteri bisikleti aldı, yeğenine verdi...yeğeni abd ye yerleşti, bisikleti götürdü. kadro orada sorun çıkardı, yeğenlerin arası açıldı vs.vs..bu firmalar ne yaparlar....yahu siz kendinizi bisiklet firması gibi düşünün, siz ne yaparsınız..🙂..

Giant gibi global firmalar çok uluslu şirketlerdir. Çok uluslu bir şirketin gereği olarak evrensel ve yerel kural ve kaidelere göre aksiyon almasını çok iyi bilirler, bilmelidirler.Giant gibi bir dev ile yerel bir firmayı karşılaştıramayız.
 
@trainspotting35 Köprüden önceki son çıkış.Ama yine de artırıyorum teklifimi.Yeni teklifim: ''Holosko artı bir miktar para''

Şaka bir tarafa ultegra ve diskli karbon bisiklet bakıyorum.Fiyatlar da fezaya çıkmış.Yurtdışında 1500 euro altına ancak 105 carbonlar var.Türkiyeden alayım diyorum, bir tık yukarıda kalıyor.Türkiye'den de ancak 105 kumpas frenliler var
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Geri