Scudo Sports

Giant Contend SL 2

Scudo
@soulless Çok teşekkürler. Size de yeni bisikletinizle keyifli sürüşler dilerim.
 
Bisiklet serüveni devam ediyor...
Dün ufak sayılı da olsa güzel bir grup sürüşü gerçekleştirdik.
Üsküdar'dan başlayıp, Beykoz Akbaba yolu üzerinden Riva yoluna bağlandık. Riva yolu üzerinde yapılan bisiklet yolu gerçekten de harika olmuş. Özellikle inişlerde yaşadığımız keyfi tarif etmek gerçekten zor.

Bunun dönüşünün de olacağını biliyorduk. Dönüşte yine Akbaba üzerinden değil de aynı güzergahtan Kavacık'a doğru yol almayı düşününce işin rengi de değişti. Akbaba'ya inip Beykoz üzerinden sahil yolundan fıtı fıtı dönüş yapacak iken kendimizi bitmez yokuşlarda bisiklet kullanırken bulduk.

Strava kaydı 1300 metrelik bir tırmanış gösteriyor. Benim gibi seviyesini yavaş yavaş arttırmayı düşünen biri olarak kendimi ciddi anlamda zorlamış oldum ve çok ama çok yorucu oldu. Kabaca bir hesapla ortalama 8-10 km süratle yaklaşık olarak 90 dakika tırmanış yapmışız. Sürüş rekoru 56 km, sürüş saat rekoru yaklaşık 3 saat olan biri olarak 5 saate yakın bisiklet sürüşü ve uzun dakikalar süren tırmanışlar beni benden aldı... :)

Önemli olan bu zorlama esnasında herhangi bir bölgemde sıkıntı yaşamamış olmak. Bu bölgeyi, daha kısa sürüşler yaparak mesela Kavacık üzerinden Riva rotasını kullanarak hem keyifli bir iniş hem de keyifli bir tırmanış için kullanmak mümkün. Güzel bir tırmanış idmanı olacaktır ki yol üzerinde bulunan mekanlarda da güzel bir yemek, kahvaltı da yapılabilir.

Bir süredir yaptırmayı düşündüğüm bike fit işlemini de biraz daha öne almak gerekiyor sanırım. 4. saat ve sonrasında biraz boyun ağrısı yaşadım ve sürüş sonuna kadar beni rahatsız etti. Gidon boğazım 11 cm ve bunun uzun olduğunu düşünüyorum. Kış sezonunda bike fit şart oldu gibi...

Bisikletimden aldığım keyifte hiçbir azalma yok. Gidişinden, görünüşünden, herşeyinden çok memnunum. Dönüş yolunda paşabahçe'ye iniş yapmaya karar verince de çok dik olan inişlerde biraz zorlandım. Sürekli fren yapmaktan ellerim ağrıdı ve bazı çok dik noktalarda inip yürümek ihtiyacı hissettim. Bunun dışında herşey harika...

Şimdi de bu güzel sürüşten bir kaç fotoğrafla konumuzu şenlendirelim...

IMG_20171203_121414522_HDR.jpg IMG-20171203-WA0010.jpg IMG-20171203-WA0040.jpg

Bu arada, bisikletimle ilgili ufak bir görünüş değişikliği yapmak istiyorum. Aşağıdaki fotoğrafta bulunan yanakları sarı, vintage veya retro olarak ifade edilen bir lastik almak istiyorum. Yeni profili geniş jantlarla hoş duracağını düşünüyorum. Continental gp 4000s ayarında hangi lastiği tavsiye edersiniz?

0000000608262.jpeg
 
@trainspotting35
Teşekkürler...
Yalnız çifti conti'lerden bile daha pahalıya geliyor. 2 lastiğe kargo dahil neredeyse 500 TL verilir mi :)
Bu lastiklerin özelliği nedir? Başka önerilere de açığım, belirtmek isterim.
 
@trainspotting35

Vittoria Corsa'ya "GP 4000S ayarında" demek, hakarettir...

@soulless Continental Grand Prix'nin vintage görünümlü olanı var, ama siz daha açık renk istiyorsunuz sanırım:
(link)

Conti'ye daha benzer lastik olarak şu var:
(link)

@soulless

Bu lastikler "açık tubular" denilen bir tür. Şekil olarak iç lastik ile kullanılan clincherlardan olsa da yapısı ve kullanılan materyaller tubular lastikler gibi. Çok yüksek TPI (threads per inch, karkastaki kumaşın dokuma sıklığı) değerine sahip ve lastiği vulkanizasyon denilen ısıl işlemden geçmemiş. Bunun sonucu olarak çok yumuşak bir yapısı var; bu da yol tutuşu, sürüş hissi ve yuvarlanma direnci bakımından diğer lastiklerden daha üstün olmasını sağlıyor.
 
@Murat B. Tamam hakaret ettim dava Vittoria firmasının avukatları tarafından mı açılacak yoksa sizin tarafınızdan mı ona göre avukatımı bilgilendireyim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
@Murat B.
Öncelikle teşekkür ederim.

Conti seçeneğinde sizin de belirttiğiniz gibi yanağın daha açık renk olmasını istiyorum.

Açık tubular olarak bahsettiğiniz lastik vittoria mı? O nedenle mi bu fiyatta? Conti mi vittoria mı daha kaliteli? Tamamen bilgim dışında olunca hakaret hangisine yapıldı tam olarak anlayamadım. :)

Clement yapısı gereği conti ayarında bir lastik mi oluyor bu durumda?
 
@soulless Evet, Vittoria Corsa, açık tubular denilen cinsten. Lastiğin balon gibi şişmesini engelleyen karkas adı verilen kumaş Vittoria Corsa'da 320 TPI corespun, 4000S'de ise 110 TPI naylon.

Clement LGG, 4000S'e daha yakın bir lastik. Ama onun muadili olduğunu söylemek doğru olmaz. Daha çok gatorskin veya Schwalbe Durano ayarında bir lastik.
 
  • Beğen
Tepkiler: soulless
Benim görüşüm; Kullandığım tubular lastikler arasında (conti gp4000ii tubular, gatorskin, competation, vittoria g+ ve veloflex carbon ) açık ara Veloflex en iyisi.

patlak koruması hepsinin iyi. 3 sene içerisinde toplam 2 yada 3 kere lastik patladı ve bu 3 sene toplam 25bin km üstü rahat rahat olmuştur.
Ömrü en çabuk biten gp4000 ve vittoria oldu 5bin civarı erimişlerdi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
@Yavuz S.
Yanıtınız için teşekkürler.
Yalnız burada hangi lastik daha iyi değil de yanağı sarı olarak hangi lastiği tercih etmem gerektiğini araştırıyorum. Bahsettiğiniz veloflex için böyle bir seçenek mevcut mudur?
 
@Murat B.
Detaylı olarak inceledim. Bu durumda vittoria veya veloflex arasında seçim yapacağım. Veloflex dış yapısı gereği kış şartları için daha uygun bir lastik gibi görünüyor, doğru mudur? Düz değil, doğru bir ifade ise pütürlü bir yüzeyi var.
 
@soulless
Bence ikisi de kış şartları için pek uygun lastikler değiller. Yumuşak hamurun dezavantajı, ıslakken yolda ne varsa üstünde toplaması. Lastiğe yapışan cam kırığı, küçük çakıl, tel, vb nesneler bir süre sonra lastiği patlatabiliyor. Gene de bu bakımdan Veloflex'in Vittoria Corsa'ya göre bir nebze daha iyi olduğunu söyleyebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yavuz S.
@Murat B.
Bir kez daha teşekkür ederim. Hali hazırda tam kış lastiği kullanmıyorum. Continental gp 4000s lerle aynı özelliklerde olsalar da yeterli olur.

Bugün yeni spd ayakkabılar da geldi. Heyecanla hemen denedim. Yol ayakkabısı gibi bir dizayna sahip oldukları için biraz dar tasarlanmışlar. Ayağı tam sarıyor ve sert. Ayağımın alışması biraz zaman alacak ama görüntüleri çok hoş.

IMG_20171206_121221289.jpg IMG_20171206_121233213.jpg
 
Hayırlı olsun güzel gözüküyor :)
 
@Murat B.



Veloflex veya Continental GP classic almayı düşünüyorum.

Conti'nin rengi biraz daha koyu ama bir çok farklı bisiklette gördüm ve görünümü çok hoşuma gitti. Hatta yurtdışında bir çok klasik bisiklet kullanıcısı bu lastiği tercih etmiş. Bunlardan biri de Gökhan Kutluer, neredeyse kullandığı tüm bisikletlerde bu lastik var. Sosyal medyada takip ettiğim bir çok kullanıcıya da gördüğüm lastiğin ne olduğunu sorduğumda büyük bir çoğunluktan Conti yanıtını aldım.

Veloflex ise ilk olarak almayı düşündüğüm sarı rengi temsil ediyor.
Veloflex kargo dahil en ucuz 320 TL gibi bir paraya gelebiliyor yurtdışından. Conti ise wiggle'dan alırsam 240 TL... Bu arada Türkiye'de bir satıcı 380 TL'ye veloflex satıyor, malum sitede ilanı mevcut.

Conti görünüm olarak çok hoşuma gitti. Otomobil meraklısı olduğum için bizler dış görünüme biraz fazla önem veriyoruz. Teknikten çok şu etapta görünüm beni daha çok etkiliyor.

Yine de sizin fikrinizi öğrenmek isterim. Seçiminiz hangisi olurdu?
 
@soulless

Öncelikle Gökhan Kutluer'in Continental kullandığına emin misiniz? Veloflex, Challenge, Vittoria üçlüsü dışında lastik kullandığını ben pek görmedim. Dediğiniz gibi GP Classic retro tarz bisikletlerde daha yaygın, modern bisikletlerde ise siyah olmayacaksa daha açık renk yanak tercih ediliyor.

img_4778-1495614334333-mgg2yloe61n-630-80.jpg


Hem veloflex hem de conti'nin pek çok modelini kullanmış biri olarak Conti hiç tercih ettiğim bir marka değil. Fakat siz hem 4000s'ten memnunsanız, hem de görünüş olarak GP Classic'i daha çok beğendiyseniz conti'ye yönelmeniz daha mantıklı. GP Classic'te 4000S'te olduğu gibi black chili hamur ve daha sağlam patlak koruma mevcut.
 
@Murat B.
Fotoğraflarından birinde gördüğüm bisikletin lastiğinin ne olduğunu sormuştum, conti olduğunu iletmişti. Belki kendi kullandığı bisiklet değildir onu tam olarak bilemiyorum tabii...
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Yapılacaklar listesine eklendi...

Karar verme aşamasında bir değişiklik oldu ve son anda saha şık görüneceğini düşündüğüm için veloflex master almaya karar verdim. Lastikler de elime ulaşınca sıra takmaya geldi.

Ortaya çıkan sonuç beni çok mutlu etti. Lastiklerin de kaliteli oluşu ayrıca keyif veriyor.

İşte ortaya çıkan sonuç.

IMG_20171212_162040221.jpg

Kaldığımız yerden devam edelim...

1 yıl daha geride kaldı... 2017 yılını Şubat ayında sahip olduğum yol bisikletim ile 1000 KM ile tamamlayabildim. Bu sene ise hedefimi biraz yüksek tutarak 3000 olarak belirledim ve bu doğrultuda binmeye çalışacağım.

Hatta yılın ilk gününü güzel bir Üsküdar - Rumeli Feneri turu yaparak geçirdik. Her ne kadar dizim 60. km'de iflas etse de tur harikaydı.

Geçen ay bike fit yaptırdım. Bisiklet üzerinde bir kısım değişiklikler oldu. Bike fit sonrası ilk turumu da bu hatta gerçekleştirdim. Beşiktaş Sarıyer arası olan 23 km yi 28.7 gibi bir ortalama ile bitirdik. Sürekli olarak 30 ve üzeri sürüş yaptık ve hiç mola vermedik. Sonrasında fener yolunun dik rampasında da ayakta biraz asılınca sanırım dize fazla zarar verdim. Dizimin üst iç kısmında tüm gün süren bir ağrı oluştu. Hatta elimle dizime hafif masaj yaparken bile ağrı oluyordu. Sanki diz kapağının altı aşırı hassas hale gelmiş gibiydi... Şu an iyiyim ama çok hafifte olsa ağrı devam ediyor. Bu durumda hangi bölge ağrıyor, ağrıyan yer tam olarak neresi ve ağrı sebebi nedir bunları tam olarak bilmiyorum. Yine de limitlerimi biraz zorladığımın farkında olduğum için bu ağrılar oluşmuş ve bike fit sonrası yeni ayarlara alışma sürecininin bir parçası olmuşta diyebiliriz...

Hali hazırda sol dizimde ön ve arka çapraz bağlarda ödem var ve bunun tedavisi sürüyor. Hal böyle iken dizimi güçlendirici çalışmalar yapmam gerektiğini düşünüyorum.

Şimdilik gelişmeler bunlar, bir kaç ufak aksesuar ekledim onları da yakın zamanda paylaşacağım.
 
Geri