Scudo Sports

Genç yaşta aramızdan ayrılan Bahadır Gürel'in anısına...

Scudo
Arkadaşlar sağolun, hapse düşmedim ki imza kampanyası gereksin :)

Sadece eski ilgimi biraz kaybettim. Aslında başka konulara odaklandığımdan sanırım. Her şeyi aynı anda yürütemiyorum, yaş neticede. Ama haftanın 6 günü spor devam ediyor: 3 gün bisiklet 3 gün spor salonu.
 
Stravadan da takipteyim zaten hocam daha ogrenecek cok seyimiz var [emoji4]@Bahadır Gürel
 
Süper bilgiler !
 
Gerçekten güzel ve biyokimyasal düzeyde açıklayıcı bilgilar.
Bu başlık sayesinde nabız ölçer almaya karar verdim. Alana kadar da bilekten 15 sn nabız x4 sayacağım. Hiç yoktan iyidir.
 
Konuyu hortlatayım. Son 4 ayda 80 den fazla KOM almış biri olarak segmentlere çalışmanın beni hedeflerimden uzaklaştırmaya başladığını fark ettim. İlk olarak artan performansımın sonucu KOMlar gelmeye başladı, ayrıca segment için çaba harcamıyordum. Tabi aktivitende KOM görmek insanı mutlu ediyor ve motive ediyor. Son geldiğim noktada kendimi, rüzgar için meteoroloji uzmanı olmuş, segmentlerin sonunda nefes nefese tüm enerjimi bitirmiş halde bulur olurdum. 100 km'lik tura çıkıyorsun sadece 10 km'sinde varsın, bana göre neye yaradı o antrenman. Segment bisikletciliği bir tercihtir, saygı duyarım. Ama segmentler benim için değerini kaybetti, beni hedeflerimden uzaklaştıran şeyler olarak görmeye başladım. Antrenmana başladığımda antrenmanın tamamını hedef olarak alıyorum, tıpkı bir yarış gibi, önemli olan finişe geldiğindeki skor. Powermetren varsa segmentler bir ölçü olabilir, onun dışında segmentte yaptığın süre, hız dış ortamdan (rüzgar, hava yoğunluğu vs.) direk etkilenecek şeyler ve performansın hakkında net sonuç vermez. Powermetrem olmadığı için, nabza göre hedefler koyuyorum, belirlediğim nabız ortalaması üzerinden antrenmanımı tamamlıyorum, ne zaman ki artık o ortalama nabız antrenman sonrası beni yormuyorsa, hedeflediğim ortalama nabzı yükseltiyorum.
 
198631
 
Omrum bir kom alamadan gececek. Veloviewer'dan baktim simdi KOM'a en cok yaklastigim segmentte 325 watt ile 42.2 km/s ortalama yapmisim 66. siradayim. KOM 53.4 km/s ortalama yapmis.

Ruzgar etkisini olcmek icin de sahane bir site var (link) veriyorsunuz surusu ne kadar ruzgar yemissiniz artisi eksisi nedir cok net olmasa da cikartiyor.
 
@umutcelik

Bu siteyi başka bir konuda önermiştiniz o zamandan beri değerlendirme ölçüsü olarak kullanıyorum.

KOM işini çılgınlığa dönüştürmüş, kanlı bıçaklı hale gelmiş insanlar var. Uğraşınca rüzgar kollayınca oluyor olmuyor değil ama en azından beni uzun, genel kondisyon bakımından geri çektiğini fark ettim. 50 km'yi hedeflediğim nabız ortalaması ile gitmişim, hop live segment açılıyor, rüzgarda iyi basıyorsun basıyorsun nabız tavan. Antrenmanın geri kalanı hiç oluyor. Planladığından fazla su kaybediyorsun, enerji kaybediyorsun doğal olarak sonrasında nabzı istenende tutmak çok zor oluyor. KOM almak için segmentin başına kadar arabasıyla gelip deneyenler, segmente ulaşmak için 50 km kendini yormadan gidip 5-10 km'lik segmentte var gücünü kullanıp hali kalmadan o 50 km'yi dönenler vs. Bu şekilde zevk alıyorlardır elbet. Bu da bu sporu yapmanın bir şekli olarak görülebilir. Ben yarışa hazırlanır gibi antrenman yapmayı seçiyorum. Yarış 5-10 km'den ibaret değil, parkurun tümünde enerjini iyi kullanmayı gerektiriyor. Ha ama antrenman finişi segmentte yapılırsa hoş olabilir :)
 
@Ziya On Road

Insanlarin farkli motivasyonlari var, anlamak guc malesef. Yasadigim yerde insanlar KOM almak icin ciddi sekilde firtina kovaliyor. Saatte 60 km ruzgarda cikanlar var sirf KOM kovalamak icin. Ben 45+ olunca tehlikeli oldugunu dusunup sehir bisikleti dahi kullanmaya cekiniyorum.

Sizin, benim gibi bisikletcilerin motivasyonlari farkli. Dediginiz gibi siz antremanin, yarisin tamamin butun olarak dusunup ona gore hazirlaniyorsunuz/suruyorsunuz bazi bisikletciler sadece segmentlere odaklaniyor. Anlamiyoruz neden boyle yaptiklarini ama kimseye de zararlari yok kendi aralarinda didismelerinden baska.

Bir de garmin benzeri cihazlarla live segments kullaninca o da cok gaza getiriyor, hadi segment basladi yok efendim liderin su kadar arkasindasin diye.
 
herkesin sürüş için ayrı bir motivasyonu var. önemli olan saygı sevgi çerçevesinde yolda olmak.
 
Ankara'da bir arkadaş var, bisiklet yaşamını bunun üzerine kurmuş. Segment kovalamak haricinde kesinlikle bisiklete binmiyor, kim KOM rekorunu egale ederse ertesi gün yemeyip içmeyip yeniden KOM alma savaşına girişiyor. KOM'u Alamadığı zaman, alan kişiye bunu nasıl yapacağını soracak kadar da enteresan :)
 
@Ziya On Road
Live segment işi sakat. Ben kapattım zira zirt pırt segment çıkıyor şunu deneyeyim bunu deneyeyim derken antrenman heba oluyor. Birkaç KOM aldım onlarida sürekli flag atıyorlar. Ben KOM yerine PR görünce daha memnun oluyorum. :)
 
Geri