Furş tipi

Leventİ

Aktif Üye
Kayıt
30 Mayıs 2011
Mesaj
112
Tepki
91
Şehir
Erzincan
İsim
Levent
Bisiklet
Cube
Specialized'in sitesine göre bisikletinizde "1-1/8" sealed Cr-Mo cartridge bearings integrated w/ headset, 20mm alloy cone spacer, w/ 20mm of spacers" furş takımı var. (link)

Yani entegre furş takımı. Cup parçasının olmadığı ve rulmanların direk kadro içindeki yuvasına oturduğu sistem. Alacağınız furş takımının da böyle olması gerekiyor. Ölçüsü de 1-1/8". Cane Creek in sitesinde verdiğiniz bağlantı sizin bisiklet için alt taraftaki ölçüyü daha büyük gösteriyor. Yani sanki tapered sistemmiş gibi ama Specialized'in sitesinde tapered dememiş. Benim de tahminim, resimde de görünen tapered olmadığı. Yani alt ve üst ölçü aynı 1 1/8".

Yanlız sitedeki özelliklere bakınca bisikletinizde 20mm konik parça ve üzerinde 20mm daha spacer var. Sadece spacerları çıkararak da biraz alçaltabilirsiniz aslında, masraf yapmadan. Veya çıkma bi düşüp profil kapak bulsanız bi yerlerden baya bi alçaltabilirsiniz.
 
Scudo

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
2 tane spacer attım zaten, geriye 1 cm ve 5 mm lik iki tanesi kaldı. Fakat konik olan çok yüksek geliyor, zayıf birisiyim ve esneme üzerine çalışılıyorum giderek daha agresif sürmek istiyorum. Bilgiler için teşekkürler. Eve gidince hem bakım nem ölçüm amaçlı söküp bakayım rulman ve kapak ölçülerine.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
2 tane spacer attım zaten, geriye 1 cm ve 5 mm lik iki tanesi kaldı. Fakat konik olan çok yüksek geliyor, zayıf birisiyim ve esneme üzerine çalışılıyorum giderek daha agresif sürmek istiyorum. Bilgiler için teşekkürler. Eve gidince hem bakım nem ölçüm amaçlı söküp bakayım rulman ve kapak ölçülerine.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Şuna yakın bir ayar istiyorum tabi eksi dereceli gidon boğazına ilerleyen süreçte ihtiyaç olursa geçmeyi planlıyorum.DSC_0322-659x440.jpg
 

Leventİ

Aktif Üye
Kayıt
30 Mayıs 2011
Mesaj
112
Tepki
91
Şehir
Erzincan
İsim
Levent
Bisiklet
Cube
Biraz daha araştırınca işin içinde bir de rulmanların kontak açısı denen bir olay varmış. Yani entegre sistemlerde rulmanın kadro içinde oturduğu yuvanın pahının açısı. Bu ölçü de rulmanın üzerinde yazıyor genelde. Mesela şu üründe üzerinde 36x45 derece yazıyor: (link) . İlk yazan açı rulmanın iç kenarındaki pahın açısı ki buraya zaten furş takımının içinden çıkacak olan kendi parçası yereleşeceği için çok önemi yok. Ama ikinci yazan açı yani bu örnekte 45 derece, rulmanın dış kenarındaki pah açısı. Bu açı önemli çünkü rulmanın bu kenarı kadroya oturacak, o yüzden kadro ile aynı açıda olması gerekiyor.

Bu açıyı ölçmek zor. Size tavsiyem söktüğünüz zaman mutlaka üzerinden çıklan rulmanın üzerinde varsa yazıları not etmeniz veya yazı yoksa en azından fotoğraflarını çekmeniz.

Bu furş olayı malesef çok karışık, belirli bir standart yok gibi. Bu açı olayında 45x45, 36x45 ve 36x36 olanlar varmış. Cane Creek 36x45 kullanıyormuş mesela. Açı olayını şu dökümanda görebilirsiniz. Genel olarak da farklı furş sistemleri hakkında güzel bir kaynak olmuş: (link)
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Kesinlikle çok karışık, iç açı dış açı,... boyutlar ölçülür ama açıları ölçmek zor, hele ki yurtdışından almaya kara verirsem tam isabet ürün almam lazım. İstediğime yakın tek ürün şu (link). Diğer bisiklet mağazalarında hep klasik konik benim bisiklettekinin aynısı boyutta ürünler yer alıyor.
 

Leventİ

Aktif Üye
Kayıt
30 Mayıs 2011
Mesaj
112
Tepki
91
Şehir
Erzincan
İsim
Levent
Bisiklet
Cube
Sizin furşun konik olduğunu sanmıyorum. O yüzden verdiğiniz linkteki ürün size uygun değil. Tabi söktüğünüzde üst ve alt rulman çaplarını ölçerseniz kesin olarak ortaya çıkar. Açıları da bi şekilde ölçmeniz lazım veya pah kenarları eşitse 45 derecedir diyerek de belirleyebilirsiniz. Şansınız varsa rulmanın üzerinde yazıyordur ölçüleri.

Mesela açıları da uygunsa sizin bisiklete şu olur sanırım:

Dikkat edebileceğiniz bir diğer ölçü de stack height yani üst kapak yüksekliği. Bu ölçü de kadrodan üst kapağın üzerine kadar olan mesafeyi gösteriyor. Ne kadar küçük olursa gidonu o kadar aşağıda konumlandırmanız mümkün olur. Verdiğiniz linkteki teknik bilgi kısmında dikkatimi çekti.

Bir de şunu ekliyeyim, maşa borusunu kesmek yerine spacerları gidon boğazının üzerine dizerek de montaj yapabilirsiniz. Bu şekilde tekrar yükseltme şansınız olur.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
hepsi headset diye geçiyor ismini fakat her padçanın ayrı ismi var, zaten genelde set olarak satılıyor, konik dediğim kısım
123.jpg
 

Leventİ

Aktif Üye
Kayıt
30 Mayıs 2011
Mesaj
112
Tepki
91
Şehir
Erzincan
İsim
Levent
Bisiklet
Cube
Tamam şimdi anladım. Karışıklık oldu çünkü konik aynı zamanda bir furş türü. Alttaki rulmanın üstteki rulmandan büyük olması durumunda tapered (konik) deniyor. Kadroya da baktığınızda ön boğaz kısmı üstten alta koni gibi genişleyerek gider. Verdiğiniz sahibinden.com linkindeki ürün de böyle yani sizinkine uymaz.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Kron XC 500 HD kullanıyorum. Hangi tip furş takımı almam gerekir? IS, EC, ZS diye ayırmışlar. Karışık görünüyor..

(link)

(link)

(link)
 

Leventİ

Aktif Üye
Kayıt
30 Mayıs 2011
Mesaj
112
Tepki
91
Şehir
Erzincan
İsim
Levent
Bisiklet
Cube
@pohuman

En garanti yöntem söküp öyle tespit etmek türünü. Sizin bisikletin hangi tür olduğunu bilemiyorum. Attığınız linktekiler, IS=entegre sistem, yani cup parçası yok, rulmanlar direk kadroya oturur. EC=cup parçası var ve rulmanı hazneleyen kısım kadronun dışında çıkıntı yapan bölümde bulunur. Linkteki furşlara bakarsanız görebilirsiniz bombeli kısımları. ZS= aslında EC ile benzer, cup yine var ama dışarı doğru bombe yapmıyor. Rulmanı hazneleyen kısım kadronun içinde kalıyor dışarı doğru çıkıntı yapmıyor, adı da buradan geliyor. ZS=zero stack, yani sıfır yükseklik.
 

Leventİ

Aktif Üye
Kayıt
30 Mayıs 2011
Mesaj
112
Tepki
91
Şehir
Erzincan
İsim
Levent
Bisiklet
Cube
Doğrusu tek bir resimden bunu anlamam biraz zor. Söküp bakmak lazım. Aslında sadece sökmek de yetmiyor. Yukarıdaki mesajlarda bahsettiğimiz gibi türünü belirleseniz bile ölçüleri farklı olabiliyor, rulmanın kenar pahının açısına göre bile değişiyor. O yüzden sökülüp rulmanların dış çapları ölçülmeli, cup parçası var mı yok mu belirlenmeli, cup parçası yoksa ek olarak rulmanın pahları ölçülmeli veya üzerinde yazıyorsa oradan bakılmalı.

Resimden gördüğüm kadarıyla sizinkinin EC olmadığı kesin, ama bu EC tip furş takılamaz demek olmayabilir, o konuda bilgim yok. Ama resimden bakınca üzerindeki furş EC değil. Ben bu seviyedeki bir bisiklette ZS olacağını tahmin ediyordum ama cup parçasının eteğini bu resimde göremiyorum o yüzden net bişey diyemiyorum.
 
Kayıt
18 Haziran 2019
Mesaj
1
Tepki
0
Yaş
29
Şehir
Kütahya
İsim
İbrahim
Başlangıç
2004—05
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Mosso dre 301 bisikletime manitou minute pro alacağım ama furş lazım dalan dediler nasıl birsey almam gerekiyor
 

moonraider

Üye
Kayıt
24 Kasım 2018
Mesaj
7
Tepki
4
Yaş
22
Şehir
İstanbul
İsim
Kaan Demir
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@Leventİ Merhaba aynı soruyu bende sorayım 2016 model Salcano İnsomnia kullanıyorum.Entegre - yarı entegre hangisi olduğu konusunda sıkıntı yaşıyorum.Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
 

Dosyalar

Leventİ

Aktif Üye
Kayıt
30 Mayıs 2011
Mesaj
112
Tepki
91
Şehir
Erzincan
İsim
Levent
Bisiklet
Cube
Screenshot_20201018-224305_Gallery.jpg

Resim çok net değil. Çizimde gösterdiğim ince çizginin altında kalan, okla gösterdiğim kısım kadronun kendisi mi yoksa ayrı bir parça mı?. Ayrı parça ise semi integrated. Ayrı bir parça yoksa orda ve orası kadronun kendisi ise, furçunuz integrated olmuş oluyor.
 

Burak Altaç

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Nisan 2020
Mesaj
1.522
Tepki
5.117
Yaş
40
Şehir
İstanbul
İsim
Burak Altaç
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
G2'nin furş takımını temizlerken üzerindeki bilyeleri dağıttım. Alt tarafta bir kaç tane eksik var. O halde taktım ama sorun olmasa da orada eksik olduğunu bilmek bana yetiyor :)
Benim kadro 1.1/8”-1.1/2” yarı entegre . Buna hangi seti almalıyım? Baktıklarımda sadece 1.1/8" yazıyor