laliu
Üye
- Kayıt
- 17 Kasım 2020
- Mesaj
- 26
- Tepki
- 9
- Şehir
- Konya
- İsim
- ....
- Başlangıç
- 2013—14
- Bisiklet
- Kron
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Daha önce böyle düşünüyormuşsunuz ama fikriniz değişti sanırım. Üç farklı konuya çatal sormuşsunuz. 😅Son çare buraya yazıcam bana kilitli maşa kazım arkadaşlar uyumu naaıl anlayabilirim
Sakince bir kez daha açıklayayım. Bir kişiye açıklayabilsem kâr.
Arkadaşlar bisiklet çok yönlü bir hobi. Kimisi kendi sınırlarını zorlamak için biner, kimisi spor ihtiyacı için, kimisi ulaşım amaçlı biner, kimisi sadece keyif almak için, doğa gezisi için, yüksek rampalara tırmanmak için gibi bir çok amaçla binilebilir. Her ne kadar bisiklet çeşitleri oluşturulmuş ve bunlara yol, dağ, şehir gibi temel ünvanlar verilmiş olsa da bunların çok genel bir ifade olduğunu unutmayın. Fatbike aldın sadece karda sürmen gerekiyor gibi bir zorunluluğu ifade etmiyor. Tek gerçek bisiklet yoldur, dağdır gibi fanatik düşüncelere de gerek yok. Hepsinin keyfi ayrıdır.
Tertemiz bir asfalt, hafif toprak yol, bol taşlı ve çakıllı bir arazi. Günlük hayatta bir çok farklı koşullarla karşılaşıyoruz bisiklet sürerken. Sizce nasıl bir bisikletle her yol çeşidine gözünüz kapalı girebilirsiniz. Burada hepsine girebilmek, yol yüzünden farklı rotaya kaymamak, yoldaki ufak tefek bozukluk veya taş parçaları gibi engellerin dengenizi bozmaması, gerektiğinde lastiğin havasını düşürerek hafif amortisör kazanmak, bir çukura girince bisikletin minimum zarar görmesi veya hiç görmemesi, yerde kalın bir kar tabakası dahi olsa sizin sürmeye devam edebilmeniz gibi avantajlar benim gibi biri için göz ardı edilemeyecek avantajlar.
Benim kullandığım araç her koşulda gidecekse onun ağırlığı benim için önemsiz. Ben asla ama asla o taytları giyip bisiklet sürmek istemiyorum ve bu konuda özgürüm. Ben asla bir çukura girince lastiğim patlasın istemiyorum. En çok lastik patladan türü hepiniz biliyorsunuz. Yani benim keyfime ve bisikletten beklentime en net ve geniş bir spektrumla cevap veren tür Fatbike. Sizin isteğiniz asfalt yolda yüksek hızlar, ağır antrenmanlar yapmaktır ve bu da sizin keyfinizdir.
Tamamen düz yolda 25-30 km arası hız ile seyredebilmek benim tüm ihtiyacımı karşılıyor. Altıma 15-20.000 TL bandında bir yol bisikleti verilse sizce bu hızım ne kadar değişecek? Aynı eforla hızım ne kadar artabilir? Üstelik konforumdan da olacağım! Kendinizi kandırın da insanları bari kandırmayın. Gerçekten bir süre kullanıp rahatlık ve zevkini tattığınız zaman vazgeçmek çok zor bu bisikletlerden. Rica ediyorum, en azından bu konuya gelip de kalın lastik dönmez muhabbeti yapmayın. Market bisikletine araba lastiği takan apaçiler değiliz biz. 26x4.0 lastik ölçüsü ortalama bir dağ bisikletinin 1.5 katı kalınlığında. Yani bu abartılacak bir kalınlık bile değil ve lastik tamamen yola yapışık gitmiyor, temas yüzeyi çok daha ince. Bizim derdimiz çoğunuz gibi bisikletten keyif almak ve bu keyfi bununla alıyoruz. Lütfen artık şu forumda sokaktaki çöpçüden, 10 yaşındaki mahalle çocuğundan bir farkınız olsun. Onlar belki bilmedikleri bir konu olduğu için soruyor da sizin yaptığınız gerçekten ayıp.. YORMUYOR!
Eeeyyyy UCİ!Kalın lastik dönmez
ağzına sağlık hocam
kalın lastik dönmez(miş)😂😂😂😂
Rks kadrolardan farksız forsage.aynı hatta bence bulaşmayınEn son mesajı yazan ben olmuşum tekrar yazayım bari 😁 Forsage marka hakkında bilgisi olan var mı?
Merhaba,
Fat bike alacağım. Üstüne alba mid 1000w takacağım(uyumlu olması önemli göbek deliği 68mm olması gerekiyormuş.). Önerilerinize açığım.
Aklımda bisan savage ft1 var ama orta göbek deliği ölçüsünü bulamadım. Bilen varsa yazabilirse sevinirim. Alternatiflere açığım.
(Konuyu açmadan arattım fat bike konuşulmamış.)
Aşağıdaki sitede 100mm olan var ama 120mm vb. yok. Yakındaki bayilerde bisiklet yok olsa gidip bakacağım.Fat bike'larda orta göbek 100-120 mm civarı oluyor.
Bu grup göbeğin yerine takılacak diye anlıyorum:
317218 dosyayı görüntüle 317219 dosyayı görüntüle
Öyle ise bu ürün fat bike'a uygulanamaz. Fat bike için ayrı ürünleri vardır belki.
Göbek genişliğinden emin olmak için bisikleti satan bir yere gidip üstünden yaklaşık ölçü alabilirsiniz.
Aslında fat bike konusu Alba'nın sitesinde yazıyor:
317220 dosyayı görüntüle
merhaba, 112 kg civarıyım. bisikletle şimdilik öncelikli ilk amacım kilo vermeye yardımcı olması, daha sonrası çocuklarımla keyifli aile turları vs. 1-kilomdan dolayı rahat taşıyabileceğini düşündüğümden. 2- bir de kırılma-burkulma vs gibi ortopedik sıkıntıları geçmişte sıkça yaşayan biri olarak daha güvenli/emniyetli olduğunu sandığımdan fatbike akmayı düşünüyorum. burada birkaç yorumunuzu okudum. fatbike da özellikle düz kadro ve hidrolik fren neredeyse olmazsa olmazını gibi anladım, sebebini açıklar mısınız? fatbike hakkındaki yorumlarınız bana çok tatmin edici geldi. satınalma için seçim yaparken düz kadro+hidrolik fren yanında başka diğer basit ne gibi özelliklere dikkat etmemi tavsiye edersiniz. çok teşekkür ederim.@hasanben Bisiklet alacağım sırada sizin kullandığınız modeli de incelemiş ve kadro düz olmadığı için almamıştım, hidrolik de değildi. Fat olsun çamurdan olsun.
Ara sıra gittiğim yerlerde kiralık bisiklete veya arkadaşlarımın bisikletlerine binmek durumunda kalıyorum. Dağ bisikleti bile olsa lastiklerin inceliği, yoldaki taş vs unsurların verdiği rahatsızlık ve tedirginlik yüzünden keyif alamıyorum. Sanki ufak bir bozukluğa denk gelip yan yatacakmış gibi hissettiriyor ve dengesi yeterli gelmiyor artık.
Ben kendi bisikletimle yol durumunu kafama takmadan keyifle ve güvenle sürüyorum. Lastik basıncını ayarlayıp konfor sağlayabiliyorum. Malesef yurtdışında olduğu kadar tercih edilmiyor bizde.
Forumdaki yol bisikleti partizanları yüzünden foruma giresim dahi gelmiyor artık. Yol bisikletiniz varsa siz de varsınız, yoksa yoksunuz. Tayt giymiyorsanız bisiklet hakkında yorum yapma hakkınız bile yok çoğuna göre.
Fat bike kullanmanın tek kötü yanı başka bir türe geçmenin çok zor olması. Konfor var, hız var, keyif var, güven var, görsellik var. Ağırlığını sürerken hissetmiyorum çünkü çok rahat hızlanıp, hızını çok güzel koruyor ve çok dengeli. Elektrikli alsam yine fat olanlardan alırım herhalde. Bu lastiğin verdiği avantajlar yok sayılamaz benim için. Söylediğiniz gibi her koşulda gözü kapalı sürebilirsiniz. Kaldırım, kasis, taş, çukur, mazgal, demiryolu vs düşünmeye lüzum yok.
Lastik basıncını bir tık düşük tutarsanız çok konforlu oluyor. Ben rotamdaki koşullara göre ayarlıyorum genelde, büyük avantaj. Çoğu zaman da arkayı fulleyip önden biraz azaltıyorum, kaldırım ve kasislerde çok faydalı oluyor. Amortisörlü bir maşam olsa tadından yenmez.
Söylediğiniz yurtdışı fatbike sayfalarında insanın ağzını sulandıran örnekler var. Bakıp bakıp iç geçiriyorum. Özellikle slick lastikleri çok merak ediyorum.