Scudo Sports

Elektrikli bisiklet devri

Bu elektrikli bisiklet akımından ben çok rahatsızım. Hiçbir sağlık problemi olmayan insanlar sırf bu akımın büyüsüne kapıldığı için elektrikli bisiklet alıyor. Gerçekten ihtiyaçları var mı? Hiç sanmıyorum. Sağlıklı bir insan bisiklete kendisini zinde tutmak ve limitlerini zorlamak için biner. Genelde işe gidip gelmek için alanların terlemeden gitmek gibi bir ihtiyaçları oluyor. Bunun dışında hiçbir faydasını düşünemiyorum. "Ben normalde 50 km bindikten sonra yoruluyorum ama elektrikli olunca 100 km sürebiliyorum" diyeni duymadım mesela. Böyle biri olduğunu da sanmıyorum. Ve ya "şu yokuşu çıkamıyorum da ondan aldım" diyen olacağını da sanmıyorum. Kısacası kapitalist sistemin oyununa geliyor yine bir çok insan. Bisiklet gibi karbon nötr bir ulaşım aracını da sonunda enerjiye bağladılar.

Siz de sağlıklı bir insansanız ve böyle bir tercihte bulunuyorsanız neden yağmur yağmıyor, yazın hava neden 45 C, ormanlar neden yanıyor diye sormayın lütfen.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Scudo
Bu elektrikli bisiklet akımından ben çok rahatsızım. Hiçbir sağlık problemi olmayan insanlar sırf bu akımın büyüsüne kapıldığı için elektrikli bisiklet alıyor. Gerçekten ihtiyaçları var mı? Hiç sanmıyorum. Sağlıklı bir insan bisiklete kendisini zinde tutmak ve limitlerini zorlamak için biner. Genelde işe gidip gelmek için alanların terlemeden gitmek gibi bir ihtiyaçları oluyor. Bunun dışında hiçbir faydasını düşünemiyorum. "Ben normalde 50 km bindikten sonra yoruluyorum ama elektrikli olunca 100 km sürebiliyorum" diyeni duymadım mesela. Böyle biri olduğunu da sanmıyorum. Ve ya "şu yokuşu çıkamıyorum da ondan aldım" diyen olacağını da sanmıyorum. Kısacası kapitalist sistemin oyununa geliyor yine bir çok insan. Bisiklet gibi karbon nötr bir ulaşım aracını da sonunda enerjiye bağladılar.

Siz de sağlıklı bir insansanız ve böyle bir tercihte bulunuyorsanız neden yağmur yağmıyor, yazın hava neden 45 C, ormanlar neden yanıyor diye sormayın lütfen.

Sırf yol bisikleti büyüsüne kapılıp alanda, Dağdan merdivenden iniyorum diye büyüsüne kapılıp alanda var bu her dalda geçerli sadece elektrik mi? Ayrıca neden insanlar kişilerin özgür düşüncelerine saygı göstermiyor. Aynı düşünceyi paylaşmıyor diye saygı duymuyor? İster elektrikli sürerim ister düz. Kim kime karışır. Elektrikli sadece büyü değildir. Yaşı ilerlemiş insanlar, eklem rahatsızlığı olanlar, işe gidip gelmeye kullananlar, arkadaşı ile tura çıkmak isteyip kondisyonu yüzünden çıkamayanlar. Şehir içinde bütün noktalara araba yerine bisiklete binmek isteyenler. ( Arabaya göre fayda zarar kıyaslamasını yapınız.) Yokuş çıkamayanlar. Bir çok kesime hitap ediyor.

Gerçi benim ülkem kanunu bu farklı görüşe saygı ve anlayış sıfır. Sağ, sol ile Sol, sağ ile geçinemez. Sen Zazasın, sen Alevi, sen Türk bu kafa bizi bitirdi zaten.

Aklıma geldi Elektrikli kullanan biri olarak Yol, Dağ, Treking, Tour hepsinden çok rahatsızım piyasadan toplatılsın. Empati empati @Ender A.
 
Siz benim yazdıklarımı tam olarak okumamışsınız sanırım. Açıkça yazdığım bir şeyi tekrar açıklama ihtiyacı hissettiriyorsunuz bana ama bunu yapmayacağım...

Peki yapıyorum; ben sağlıklı insanlar diye özellikle belirttim. Siz hala yaşı ilerlemiş insanlar, eklem rahatsızlığı olanlar gibi örnekler verip polemik yaratmaya çabalıyorsunuz sanırım. Arabayla yapacağı ulaşımı elektrikli bisikletle yapanlar için söyleyeceğim bir şey yok. Bu amaçla kullananların sayısı ise çok az. İnsanların otomobilden vazgeçmeleri artık çok zor. Rahata alışan insan mecbur kalmadıkça zora gelmez. Ben küçük bir ilçede oturuyorum. Bırakın bisikleti, yürüyerek bile gidip gelinecek mesafelerde çalışanlar arabayla gidip gelmeyi tercih ediyor. Markete gidip gelmek için araba kullanılıyor. Getirecekleri en fazla 3-4 torba malzeme. Bu alışkanlıkların değişmesi artık çok zor.
 
Son düzenleme:
Sağlıklı bir insan bisiklete kendisini zinde tutmak ve limitlerini zorlamak için biner. "Ben normalde 50 km bindikten sonra yoruluyorum ama elektrikli olunca 100 km sürebiliyorum" diyeni duymadım mesela.
Bu konularda farklı düşünüyoruz. Bisiklete keyif için biniyorum. Sağlık / spor ise yanında bonus oluyor :) Normal bisikletle yapamacağım, yapmaya zamanım olmayacak bir turu elektrikli bisikletle yapma fırsatım oldu.
Normal bisiklet halen sürüyorum ama elektrikli bisikletle bu yıl kat ettiğim mesafe önceki yıllarda kat ettiğim yıllık mesafenin 5-6 kat fazlası. Önceden haftada 1-2 gün bisiklete binerken şimdi hemen hergün biniyorum. Elektrikli bisikletle daha uzak farklı güzergahları deneme imkanım oluyor. Elektrik motorunun verdiği destek %200 ama o destek sayesinde toplamda %600 daha fazla mesafe sürmüşüm.
Elektrikli bisiklet şart mı değil ama olursa daha keyifli oluyor.
 
Elektrikli bisiklet şart mı değil ama olursa daha keyifli oluyor.

Keyifli oluyor olabilir ama bunun bir maliyeti var. Türkiye'de bu sene üretilen elektriğin sadece %13'ü rüzgar ve güneş enerjisinden elde edilmiş. %32'si termik santrallerden, yani kömür kaynaklı. %27'si doğalgaz. Doğal olduğuna bakmayın, bu da bir fosil yakıt enerji kaynağı. Diyeceksiniz ki alt tarafı bir elektrikli bisiklete biniyoruz, ne kadar elektrik harcıyoruz ki? Bence bunun azı çoğu yok. Elektrikli bisiklet pazarının ne kadar hızlı büyüdüğünü görüyoruz. Toplamda ciddi bir enerji ihtiyacı oluşuyor. Bisiklet gibi en masum ulaşım aracını bile ne yapıp ettiler motorize hale getirdiler. Ben bunu kabullenemiyorum.
 
Keyifli oluyor olabilir ama bunun bir maliyeti var. Türkiye'de bu sene üretilen elektriğin sadece %13'ü rüzgar ve güneş enerjisinden elde edilmiş. %32'si termik santrallerden, yani kömür kaynaklı. %27'si doğalgaz. Doğal olduğuna bakmayın, bu da bir fosil yakıt enerji kaynağı. Diyeceksiniz ki alt tarafı bir elektrikli bisiklete biniyoruz, ne kadar elektrik harcıyoruz ki? Bence bunun azı çoğu yok. Elektrikli bisiklet pazarının ne kadar hızlı büyüdüğünü görüyoruz. Toplamda ciddi bir enerji ihtiyacı oluşuyor. Bisiklet gibi en masum ulaşım aracını bile ne yapıp ettiler motorize hale getirdiler. Ben bunu kabullenemiyorum.
Açıkcası bende elektrikli bisiklete bu kadar katı yaklaşıp araba kullananları kabullenemiyorum.
 
Arabam yok, hiç olmadı da.
 
  • Beğen
Tepkiler: mhmtp
Bu elektrikli bisiklet akımından ben çok rahatsızım. Hiçbir sağlık problemi olmayan insanlar sırf bu akımın büyüsüne kapıldığı için elektrikli bisiklet alıyor. Gerçekten ihtiyaçları var mı? Hiç sanmıyorum. Sağlıklı bir insan bisiklete kendisini zinde tutmak ve limitlerini zorlamak için biner. Genelde işe gidip gelmek için alanların terlemeden gitmek gibi bir ihtiyaçları oluyor. Bunun dışında hiçbir faydasını düşünemiyorum. "Ben normalde 50 km bindikten sonra yoruluyorum ama elektrikli olunca 100 km sürebiliyorum" diyeni duymadım mesela. Böyle biri olduğunu da sanmıyorum. Ve ya "şu yokuşu çıkamıyorum da ondan aldım" diyen olacağını da sanmıyorum. Kısacası kapitalist sistemin oyununa geliyor yine bir çok insan. Bisiklet gibi karbon nötr bir ulaşım aracını da sonunda enerjiye bağladılar.

Siz de sağlıklı bir insansanız ve böyle bir tercihte bulunuyorsanız neden yağmur yağmıyor, yazın hava neden 45 C, ormanlar neden yanıyor diye sormayın lütfen.

Merhaba,
Sordugunuz sorulara cok sukur hic bir saglik problemi olamayan ve e-bike kullanan birisi olarak cevap vermeye calisayim. Ev - is arasi mesafem 11 km, evim de sehir merkezine 8 km. Bu ve benzer mesafeleri yillarca yol bisikleti ve sehir bisikleti ile gidip geldim. Benim gibi milyonlarca insanin farkli farkli bisikletleri deneyip ulastigi sonuc, yol bisikleti sehir hayati icin pratik degil. Mekanik bisiklet ise verimli degil. Bu sonuca nasil ulasildigi uzerine saatlerce tartisir, anlatirim ama konumuz bu degil. Bu senaryolar icin en mantikli secenek e-bike.

E-bike uzerine yapilmis yuzlerce pazar ve akademik arastirma var, google bir tik kadar uzaginizda. Bu aratirmalara gore e-bike hobi ve gezi amaclarindan ziyade 7.5 km'den daha uzun yolculuklar ( bahsettigim arastirmalarin pek cogunda konforlu bisiklet surus mesafe limiti bu ) uzun yolcuklarda otomobile alternatif olarak kullaniliyor. Ozetle faydasi 7.5 km'den uzun yolculuklar icin tek kisinin 1 tondan agir arac kullanarak verimsiz sekilde enerji harcamamasi ve trafik yogunlugunu azaltmasi.

Kisisel sebeplere gelirsek, 5 km'den sonra sehir bisikleti ile terlemeye basliyorum. Sefa aracisi bir kisilige sahip oldugum icin de, ise gittikten sonra dus almak, kiyafet degistirmek gibi angaryalarla ugrasmak istemiyorum.
Misal benim hanim baska sebeplerden kullaniyor. Bisiklette efor harcamaktan nefret ediyor. 45 kilo kadinin 20 kg sehir bisikleti, ustune cocuk koltugu, onun ustune cocuk, laptop cantasi, gerekirse market torbalari ile mekanik bisiklet kullanmasini beklemek anlamsiz. Kendisi de saglikli gayet ama o bisiklete kendisini zinde tutmak ya da limitleri zorlamak icin binmiyor. Onun icin bisiklet sadece ulasim araci. Herhangi bir ulasim aracinda oldugu gibi beklentisi guvenlik, konfor, zaman kazanmak.

Sorulariniza elimden geldigince cevap vermeye calistim. Simdi uygun gorurseniz sizin de benim soruma cevap vermenizi rica edecegim.

Isanlar bisiklete binmek icin sizinkinden farkli sebepleri olamaz mi, siz gecerli sebepleri belirleyen yetkili makam misiniz?
 
Sorulariniza elimden geldigince cevap vermeye calistim. Simdi uygun gorurseniz sizin de benim soruma cevap vermenizi rica edecegim.

Isanlar bisiklete binmek icin sizinkinden farkli sebepleri olamaz mi, siz gecerli sebepleri belirleyen yetkili makam misiniz?
Amsterdam'da yaşayan biri olarak elektrikli bisiklete bu şekilde bakmanız ve ailecek kullanmanız gayet normal. "Arabayla yapacağı ulaşımı elektrikli bisikletle yapanlar için söyleyeceğim bir şey yok. Bu amaçla kullananların sayısı ise çok az." demiştim bir kaç mesaj önce. Sanırım kaçırdınız. Bahsettiğiniz araştırmaların sizin yaşadığınız ülke gibi belli şeyleri aşmış batı ülkelerinde yapılmış olduğuna eminim. Bizim ülkede ancak benzin 15-20 TL olursa insanlar mecburiyetten elektrikli bisikletlere yönelir.
 
Amsterdam'da yaşayan biri olarak elektrikli bisiklete bu şekilde bakmanız ve ailecek kullanmanız gayet normal. "Arabayla yapacağı ulaşımı elektrikli bisikletle yapanlar için söyleyeceğim bir şey yok. Bu amaçla kullananların sayısı ise çok az." demiştim bir kaç mesaj önce. Sanırım kaçırdınız. Bahsettiğiniz araştırmaların sizin yaşadığınız ülke gibi belli şeyleri aşmış batı ülkelerinde yapılmış olduğuna eminim. Bizim ülkede ancak benzin 15-20 TL olursa insanlar mecburiyetten elektrikli bisikletlere yönelir.
Hocam "çok az" kanısına nasıl vardınız? Bütün bu önermelerinizin dayanağı nedir? Hadi diyelim ben paşa gönlümün keyfi için mekanik bisikletle gidilebilecek yere de elektrikli bisikletle gidiyorum, bisikleti sadece ulaşım aracı olarak göremez miyim? Sadece araba yerine mi kullanabilirim?

İnsanların ne yapması gerektiğini anlatıp duruyorsunuz burada insanların yaşadığı yerlerden bağımsız olarak. Üstelik bu gereklilik için herhangi bir veri ya da referans da göstermiyorsunuz. Tekrar sorayım, insanlarin ne için bisiklet kullanabilecegine kara veren yetkili siz misiniz?
 
Eğer bisiklet yolları yaygınlaşır da normalde bisiklete binmeyen veya binemeyen insanlar araba yerine ulaşımlarını elektrikli bisikletle yapmaya başlarlarsa zaten sorun yok, ama biliyoruz ki öyle olmayacak.

Bence @Ender A. bu konuya dikkat çekiyor.

Hollanda’da farklı olabilir. Oraya gittim, buradan farklı dinamikleri olan bir yer. Çook farklı bir yer.

Ülkemizde küçük yerlerde yaşayan insanlar bile -eğer araba imkanları varsa- lokal alışveriş ve gezmeye bile sırf bir kaç yüz metre yürümemek için arabayla gidiyorlar. Bisiklet yürümeye daha hızlı bir alternatif, ama elektrikli bisiklet işin içine gerince aslında yürüyerek veya bisikletle gidecek insanlar kolaylarına geldiği için elektrikli bisikleti kullanacak, arabaya binenler zaten inip elektrikli bisiklete binmeyecekler. Bu açıdan elektrikli bisiklet arabanın değil bisikletin rakibi olacak ülkemizde.

Bunları tartışmaya çalışınca keyfimin kahyası mısın muhabbeti dönüyor, ama bence sigara içmek, hareketsiz yaşamak gibi şeyleri eleştirebiliyorsak elektrikli bisikletleri de eleştirebiliriz. Onlarda da başkalarının keyfine laf söylemiyor muyuz? Zaten eleştirip yerin dibine sokan yok pek fazla gördüğüm kadarıyla, medenice görüşlerini söylüyor insanlar.

Karbon, dura-ace derken bisikletin kendisi de zaten gösteriş metası oldu, ucuz bisiklet malzemesiyle aksesuarıyla kimse uğraşmaz oldu, şimdi bir e bike çıktı, yakında normal bisiklet satan bile kalmaz. Bunu luditte bir söylemle istemezük matbaayı felsefesiyle söylemiyorum, elektrikli bisikleti arabaya on kere tercih ederim. zaten engellenebilecek bir şey değil, biz ne dersek diyelim böyle olacak. Ama düzgün kurallarıyla bisiklete ve yayalara zarar vermeden olsun, apaçilerin eline düşmesin.
 
Amsterdam'da yaşayan biri olarak elektrikli bisiklete bu şekilde bakmanız ve ailecek kullanmanız gayet normal. "Arabayla yapacağı ulaşımı elektrikli bisikletle yapanlar için söyleyeceğim bir şey yok. Bu amaçla kullananların sayısı ise çok az." demiştim bir kaç mesaj önce. Sanırım kaçırdınız. Bahsettiğiniz araştırmaların sizin yaşadığınız ülke gibi belli şeyleri aşmış batı ülkelerinde yapılmış olduğuna eminim. Bizim ülkede ancak benzin 15-20 TL olursa insanlar mecburiyetten elektrikli bisikletlere yönelir.
Sadece e bike gözü ile bakarsak elektirikli olan hiç birşeye binemeyiz normal bisikletle biraz gidince yorulma terleme başlıyor yol bisikleti alsak bizim yollar ona uygun degil her insanda yol bisikleti kullanmıyor bizim insanlarımız dağ bisikleti kullanmayı seviyor benim gibi ben hergün onlarca yol gidiyorum gezmek acmaclı sonra işe geliyorum elektiriksiz bisikletle asla belli noktadan sonra gitmem eziyet olur bazen gitmeyen aracları gecmek icinde keyifli oluyor dünya degişiyor on sene sonra bunlar daha yaygın olacak ozaman herkez binecek şuan menzili kısa oldugu icin bazıları tercih etmiyor ileride gelişecek pil teknolojisi ile uzun turları bile bunla yapanlar cıkacak yokuş cıkarken okadar rahat ediyorsunki elektirikli bisikletle keyifi bile bir başka kullanmayan bilemez
 
  • Beğen
Tepkiler: mhmtp
Rampaları terleyip bugün daha iyi çıktım diyemedikten sonra anlamı yok bisikletin ama e bike da fena değil tabi pedal destekli olanlar tabi😁
 
  • Beğen
Tepkiler: mhmtp
Eğer bisiklet yolları yaygınlaşır da normalde bisiklete binmeyen veya binemeyen insanlar araba yerine ulaşımlarını elektrikli bisikletle yapmaya başlarlarsa zaten sorun yok, ama biliyoruz ki öyle olmayacak.

Bence @Ender A. bu konuya dikkat çekiyor.

Hollanda’da farklı olabilir. Oraya gittim, buradan farklı dinamikleri olan bir yer. Çook farklı bir yer.

Ülkemizde küçük yerlerde yaşayan insanlar bile -eğer araba imkanları varsa- lokal alışveriş ve gezmeye bile sırf bir kaç yüz metre yürümemek için arabayla gidiyorlar. Bisiklet yürümeye daha hızlı bir alternatif, ama elektrikli bisiklet işin içine gerince aslında yürüyerek veya bisikletle gidecek insanlar kolaylarına geldiği için elektrikli bisikleti kullanacak, arabaya binenler zaten inip elektrikli bisiklete binmeyecekler. Bu açıdan elektrikli bisiklet arabanın değil bisikletin rakibi olacak ülkemizde.

Bunları tartışmaya çalışınca keyfimin kahyası mısın muhabbeti dönüyor, ama bence sigara içmek, hareketsiz yaşamak gibi şeyleri eleştirebiliyorsak elektrikli bisikletleri de eleştirebiliriz. Onlarda da başkalarının keyfine laf söylemiyor muyuz? Zaten eleştirip yerin dibine sokan yok pek fazla gördüğüm kadarıyla, medenice görüşlerini söylüyor insanlar.

Karbon, dura-ace derken bisikletin kendisi de zaten gösteriş metası oldu, ucuz bisiklet malzemesiyle aksesuarıyla kimse uğraşmaz oldu, şimdi bir e bike çıktı, yakında normal bisiklet satan bile kalmaz. Bunu luditte bir söylemle istemezük matbaayı felsefesiyle söylemiyorum, elektrikli bisikleti arabaya on kere tercih ederim. zaten engellenebilecek bir şey değil, biz ne dersek diyelim böyle olacak. Ama düzgün kurallarıyla bisiklete ve yayalara zarar vermeden olsun, apaçilerin eline düşmesin.
Hocam eleştirmek ile insanlara ne yapması gerektiğini söylemek arasında çok kalin çizgi var. Örnek verirsek.

Eleştiri: çiftler az cocuk yaptığı için nüfus artış hızı azalıyor, üretim ekonomisi de bundan kötü etkileniyor.
Herşeyin yetkilisi: 3 çocuk yapın.

Forumda da durum buna benzer. Herhangi bir fikri mantıklı argümanlar ile ortaya koymak yerine sürekli başkalarının ne yapması gerektiği söyleniyor. Ben de bunu anlayamıyorum. Foruma göre hafta sonu dışarı çıkıp sallana sallana bisiklet sürmem mümkün değil. Kıyafetim, bisikletim belirli standartlarda olmalı, bisikleti spor için kullanıp limitlerimi zorlamaliyim. Karbon kadro kullanıyorsam aliminyumculara selam vermemeliyim aynı zamanda pro değilsem karbon kadro kullanmamaliyim.
 
luditte mi? O da ne demek?
Luddite aslında, yanlış yazmışım. 19. Yüzyılın başında makineleşmeyle işlerini kaybedeceği endişesiyle fabrikalara saldırıp makineleri kıran ve endüstrileşmeye karşı çıkan gruplara verilen isim. Türkçesini bilmiyorum, zira ülkemizde tarih derslerinde böyle şeyler okutulmaz, ama luddite hareketi gibi olaylar batıdaki düşünürleri epey meşgul etmiştir. Bizde kamuoyunda tartışmalar genelde populist sağ-sol, kapitalizm-sosyalizm, dış güçler, kahraman bakkal süpermarkete karşı ekseninde cereyan eder. Önümüzdeki dönem robotlaşma ile işlerini kaybedecek insanlara vatandaşlık maaşı bağlanması önerisinin bu tip isyanları önlemek için gündeme geldiği söylenebilir.
 
@umutcelik Ben elektrikli bisikletlerin normal, kas gücü ile çalışan bisikletlerin yerini almakta olduğunu görüyorum ve bu beni rahatsız ediyor. Bunu illa ki bir takım araştırmalara dayandırmama gerek yok. Rahatsızlığımın sebebi de tamamen doğa dostu bir ulaşım aracı olan bisikletlerin artık emisyon üreten araçlara dönüştürülüyor olması. İnsanlar tembelliğe eğilimli yaratıklar olduğu için bir süre sonra elektrikli bisiklet satışları normal bisiklet satışlarını geçecektir. Trend onu gösteriyor. Bunun maliyetine de hep birlikte katlanıyoruz.
 
@umutcelik Ben elektrikli bisikletlerin normal, kas gücü ile çalışan bisikletlerin yerini almakta olduğunu görüyorum ve bu beni rahatsız ediyor. Bunu illa ki bir takım araştırmalara dayandırmama gerek yok. Rahatsızlığımın sebebi de tamamen doğa dostu bir ulaşım aracı olan bisikletlerin artık emisyon üreten araçlara dönüştürülüyor olması. İnsanlar tembelliğe eğilimli yaratıklar olduğu için bir süre sonra elektrikli bisiklet satışları normal bisiklet satışlarını geçecektir. Trend onu gösteriyor. Bunun maliyetine de hep birlikte katlanıyoruz.
Rahatsız olabilirsiniz bu gayet normal ama rahatsızlığınız sebebi ile insanlara ne yapması gerektiğini söylerseniz beraberinde makul argumanlar sunmanız gerekir ki sizin yapmadığınız şey de bu.
Ben hip hop muzikten rahatsız oluyorum mesela ama kimseye de hip hop dinleme diyemiyorum.

Bisiklet emisyon üreten bir araç değil. Elektrik için gerekli elektriğin karbon bazlı uretilmesi zaruret de değil. Sizin çevreniz ya da algılariniza göre elektirik sadece karbon emisyonu ile uretiliyor olabilir ama bu bir yanilsama malesef. Misal Hollanda'da bütün trenler rüzgardan uretilen elektrikle çalışıyor. Sizin çevrenizde termik santralden elektrik üretiliyor diye bütün elektrik tüketiminin kısıtlanması mı gerekiyor bu cidden mantıklı geliyor mu size? Ben elektrik tüketimimi sizin elektriğinizin üretimine bağlı olarak yapmak zorunda mıyım? Benim tükettiğim yinelenebilir elektriğin maliyetine siz katlanmiyorsunuz beni sorunlu tutmaniz mantıksız. Dünya sadece yaşadığınız yerden ibaret değil.

Insanlar tembelliğe eğilimli olmasalardi zaten teknoloji olmazdı. Medeniyetimizin temeli konfor ve güvenlik ihtiyacına dayanıyor. Tembellik yapmamak için beslenme ihtiyacınızı avlanarak mı gidiyorsunuz?

Özetle dünyayı, başkalarını sadece kendi çevreniz ve kosullariniza göre değerlendirip ne yapmaları gerektiği konusunda yargıya variyorsunuz üstüne ne yapmaları gerektiğini de söylüyorsunuz.

Ünlü bir Türk düşünürün söylediği gibi, "herkesin hayatına kimse karışamaz"
 
@umutcelik Şimdi bana medeniyeti övmeye kalkmayın. Medeniyet medeniyet diye diye geldiğimiz nokta ortada. Ekolojik çöküşü yaşamaya başladık. Bunlar hep bizim sonu gelmeyen gereksiz tüketim alışkanlıklarımızın sonucu. Sizin çok temiz olarak gördüğünüz rüzgar santrallerinin yapımında bile ormanlar nasıl tahrip ediliyor, araştırın. Belli ki böyle hassasiyetleriniz yok. Müzik üzerinden örnek veriyorsunuz, bu kişisel bir zevktir. Tabi ki eleştirilemez. Benim eleştirdiğim şeyin ucu bana dokunuyor. Sizin keyif için harcadığınız gereksiz enerji bir yerlerde göllerin, derelerin kurumasına neden oluyor.

Bu tartışma çok fazla uzadı. Siz görüşünüzü söylediniz, ben de yeterince kendimi ifade ettim. Uzlaşmak zorunda da değiliz. Moderatörler konuya el atmadan önce en iyi kapatalım.
 
  • Beğen
Tepkiler: seljuk11
@umutcelik Şimdi bana medeniyeti övmeye kalkmayın. Medeniyet medeniyet diye diye geldiğimiz nokta ortada. Ekolojik çöküşü yaşamaya başladık. Bunlar hep bizim sonu gelmeyen gereksiz tüketim alışkanlıklarımızın sonucu. Sizin çok temiz olarak gördüğünüz rüzgar santrallerinin yapımında bile ormanlar nasıl tahrip ediliyor, araştırın. Belli ki böyle hassasiyetleriniz yok. Müzik üzerinden örnek veriyorsunuz, bu kişisel bir zevktir. Tabi ki eleştirilemez. Benim eleştirdiğim şeyin ucu bana dokunuyor. Sizin keyif için harcadığınız gereksiz enerji bir yerlerde göllerin, derelerin kurumasına neden oluyor.

Bu tartışma çok fazla uzadı. Siz görüşünüzü söylediniz, ben de yeterince kendimi ifade ettim. Uzlaşmak zorunda da değiliz. Moderatörler konuya el atmadan önce en iyi kapatalım.
Hocam hiç bir mantıklı argümana dayanmayan bomboş önermeler sürüyorsunuz ortaya. Tamamen beylik laflar, pek çoğunun dayanağı dahi yok ya da her koşulda geçerli değil.
Benim elektikli bisiklet keyfi için harcadığım enerji göllerin derelerin kurumasına sebep oluyor ( bu önermeye de temel getirmek gereksiz zaten, siz söylüyorsuniz kesin doğru kabul ediyoruz ) ama sizin forumda yazmak için harcadığınız elektik enerjisi gayet zaruri. Eğer bunu yapmasaydınız insanlık yok olacaktı.

Moderasyon da göreve, bu başlık yoruma kapatılmalı aksi halde çevre felaketine yol açacak.
 
Geri