Scudo Sports

Elektrikli bisiklet devri

Bu grup forumun ruhuna aykırı bir gruptur ve bence kapatılması ve bir daha elektrikli bisiklet (ne demekse!) mevzusunun açılmaması gerekir. Sayın moderatörleri uyarıyorum.
 
Scudo
Bu grup forumun ruhuna aykırı bir gruptur ve bence kapatılması ve bir daha elektrikli bisiklet (ne demekse!) mevzusunun açılmaması gerekir. Sayın moderatörleri uyarıyorum.
Bence elektrikli bisiklete bineni dövüp vatandaşlıktan atalım
 
Bu grup forumun ruhuna aykırı bir gruptur ve bence kapatılması ve bir daha elektrikli bisiklet (ne demekse!) mevzusunun açılmaması gerekir. Sayın moderatörleri uyarıyorum.
Bence arabalarda gördükleri yerde üzerine sürüp sıkıştırmalı. Hatta polisler ceza yazıp, motorlu taşıtlar vergisi ve muayene sormalı.
Bu grup forumun ruhuna aykırı bir gruptur ve bence kapatılması ve bir daha elektrikli bisiklet (ne demekse!) mevzusunun açılmaması gerekir. Sayın moderatörleri uyarıyorum.
Esas Formun ruhuna ve insana yakışmayan. İnsanların seçimlerini, zevklerini ve fikirlerini önemsemeyen onları dışlayan. İnsanları bölme ve ayrıştırma fikirleridir. Gerçekten şaka olduğunu düşünerek mevzunun hem açılmaması hem uzamaması gerekir.
 
Bence arabalarda gördükleri yerde üzerine sürüp sıkıştırmalı. Hatta polisler ceza yazıp, motorlu taşıtlar vergisi ve muayene sormalı.

Esas Formun ruhuna ve insana yakışmayan. İnsanların seçimlerini, zevklerini ve fikirlerini önemsemeyen onları dışlayan. İnsanları bölme ve ayrıştırma fikirleridir. Gerçekten şaka olduğunu düşünerek mevzunun hem açılmaması hem uzamaması gerekir.
insanların zevklerini tartışmak değil mesele. Zaten böyle bir tepki her zaman bekelenen tepkidir, lakin manası yok. İnsanların zevkleri kimsenin umurunda değil. Burası esas olarak bisiklet forum grubu. Burada motor sevenler de olabilir. Napalım yani motor muhabbeti de mi yapalım. Mesele bu kadar açık ve nettir.
 
insanların zevklerini tartışmak değil mesele. Zaten böyle bir tepki her zaman bekelenen tepkidir, lakin manası yok. İnsanların zevkleri kimsenin umurunda değil. Burası esas olarak bisiklet forum grubu. Burada motor sevenler de olabilir. Napalım yani motor muhabbeti de mi yapalım. Mesele bu kadar açık ve nettir.
Sanırım haklısınız. Moderatör arkadaşlara söylemek gerek. Elektrikli ( Bisikleti ), Yol ( Bisikleti ), Dağ ( Bisikleti ), Tur ( Bisikleti ), Gravel ( Bisikleti ), Fixie ( Bisikleti ) hepsini ayırsınlar. Malum bir Mtb ile Yol aynı mı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: By chow
insanların zevklerini tartışmak değil mesele. Zaten böyle bir tepki her zaman bekelenen tepkidir, lakin manası yok. İnsanların zevkleri kimsenin umurunda değil. Burası esas olarak bisiklet forum grubu. Burada motor sevenler de olabilir. Napalım yani motor muhabbeti de mi yapalım. Mesele bu kadar açık ve nettir.
Şu başlıkları açmış birisi alaka mı arıyor
DF8C4D3C-2747-4546-AD0B-71243E7D0C8D.jpeg
 
Bu grup forumun ruhuna aykırı bir gruptur ve bence kapatılması ve bir daha elektrikli bisiklet (ne demekse!) mevzusunun açılmaması gerekir. Sayın moderatörleri uyarıyorum.
ozur dileriz, hemen toparlanip gidiyoruz. Bence bizi islak odunla dovelimde akillanalim
 
Bosch middrive motorlu cube marka trekking bir e-bike, Giant marka şehir bisikletim ve 250 cc Honda motosikletim, Kaliteli sayılır Segway e-scooter ve VW arabam var, Spor amaçlı Giant'a, ulaşım amaçlı Cube'e biniyorum, bazen de hem eğlence hem ulaşım için e-scooterla oynuyorum :) hepsinin yeri ayrı ama çocuklarla ulaşım hariç arabaya hiç ihtiyaç duymuyorum. E-bike sonrası motosiklete hiç ihtiyaç duymadım ve satılığa çıkardım. Otobüs, kamyon, traktör ve çok kısa da olsa kiralama usulü Porsche 911 sürdüm. Uçanlar ve demir tekerlekli araçlar hariç :) Nerdeyse tekerlekli tüm araçlara tecrübem var ve elektrikli bisiklet gerçekten tekerlekli en müthiş icat.
 
insanların zevklerini tartışmak değil mesele. Zaten böyle bir tepki her zaman bekelenen tepkidir, lakin manası yok. İnsanların zevkleri kimsenin umurunda değil. Burası esas olarak bisiklet forum grubu. Burada motor sevenler de olabilir. Napalım yani motor muhabbeti de mi yapalım. Mesele bu kadar açık ve nettir.

Merhaba,

Az once moderasyonla konustum, onlar dedi ki Mehmed Bey soyluyorsa eger bu is cok ciddi. Ben de ardindan bisiklet federasyonu, bsiad ( bisiklet sanayiici ve is adamlari dernegi ), strava, specialized, Amerika baskani, tacsiz kral pele ve Tinky-Winky'e haber verdim sizin siniflandirmaniz dogrultusunda hareket edecekler. Bisiklet nedir, ne degildir sizden haber bekliyorlar. Ayrica Mark ( zuckerberg olan ) da duymus, o da diyor ki "hangi forumlarda nelerin muhabbeti yapilir yapilamaz Mehmed Bey bir aciklama yapsin da biz de isimize gucumuze bakalim."

Siz acik ve net ifade etmissiniz ama hala anlayamayanlar var, onlari da ihmal etmeyin.
 
Yine birileri ayrıştırıcı yazılar yazmış, iyi bir elektrikli bisiklet sürmesini tavsiye ediyorum belki fikir yumuşaması olur :) bu kafayla otomatik vites, karbon kadro,dura-Ace vs gibi yeni her teknolojiye de karşı olması gerekir yoksa tutarsız olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Bisiklete binip de e-bisiklete karşı olmak sarı taksiye binip de Uber'e karşı olmak gibi olmuş.
Eski kafalar nasıl ki Uber'in gelişine adaptasyonuna engel olmayacak ise e-bisiklete de olamayacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Ben elektrik kitli mosso marine bisikletimle ilgili en az 5 tane soru sordum (mosso marine grubunda) 1 kişi cevap vermedi. Arkadaş şahsi fikrini beyan etmiş - biraz da ironi yapmış sanırım :) Kaç kişi uzun uzun yazılar yazmış. Ben de bu konuda mod ları uyarıyorum.
 
insanların zevklerini tartışmak değil mesele. Zaten böyle bir tepki her zaman bekelenen tepkidir, lakin manası yok. İnsanların zevkleri kimsenin umurunda değil. Burası esas olarak bisiklet forum grubu. Burada motor sevenler de olabilir. Napalım yani motor muhabbeti de mi yapalım. Mesele bu kadar açık ve nettir.
Sen yapma hacı abi biz yaparız elektrikli bisiklet muhabbetini. Takma kafanı böyle şeylere.
 
Mehmet Bey'in düşüncesinin aksine elektrikli bisikletin forumdaki bisiklet türleri bölümünde kendi başlığının olması gerek. Bir çok yabancı forumda bisiklet türleri bölümünde e-bikes yada electric-bikes diye bölümü oluyor. Zaten burada elektrikli bisiklet olarak kast edilen bisiklet türünün elektrikli motosiklet değil de elektrik motorunun pedala destek sisteme sahip bisiklet olması değil mi? Gördüğüm kadarı ile elektrikli bisikletler öyleydi. Sonradan dönüşüm yapan kişilerde galiba hub motora sahip jant, bu tip bisikletlerde gaz aç gitsin mantığı var diye biliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Robinson Crusoe
Mehmet Bey'in düşüncesinin aksine elektrikli bisikletin forumdaki bisiklet türleri bölümünde kendi başlığının olması gerek. Bir çok yabancı forumda bisiklet türleri bölümünde e-bikes yada electric-bikes diye bölümü oluyor. Zaten burada elektrikli bisiklet olarak kast edilen bisiklet türünün elektrikli motosiklet değil de elektrik motorunun pedala destek sisteme sahip bisiklet olması değil mi? Gördüğüm kadarı ile elektrikli bisikletler öyleydi. Sonradan dönüşüm yapan kişilerde galiba hub motora sahip jant, bu tip bisikletlerde gaz aç gitsin mantığı var diye biliyorum.

Abi bunlar bir kac cesit.

  • Sadece surucuye destek olarak motoru ( ortadan pedal destekli ya da on arka hub motor farketmez ) calistiran ve hizi 25 km/s ( Avrupa icin bu, ab icin 20 mil/32 km ) iel sinirlandirilmis olanlar. Elektrikli bisiklet olarak tanimlanan, herhangi bir belge, ehliyet, sigorta vs. istenmeyenler bu sinifa giriyor. Bisiklet yollari bunlar icin serbest. Ornek olarak benim yeni yavruyu koyuyorum.
20211028_160722.jpeg

  • Yine yukaridaki gibi surucuye destek olarak calisan ama hizi 45 km/s ile sinirli olanlar. Bunlar icin cogu AB ulkesinde plaka, kask, ayna zorunlulugu var. Isin icine plaka girince dogal olarak ehliyet ve sigorta da yapilmali. Diger ulkeleri bilemiyorum ama bunlar Hollanda'da teorik olarak sehir icindeki bisiklet yoluna giremiyor ( pratikte giriyor, efendi efendi surenlere laf etmiyor polis ) sadece sehirler arasi cift serit yuksek hizli bisiklet otobanlarinda serbest.
ST5_SideFG220319_04.jpeg

  • Surucu destegine ihtiyac duymadan, sadece motor gucu ile yol alabilen bisikletler. Bunlar direkt mobilet statusunde. Sonradan donusum yapilan bisikletlerin cogu bu kategoride sanirim. Surucunun pedala guc uyguladigini, bisikletin hareket ettigini kontrol etmeden sadece motor gucu ile hareket ediyorlar. Throttle bike da deniyor bunlara. Bunlar direkt olarak mobilet kategorisinde. Hizi 25 km/s ile sinirlandirilmissa bisiklet yoluna girebiliyorlar Hollanda'da diger ulkeleri bilmiyorum ama bisiklet yolunda kaptirip 40-45 le gidinleri olursa insanlar tepki gosteriyor. Bu yolda 8 yasinda cocuk bisikletle okula gidiyor, tehlike olusturuyorlar diye. Benim bildigim en populer ornegi bu. Pedali olsa da cevirmeden gitmek mumkun
super-73-super73-s2-galaxy-black.jpeg

Elektikli bisiklet ile ilgili duzenlemeler konusunda buyuk aciklar var. Hollanda'da bunlarin net bicimde siniflandirilmasi, satis ve kullanimlarinin duzenlenmesi icin baski ver insanlardan. Yaslilar, ev is arasi mesafesi 10 km'nin ustunde olanlar, cocuklu aileler ve tasima isleri icin cok kullaniyor bunlar. Cocuklu aile demisken kargo bisikletlerini koymayi unuttum onlar da boyle.

3a459aa5738347507be66c9ffdabaecc.jpeg

Bunlarin teslimat icin arabaya alternatif olanlari var. Sehir icindeki dar sokaklara teslimat yaparken araba icin yer bulmak zor diye kullaniliyor genelde. Fantastik boyutlarda olanlari var

Ctsn9jrXEAQNbIu.jpeg

Ozetle bu mesele biraz kaotik. Neyin elektrik bisiklet olup olmadigi dahi pek net siniflandirilmamis/tanimlanmamis durumda. Insanlar kullanip, tartismaya basladikca daha net oturacaktir. Forumda da ileride buna ozel bolum acilir buyuk ihtimalle.
 
Ben elektrik kitli mosso marine bisikletimle ilgili en az 5 tane soru sordum (mosso marine grubunda) 1 kişi cevap vermedi. Arkadaş şahsi fikrini beyan etmiş - biraz da ironi yapmış sanırım :) Kaç kişi uzun uzun yazılar yazmış. Ben de bu konuda mod ları uyarıyorum.
Mosso marine grubunda olabilirsiniz. Ama unutmayın elektrik kitli olarak kullanan ve bu konuda tecrübesi olan bir kullanıcı olmaya bilir. Ayrıca forumda toplamda 14 mesajınız var. Bu 14 mesajdan sorduğunuz soruların geneline yanıt aldığınızı görüyorum. Forumda arkadaşları değerlendirirken biraz empati güzel olur.
 
Bazı arkadaşlar elektrikli bisiklet çağın ihtiyacı, olması gerekir, o da bir bisiklet türüdür gibi yaklaşımlar sergilemiş. Pek tabiki her fikir hür bir fikirse saygıyı hakeder. Lakin şunun altını çizmek istiyorum. Ben yaklaşık 6 senedir günlük 50 km, bazı günler 200 kmlik uzun turlar yapan birisi olarak pek çok kişi benden tavsiye ister makine seçimi için ve bisiklete yeni başlamak için.
Aynı zamanda makam olarak talebelerim de mevcut olduğundan çevremiz geniş.

Ne yapmaya çalışıyoruz??
Bisikleti sevdirmek mi amacımız yoksa kendini en kolay yoldan transfer et mi felsefemiz.
Hangi bisiklet elektriklidir, ve hangi amaca hizmet ediyor. Makro nun dediği gibi bir çok tip var.
Genelde olacak olan şudur: bir bisikleti elektrikli hale getirirseniz en nihayetinde pedal basmayı bırakmak istersiniz ki çoğu kişi sadece basayım gaza gideyim mantığında.
Bir genci bisiklete başlattım, sonra elektrikli hale getirmek konusunda benden tavsiye istedi, ben de ona bu konuda benden tavsiye alamazsın. Bu işe kesinlikle kalkışma türünde neler söylemedim ki...
Netice ne oldu, öküz kadar hub motoru taktı arkaya 45 basıp üniversiteye gidip geliyor!
Zerre pedal basıyor mu, tabiki hayır, artık o bir aksesuar.
Bir elektrik elektronik mühendisi olarak sanki bilmiyormuyum elektrikli hale dönüşüm yapmayı.

Ama dediğim gibi bisiklete yeni başlamış veya başlayacak birisi: canım elektrikliden başlayayım nasılsa kolayı var fikrine kapılabilir.

Tekrardan derim ki amacımız ne, rahatlığın tanımı ne, felsefemiz rahat etmek mi. O zaman bas gaza bitir işi.
Çağın teknolojileri ise mesele otomatik vitesten tutunda bir çok yenilik zaten tasarımda ve uygulamada var.
Eğer kas gücü yoksa geriye ne kalır ki.
Eğer dayanma gücü yoksa bisiklet sürmenin ruhu kalır mı.
Eğer azim yoksa bisiklet sürmenin ne faydası olur ki.
Eğer sabır yoksa bisiklet ne işe yarar ki.
Eğer bu makine insana bunları kazandırmıyorsa, en azından kısmen de olsa kazandıramıyorsa, geriye ne kalır.
 
Bazı arkadaşlar elektrikli bisiklet çağın ihtiyacı, olması gerekir, o da bir bisiklet türüdür gibi yaklaşımlar sergilemiş. Pek tabiki her fikir hür bir fikirse saygıyı hakeder. Lakin şunun altını çizmek istiyorum. Ben yaklaşık 6 senedir günlük 50 km, bazı günler 200 kmlik uzun turlar yapan birisi olarak pek çok kişi benden tavsiye ister makine seçimi için ve bisiklete yeni başlamak için.
Aynı zamanda makam olarak talebelerim de mevcut olduğundan çevremiz geniş.

Ne yapmaya çalışıyoruz??
Bisikleti sevdirmek mi amacımız yoksa kendini en kolay yoldan transfer et mi felsefemiz.
Hangi bisiklet elektriklidir, ve hangi amaca hizmet ediyor. Makro nun dediği gibi bir çok tip var.
Genelde olacak olan şudur: bir bisikleti elektrikli hale getirirseniz en nihayetinde pedal basmayı bırakmak istersiniz ki çoğu kişi sadece basayım gaza gideyim mantığında.
Bir genci bisiklete başlattım, sonra elektrikli hale getirmek konusunda benden tavsiye istedi, ben de ona bu konuda benden tavsiye alamazsın. Bu işe kesinlikle kalkışma türünde neler söylemedim ki...
Netice ne oldu, öküz kadar hub motoru taktı arkaya 45 basıp üniversiteye gidip geliyor!
Zerre pedal basıyor mu, tabiki hayır, artık o bir aksesuar.
Bir elektrik elektronik mühendisi olarak sanki bilmiyormuyum elektrikli hale dönüşüm yapmayı.

Ama dediğim gibi bisiklete yeni başlamış veya başlayacak birisi: canım elektrikliden başlayayım nasılsa kolayı var fikrine kapılabilir.

Tekrardan derim ki amacımız ne, rahatlığın tanımı ne, felsefemiz rahat etmek mi. O zaman bas gaza bitir işi.
Çağın teknolojileri ise mesele otomatik vitesten tutunda bir çok yenilik zaten tasarımda ve uygulamada var.
Eğer kas gücü yoksa geriye ne kalır ki.
Eğer dayanma gücü yoksa bisiklet sürmenin ruhu kalır mı.
Eğer azim yoksa bisiklet sürmenin ne faydası olur ki.
Eğer sabır yoksa bisiklet ne işe yarar ki.
Eğer bu makine insana bunları kazandırmıyorsa, en azından kısmen de olsa kazandıramıyorsa, geriye ne kalır.
Mehmet bey konuya çok hakim olmadan yorum yapmak, helede eğitim veren başkalarını eğitebilecek kapasitede biri için araştırmadan yorum yapmak mantıklı değil. Ülkemizde ve dünya üzerinde satışı yapılan ( kitler hariç ) neredeyse tamamı siz pedal çevirmediğiniz sürece size destek vermez. El gazları yoktur, kademeleri sizin yapacağınız idmana göre gücü arttırılıp, düşürülür. Hatta kapatıp sadece pedal çevrilir. Hadi tutun adam tembel kademeyi sona aldı. Yine bisiklet 25 Km sonra desteği kesiyor ve pedalı size komple bırakıyor.

Dediğiniz gibi bas gaza git sisteme ben dahil bir çok elektrikli bisiklet kullanıcısı sıcak bakmıyor. Bir eğitimci olarak bu kadar dar görüşlü lütfen olmayın.
 
Bazı arkadaşlar elektrikli bisiklet çağın ihtiyacı, olması gerekir, o da bir bisiklet türüdür gibi yaklaşımlar sergilemiş. Pek tabiki her fikir hür bir fikirse saygıyı hakeder. Lakin şunun altını çizmek istiyorum. Ben yaklaşık 6 senedir günlük 50 km, bazı günler 200 kmlik uzun turlar yapan birisi olarak pek çok kişi benden tavsiye ister makine seçimi için ve bisiklete yeni başlamak için.
Aynı zamanda makam olarak talebelerim de mevcut olduğundan çevremiz geniş.

Ne yapmaya çalışıyoruz??
Bisikleti sevdirmek mi amacımız yoksa kendini en kolay yoldan transfer et mi felsefemiz.
Hangi bisiklet elektriklidir, ve hangi amaca hizmet ediyor. Makro nun dediği gibi bir çok tip var.
Genelde olacak olan şudur: bir bisikleti elektrikli hale getirirseniz en nihayetinde pedal basmayı bırakmak istersiniz ki çoğu kişi sadece basayım gaza gideyim mantığında.
Bir genci bisiklete başlattım, sonra elektrikli hale getirmek konusunda benden tavsiye istedi, ben de ona bu konuda benden tavsiye alamazsın. Bu işe kesinlikle kalkışma türünde neler söylemedim ki...
Netice ne oldu, öküz kadar hub motoru taktı arkaya 45 basıp üniversiteye gidip geliyor!
Zerre pedal basıyor mu, tabiki hayır, artık o bir aksesuar.
Bir elektrik elektronik mühendisi olarak sanki bilmiyormuyum elektrikli hale dönüşüm yapmayı.

Ama dediğim gibi bisiklete yeni başlamış veya başlayacak birisi: canım elektrikliden başlayayım nasılsa kolayı var fikrine kapılabilir.

Tekrardan derim ki amacımız ne, rahatlığın tanımı ne, felsefemiz rahat etmek mi. O zaman bas gaza bitir işi.
Çağın teknolojileri ise mesele otomatik vitesten tutunda bir çok yenilik zaten tasarımda ve uygulamada var.
Eğer kas gücü yoksa geriye ne kalır ki.
Eğer dayanma gücü yoksa bisiklet sürmenin ruhu kalır mı.
Eğer azim yoksa bisiklet sürmenin ne faydası olur ki.
Eğer sabır yoksa bisiklet ne işe yarar ki.
Eğer bu makine insana bunları kazandırmıyorsa, en azından kısmen de olsa kazandıramıyorsa, geriye ne kalır.

Elektrikli bisikletlerin (bunu derken tabii ki pedal destekli olanlardan bahsediyorum, pedalsız basmadan gidenler bisiklet değil) fiziksel sıkıntısı/sakatlığı olanların, yaşlıların, yük taşıyanların bisiklet kullanabilmelerini sağlayarak yaygınlaşmaya katkıda bulunduğunu göz ardı etmemekte fayda var.
Bastonla hareket edebilen yaşlı insanlar elektrikli bisikletleriyle hareketli bir yaşam sürebiliyorlar:
FC9Hqv9WUBMK1zl


Kargo bisikleti kullananlar fazla zorlanmadan yüklerini/çocuklarını taşıyabiliyor:
URBAN-ARROW%C2%A9-Family.4.jpg

E10uI98WQAIeoIG.png


Yeter ki yasalar açık ve net olsun, uygulanması denetlensin. Elektrik destekli bisiklet ve elektrikli motosiklete dönüştürülmüş bisiklet net şekilde ayrılsın. Konulan kanunlar da uygulansın ve denetimi yapılsın.
Mesela bir süre bildiğimiz vespa türü küçük motorların elektriklilerini "plaka ve ehliyet gerekmiyor" vurgusuyla, plakanın olması gereken yere "elektrikli bisiklet" tabelası koyup sattılar. 3 bina ötemizde peynir ekmek gibi bunları satan bir mağaza vardı. Sonra yasal sınırı belirlendi, onlar motosiklet sayıldı, plaka ve ehliyet zorunluluğu olduğu açıklandı, denetimlerde binlerce lira ceza kestiler. Komşu mağazamız da kısa süre içinde kapandı. Ama bizde denetimler keyfe keder ve çok da konuya hakim olmayan memurlar tarafından yapıldığından bir kazaya karışmadıkça ya da ilgilenecek kişiye denk gelmedikçe yine ortalıkta fıldır fıldır geziyorlar.
Sınıflandırılsın, net olarak yasalarda yerini alsın ve denetlensin. Her sınıfı kullanan yerini, sorumluluğunu, hakkını bilsin, o zaman isteyen istediğini kullansın.
 
Geri