Scudo Sports

Elektrikli bisiklet devri

Bazı arkadaşlar elektrikli bisiklet çağın ihtiyacı, olması gerekir, o da bir bisiklet türüdür gibi yaklaşımlar sergilemiş. Pek tabiki her fikir hür bir fikirse saygıyı hakeder. Lakin şunun altını çizmek istiyorum. Ben yaklaşık 6 senedir günlük 50 km, bazı günler 200 kmlik uzun turlar yapan birisi olarak pek çok kişi benden tavsiye ister makine seçimi için ve bisiklete yeni başlamak için.
Aynı zamanda makam olarak talebelerim de mevcut olduğundan çevremiz geniş.

Ne yapmaya çalışıyoruz??
Bisikleti sevdirmek mi amacımız yoksa kendini en kolay yoldan transfer et mi felsefemiz.
Hangi bisiklet elektriklidir, ve hangi amaca hizmet ediyor. Makro nun dediği gibi bir çok tip var.
Genelde olacak olan şudur: bir bisikleti elektrikli hale getirirseniz en nihayetinde pedal basmayı bırakmak istersiniz ki çoğu kişi sadece basayım gaza gideyim mantığında.
Bir genci bisiklete başlattım, sonra elektrikli hale getirmek konusunda benden tavsiye istedi, ben de ona bu konuda benden tavsiye alamazsın. Bu işe kesinlikle kalkışma türünde neler söylemedim ki...
Netice ne oldu, öküz kadar hub motoru taktı arkaya 45 basıp üniversiteye gidip geliyor!
Zerre pedal basıyor mu, tabiki hayır, artık o bir aksesuar.
Bir elektrik elektronik mühendisi olarak sanki bilmiyormuyum elektrikli hale dönüşüm yapmayı.

Ama dediğim gibi bisiklete yeni başlamış veya başlayacak birisi: canım elektrikliden başlayayım nasılsa kolayı var fikrine kapılabilir.

Tekrardan derim ki amacımız ne, rahatlığın tanımı ne, felsefemiz rahat etmek mi. O zaman bas gaza bitir işi.
Çağın teknolojileri ise mesele otomatik vitesten tutunda bir çok yenilik zaten tasarımda ve uygulamada var.
Eğer kas gücü yoksa geriye ne kalır ki.
Eğer dayanma gücü yoksa bisiklet sürmenin ruhu kalır mı.
Eğer azim yoksa bisiklet sürmenin ne faydası olur ki.
Eğer sabır yoksa bisiklet ne işe yarar ki.
Eğer bu makine insana bunları kazandırmıyorsa, en azından kısmen de olsa kazandıramıyorsa, geriye ne kalır.
Hocam bisikleti sadece ulaşım amacıyla kullanan insanlar olamaz mı? Bisiklet kullanmak için illa ki konuya sizin gibi yaklaşmak mı gerekli? Bisikletin ruhu, felsefesi vs umurunda olmadan sadece işe, okula gidip gelmek için bisikleti tercih eden insanlar sizin gibi düşünmek zorunda mı?
 
Scudo
Bisiklet sporunda temel felsefe ''Kabileyi büyütmek'' olmalıdır.Bisikletin komponentlerini taşısın,trafikte bizim statümüzde olsun isterse benzinli motoru olsun o bile kabiledendir.
 
Kendimi bildim bileli bisiklet sürüyorum. Artık bisikletim eskidi, ve üniversiteye, işe veya spora giderken zevkle kullanabileceğim elektrikli bir bisiklet arıyorum. Ne kadar hızlı gidebilirsem o kadar iyi, biraz hız meraklısıyım 😅 Araştırmalarım sonucu 2 model buldum. RKS T7 ve RKS W6.

RKS W6'ya baya özen gösterilmiş, reklam videosu var, hızınızı vs. gösteren ekran modern duruyor, çamurlukları ve ön lambası var. Hafif (22 kg.) ve 28 inch lastiklere sahip. Ama sadece 6 vites.
RKS T7'ye ise pek özen gösterilmemiş. Kimse inceleme videosu bile yüklememiş. W6'ya göre daha iyi yanları daha iyi bir bataryaya sahip olması, 21 vites olması (3x7, yokuşlar için iyi olur). Ama 27 kg.

Aralarında daha bir sürü fark var ancak buraya yazamadım. Tüm özelliklerine RKS'nin kendi sitesinden bakabilirsiniz (link paylaşma yetkim yok 😔)

Aralarından sizin tercihiniz hangisi olurdu? Veya başka bir model öneriniz var mıdır? Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler 🙂
 
Her ne kadar e-bike olayına sıcak olmasam da, bu bisikletlerin var oldukları gerçeği ve bir çok insanın bunlar sayesinde aktif hayatın içinde tutunabildiklerini gördükten sonra var olmaları gerektiğine kanaat getirdim. Ben kullanır mıyım? Belki. Ulaşım ya da gezmek amacı ile menzil uzatmak ya da teri azaltmak için belki.
Emin olduğum net bir konu var ki mtb ya da şehir bisikleti olsun fark etmez, spor amacı içeren binişlerde e-bike ve normal kullanıcılar aynı grupta olmamalılar. Destek anlarında normal kullanıcılar bariz geride kalacaklar ve grup dağılma eğilimi gösterecek. Mtb binişlerinde e-bike binicileri menzil ve ortalama hız arttırdıkları için normal binicilerin ulaşması zor rakamlarda seyir etmekteler. Bu sebeple zaten ya normal kullanıcılar o grupla binmek istemezler ya da e-bike binicileri bir süre sonra müsaade isteyerek kendi parkur ve ortalamalarının peşine düşerler.

Bunlar çok belirgin çizgiler. Bu sebeple e-bike mutlaka insan hayatında var olmalıdır. İşe gidip gelen, gezen, daha doğrusu uzatmamak gerekirse amacı spor ve efor olanlar dışındaki tüm kullanıcıların faydalanabileceği bir tür.

Bu sebeple hayatın normal akışında kullanılıyor olmalarını yadırgamamak gerekir. Hatta teşvik de edilebilir.

Ama ben ormanda efor yaparken adam e-bike ile bana kafa tutarsa orada dur derim. 😁😁
 
Benim yeterince Kas gücüm var ama ara sira Elektrik bisikleti sürmeyi severim, sebeb ne ? Dopingli gibi hissediyorum diye kendimi...
Bazen normal yaris bisikletciler sasiriyor ne geçti diye onlari. :koptum:

 
İki gündür bu tartışmayı okuyorum. Elektrikli bisiklet bence devrimsel bir yenilik ve olması gereken bir şey. Zaten biz istesek de istemesek de hayatımıza yerleşecek. Şimdiden Avrupa’da hemen her ülkede milyonlarca satan bir ürün. Bence bisikletçiler Türkiye’de fazla duygusal. Çünkü çoğunlukla hobi amaçlı kullanılıyor. Oysa bisiklet tüm dünyada ilk çıktığı günden itibaren ulaşım amaçlı çıkmıştır. Elektrikli bisiklet de bu amaca en güzel hizmet eden inovasyonlardan birisi. Bu anlamda son derece başarılı buluyorum. Spor amaçlı istediğinizi kullanabilirsiniz elbette. Sonuçta ralli yapan şöförler de manuel vites kullanıyor ancak kimse otomatik vites saçma diye tartışmıyor (otomatik vitesler bu denli iyi olana kadar tartışıldı gerçi). Elektrikli bisikletler de böyle olacak. Maksimum 10 seneye bu tartışmalar çoktan bitmiş olacak diye düşünüyorum :)
 
Bisiklet sporunda temel felsefe ''Kabileyi büyütmek'' olmalıdır.Bisikletin komponentlerini taşısın,trafikte bizim statümüzde olsun isterse benzinli motoru olsun o bile kabiledendir.

:)) harika

ben trafikte e bike kullanan biri olarak motorlari da bizden biri olarak goruyorum.

misal; allah korusun dussen, araba ile tartissan ilk yetisen onlar oluyor. 2 teker komple bir ailedir :)
 
İki gündür bu tartışmayı okuyorum. Elektrikli bisiklet bence devrimsel bir yenilik ve olması gereken bir şey. Zaten biz istesek de istemesek de hayatımıza yerleşecek. Şimdiden Avrupa’da hemen her ülkede milyonlarca satan bir ürün. Bence bisikletçiler Türkiye’de fazla duygusal. Çünkü çoğunlukla hobi amaçlı kullanılıyor. Oysa bisiklet tüm dünyada ilk çıktığı günden itibaren ulaşım amaçlı çıkmıştır. Elektrikli bisiklet de bu amaca en güzel hizmet eden inovasyonlardan birisi. Bu anlamda son derece başarılı buluyorum. Spor amaçlı istediğinizi kullanabilirsiniz elbette. Sonuçta ralli yapan şöförler de manuel vites kullanıyor ancak kimse otomatik vites saçma diye tartışmıyor (otomatik vitesler bu denli iyi olana kadar tartışıldı gerçi). Elektrikli bisikletler de böyle olacak. Maksimum 10 seneye bu tartışmalar çoktan bitmiş olacak diye düşünüyorum :)

her konuda olduğu gibi, bu konuda da mevzunun dinazorları yol bisikletçileri.

Yok ben elektrikliden daha hızlı giderim.

Yok benim kıyafetim daha özel, öteki bisiklet kullananlardan farklıyım.

vs.vs. Yeterince komplekslerini okuduk.

o yüzden yol bisikketi bisiklet değildlr.
Motosikletle kapışır.:😄😄
 
Şahsi fikrim elektrikli ya da değil, bisiklet sayısı arttıkça ve yollardaki çoğunluk bisiklet oldukça benim için sorun yok.
Kendimi bildim bileli bisiklet sürüyorum, zamanım oldukça o anki gücümün yettiğince uzun km yapmak isterim, bu sene işe gidip gelirken de bisiklet kullanmaya başladım. Havalar müsaade ettikçe de kullanmayı düşünüyorum.
Lakin benim aşırı terleme gibi bir sorunum var, sporsal aktivite ya da en basitinden 5-10 dk lık bir yürüyüşten sonra saç diplerim ve sırtım terliyor.
Şimdi işe gelip giderken bisiklet kullandığım için bu ter benim için problem olabiliyor.
Yedek kıyafet, iş yerimin müsaitliği vs pek sorun olmuyor. Lakin son zamanlarda bir tane de elektrikli destekli katlanır bir bisiklet olsa hiç fena olmaz diye düşünmüyor değilim. Eğer bu sene düzenli bir şekilde işe gidip gelirken kullanabilir isem, yaza bir tane alabilirim.
Diyeceğim o ki hiç bir şekilde ön yargılı yada kesin konuşmamak lazım. Her şey ihtiyaca göre şekillenir.
 
Her ne kadar e-bike olayına sıcak olmasam da, bu bisikletlerin var oldukları gerçeği ve bir çok insanın bunlar sayesinde aktif hayatın içinde tutunabildiklerini gördükten sonra var olmaları gerektiğine kanaat getirdim. Ben kullanır mıyım? Belki. Ulaşım ya da gezmek amacı ile menzil uzatmak ya da teri azaltmak için belki.
Emin olduğum net bir konu var ki mtb ya da şehir bisikleti olsun fark etmez, spor amacı içeren binişlerde e-bike ve normal kullanıcılar aynı grupta olmamalılar. Destek anlarında normal kullanıcılar bariz geride kalacaklar ve grup dağılma eğilimi gösterecek. Mtb binişlerinde e-bike binicileri menzil ve ortalama hız arttırdıkları için normal binicilerin ulaşması zor rakamlarda seyir etmekteler. Bu sebeple zaten ya normal kullanıcılar o grupla binmek istemezler ya da e-bike binicileri bir süre sonra müsaade isteyerek kendi parkur ve ortalamalarının peşine düşerler.

Bunlar çok belirgin çizgiler. Bu sebeple e-bike mutlaka insan hayatında var olmalıdır. İşe gidip gelen, gezen, daha doğrusu uzatmamak gerekirse amacı spor ve efor olanlar dışındaki tüm kullanıcıların faydalanabileceği bir tür.

Bu sebeple hayatın normal akışında kullanılıyor olmalarını yadırgamamak gerekir. Hatta teşvik de edilebilir.

Ama ben ormanda efor yaparken adam e-bike ile bana kafa tutarsa orada dur derim. 😁😁
O da bir tercih ama. Siz ormanda efor yaparken, adam da böyle bir yol çizmiş olabilir kendine. Amaç rekabet ve yarış ise o zaman ayrılır. Ama hangi kullanıcı olursa olsun bireysel sürdüğü zaman kendinden sorumlu. Ayrıca grup sürüşlerinde bile olabilir, gruptan kopan olacağını sanmıyorum. Çünkü e-bike lar 25Km üzerine destek vermiyor. Hatta geri bile kalabilirler.
 
O da bir tercih ama. Siz ormanda efor yaparken, adam da böyle bir yol çizmiş olabilir kendine. Amaç rekabet ve yarış ise o zaman ayrılır. Ama hangi kullanıcı olursa olsun bireysel sürdüğü zaman kendinden sorumlu. Ayrıca grup sürüşlerinde bile olabilir, gruptan kopan olacağını sanmıyorum. Çünkü e-bike lar 25Km üzerine destek vermiyor. Hatta geri bile kalabilirler.
E-mtb ler için 25km çok ama çok ciddi bir hız. Sert parkurlarda ortalama biniş hızının 10-13km/h olduğunu düşünecek olursak, E-mtb ile sadece rampalarda alacağı destekle o ortalama birden 18km/h lara çıkacak. Adamlar haliyle 2 rampa sonra yok olup gidecekker, gidiyorlar zaten 😁 e gitsin de zaten 😀.

Kendine tabi ki öyle bir yol çizmiş olabilir saygı duyarım. Zaten efor yaparken bana kafa tutarsa dedim, kendi halinde binerse demedim 🤙
 
  • Muhteşem
Tepkiler: mhmtp
her konuda olduğu gibi, bu konuda da mevzunun dinazorları yol bisikletçileri.

Yok ben elektrikliden daha hızlı giderim.

Yok benim kıyafetim daha özel, öteki bisiklet kullananlardan farklıyım.

vs.vs. Yeterince komplekslerini okuduk.

o yüzden yol bisikketi bisiklet değildlr.
Motosikletle kapışır.:😄😄

Aynen fazla duygusal yaklaşıyorlar ve bisikletin aslında bir ulaşım aracı olduğunu unutuyorlar. Bu arada çokça e-bike'lar tehlikeli, hızlı gidiliyor vs. deniyor. Ben buna da karşı çıkıyorum. Stravaya bakıyorum bazı segmentlerde 60km/h ortalama hızla giden yol bisikletçisi var. Elektrikli en azından 25'le gidiyor, daha hızlısı için ciddi efor sarfetmesi gerekiyor. Bu da çok makul bir hız ve güvenli. 45/50'likler de zaten plaka almak durumunda ve genellikle işe git gel için kullanılıyor. Belli rotada ve çoğunlukla araç yolundan gidiyorlar. Zaten kaza ve ölüm oranları da ortada. Şu anda herhangi bir sıkıntı görünmüyor henüz.
 
Şimdi kendi kendime düşünüyorum:
Tamam, benim içimde bir yanım, işe giderken hem elektrik destekli ama sınırlama olmadan basabildiğim kadar hızlı gideyim, hem bisiklet hafif ve boynuzlu dümenden (drop bar) olsun, hem de terlemeden gideyim diyor. İşte böyle elektrikli çift tekerler de var, var tabi ama çok pahalı be abi... Tabii diğer yandan bir yanım da, o zaman tamamen kendi çabanın başarısının tadını, ciğerlerini ve burnunu yaka yaka, bacak kaslarının yardıra yardıra kasılmasını, kısaca gücünü net olarak en zevkli şekilde göre göre hızlanmanın keyfini nasıl alacaksın diyor. İnsanın bazen saf kendi gücü ile hızlanması, kendi kendini yenmesi ve kendini geçmeyi başarması çok keyifli oluyor. Bu kısım ne olacak?
Diyelim ki, bir şekilde bu elektrikli yol bisikletlerden birini bir şekilde aldım 🤔. Ben pedala asıldıkça aşağıdan o da beni ittirecek. Böyle kolayca hızlanmanın da değişik bir zevki olacak elbet. Ama ya kendi çabamın dehşet zevki? O zaman düğmeye basar desteği keserim :), yine kendime ve bacaklarıma yüklenirim. Yine ciğerlerimi yakar arada coşarım... Cıks, tembelleştim, yaşlandım yaaa, şimdi kim uğraşsın şu karşıki yokuşa asılmayla... Offf şimdi bu pedal desteği olmasa mecburen yüklenecektim bacaklara ve ciğerlere. Öfff kapatsam mı desteği...
Sanırım rahatça harcanabilecek kenarda param olsa, elektrik destekli en hafif gravel bisikletlerinden birini kesin alırdım bunu biliyorum.
 
Elektrikli bisikletler ağır olduğu icin durması analog bisikletlere göre daha zor ve daha iyi bir frenleme sistemi gerektiriyor. Bu bisikletleri kullanan arkadaşların kesinlikle frenlerine sürekli olarak düzenli bakım yaptırmaları kendileri için olumlu olur diye düşünüyorum.
mekanik disk frenlerin "disk" olmasi sizi aldatmasın, güvenilir değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Hocam kadro uygunmu nasıl çözerim Salcano City Wind V şehir tur bisikletim. Uyumsuzluk olma durumu olurmu?

Kısmet bu işler :) aynakol dibinden 7cm geri, 7.5cm de çatal genişliği diye tarif etsem bir şey ifade eder mi bilmiyorum, tonsgsheng için bu geçerli, bafangı bilmiyorum, en kötü kadro değişimi ile sorun kalmaz.
 
Elektrikli bisikletler ağır olduğu icin durması analog bisikletlere göre daha zor ve daha iyi bir frenleme sistemi gerektiriyor. Bu bisikletleri kullanan arkadaşların kesinlikle frenlerine sürekli olarak düzenli bakım yaptırmaları kendileri için olumlu olur diye düşünüyorum.
mekanik disk frenlerin "disk" olmasi sizi aldatmasın, güvenilir değil.
O kadar da değil.
Pahalı olan normal bir mtb full amortisörlü 10kg.
Ortalama bir e-mtb 20-24kg

Ucuz olan ortalama bir mtb yalnızca ön amortisörlü 15-16kg (full amortisörlüsü de 18 civarı olur ama pek yok)

Bisikletlerin ortalama taşıdığı binici yükü 120kg civarı.

Bu durumda, sıradan bir bisiklete (15kg) binen 70kg biri, toplamda 85kg.
Aynı bisiklete binen 90kg biri, toplamda 105kg.
Arada 20kg fark var.

70kg olan kişi e-mtb binse şöyle ağırından. 70+24 = 94kg olacak.

Yani sıradan bisiklete binen 90 kg luk arkadaştan 4kg fazla. O arkadaş + bisikletinden 11kg daha hafifi olacak.

Bilmem anlatabildim mi?

Bir de şu var. Max taşıma kapasiteleri hesaplanırken yukarıda marj bırakılır, 120kg binici dediğinde 121kg binince dağılmaz bisiklet. %5-10 arası bir marj mutlaka vardır.

E-bike lar da fren sistemleri elbet bunlar gözetilerek üretilmiş malzemelerden oluşur diye düşünüyorum.
 
E bike ile alakalı yasal düzenlemeler acilen yapılmalı bence. Yoksa her zamanki gibi bir vukuat çıkana kadar bekleyelim mi.
Evvelden ben ebisiklete çok düşmanca veya en azından dostça olmayan şekilde bakıyordum.
Ama arkadaşların fikirleri bende bir anda şimşekler çakmasına sebep oldu :)
Ne bileyim bende bir kere deneyeyim demiyor değilim noktasındayım şu an.
Ama arkadaşlar gidişat iyi değil, yasal boşluklar var, ve gene kabak birilerinin başına patlayana kadar ne olacağı da belli değil.
Artık garaja mtb, tur ve yol bisikletinden sonra bir de evelespit mi katsam... (Yok artık zaten yeterinde bisikletin var!)
 
E bike ile alakalı yasal düzenlemeler acilen yapılmalı bence. Yoksa her zamanki gibi bir vukuat çıkana kadar bekleyelim mi.
Evvelden ben ebisiklete çok düşmanca veya en azından dostça olmayan şekilde bakıyordum.
Ama arkadaşların fikirleri bende bir anda şimşekler çakmasına sebep oldu :)
Ne bileyim bende bir kere deneyeyim demiyor değilim noktasındayım şu an.
Ama arkadaşlar gidişat iyi değil, yasal boşluklar var, ve gene kabak birilerinin başına patlayana kadar ne olacağı da belli değil.
Artık garaja mtb, tur ve yol bisikletinden sonra bir de evelespit mi katsam... (Yok artık zaten yeterinde bisikletin var!)
Merhaba Mehmed bey;
Sandığınızın aksine yaptım oldu mantığı ile işlemiyor olay.

Aslına bakarsanız biraz araştırma ile bu yasal düzenlemelere ulaşmanız mümkün.
(link)

Ayrıca bu yazıda da 25 Km/h üzarindeki e-scooter lar içinde belirtilen yasalar mevcut.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Robinson Crusoe
Merhaba Mehmed bey;
Sandığınızın aksine yaptım oldu mantığı ile işlemiyor olay.

Aslına bakarsanız biraz araştırma ile bu yasal düzenlemelere ulaşmanız mümkün.
(link)

Ayrıca bu yazıda da 25 Km/h üzarindeki e-scooter lar içinde belirtilen yasalar mevcut.
(link)
Evet Türkiye ile ilgili kanunlar oku oku bitmiyor.


"Türkiye
Elektrikli motosikletin motor desteği otomatik olarak 25 km / s hızla kesilir ve güvenli sürüşü sağlar. [40] [41]"
 
  • Hahaha
Tepkiler: mhmtp
Elektrikli bisikletler ağır olduğu icin durması analog bisikletlere göre daha zor ve daha iyi bir frenleme sistemi gerektiriyor. Bu bisikletleri kullanan arkadaşların kesinlikle frenlerine sürekli olarak düzenli bakım yaptırmaları kendileri için olumlu olur diye düşünüyorum.
mekanik disk frenlerin "disk" olmasi sizi aldatmasın, güvenilir değil.

Bisikletin ağırlığı tek başına değil, sürücü ile birlikte toplam ağırlık frenleme için önemli.
Benim elektrikli katlanır 20 kg.
Benim bisikleti 60 kg lık sürücü de kullanıyor.
100 kg 190 cm boyundaki de.
O zaman toplam 120 kg oluyor. İşte bu önemli.
 
Geri